To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Kolektor z Evo do Outlandera Turbo.

nahar - 01-01-2019, 16:50

A mozna wiedziec jak wszedles w jego posiadanie? Droga kupna? Jakies szczegoly? Koszt wysylki, clo, VAT?
Napadzior - 23-01-2019, 11:52

Witam. Pęknięty kolektor na odcinku 10 cm. Przerabiał to ktoś ostatnio? Lepiej spawać czy szukac w aso? Co z kolegami z forum którzy to spawali, do tej pory bez awarii? Prosiłbym o pomoc w albo radę w rozwiązaniu tego problemu. Moj mechanik załamuje ręce :shock:
lolo.lolo - 23-01-2019, 12:22

Napadzior napisał/a:
Lepiej spawać czy szukac w aso?


spawać !!! w aso to około 2500zł :mrgreen: :twisted:
ja mam pospawany już ładnych parę miesięcy i jest OK

Napadzior napisał/a:
Moj mechanik załamuje ręce


zmień mechanika ... :D

Bzyk_R1 - 23-01-2019, 12:56

Napadzior, jeśli rozważasz dłuższe posiadanie O1T i jakieś modyfikacje z mocą pomyśl o budowie nowego kolektora z nierdzewki. Komplet uszczelek śrub i nakrętek i tak musisz kupić a będzie świetna baza do modów. Jeżeli chcesz po prostu użytkować turbiaka to spawaj ten co masz i też będzie spokój na lata. A mechanika rzeczywiście zmień.
Napadzior - 23-01-2019, 13:10

Mechanik dobry i zaufany, może trochę źle sie wyraziłem, od wymiany UPG doszedl ten kolektor i to tak trochę pokrzyżowało plany.Przepraszam :)
Moglibyście poradzić z jakiego tworzywa jest ten kllektor, czym to spawać a najlepiej to gdzie znajdę jakiegoś speca. Z tego co sie orientuje to pęknięcie jest od samego styku z głowicą, jak wrócę do domu po pracy postaram sie opisać to lepiej

lolo.lolo - 23-01-2019, 13:31

Napadzior napisał/a:
z jakiego tworzywa jest ten kllektor


z żeliwa i najlepiej spawać po rozgrzaniu kolektora i odpowiednią elektrodą - ale to już powinien wiedzieć ten co spawa :)

Napadzior - 23-01-2019, 22:28

Witam.
Takie oto zdjęcie Zdobyłem. Znalazłem w Lubelskim Aso oryginal za ok 2300 + uszczelki 300. pekniecie jak widać przy turbie.
https://zapodaj.net/c0be75f1ca457.jpg.html

lolo.lolo - 24-01-2019, 07:17

Napadzior napisał/a:
Takie oto zdjęcie Zdobyłem.


ja bym spawał :P
na nowy zawsze przyjdzie czas ... :D

mkm - 24-01-2019, 11:07

Napadzior, kolektor do wymiany - tego trwale nie pospawasz - miejsce i długość pęknięcia chyba najgorsze z najgorszych. Nie wróżę długiego służenia po spawaniu.
W moim przypadku pęknięcie było centymetrowe w miejscu które "nie pracuje", a spawacz i tak płakał i gwarancji nie dał.

staszq2 - 31-01-2019, 17:40

Jeśli ktoś jest zainteresowany kwasiakiem P&P zamiast OEM to proszę PW
Bzyk_R1 - 27-05-2019, 07:43

Podbijam temat. Mam kwasiaka na wzór OEM niepotrzebnego. Jak coś to PW.
miron - 29-05-2019, 21:08

Kolektor jest z jakiegoś staliwa nie żeliwa.
jaroo0 - 01-06-2019, 11:33

miron napisał/a:
Kolektor jest z jakiegoś staliwa nie żeliwa.


To stara konstrukcja, wykonywana z żeliwa.
Mamy dorobione P&P ze stali żaroodpornej. Kontakt u chłopaków wyżej

W@sio - 02-06-2019, 00:52

A ja tylko przypominam kolegom, w tym jednem z moderatorów, że od handlu jest oddzielny dział. Nie muszę chyba upominać :-)
76magg - 02-01-2020, 18:59

Mój też pękł (O1T) i to podobno na łączeniu między kanałami - więc jest ryzyko, że nawet pospawany wrzuci mi jakiś odłamek w turbinę. Spawacz podobno dobry stwierdził, że nie da rady tego ogarnąć.
Pytanie, co można z tym zrobić? Da się gdzieś dostać choćby używkę?
Albo coś zastępczego w rozsądnej cenie?

Jak rozumiem, te z EVO nie pasują (np taki: https://www.ebay.pl/itm/264578616120?ul_noapp=true ).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group