Galant - Ogólne - [EA5A/W 2.5] Realne koszty związane z zakupem EA5W.
Tomek - 16-01-2014, 11:01
może jakiś moderator zrobi tutaj porządek??
najpierw było o realnych kosztach, potem się zaczęło proponowanie innych samochodów, czego pełno jest dziale "ogólne", a na koniec znowu o wyższości świąt X nad Y, zaraz będzie o LPG
londolut - 16-01-2014, 18:42
Przeniosłem na ogólny
i9i - 16-01-2014, 20:48
Hugo napisał/a: | nadwozie się buja jak mocno wieje wiatr |
Nie zaznałem takowego zjawiska w Galancie Owszem lubi tyłkiem pomerdać na koleinach w deszczowe dni z gładkim kapciem, ale bujanie?
bodzilla33 - 16-01-2014, 22:21
panowie piszecie o korozji kielichow.tylne?przednie?bo o przednich to wiem a czy tylne chcialbem sie dowiedziec.jesli to nie miejsce na to pytanie to przepraszam
Bartekkita - 16-01-2014, 22:56
Hugo napisał/a: | Bartekkita napisał/a: | jeżeli upierasz się na kombi to będzie ciężko | Dlaczego ciężko? 80% Galantów to kombi i są kilka tysięcy tańsze niż sedan. |
wyrane z samego początku tematu chodziło mi o konkurencje dla Galanta przy warunku kombi, prawie nie istnieje, albo jest tak paskudna...
robertdg napisał/a: | To jest piata generacja do 1997 (w dodatku na bazie amerykańskiej chyba a tył to już wiem skąd inspiracje czerpał golf MK V/VI ), ja miałem na mysli VI 97-2002, był kombi ale głównie z kiera po prawej |
Mój błąd, masz racje. Generacja VI według Wiki w kombi wygląda tak: http://en.wikipedia.org/w...rd-wagon_01.jpg ale ja takiej nigdy nie widziałem w przeciwieństwie do poprzednika
alex87 napisał/a: |
- hamulce. hamowanie z 200 gdy ktoś wymusi to strach, tak telepie kierownicą i samochodem.
|
Miałem stare tarcze, które były już o 5mm cieńsze od katalogowego minimum i przy hamowaniu z 200 nic nie biło, po kilku razach też i po wpakowaniu się po ostrej jeździe w kałużę to samo.
i9i napisał/a: | Hugo napisał/a: | nadwozie się buja jak mocno wieje wiatr |
Nie zaznałem takowego zjawiska w Galancie Owszem lubi tyłkiem pomerdać na koleinach w deszczowe dni z gładkim kapciem, ale bujanie? |
zgadzam się z i9i ja też nie odczuwam żadnych niedogodności związanych z bujaniem a na A8 wieje nieustannie szczególnie w lukach między barierami dźwięko/wiatro chłonnymi.
Nie chce mi się już wszystkich cytować, ale nie mogę zrozumieć też narzekania na prowadzenie Galanta. Z moich doświadczeń, a żeby nie było zjeździłem kilkadziesiąt samochodów, Galant jest zdecydowanie w czubie. Porównywalnie dobrze prowadzi mi się Outbacka, czy T203(c-klasa II gen) Moim zdaniem jest blisko optimum między komfortem a trzymaniem się drogi. Jeżdżę na oponach 205/50 r17, ale o indeksach 93Y czyli zdecydowanie na wyrost, ale dzięki temu opony są sztywne i zapewniają dobrą przyczepność. Jestem naprawdę ciekaw co według was prowadzi się lepiej od Galanta(no offence)
Naprawdę nie rozumiem co wszyscy nagle się tak na tego Galanta uwzięli Jak zaczynałem swoją przygodę z forum, ktoś wrzucił temat co wybrać z 3 samochodów(bodajże Galant, Omega i Trójka(bmw) lub Accord) i 3/4 komentarzy było w tonie nawet się nie zastanawiaj bierz Galanta. Jedyne wytłumaczenie jakie przychodzi mi na myśl to, że forumowiczów martwi ilość Galantów spotykanych na drogach
Osobiście nie żałowałem decyzji odnośne kupna Galanta ani przez chwilę i zrobiłbym to ponownie i wpakował tyle ile wpakowałem. Natomiast nie chciałbym mieć 2 Galantów pod swoją opieką, bo nie mam na to najzwyczajniej czasu. Utrzymanie Galanta sprawnego mechanicznie(z mojego krótkiego doświadczenia) jest stosunkowo proste i mało kłopotliwe. Natomiast utrzymanie Galanta w stanie wzorcowym już zakrawa o hobby
bbandi - 17-01-2014, 00:46
WreX napisał/a: | bbandi napisał/a: | londolut, - pewnie się zaśmiejesz ale..ja bym do 20K popatrzył na na Laguny II w kombi, za te kase masz auto z 2006 roku po FL (sporo rzeczy poprawili), niezłe wyposażenie i zero rdzy.
