To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A] Tuning mechaniczny V6

Marcino - 03-02-2013, 22:35

Dzięki za info, czyli nawet niczego w JP nie szukam, a lece tam 14 lutego.
Pozdr

MKV - 03-02-2013, 23:38

Owczar napisał/a:
MKV napisał/a:
(jakąś świnię chyba podbiąć no chyba, ze seryjnego kompa można przeprogramować)


Ja bym szedł w świnię. Chciałem zgrać swoją mapę i się z nią pobawić, ale się nie udało :/ Poza tym ze świnią zmieniasz parametry online, a z modyfikacją mapy już tak szybko nie jest, więc strojenie byłoby czasochłonne.


A no czyli jasne - świnia musi być. Ktoś wie jakie dobrze współpracują z Mitsubishi??
W Swifcie GTi np mam Ecumastera DET3

Owczar - 03-02-2013, 23:52

Wystarczy det II. Opędzisz zapłon i sygnał z przepływki.
MKV - 03-02-2013, 23:54

Owczar napisał/a:
Wystarczy det II. Opędzisz zapłon i sygnał z przepływki.


Wiem, tak mam podpiętego DET3 w Swifcie - zrobiłem sobie nawet kostkę obchodzącą Ecumastera na wypadek jakbym chciał go z jakiegoś powodu wypiąć)
Dodatkowo wolę DET3 bo ma komunikacje przez USB a nie RS232.

Owczar - 04-02-2013, 00:00

MKV napisał/a:
Dodatkowo wolę DET3 bo ma komunikacje przez USB a nie RS232.


Det II był o połowę tańszy, a ja i tak używam na co dzień RS232 na USB do serwerów, więc nie robiło mi to różnicy :) Ja mam zapięty tylko zapłon, bo jeśli chodzi o dawkę paliwa to daje radę. Ja mam wyrzucone wszystkie katy i korekty są prawie na maks. Na LPG dodatkowo trochę podkręciłem kurek żeby korekty były niższe i nie szły po wartościach granicznych. Dawką paliwa bawiłem się przez chwilę, ale póki co nie widzę konieczności zmian. Miał być wykorzystany do kompresora, ale plany się trochę zmieniły i kompresor trafi na znany serwis aukcyjny :)

MKV - 04-02-2013, 00:10

A wiesz może czy gdziekolwiek dostępne są jakiekolwiek bardziej sportowe wałki rozrządu do 6A13??
Znalazłem ofertę przerobienia krzywek jak np tutaj:
http://www.dbilas-shop.co..._3216_3217.html

Owczar - 04-02-2013, 00:16

Niestety w tej kwestii nie podpowiem. Takie tematy najlepiej zna swinks_UK.
swinks_UK - 04-02-2013, 10:43

MKV napisał/a:
A wiesz może czy gdziekolwiek dostępne są jakiekolwiek bardziej sportowe wałki rozrządu do 6A13??

Yhmm... nigdzie.
Musisz sam zlecić robotę na pełny custom. Mała uwaga, rzeźba w wałkach ma sens jak zastosujesz głowicę DOHC.
Poza ty ta zabawa ma sens jeśli dodatkowo sprawisz sobie nastwialne kołoa rozrzadu, a w wolnossaku wałki będą miały overlap minimum 272 stopni.

[ Dodano: 04-02-2013, 09:44 ]
MKV napisał/a:
Ktoś wie jakie dobrze współpracują z Mitsubishi??

Greddy w serii E-Manage. :wink:

MKV - 04-02-2013, 10:44

swinks_UK napisał/a:
MKV napisał/a:
A wiesz może czy gdziekolwiek dostępne są jakiekolwiek bardziej sportowe wałki rozrządu do 6A13??

Yhmm... nigdzie.
Musisz sam zlecić robotę na pełny custom. Mała uwaga, rzeźba w wałkach ma sens jak zastosujesz głowicę DOHC.
Poza ty ta zabawa ma sens jeśli dodatkowo sprawisz sobie nastwialne kołoa rozrzadu, a w wolnossaku wałki będą miały overlap minimum 272 stopni.


W DOHC wiem jak to działa bo tak mam, w SOHC własnie się zastanawiałem...

swinks_UK - 04-02-2013, 10:47

Misiek :) napisał/a:
swinks_UK, Czyli co trzeba by było zmienić w europejskim ecu, aby zwiększyć moc/moment i ewentualnie zmniejszyć spalanie (to nie koniecznie, ale nie zwiększać przynajmniej)

JDM'owy ecu nie jest p&p bo ma inne zarządzanie sygnałem z lambdy. Jedyne co to zgranie map, porównanie i przeróbka map z europejczyka.

Tak jak Marcin wspomniał, bez dodatkowych przeróbek uzysk mocu raczej niewielki.

i9i - 04-02-2013, 10:52

Na alledrogo jest 6a13TT za 2100, w tej cenie to raczej do sprawnego mu brakuje, ale zawsze głowice DOHC czy inne fanty na tuning powinny się nadać.
Tomek - 04-02-2013, 10:54

i9i napisał/a:

Na alledrogo jest 6a13TT za 2100, w tej cenie to raczej do sprawnego mu brakuje, ale zawsze głowice DOHC czy inne fanty na tuning powinny się nadać.


ja widziałem jakoś po 1800 zł
ale sam silnik
to już lepiej kupić coś całego

i9i - 04-02-2013, 11:02

Z tego co pamiętam to Maćkowi nie zależy na trzystu kucach, chciałby coś oryginalnego i mocniejszego niż ma ale bez parcia i przesadyzmu. Także na razie dywagacje na temat co można by było więcej pomijając swap. Tomek ma do czynienia z większa ilością "wynalazków i hybryd", bo u nas to tylko swapują :P
MKV - 04-02-2013, 11:51

i9i napisał/a:
Z tego co pamiętam to Maćkowi nie zależy na trzystu kucach, chciałby coś oryginalnego i mocniejszego niż ma ale bez parcia i przesadyzmu. Także na razie dywagacje na temat co można by było więcej pomijając swap. Tomek ma do czynienia z większa ilością "wynalazków i hybryd", bo u nas to tylko swapują :P


No fajnie by było mieć jedyne nieźle zdłubane NA ale z drugiej strony chciałbym miec te 300 kucy :P
Tylko ja zawsze rozważam różne opcje a obecnie jestem skupiony na znalezieniu zdrowej budy do przeszczepu dla Swifta ;)

swinks_UK - 04-02-2013, 12:26

MKV napisał/a:


No fajnie by było mieć jedyne nieźle zdłubane NA ale z drugiej strony chciałbym miec te 300 kucy :P

W budzie Galanta?
To zapomnij o 6a13 i swapuj serducho z E4-6 plus napęd. Taniej, prościej, efekt murowany.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group