To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Pajero PININ

cezare - 29-07-2014, 14:00

robertdg napisał/a:
Przecież masz GDI a to bardziej kompatybilne z V6 już być nie może :P


kto mi to może zrobić z PL południowej - i jakie mogą być koszta ? ... obecnie się urlopuję.. ale od przyszłego tyg jestem i odbieram auto .. ..i muszę coś z tym silnikiem zadecydować.. opcje są 3...
1) reanimacja silnika z przebiegiem 150 tys.. tego co mam ..
2) swap na 1,8GDI - czyli wymienić na to samo tylko młodsze
3) v6 ?

Bartekkita - 29-07-2014, 17:30

Użytkownik Maretzky85 swapował V6 do Lancera VII. Masz to opisane w tym temacie: http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0 opisane gdzieś koło 20 strony :)
Wprawdzie nie z południa Polski, ale do Wawy też nie masz, aż tak daleko ;)

robertdg - 29-07-2014, 21:15

SWAP w Twojej "okolicy", proponuje uderzyć do Wojciecha Chorzępy, Rabka Zdroj Gilówka 76
cezare - 04-08-2014, 10:07

mały update : Dziś byłem u blacharza - no i jeszcze tydzień musi zostać - przednia belka i wszystko dookoła niej - jest okay - ale nad kielichami ostro pracują - lewa strona zrobiona do gołej blachy + wstawki - męczą się z prawą ... a gdzie tył ... ? - tak czy siak - robią bardzo porządnie - trzeba przyznać ... robi to wrażenie .. 100% rekonstrukcja - nie że się zaszpachluje zakituje i będzie ... jutro wpadnę jeszcze zrobić fotki...
cezare - 12-08-2014, 09:35

Pytanie o kolor wnętrza komory silnika - blacharz zadał mi to pytanie - jaki kolor chcę mieć wewnątrz komory silnika czy oryginał ( zieleń metalik butelkowa ) czy samym zabezpieczającym wystarczy - proszę o sugestię czy macie jakieś sprawdzone sposoby ..

auto będzie u mnie do śmierci - i pytanie o kolor wnętrza komory silnika traktuję jak pytanie o kolor jelita grubego ...

Czym najlepiej zrobić komorę silnika - nie wiem czemu, ale w mojej psiej logice chciałem mieć coś jasnego, bo widziałem białe nadkola w terenówce i też mi się wydaje że na takim kolorze od razu wszystko zobaczę - łącznie z zaciekiem np z nowego ogniska korozji ..

pytanie na ASAP - bo przód już zrobiony, belki zrobione, tył teraz ...

mkm - 12-08-2014, 17:44

Oryginał.
cezare napisał/a:

Czym najlepiej zrobić komorę silnika - nie wiem czemu, ale w mojej psiej logice chciałem mieć coś jasnego, bo widziałem białe nadkola w terenówce i też mi się wydaje że na takim kolorze od razu wszystko zobaczę - łącznie z zaciekiem np z nowego ogniska korozji ...

Zaufaj blacharzowi :D
Jak zacznie kwitnąć to będzie bez znaczenia czy zobaczysz na białym czy zielonym :wink:

cezare - 13-08-2014, 09:24

mkm napisał/a:
Oryginał.


;( no to spaprałem .. musiałem do godzin południowych przekazać info...bo przód zrobili i musieli składać.. teraz tył robią ... ;( .. ale gość bardzo miły, i na miejscu miał samochód, przy którym dłubał jeden facet... rekonstrukcja podwozia chyba w 70% w starej warszawie - jak wczoraj zobaczyłem jak ją pięknie zrobił ... szok .. 3 tyg wcześniej tę warszawkę widziałem to blachy na podwoziu prawie NIE było ..

z blacharzem ponieważ widziałem ze to taki gość z pasją.. umówiłem się że co roku przed zimą będę przywoził auto żeby wszystko co wyjdzie robić po prostu na bieżąco.. jedyne moje pytanie "czy jak się dba to się ma ? " ... potwierdził .. wytłumaczyłem że z tym autem nie mam zamiaru się rozstawać, i robię dla siebie już hobbystycznie... zrozumiał .. widać że lubi auta - że to nie tylko praca .. na prawdę miło ;) stąd Ciesze się że zdecydowałem się nie PODROBIĆ a zrobić Pinina na przysłowiowe ZERO .. no i tak jest robiony ... wygonił rudą z nadkoli do totalnego zera ... i prócz kielichów to nawet byłem zaskoczony ile zdrowej blachy na nadkolach było .. bo było bardzo zdrowo .. ( urwał wszystko do golizny - do połysku stali ) jedyny minus to czas ... sezon urlopowy również u niego.. i choć u niego lekko 20 ludzi pracuje ... no to miast 14 dni .. leci właśnie 3'Ci tydzień ...

sumując Pinin zbliża się do granicy 7 miesiące jazdy z czego 2 mies roboty ;) a końca nie widać... bo wciąż sprawa silnika w zawieszeniu ... gość za swapa krzyknął mi 1000 pln .. gdzie silnik "na oko zdrowy z malym przebiegiem" to koszt 1500 pln - a z tego co widziałem to silniki bez osprzętu - jeden nawet wyglądał mega przyzwoicie - ale juz na fotkach nie miał przepustnicy etc etc .. a słupka to ja przeca nie potrzebuje tylko właśnie z dobrymi wtryskami / pompami / przepustnicą etc ...

