To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - GALardo ELEGANCE - czyli historia życia :)

m6riano - 08-05-2012, 16:29

Po 200km jednak CE sie zapalił więc to nie plecionka..;-/
szklarz - 08-05-2012, 17:36

Kurcze to ciekawe w czym jest problem :/ Ja za to jestem po diagnozie u gaziarzy... Miałem nieszczelność instalacji ale poza tym ok mapy i skład mieszanki w porządku. Za to powiedzieli mi że po wpięciu pod kompa wyskoczył im błąd generowany przez silniczek krokowy od wolnych obrotów i powiedzieli mi że to może być przyczyną CE. Będę musiał sprawdzić może trzeba coś przeczyścić tylko.
Kurde tak w ogóle to plaga jakaś co to się jakiś sezon na CHECK ENGINE'Y zaczął czy co? sveno, ja teraz m6riano :D :D

sveno - 08-05-2012, 17:48

szklarz napisał/a:
sveno, ja teraz m6riano :D :D
dorzuc jeszcze pitbu77 :)
szklarz napisał/a:
silniczek krokowy od wolnych obrotów i powiedzieli mi że to może być przyczyną CE
:) to czemu ECU mruga błąd sondy a nie TPS?
szklarz - 08-05-2012, 20:00

No to u Ciebie mruga sondy więc będziesz miał inny problem - i w Twoim wypadku zacząłbym od podjechania gdzieś na sprawdzenie gazu bo to chyba najtańsza opcja na poczatek. A u mnie dziś podpięty był u nich pierwszy raz od czasu jak mi się zapalił (do tej pory tylko spekulowałem) i taki błąd im wymrugał jak napisałem :P

BTW ma ktoś linka do jakiegoś tutoriala czyszczenia krokowca w galancie?

fj_mike - 09-05-2012, 09:48

Ściągnij dolot między przepływomierzem a przepustnicą. Wypnij kostkę z krokowego, pusc dwie śruby które go trzymają. Jeżeli twój składa się z dwóch części, bądź ostrożny przy rozbieraniu.
fj_mike - 09-05-2012, 10:31


szklarz - 09-05-2012, 11:48

Dzięki za pomoc. W jaki sposób czyścić? Rozebrać i wymyć benzyną i nasmarować? Słyszałem też że w niektórych autach ludzie moczyli w ropie przez noc i potem przedmuchiwali i składali.
Tomek - 09-05-2012, 11:50

są spraye do czyszczenia przepustnic i gaźników
kosztuje to z 15 zł za dużą puszkę
ja bym tym czyścił

fj_mike - 09-05-2012, 11:55

... i nie smaruj ;)
szklarz - 09-05-2012, 14:06

Oki :) Póki co jednak wstrzymuję się od wyciągania. Byłem u Leszka odzyskiwać czynnik z klimy. I wymrugał mi jakiś inny błąd mam gdzieś oznaczenie zapisane wrzucę na forum. I powiedział "niech się Ci gaziarze w łeb pukną - żaden krokowiec błędu nie wygeneruje nie ma takiej możliwości". Wrzucę potem numer błędu bo gdzieś zapisałem.
fj_mike - 09-05-2012, 14:09

Zgadza się, krokowy błędu nie wyrzuci. Jedynie sprawdzenie go multimetrem mówi coś o jego stanie. Wyczyścić nie zaszkodzi.
szklarz - 09-05-2012, 15:58

No to racja ale na razie zajmę się pilniejszymi rzeczami a przeczyszczę go w wolnej chwili...
Tomek - 09-05-2012, 16:06

moim zdaniem jak już będziesz wyciągał krokowca
to wyciągnij go sobie razem z całą przepustnicą
przy okazji wyczyścisz przepustnicę dokładnie, wszystkie kanały itp

szklarz - 09-05-2012, 22:08

Uporałem się częściowo z klimą. Po kilku godzinach dobrej gimnastyki udało mi się uporać z pozapiekanymi śrubami (była masakra absolutna - nie wiem czy on był kiedykolwiek wymieniany) i wyciągnąłem osuszacz, założyłem nowy i powymieniałem oringi. Zabezpieczyłem przewody przed dostępem wilgoci i jestem na etapie opracowywania planu czyszczenia parownika klimy. Uporam się z tym jutro i jak wszystko wysuszę to składam do kupy jadę dobić klimę i robię test - mam nadzieję że zakończy się wynikiem pozytywnym :)

Leszek zapisał mi błąd zczytany z kompa: P0 505... Za co to odpowiada??

fj_mike - 09-05-2012, 22:23

szklarz napisał/a:
Leszek zapisał mi błąd zczytany z kompa: P0 505... Za co to odpowiada??

Idle Speed Control - czyli krokowy.
Cytat:

Zgadza się, krokowy błędu nie wyrzuci

Czyli po drugim lifcie jednak wyrzuci błąd (to znaczy, że twój faktycznie jest po drugim lifcie).
Pozostaje demontaż i sprawdzenie oporów na krokowym.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group