To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Geometria kół - problemy ze zbieżnością - Lancer CYxA

mazin - 23-02-2011, 15:35

Uwex napisał/a:
qubek999 napisał/a:
gosciu z serwisu stwierdził tak jak pisałem wyzej ze zwiazane jest to z długoscią drązków i umiejscowieniem silnika .
Sciąga bez wzgeldu czy droga jest sucha czy mokra. zawsze w prawo nawet jak kierownica jest skierowana lekko w lewo . Przy ostrym ruszaniu kierownica skreca o ponad 90 stopni


jakieś bzdury gada - nie może tak być. W USA już było by kilkanaście trupów i wielkie halo w mediach :lol:


U mnie nic nie ściąga, ani przy przyspieszaniu, ani podczas jazdy na wprost. Bajki w ASO opowiadają.

jaca71 - 23-02-2011, 19:20

qubek999 napisał/a:
gosciu z serwisu stwierdził tak jak pisałem wyzej ze zwiazane jest to z długoscią drązków i umiejscowieniem silnika .
Sciąga bez wzgeldu czy droga jest sucha czy mokra. zawsze w prawo nawet jak kierownica jest skierowana lekko w lewo . Przy ostrym ruszaniu kierownica skreca o ponad 90 stopni

bzdura ;)
Mnie na ori oponach nic nie ściągało. Po zmianie na chwalone GY UG7+ ciągnęło w... lewo :P Po zamianie kilku oponek jest na wprost.

Fakt że przy ponad 4000rpm na jedynce i na dwójce jest narwisty ale bez jaj żeby kierownice skręcało :P

Luk - 23-02-2011, 21:08

DjQuest napisał/a:
Wydaje mi się, że trochę ściąga, a raczej, że kierownica ma tendencję do lekkiego obrotu, ale jest to prawie niezauważalne. Z tym, że wydaje mi się, że KAŻDY mój samochód tak miał. A nie wynika to z rozkładu momentów i sił podczas przyśpieszania?


Tak się dzieje jak nie trzymasz kierownicy ? Bo jak trzymasz i skręca to przecież palce urywa

Oczywiście jak NIE trzymam. Z tym, że właściwie przy bardzo dynamicznym ruszaniu, takim, żeby wystąpił ten efekt, i tak zawsze trzyma się kierownicę :) Dlatego pisałem, że niezauważalne.

PS. Miałem dziś sprawdzić, ale niestety przy tych warunkach każde bardziej dynamiczne ruszenie kończy się poślizgiem kół :)

qubek999 - 24-02-2011, 07:36

u mnie ściąga w prawo nawet jak sie załącza sys. ACS , tylko troche mniej .

jak bede chwile to moze uda mi sie nagrać filmik jak ściąga :)

megas1 - 28-02-2011, 11:16

No i posprzątałem po ASO w Boguchwale. Pojechałem na sprawdzenie geometrii i wyszło że w ASO sprawdzili tylko przód, a tył olali (mam na wydruku). Gość u którego dzisiaj sprawdzałem ustawienia powiedział, że w tych autach trzeba od razu sprawdzić wszystkie koła.
berladi - 18-05-2011, 18:56
Temat postu: Ząbkowanie opon
Witam.Spotkaliście się w swoich miśkach z ząbkowaniem opon(mam dunlopy)? :( Dotyczy tylnej osi.Dodatkowo trafiła mi się wadliwa opona przy której auto ściąga.Zaczęło po przekładce wiosennej ściągać w lewo.Po pewnym czasie przełożyłem oponę na przednią oś prawą i zaczęło ściągać w prawo.Opona trafiła na tył i mam spokój.Przebieg 20000.
Zbigi - 18-05-2011, 21:05
Temat postu: Re: Ząbkowanie opon
berladi napisał/a:
Witam.Spotkaliście się w swoich miśkach z ząbkowaniem opon(mam dunlopy)? :( Dotyczy tylnej osi.Dodatkowo trafiła mi się wadliwa opona przy której auto ściąga.Zaczęło po przekładce wiosennej ściągać w lewo.Po pewnym czasie przełożyłem oponę na przednią oś prawą i zaczęło ściągać w prawo.Opona trafiła na tył i mam spokój.Przebieg 20000.