Mi się podoba Laguna III 2.0T ale 30K trzeba wyłożyć za ładną z 2007. |
Zdrajca |
Mój gal nie jest "moją żoną" tak jak twój - więc do zdrady może dojść tylko w twoim przypadku
Krzyzak napisał/a: | bbandi napisał/a: | Laguny II | zwana królową lawet
jak się pojawiły na rynku to u nas w pracy kupowali - niektóre już po 2 tygodniach kończyły na lawecie |
Nie porównuj auta z początku produkcji do auta po FL-u 5lat później.
Ja tam fanem aut francuskich nie jestem ale mają kilka fajnych modeli i silników, osobiście jeździłem laguną II 2.0 i moim skromnym zdaniem zmiata gala 2.0
Marcino - 17-01-2014, 00:46
Bartekkita napisał/a: | Miałem stare tarcze, które były już o 5mm cieńsze od katalogowego minimum i przy hamowaniu z 200 nic nie biło, po kilku razach też i po wpakowaniu się po ostrej jeździe w kałużę to samo. |
takie tarcze się wyrzuca... zuzycie max to 1.8mm. np 24mm-22.2mm
Bartekkita napisał/a: | Naprawdę nie rozumiem co wszyscy nagle się tak na tego Galanta uwzięli |
Odradzamy żeby nie wpadł jak my wszyscy.... za dobry żeby sprzedać.... . a że gnije i szumi to można ponarzekać:)
Owczar - 17-01-2014, 09:18
Bartekkita napisał/a: | zgadzam się z i9i ja też nie odczuwam żadnych niedogodności związanych z bujaniem a na A8 wieje nieustannie szczególnie w lukach między barierami dźwięko/wiatro chłonnymi. |
To nie chodzi o bujanie, tylko o pewnośc prowadzenia. Po prostu układ kierowniczy jest w galancie do
Brak serwotronica jest jedną z głównych przyczyn. kierwonica przy dużych prędkościach działa zdecydowanie za lekko.
Marcino - 17-01-2014, 12:34
Owczar napisał/a: | kierwonica przy dużych prędkościach działa zdecydowanie za lekko |
Fakt, trzeba uważać..:)
Bartekkita - 17-01-2014, 16:45
Marcino napisał/a: | Bartekkita napisał/a: | Miałem stare tarcze, które były już o 5mm cieńsze od katalogowego minimum i przy hamowaniu z 200 nic nie biło, po kilku razach też i po wpakowaniu się po ostrej jeździe w kałużę to samo. |
takie tarcze się wyrzuca... zuzycie max to 1.8mm. np 24mm-22.2mm
|
no to u mnie było 21.8mm. Jak kupiłem Galanta to nie znałem dokładnych przedziałów dla tarcz przecież, a że nie biło postanowiłem do jeździć klocki i się zastanowić. W międzyczasie dowiedziałem się, że są za cienkie. Przed większą trasą wyleciały razem z klockami chodziło mi o sam fakt, że w zużytych tarczach nie doświadczyłem żadnego bicia.
milo - 17-01-2014, 17:09
Owczar napisał/a: | Brak serwotronica jest jedną z głównych przyczyn. kierwonica przy dużych prędkościach działa zdecydowanie za lekko. |
Nic takiego nie zauwazyłem
Bartekkita napisał/a: | Naprawdę nie rozumiem co wszyscy nagle się tak na tego Galanta uwzięli |
Ja tez nie rozumiem narzekają że taki nie taki może zmienić na coś innego i co wtedy
Tomek - 17-01-2014, 17:52
Bartekkita napisał/a: |
no to u mnie było 21.8mm. |
Bartekkita napisał/a: | Miałem stare tarcze, które były już o 5mm cieńsze od katalogowego minimum |
to miałeś 0.5mm cieńsze
Fragu - 17-01-2014, 22:38
Owczar napisał/a: | Brak serwotronica jest jedną z głównych przyczyn. kierwonica przy dużych prędkościach działa zdecydowanie za lekko. |
Także nie mam takich odczuć, w kilku innych autach którymi jeździłem było zdecydowanie gorzej, wręcz bym powiedział, że prowadzi się pewnie przy dużych prędkościach.
deejay - 17-01-2014, 23:15
bbandi napisał/a: | osobiście jeździłem laguną II 2.0 i moim skromnym zdaniem zmiata gala 2.0 |
Tylko dlatego że ma zmienne fazy rozrządu
goofy_LLE - 18-01-2014, 07:34
Ja miałem Lagune II 1.9 dCi 12 KM 2003 rok. Komfort wnętrze pierwza klasa, auto naprawde super, lecz koszty utrzymania to już porażka. Nie było miesiaca by auto nie stało u mechanika. Turbina, 2x dwumasa, pompa paliwa, pompka paliwa, wtryski, karty, nadpalona wiązka elektryczna, tuleje tylnej belki, tarcze tylne wraz z piastą i łożyskiem, itd, itp. Samochód koszmar polecam największemu wrogowi.
|
|
|