Forum ogólne - Polecacie auto z mocnym silnikiem do 30 tyś. zł.
Old JDM - 12-05-2013, 23:13
Ja tylko ze swojej strony chcialbym dodac, ze jesli w gre wchodzilby Focus ST, to radze zapoznac sie blizej - nie z tym czy sie da, tylko z tym czy instalacja LPG bedzie dzialac poprawnie. (ponizej krotkie info z wlasnych doswiadczen).
Wszystkie Fordy praktycznie niezaleznie od silnika, poczawszy od rocznika 2001-2002, nie nadaja sie do gazu. Mowimy przede wszystkim o Focusie Mk1,Mk2 i Mondeo Mk3,Mk3Fl1,Mk3Fl2.
Przykladowo w Mondeo Mk3 o silniku 1.8 Duratec - jest conajmniej 7 wersji silnika (roznia sie jedynie oznaczeniem typu Chba, chbb, chbc itd) - tylko 1 lub 2 jak dobrze pamietam (min. CHBB), nadaja sie do zalozenia instalacji gazowej. W pozostalych wersjach malo kto sie chce podjac zalozenia (chyba ze na ryzyko wlasciciela z powodu klopotow z glowica. A w wersji SCi to juz calkiem mozna zapomniec). W silnikach 2.0 Duratec sytuacja jest dokladnie analogiczna.
To ze sie nadaja - nie oznacza, ze sie dobrze spisuja. Wrecz na odwrot niestety. Dochodzi do calej masy przeroznych awarii, jak nie silnika to osprzetu silnika, zacytuje tylko kilka z nich :
- wypalanie zaworow, nierowna praca na biegu jalowym - utrata mocy i elastycznosci
- utrata kompresji (zdarza sie dosc czesto - rozszczelnienia)
- wiecznie sprawiajacy problemy EGR
- wypadanie zaplonu
- problem "znikajacego oleju"
Mowimy o dobrej instalacji sekwencyjnej - trzymajacej "mape" na idealnych parametrach. Strojonej u bardzo dobrych gazownikow. Po prostu silniki Ford-owskie, jesli chodzi o prace na LPG skonczyly sie na erze Escorta. (podobnie jest chociazby w Mk4 jak i nowych Insigniach).
Powyzsze info podaje na podstawie wlasnych doswiadczen z 2 jednostkami marki Ford , jako takze wieloletni klubowicz Mondeo Klub Polska i Ford Club Polska.
Nie wiem w jaki sposob bedzie sie sprawowal tez wyzylowany silnik w Fordzie Focusie ST, ale jesli tak jak w przypadkach tanszych egzemplarzy....to naprawde zdecydowanie odradzam. (ewentualnie polecam rezygnacje z LPG co sam - po 2 latach nieustajacych usterek w ostatnim egzemplarzu - swiadomie zrobilem).
Uff.... sorki za elaborat.
Olivia - 19-05-2013, 21:09
Faktycznie, popytałam się w serwisie Forda. I w praktyce gdy usłyszano w serwisie o montażu LPG to każdy odradzał. Więc sprawę LPG definitywnie odpuszczam w jakimkolwiek kupionym przeze mnie aucie.
Na tą chwilę poruszam się autem z wypożyczalni i poszukuję autka dla siebie.
Zobaczymy co z tego wyjdzie
Old JDM - 20-05-2013, 21:27
Mądra decyzja zycze udanych zakupow
krzychu - 22-05-2013, 08:41
Poszukaj Lancera 2,4 CVT z USA z początkowych roczników (proponowałem na początku wątku, ale po pół roku życia tego wątku cena znowu w dół). Może nie do 30 tys, ale za 30 parę powinny już być (obecnie jeden 2010 - 10 tys km ale cena jakaś z kosmosu - trzeba by obserwować). Nie wiem dokładnie co czego miało być auto ale jeśli na trasę to warto rozważyć właśnie CVT bo przy przelotowych prędkościach będą niskie obroty silnika. A jak będzie dobra instalacja i kontrolowane luzy zaworowe to i gaz da radę.
Olivia - 22-09-2013, 17:38
Odgrzeje kotleta
Mam możliwość kupna dwóch różnych z zasady aut. Owe auta to Seat Leon 1.9 TDI i Peugeot 307 2.0.
Leon :
- 150 KM,
- wersja sportowa ta przed FR,
- klimatyzacja automatyczna,
- czarny,
- 5 drzwi,
- przebieg ponad 225 tyś. km.
Jeździ nim znajomy który chce go sprzedać za 18 - 20 tyś. zł. Auto jest seryjnie obniżone, szersze zderzaki, tankuje lepsze paliwa, czyli Ultimate / Verva.
307 :
- czarne kombi,
- klima automatyczna,
- 7 miejsc,
- panoramiczny dach,
- 2.0l, 109 KM,
- fabryczna zmieniarka na 6 płyt,
- fabryczna nawigacja, (wyświetlacz się odkleja więc nie widać wskazań komputera pokładowego),
- garażowany,
- kupiony w 2008 roku z przebiegiem około 86 tysi, obecnie ma ponad 128.
307 dość często jeździłam. Szału nie ma, wiadomo, francuz. Cena zakupu to powiedzmy 12 - 13 tyś. zł.
I tutaj mam zagwozdkę. Czy poczekać do marca / kwietnia aż znajoma znajdzie sobie nowe auto i kupić tańszego 307 czy kupić teraz 10-cio letniego Leona ? A może wybrać opcję trzecią i kupić za około 28 tyś. zł AR 159 od tzw. handlarza
Ciężko mi się zdecydować dlatego chce zasięgnąć języka Co byście zrobili na moim miejscu
Marcino - 22-09-2013, 20:16
Czy Peugeot do disel? A FAP jest..?.. to bym nie brał..
No tak se myśle dlaczego za TDI VW tak duzo trzeba dołozyć..
Żadnego z nich zreszta... jak to diesle:P
Olivia - 22-09-2013, 20:47
307 i Leon nie mają filtra cząstek stałych. Seat jest droższy ponieważ to .... Seat w wersji Top Sport, czyli protoplasta wersji FR (lub jakoś tak).
|
|
|