To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - [EA5A/W 2.5] Realne koszty związane z zakupem EA5W.

Tomek - 16-01-2014, 11:01

może jakiś moderator zrobi tutaj porządek??
najpierw było o realnych kosztach, potem się zaczęło proponowanie innych samochodów, czego pełno jest dziale "ogólne", a na koniec znowu o wyższości świąt X nad Y, zaraz będzie o LPG

londolut - 16-01-2014, 18:42

Przeniosłem na ogólny ;-)
i9i - 16-01-2014, 20:48

Hugo napisał/a:
nadwozie się buja jak mocno wieje wiatr

Nie zaznałem takowego zjawiska w Galancie :mrgreen: Owszem lubi tyłkiem pomerdać na koleinach w deszczowe dni z gładkim kapciem, ale bujanie? :-k [-X :rolleyes:

bodzilla33 - 16-01-2014, 22:21

panowie piszecie o korozji kielichow.tylne?przednie?bo o przednich to wiem a czy tylne chcialbem sie dowiedziec.jesli to nie miejsce na to pytanie to przepraszam :oops:
Bartekkita - 16-01-2014, 22:56

Hugo napisał/a:
Bartekkita napisał/a:
jeżeli upierasz się na kombi to będzie ciężko
Dlaczego ciężko? 80% Galantów to kombi i są kilka tysięcy tańsze niż sedan.


wyrane z samego początku tematu :P chodziło mi o konkurencje dla Galanta przy warunku kombi, prawie nie istnieje, albo jest tak paskudna...

robertdg napisał/a:
Bartekkita napisał/a:
wypadała, ale to trochę biały kruk i wygląda... no yyy nie wygląda :P

http://pl.wikipedia.org/w...ordTypCE2-2.jpg
To jest piata generacja do 1997 (w dodatku na bazie amerykańskiej chyba :?: a tył to już wiem skąd inspiracje czerpał golf MK V/VI :P ), ja miałem na mysli VI 97-2002, był kombi ale głównie z kiera po prawej


Mój błąd, masz racje. Generacja VI według Wiki w kombi wygląda tak: http://en.wikipedia.org/w...rd-wagon_01.jpg ale ja takiej nigdy nie widziałem w przeciwieństwie do poprzednika

alex87 napisał/a:

- hamulce. hamowanie z 200 gdy ktoś wymusi to strach, tak telepie kierownicą i samochodem.


Miałem stare tarcze, które były już o 5mm cieńsze od katalogowego minimum i przy hamowaniu z 200 nic nie biło, po kilku razach też i po wpakowaniu się po ostrej jeździe w kałużę to samo.

i9i napisał/a:
Hugo napisał/a:
nadwozie się buja jak mocno wieje wiatr

Nie zaznałem takowego zjawiska w Galancie :mrgreen: Owszem lubi tyłkiem pomerdać na koleinach w deszczowe dni z gładkim kapciem, ale bujanie? :-k [-X :rolleyes:


zgadzam się z i9i ja też nie odczuwam żadnych niedogodności związanych z bujaniem a na A8 wieje nieustannie szczególnie w lukach między barierami dźwięko/wiatro chłonnymi.

Nie chce mi się już wszystkich cytować, ale nie mogę zrozumieć też narzekania na prowadzenie Galanta. Z moich doświadczeń, a żeby nie było zjeździłem kilkadziesiąt samochodów, Galant jest zdecydowanie w czubie. Porównywalnie dobrze prowadzi mi się Outbacka, czy T203(c-klasa II gen) Moim zdaniem jest blisko optimum między komfortem a trzymaniem się drogi. Jeżdżę na oponach 205/50 r17, ale o indeksach 93Y czyli zdecydowanie na wyrost, ale dzięki temu opony są sztywne i zapewniają dobrą przyczepność. Jestem naprawdę ciekaw co według was prowadzi się lepiej od Galanta(no offence) :)

Naprawdę nie rozumiem co wszyscy nagle się tak na tego Galanta uwzięli :shock: Jak zaczynałem swoją przygodę z forum, ktoś wrzucił temat co wybrać z 3 samochodów(bodajże Galant, Omega i Trójka(bmw) lub Accord) i 3/4 komentarzy było w tonie nawet się nie zastanawiaj bierz Galanta. Jedyne wytłumaczenie jakie przychodzi mi na myśl to, że forumowiczów martwi ilość Galantów spotykanych na drogach :P

Osobiście nie żałowałem decyzji odnośne kupna Galanta ani przez chwilę i zrobiłbym to ponownie i wpakował tyle ile wpakowałem. Natomiast nie chciałbym mieć 2 Galantów pod swoją opieką, bo nie mam na to najzwyczajniej czasu. Utrzymanie Galanta sprawnego mechanicznie(z mojego krótkiego doświadczenia) jest stosunkowo proste i mało kłopotliwe. Natomiast utrzymanie Galanta w stanie wzorcowym już zakrawa o hobby :wink:

bbandi - 17-01-2014, 00:46

WreX napisał/a:
bbandi napisał/a:
londolut, - pewnie się zaśmiejesz ale..ja bym do 20K popatrzył na na Laguny II w kombi, za te kase masz auto z 2006 roku po FL (sporo rzeczy poprawili), niezłe wyposażenie i zero rdzy.
Mi się podoba Laguna III 2.0T ale 30K trzeba wyłożyć za ładną z 2007.