Wydaje mi się, że może chodzić o geometrię ustawioną na "styk". Dlatego samochód jest tak czuły na opony. W ASO mogą Cię spuścić na bambus mówiąc, że wszystko w normie (i pewnie jest w normie). Koła mogą być w pewnych widełkach ustawiane zbieżnie lub bardziej rozbieżnie. Najlepiej pojechać na jakąś zaufaną stację diagnostyczną z dobrym ,"bardzo, bardzo" dobrym sprzętem i sprawdzić ustawienie zbieżności. Jak na styk to niech skorygują. Jak nie halo to wrócić i skorygować aby znaleźć ten złoty punkt w tych widełkach.

megas1 - 19-05-2011, 07:50

Dobrze prawi, jedź na kompletną geometrię - niech ci dadzą wydruk i ustawią tymi "lustrami i laserami". U mnie pomogło... do zmiany opon na letnie. Pomylili chłopaki opony i teraz leciutko ciagnie w prawo ale olewam bo inni, którzy kierują moim miskiem nie zwracają na to uwagi. Widocznie mam zbyt perfekcyjne potrzeby.
krzychu - 19-05-2011, 11:00

megas1 napisał/a:
leciutko ciagnie w prawo


Droga powinna być zawsze trochę pochylona w prawo żeby woda ściekała....

olosoft - 19-05-2011, 11:18

Za ząbkowanie opon może także odpowiadać zbyt wysokie ciśnienie w ogumieniu i/lub jeżdżenie przeładowanym samochodem.
Zbigi - 19-05-2011, 12:29

olosoft napisał/a:
Za ząbkowanie opon może także odpowiadać zbyt wysokie ciśnienie w ogumieniu.


Raczej za niskie ciśnienie.

olosoft - 19-05-2011, 12:38

Zbigi napisał/a:
olosoft napisał/a:
Za ząbkowanie opon może także odpowiadać zbyt wysokie ciśnienie w ogumieniu.


Raczej za niskie ciśnienie.


Jednak bym polemizował. Ale uśrednijmy, że "nieprawidłowe ciśnienie" powoduje ząbkowanie. :P

"Artykuł" przy okazji:
http://www.opony.com.pl/a...ie-opon/?id=116

April77 - 19-05-2011, 12:46

Mnie delikatnie też ząbkują tylne opony ZIMOWE (dwa miesiące, styczeń- luty jeździłem autostradami z większymi prędkościami i miałem je napompowane do 2,5 (przebieg 5tys km)
W marcu przełożyłem na letnie dunlopy (ciśnienie 2,2) i zrobiłem przebieg około 10 tyś i jest gładziutko.
U mnie więc wina leży po stronie opon (albo ich budowa (nokian) albo właśnie za duże ciśnienie)

megas1 - 19-05-2011, 15:53

krzychu napisał/a:
megas1 napisał/a:
leciutko ciagnie w prawo


Droga powinna być zawsze trochę pochylona w prawo żeby woda ściekała....



No wiem, wiem, tylko przewrażliwony jestem ostatnio po wizycie w ASO. Pisałem juz o tym

berladi - 19-05-2011, 15:56

Witam.Problem ze ściąganiem pojawił się gdy zmuszony byłem dokupić oponę(oryginalną jakiś debil pociął mi nożem pod sklepem).Jeździłem przez parę dni na zapasie.Po założeniu nowej opony i stwierdzeniu ściągania udałem się do aso na ustawienie zbieżności i to tam wyszła wada opony.Co do zbieżności to wydaje mi się że nie istnieje pojęcie "na styk",gdyż albo coś mieści się w zakresie tolerancji albo nie.Powtarzam że problem tkwi w oponie.Dlaczego po przerzuceniu jej do tyłu problem ustąpił?
Co do ciśnienia mam na naklejce 2,4 i tego pilnuję i może tu tkwi sedno.Starszy rocznik ma 2,2 a przynajmniej tyle pompuje.Poza tym wiele osób nawet nie potrafi stwierdzić czy opony ząbkują czy nie.Znajomy stwierdził że nie widzi różnicy pomiędzy moimi oponami(oczywiście nie powiedziałem które ząbkują).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group