[97-04]Galant EAxA/W - Hamownia zlotowa
Tomek - 08-09-2012, 19:03
tomasek6, piękne krzywe na LPG
padnięte sprzęgło miałoby znaczenie dla wyników, tylko gdyby ślizgało
ja dzisiaj byłem w Czakramie, żeby obadać, czemu takie dobre wyniki na LPG, przy reduktorze obliczonym na 150 KM (podejrzewałem, że wspiera się na PB)
a tu się okazuje, że cała jazda to czyste LPG i nie ma dotrysku, bo wersja sterownika, którą mam nie ma takiej opcji
także miedź fi6 i reduktor na 150KM wyrabia spokojnie (przynajmniej w ofercie BRC)
przy okazji zmodziliśmy lekko mapę
sveno - 09-09-2012, 10:33
Morfi napisał/a: | no ja przy 102 koniach mam strate 26 KM i moim zdaniem to dużo. Szukam przyczyny. | straty nie są zależne od mocy wyjściowej silnika, tzn. nie ważne czy 1.6, 2.5l czy nawet 3.8l jeżeli napęd jest na jedną oś, to w tych wszystkich straty będą podobne, bo generowane są przez łożyska i przekładnie, druga sprawa to fakt, że straty są wprost proporcjonalne (prawie) do obrotów (szary wykres) te 26KM tracisz w punkcie maksymalnej mocy, który u Ciebie jest dość wysoko, zobacz że Galanty niżej osiągają moc max więc straty w tym punkcie są mniejsze, ale przy odcince i Cari i Gal mają po około 40KM strat.
Jeśli dalej uważasz, że masz duże straty, to sprawdź łożyska w przednich piastach, potem w skrzyni, potem zalej rzadszy olej do skrzyni i straty spadną
radek79 - 09-09-2012, 10:57
ja się przyłączę do dyskusji mi w galu wyszło 150km i 234Nm w A/T ,chodzi mi dokładnie o Nm mam coś dłubnięte że tyle wyszło ,wszystkim wychodziło dużo mniej
deejay - 09-09-2012, 11:02
Cytat: | ja się przyłączę do dyskusji mi w galu wyszło 150km i 234Nm w A/T ,chodzi mi dokładnie o Nm mam coś dłubnięte że tyle wyszło ,wszystkim wychodziło dużo mniej
_________________ |
Mi też na A/T wyszło 227 Nm
radek79 - 09-09-2012, 11:13
to jeszcze dorzucę Vmax 275kmh to już naprawdę czary
Tq 234Nm przy 1872 rpm już całkiem inaczej niż u wszystkich
deejay - 09-09-2012, 11:23
radek79 napisał/a: | Tq 234Nm przy 1872 rpm już całkiem inaczej niż u wszystkich |
Tutaj chodzi bardziej w którym momencie zapina sie konwerter .
radek79 - 09-09-2012, 11:41
ale ta prędkość
Marcelinho - 09-09-2012, 15:01 Temat postu: Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt A był hamowany jakiś Galant 2.4 GDI???
Owczar - 09-09-2012, 15:46
Radek na którym biegu był hamowany?
radek79 - 09-09-2012, 17:56
Cytat: | Radek na którym biegu był hamowany? |
na 4
deejay - 09-09-2012, 18:19
radek79 napisał/a: | Cytat:
Radek na którym biegu był hamowany?
na 4 |
U mnie na trzecim hamowali .
Owczar - 09-09-2012, 21:12
radek79 napisał/a: | to jeszcze dorzucę Vmax 275kmh to już naprawdę czary |
To nie czary tylko 4 bieg z najwyższym przełożeniem, wyższym niż 5 bieg w MT. Teoretycznie, w próżni może się rozpędzić do tej prędkosći... lub na hamowni
radek79 napisał/a: | Tq 234Nm przy 1872 rpm już całkiem inaczej niż u wszystkich |
Jak już wcześniej pisałem, hamowanie AT mija się z celem, bo nie ma możliwości pomiaru strat. a poza tym przełożenie nie jest stałe i w miarę napełniania konwertera się zmniejsza, co jest obserwowane na wykresie jako wzrost mocy i momentu. Jeśli chodzi o AT to w przypadku galanta możemy brać na poważnie wykres mocy na kołach powyżej 3k. Wtedy przełożenie jest już stałe. Ale tylko moc na kołach, bo podczas mierzenia strat skrzynia działa zupełnie inaczej co zaniża wartość mocy silnika.
glina - 09-09-2012, 21:16
a jak sie o silnik dba to w Cari 1.6 wykres wychodzi tak:
Morfi - 09-09-2012, 22:45
glina, ładny wykres. ile straty na kołach ?
glina - 10-09-2012, 08:39
Morfi, zależy w którym momencie
Strata na kołach to szara linia na dole
|
|
|