Zdrajca :D



Mój gal nie jest "moją żoną" tak jak twój - więc do zdrady może dojść tylko w twoim przypadku :)

Krzyzak napisał/a:
bbandi napisał/a:
Laguny II
zwana królową lawet :)
jak się pojawiły na rynku to u nas w pracy kupowali - niektóre już po 2 tygodniach kończyły na lawecie


Nie porównuj auta z początku produkcji do auta po FL-u 5lat później.
Ja tam fanem aut francuskich nie jestem ale mają kilka fajnych modeli i silników, osobiście jeździłem laguną II 2.0 i moim skromnym zdaniem zmiata gala 2.0

Marcino - 17-01-2014, 00:46

Bartekkita napisał/a:
Miałem stare tarcze, które były już o 5mm cieńsze od katalogowego minimum i przy hamowaniu z 200 nic nie biło, po kilku razach też i po wpakowaniu się po ostrej jeździe w kałużę to samo.

takie tarcze się wyrzuca... zuzycie max to 1.8mm. np 24mm-22.2mm

Bartekkita napisał/a:
Naprawdę nie rozumiem co wszyscy nagle się tak na tego Galanta uwzięli :shock:

Odradzamy żeby nie wpadł jak my wszyscy.... za dobry żeby sprzedać.... . a że gnije i szumi to można ponarzekać:)

Owczar - 17-01-2014, 09:18

Bartekkita napisał/a:
zgadzam się z i9i ja też nie odczuwam żadnych niedogodności związanych z bujaniem a na A8 wieje nieustannie szczególnie w lukach między barierami dźwięko/wiatro chłonnymi.


To nie chodzi o bujanie, tylko o pewnośc prowadzenia. Po prostu układ kierowniczy jest w galancie do :butthead:

Brak serwotronica jest jedną z głównych przyczyn. kierwonica przy dużych prędkościach działa zdecydowanie za lekko.

Marcino - 17-01-2014, 12:34

Owczar napisał/a:
kierwonica przy dużych prędkościach działa zdecydowanie za lekko

Fakt, trzeba uważać..:)

Bartekkita - 17-01-2014, 16:45

Marcino napisał/a:
Bartekkita napisał/a:
Miałem stare tarcze, które były już o 5mm cieńsze od katalogowego minimum i przy hamowaniu z 200 nic nie biło, po kilku razach też i po wpakowaniu się po ostrej jeździe w kałużę to samo.

takie tarcze się wyrzuca... zuzycie max to 1.8mm. np 24mm-22.2mm


no to u mnie było 21.8mm. Jak kupiłem Galanta to nie znałem dokładnych przedziałów dla tarcz przecież, a że nie biło postanowiłem do jeździć klocki i się zastanowić. W międzyczasie dowiedziałem się, że są za cienkie. Przed większą trasą wyleciały razem z klockami :) chodziło mi o sam fakt, że w zużytych tarczach nie doświadczyłem żadnego bicia.

milo - 17-01-2014, 17:09

Owczar napisał/a:
Brak serwotronica jest jedną z głównych przyczyn. kierwonica przy dużych prędkościach działa zdecydowanie za lekko.

Nic takiego nie zauwazyłem :shock:
Bartekkita napisał/a:
Naprawdę nie rozumiem co wszyscy nagle się tak na tego Galanta uwzięli

Ja tez nie rozumiem :? narzekają że taki nie taki może zmienić na coś innego i co wtedy :shock:

Tomek - 17-01-2014, 17:52

Bartekkita napisał/a:

no to u mnie było 21.8mm.


Bartekkita napisał/a:
Miałem stare tarcze, które były już o 5mm cieńsze od katalogowego minimum


to miałeś 0.5mm cieńsze

Fragu - 17-01-2014, 22:38

Owczar napisał/a:
Brak serwotronica jest jedną z głównych przyczyn. kierwonica przy dużych prędkościach działa zdecydowanie za lekko.


Także nie mam takich odczuć, w kilku innych autach którymi jeździłem było zdecydowanie gorzej, wręcz bym powiedział, że prowadzi się pewnie przy dużych prędkościach.

deejay - 17-01-2014, 23:15

bbandi napisał/a:
osobiście jeździłem laguną II 2.0 i moim skromnym zdaniem zmiata gala 2.0


Tylko dlatego że ma zmienne fazy rozrządu :wink:

goofy_LLE - 18-01-2014, 07:34

Ja miałem Lagune II 1.9 dCi 12 KM 2003 rok. Komfort wnętrze pierwza klasa, auto naprawde super, 8) lecz koszty utrzymania to już porażka. :evil: Nie było miesiaca by auto nie stało u mechanika. Turbina, 2x dwumasa, pompa paliwa, pompka paliwa, wtryski, karty, nadpalona wiązka elektryczna, tuleje tylnej belki, tarcze tylne wraz z piastą i łożyskiem, itd, itp. Samochód koszmar polecam największemu wrogowi. :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group