Outlander I GEN Techniczne - Kolektor z Evo do Outlandera Turbo.
nahar - 01-01-2019, 16:50
A mozna wiedziec jak wszedles w jego posiadanie? Droga kupna? Jakies szczegoly? Koszt wysylki, clo, VAT?
Napadzior - 23-01-2019, 11:52
Witam. Pęknięty kolektor na odcinku 10 cm. Przerabiał to ktoś ostatnio? Lepiej spawać czy szukac w aso? Co z kolegami z forum którzy to spawali, do tej pory bez awarii? Prosiłbym o pomoc w albo radę w rozwiązaniu tego problemu. Moj mechanik załamuje ręce
lolo.lolo - 23-01-2019, 12:22
Napadzior napisał/a: | Lepiej spawać czy szukac w aso? |
spawać !!! w aso to około 2500zł
ja mam pospawany już ładnych parę miesięcy i jest OK
Napadzior napisał/a: | Moj mechanik załamuje ręce |
zmień mechanika ...
Bzyk_R1 - 23-01-2019, 12:56
Napadzior, jeśli rozważasz dłuższe posiadanie O1T i jakieś modyfikacje z mocą pomyśl o budowie nowego kolektora z nierdzewki. Komplet uszczelek śrub i nakrętek i tak musisz kupić a będzie świetna baza do modów. Jeżeli chcesz po prostu użytkować turbiaka to spawaj ten co masz i też będzie spokój na lata. A mechanika rzeczywiście zmień.
Napadzior - 23-01-2019, 13:10
Mechanik dobry i zaufany, może trochę źle sie wyraziłem, od wymiany UPG doszedl ten kolektor i to tak trochę pokrzyżowało plany.Przepraszam
Moglibyście poradzić z jakiego tworzywa jest ten kllektor, czym to spawać a najlepiej to gdzie znajdę jakiegoś speca. Z tego co sie orientuje to pęknięcie jest od samego styku z głowicą, jak wrócę do domu po pracy postaram sie opisać to lepiej
lolo.lolo - 23-01-2019, 13:31
Napadzior napisał/a: | z jakiego tworzywa jest ten kllektor |
z żeliwa i najlepiej spawać po rozgrzaniu kolektora i odpowiednią elektrodą - ale to już powinien wiedzieć ten co spawa
Napadzior - 23-01-2019, 22:28
Witam.
Takie oto zdjęcie Zdobyłem. Znalazłem w Lubelskim Aso oryginal za ok 2300 + uszczelki 300. pekniecie jak widać przy turbie.
https://zapodaj.net/c0be75f1ca457.jpg.html
lolo.lolo - 24-01-2019, 07:17
Napadzior napisał/a: | Takie oto zdjęcie Zdobyłem. |
ja bym spawał
na nowy zawsze przyjdzie czas ...
mkm - 24-01-2019, 11:07
Napadzior, kolektor do wymiany - tego trwale nie pospawasz - miejsce i długość pęknięcia chyba najgorsze z najgorszych. Nie wróżę długiego służenia po spawaniu.
W moim przypadku pęknięcie było centymetrowe w miejscu które "nie pracuje", a spawacz i tak płakał i gwarancji nie dał.
staszq2 - 31-01-2019, 17:40
Jeśli ktoś jest zainteresowany kwasiakiem P&P zamiast OEM to proszę PW
Bzyk_R1 - 27-05-2019, 07:43
Podbijam temat. Mam kwasiaka na wzór OEM niepotrzebnego. Jak coś to PW.
miron - 29-05-2019, 21:08
Kolektor jest z jakiegoś staliwa nie żeliwa.
jaroo0 - 01-06-2019, 11:33
miron napisał/a: | Kolektor jest z jakiegoś staliwa nie żeliwa. |
To stara konstrukcja, wykonywana z żeliwa.
Mamy dorobione P&P ze stali żaroodpornej. Kontakt u chłopaków wyżej
W@sio - 02-06-2019, 00:52
A ja tylko przypominam kolegom, w tym jednem z moderatorów, że od handlu jest oddzielny dział. Nie muszę chyba upominać
76magg - 02-01-2020, 18:59
Mój też pękł (O1T) i to podobno na łączeniu między kanałami - więc jest ryzyko, że nawet pospawany wrzuci mi jakiś odłamek w turbinę. Spawacz podobno dobry stwierdził, że nie da rady tego ogarnąć.
Pytanie, co można z tym zrobić? Da się gdzieś dostać choćby używkę?
Albo coś zastępczego w rozsądnej cenie?
Jak rozumiem, te z EVO nie pasują (np taki: https://www.ebay.pl/itm/264578616120?ul_noapp=true ).
|
|
|