To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Galant Marcino historia jednego z pierwszych EAW na MM

Marcino - 20-03-2014, 23:42

jacek11 napisał/a:
To z jakiego materiału jest zrobione to koło :roll: :?:

Jakiś stop dur-aluminowy.

jacek11 - 20-03-2014, 23:48

No to faktycznie można łatwo uszkodzić taki element :wink:
Marcino - 21-03-2014, 00:48

Tak więc po 81kkm przebiegu, komora rozrządu wyczyszczona, było pełno syfu, a na misce olejowej wartwa błota olejowego, górne usczelniacze od Japaneze były spoko, jeszcze mieciutkie, ale ten na wale miał twardą wargę, zamast mojego mechanicy użyli swojego bo moj się zepsuł podczas montażu jak było robione. DObrze że to mam wymienione mogło się rozszczelnić. Rolki w super stanie, napinająca wręcz idelana. Pompa wody GMB delikatny luz. Napinacz hydrauliczny niestety zaliczył raczej padake, poprzednio nie wymieniałem. Ale zanim rozręciłem wszytko, sprawdziłem i po postoju może 1/2h pasek był luzny, górną rolką mogłem obracać. Trzpien napinacza wystawał może z 2mm. Jak zadziałałem wkrętakiem to się napiął.
Krzyzak - 21-03-2014, 08:36

właśnie mi się przypomniało, że miałeś podjechać po napinacz
jakby co to czeka w aucie

Marcino - 24-03-2014, 09:45

Nowa pompa, rolki, napinacz (dzieki Krzyżak) wszytko założone czekają na koło pasowe:). Dziś jak nie przyjdzie to w ramach treningu i nauki założe stary pasek i przetrenuje napinanie.
W sumie chciałem miskę olejową zrzucić i doszczelnić oraz zalać nowy olej ale spuszczanie oleju na zimnym to chyba nie najlepszy pomysł.. czy w tym przypadku nie ma znaczenia?
Dodatkowo uszczelnił bym tylną pokrywę zaworów tylko nie wiem czy naraz robierać aż tyle rzeczy. Plan mam zrobić rozrząd a pozniej doszczelnianie silnika.

Pozdrawiam

Marcino - 24-03-2014, 13:02

Przesyłka dotarła... czyli jest zajęcie na dzisiejszy wieczór:)
Marcino - 24-03-2014, 23:54

Trwa nierówna walka..:)
Rozrząd założny, pompa wspomagania i klimy założona. Zostało poskręcać paski wspomagania i klimy oraz reszte pierdółek:) . Idę jeszcze na chwilę ale pewnie na jutro zostawię sobie skonczenie tego.

Marcino - 25-03-2014, 03:01

No i jest!!!! Zrobione!!!
Serducho pięknie mruczy, cyknał popychaczami ale smarowaniem zajmiemy się w następnej kolejności.
Jedyne co zapomniałem kupić nowego płynu do chłodnicy i mam mało tak że nie mogłem się przejechać tylko odpaliłem na chwilkę:)

robertdg - 25-03-2014, 07:36

To była krótka chwila, tylko 3h zajęła :P Gratulacje wytrwałości ;-)
Marcino - 25-03-2014, 08:23

Ech... było kilka małuch skuch..:) musiałem wspomaganie odkecić bo zapomniałem o śrubie która trzyma łąpę od silnika.
Zlokalizowałem chyba też jedno ze źrodeł wycieku..... bagnet oleju wchodzący do miski olejowej, wkleiłem go na silikon. To prawdopodbnie z niego była cała duża miska olejowa brudna. Generalnie się nie spieszyłem tylko soebie wszytko powoltku składałem:)

Krzyzak - 25-03-2014, 12:17

Marcino napisał/a:
bagnet oleju wchodzący do miski olejowej
jest na oring - manual wyraźnie pisze o jego wymianie przy wymianie rozrządu
Marcino - 25-03-2014, 13:18

Krzyzak napisał/a:
Marcino napisał/a:
bagnet oleju wchodzący do miski olejowej
jest na oring - manual wyraźnie pisze o jego wymianie przy wymianie rozrządu

No przydał by się nowy, ale zastosowałem tymczasowe rozwiązanie.

Pytanko mi się przypomniało czy pasek musi chodzić idealnie po środku kół pasowych czy może być lekko z jednej strony?

Krzyzak - 25-03-2014, 22:20

Marcino napisał/a:
czy może być lekko z jednej strony?
może
Marcino - 25-03-2014, 22:30

Dzięki uspokoiłeś mnie, niestey pasek układa się z wewnętrznej strony koła, ale jest to koło zamienione z tylnej głowicy, tzn to które kupiłem. Przejechałem się i jest wszytko dobrze.


Dziś też pracowicie, zdjąłem miskę olejową, wypucowałem, założyłem od nowa czujnik poziomu na Loctite 5900, miska także założona na czarny Loctite 5900,
filtr MAN, olej Mobil ESP 5W30, nawet nie cyknął jak go odpalałem:). ZObaczymy czy Owczar prawde mowi że taki dobry:)

Zostało zrzucić dolot i pokrywy zaworów zrobić na tym silikonie. DOdatkowo chyba sprawdzę popychacze, bo mam całą kompletną głowicę na częsci, a wyglda na dobry stan, więc może coś wypodmieniam:)

A ... gdy ukończył w swe dzieło, nad którym pracował, odpoczął po całym swym trudzie, jaki podjął

:drinkers:

Owczar - 26-03-2014, 09:26

Marcino napisał/a:
Mobil ESP 5W30, nawet nie cyknął jak go odpalałem:). ZObaczymy czy Owczar prawde mowi że taki dobry:)


U mnie 12k i silnik pracuje super. Ale powoli będę się zabierał za wymianę, bo rano podobno trochę cyka. Tak czy inaczej, to olej, na którym zrobiłem największy przebieg bez problemu z popychaczami, a silnik pracuje dużo lepiej. Ostatnio wymieniłem żonie łożysko, podkleiłem uszczelkę drzwi z lewej strony i żona się śmieje, że nie potrzebnie kupiliśmy drugie auto ;)

Będziesz zadowolony :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group