cezare - 19-08-2014, 09:55

update z serii no comment
po 4 tygodniach u blacharza ... fotorelacja .. - na fotkach nie ma podwozia a zrobione z podłużnicami włącznie - ale to ile jeszcze zostało do zrobienia centralnie mnie osłabia .. mój cedzak do makaronu ma mniej dziur kosztował 30 pln i ma ocynk ...

https://www.dropbox.com/s...FpZTJZB8Zwz4n6a

Bartekkita - 24-08-2014, 17:49

no ładnie... jak już blacharz skończy rób ten swap na V6 i będzie jeden z najciekawszych piniów ;)
cezare - 24-08-2014, 18:43

Bartekkita napisał/a:
no ładnie... jak już blacharz skończy rób ten swap na V6 i będzie jeden z najciekawszych piniów ;)

Bartek. speca nie znalazłem, który by to zrobił ... .. w pon odbieram pinina od blacharza .. zobaczymy co dalej .. ... silnik i tak i tak musze robić . bo spalanie zabija ...

cezare - 26-08-2014, 08:43

small update :
Pinin wrócił od Blacharza .. micha mi się ucieszyła - wszystko zabezpieczone, na to baranek .. czar prysł, gdy chciałem zobaczyć dziurę w progu - jak została zrobiona ... ale nie zostala zrobiona, więc auto dziś jedzie jeszcze raz ... z reklamacją bo się "zapomniało" .. oddany do blacharza 21 lipca .. dzis 26 sierpnia ... i dalej brnę w to bagno .. zrobiono pas przedni, kielichy, pas tylny, jedna podłuznicę.. ... poskłądano do kupy - urwano 2 sruby trzymające błotnik ( jest na 3 - 2 ukręcone - 2 środkowe z każdej strony ) .. zgiubiono parę śrubek od plastików ( już uzupełniłem ) .. a gdzie silnik ... ?

taaa.. kup sobie Pajero PININ'a .. będzie Pan zadowolony .. Japońska mysl techniczna i ta samurajska stal - made in japan prosto między oczy.. weź to straw..

sla - 26-08-2014, 12:30

Fachowcy, zawsze coś sknocą, albo zapomną. Pamiętam jak w dawno minionych czasach oddałem blacharzowi, 125p bo miałem wgniecione dwoje drzwi. Jakie było moje zdziwienie gdy przy odbiorze okazało się że naprawił tylko jedne, o drugich zapomniał :mrgreen:
cezare - 27-08-2014, 10:54

sla napisał/a:
Fachowcy, zawsze coś sknocą, albo zapomną. Pamiętam jak w dawno minionych czasach oddałem blacharzowi, 125p bo miałem wgniecione dwoje drzwi. Jakie było moje zdziwienie gdy przy odbiorze okazało się że naprawił tylko jedne, o drugich zapomniał :mrgreen:


mam być we wtorek rano - po południu odbiór .. łatę wstawią i zbadają resztę progów ... waląc w to młotkiem .. więc wszystko ok ... będzie dobrze.. progi mają być przystosowane do walenia nimi o kamienie / korzenie / gałęzie - bo ja na prawdę buduję terenówkę ..

cezare - 28-08-2014, 09:35

Wyciek z nowej chłodnicy ?
no leje się z okolic korka mi to wygląda na walenie chłodnicą o przedni pas - samą górą..
bo chłodnica jest nowa ( może ma 1000km ) mechanik zasugerował wymianę korka - jest 0.9 bar'owy - będzie miał dla mnie zamiennik dziś bo to panie 50km jazdy i pół litra borygo... dziś podmiana korka .....

zamawiam wreszcie opony - padło na General Grabber At2 215/65R16
szkoda że nawet opon w tym kraju nie mogę kupic od ręki - czekać 7 dni wrr.... więc w tym czasie zrobię zbieżność - do roboty blacharskiej wyBUBALI przeca wszystko do zera - więc zmontowali jak im szło ...

chceck engine jak się świeci ł na luzie tak się świeci ... i wtedy żłopie ilość paliwa z serii 20l/100 - spalanie przy delikatnym operowaniu gazem w okolicach 10l ... ( po czyszczeniu listwy wtryskowej i jakichś czarach u naszego nadwornego mechanika PL Pułudniowej mogłem zejść po nizej 8l przy takiej samej jeździe ) ... więc jak ogarne to co ogarniam - będzie czas na kolejną wizytę u speca od GDI.. na razie zaczyna coraz więcej rzeczy klękać.. te nowe .. i te już naprawiane bynajmniej nie po taniości ..

cezare - 01-09-2014, 09:22

small update : słupek był rozmontowany bo czekałem na deszcze aż będzie lało żeby zobaczyć czy uszczelnienie działa ... no to zmontowalem słupek przez weekend .. po odebraniu od blacharza... dziś patrzę na dywanik od strony pasażera - wszystko mokre ... znów wyciąganie foteli - i pewnie z 2 dni suszenia ...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group