To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Chłodnica wody

Hugo - 20-12-2015, 15:48

A ja mam taką ciekawostkę dotyczącą poziomu płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym. Większość twierdzi, że poziom MIN w zbiorniczku na zimnym silniku jest normalny, mimo, że kilka dni wcześniej dolaliśmy płynu na MAX. Do niedawna też tak myślałem, ale wymieniłem chłodnicę na nową i nalałem płynu na MAX. Po odpowietrzeniu układu i sprawdzeniu poziomu po kilku tygodniach poziom płynu w zbiorniczku na zimnym i gorącym silniku wciąż jest taki sam, czyli na MAX. A więc oznacza to jedno, że jeśli poziom płynu jest inny na zimnym i rozgrzanym silniku to znaczy, że gdzieś jest nieszczelność. W 99% jest to chłodnica.
Ewcia80 - 20-12-2015, 16:11

Owczar,a wiec te miejsca o ktorych pisałeś tzreba regularnie obserwować oraz obserwować zbiorniczek wyrównawczy.A co w pzrypadku kiedy tam sie pojawią wycieki,ale reszta chłodnicy jest zdrowa?Warto to naprawiać?Plastik przecież można kleić.
Owczar - 20-12-2015, 16:30

Nie warto naprawiać. Żadnej chłodnicy która cieknie ze starości nie opłaca się naprawiać. Naprawia się chłodnice w nowych autach po uszkodzeniach mechanicznych. Chłodnica w galancie po tylu latach to już po prostu prochno.

[ Dodano: 20-12-2015, 16:35 ]
Hugo, jeśli poziom płynu na zimnym i gorącym jest taki sam to znaczy ze pora sprawdzić lub wymienić korek. Roszerzalnosc temp glikolu to nawet 5 procent od 0 do 80 stopni. W układzie jest ponad 7 litrów. Zatem różnica poziomów na zimnym to jakieś 200-300ml. Wniosek jest taki ze gdy Twoje auto stygnie nie zasysa płynu podcisnieniowo.

slawkoo94 - 07-02-2016, 23:39
Temat postu: [EA5A/W 2.5] Przekładka chłodnicy
Witam jako iż żaden mechanik nie jest mi w stanie odpowiedzieć na pytanie kieruje sprawę tutaj :D . Jakieś 2 dni temu strzeliła mi chłodnica w moim galancie (2.5 v6 automat). Jako iz posiadam drugiego galanta na części (2.0 diesel manual) od razu wziąłem się za przekładanie uszkodzonego elementu. Okazało się ze w chłodnicy z diesla brakuje dwóch wyjść prawdopodobnie jest to chłodzenie oleju skrzyni biegów???. Jako iz auta potrzebowałem auta na gwałt założyłem ta chłodnice a obieg zamknąłem łącząc ze soba dwa przewody. I teraz moje pytanie:
1. Czy olej ze skrzyni ma być podgrzewany czy chłodzony w chłodnicy?
2. Jeżeli ma byc chłodzony to czy mogę zamiast tego dorobić tam zwykłą chłodniczke oleju?
3. Czy mogę tak jeździć?

Dodam jeszcze ze po tym zabiegu nie zauważyłem żadnej różnicy przy poruszaniu się samochodem.

Mandrake - 08-02-2016, 07:40

W skrócie:
1. Tak- ale nie wiem czy ten model tak ma.
2. Tak- ale musisz dopasować parametry- rozmiar, aby za wydajny od seryjnego nie był.
3. Nie - przy szybszej jeździe na trasie możesz ugotować skrzynkę.

Owczar - 08-02-2016, 09:03

Chłodnica na za zadanie chłodzić.
Możesz dorobić zewnętrzną chlodnice ale będzie to nieopłacalne, bo chłodnica bedzie droższa niż wymiana na dedykowaną z rdzeniem skrzyni
Jak wyżej, możesz ugotować skrzynię.

Mandrake - 08-02-2016, 22:10

Kurde nie doczytałem sensu pytania nr 1 :shock: Jakoś uciekło mi to podgrzewanie :rolleyes:
slawkoo94 - 27-02-2016, 13:09

A wiecie może jak najlepiej sprawdzić temperaturę oleju w skrzyni biegów?
deejay - 27-02-2016, 13:35

Oryginalny czytnik MUT II lub III
slawkoo94 - 05-03-2016, 21:43

Pojemność celi w tej oto chłodnicy na olej ze skrzyni biegów to zaledwie 70 ml. aby nie wydawać 350zl na nowa chłodnice włożyłem tam tylko taka aluminiową rurkę do chłodzenia oleju ze skrzyni. Jak narazie jeżdżę i nic sie nie dzieje. Dowiedziałem sie tez ze temperatura w skrzyni wzrasta tylko podczas ostrej jazdy tj. Przerzucanie biegów na wysokich obrotach a tak to nawet bez chłodzenia skrzynia nie ma prawa sie zagrzać. Ktos może sie do tego odnieść?
Owczar - 06-03-2016, 11:08

Ale gdzie dałeś te rurkę? Wlozyles do chłodnicy czy po prostu polaczyles przewody rurką ale poza chłodnica?
slawkoo94 - 06-03-2016, 13:09

Pociągnąłem osobny obieg przed chlodznica
Owczar - 06-03-2016, 16:15

Takie rozwiązanie = brak chłodzenia. Ta rurka w powietrzu nie odda ciepła i w upalny dzień po autostradzie zagotujesz skrzynię, olej straci właściwości smarne, sprzęgła się przypalą.

Taka sama rurka zanurzona w chłodnicy zapewnia chłodzenie niezależnie od prędkości, a współczynnik oddawania energii w cieczy jest wielokrotnie wyższy.

W ostateczności można zamontować dodatkową chłodnicę oleju skrzyni, ale z ekonomicznego punktu widzenia nie ma to sensu, bo chłodnica wody do galanta jest po prostu tania.

Maciejos - 14-03-2016, 19:31

Witam,


Niestety, mnie również czeka wymiana chłodnicy, choć na razie wyciek jest maluteńki, ale stwierdziłem, że nie ma co kusić losu i kupiłem tę poniższą.


Chłodnica


Zdaję sobie sprawę, że może to być podróba Koyo, no ale cóż...


Pytanie moje jest następujące ile płynu chłodzącego muszę kupić i najlepiej jakiego ?

robertdg - 14-03-2016, 19:37

Jakiś zielony, przy wymianie chłodnicy ze 3 - 4 litry starczy o ile nie będziesz spuszczal plynu z bloku, jak chcesz wymieniac caly plyn to 6litrów, jak masz gaz to dolicz jeszcze ze 2 litry


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group