To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Klima w Sigmie

Anonymous - 22-02-2010, 21:44

Zajc3w, ja mówię o nowej chłodnicy klimy ale robionej w zakładzie przynosisz starą oni biorą wymiary grubość szerokość wysokość i robią a co do samej chłodnicy to nie wiem czy ta od Passata wytrzyma ciśnienie i najważniejsze czy jej wydajność nie będzie zbyt niska bo może się okazać ze latem chłodnica nie nadąż odbierać ciepła a filtr osuszacza kupiłem w firmie gdzie mi węże klimy robili oryginalny do sigmy i tez zapłaciłem 90 tak jak w IC
Zajc3w - 22-02-2010, 21:56

Dzięki.
Ciśnienie wytrzymać musi prędzej używka na r12 od sigmy puści. R134 wymaga sporo wyższego ciśnienia(czytałem gdzieś, że 30 % więcej), a różnice między markami aut będą minimalne. Co do wydajności to jak wymiary będą zbliżone to da radę. Szkoda tylko że to już raczej za rok :-X .

Jeszcze tą chłodnice od Slawa sprawdzę pod ciśnieniem, jak wytrzyma 40 bar przez 24 godziny to zastanowię się nad jej montażem. Argon to testów szczelności się nada mam nadzieję, bo do wyboru mam jeszcze tlen i acetylen :twisted: .

[ Dodano: 22-02-2010, 22:35 ]
Włąśnnie sprawdziłem że różnica w ciśnieniach skraplania R12 i R134a to jakieś 2% :oops:
W 100 stopniach R 12 skralpla się w 8.1 Bar a R134a w 8.5 Bar.
28 i 33 Bar to skraplają się w 200 stopniach. Próby chyba na 15 Bar zrobię - to będzie 130 stopni na parowniku.

tom17 - 07-03-2010, 20:53

Zajc3w napisał/a:
W 100 stopniach R 12 skralpla się w 8.1 Bar a R134a w 8.5 Bar.
28 i 33 Bar to skraplają się w 200 stopniach. Próby chyba na 15 Bar zrobię - to będzie 130 stopni na parowniku.


15 bar za mało bo takie ciśnienie masz na skraplaczu przy temp. otoczenia 20-25stC. Przy wyższych temperaturach może dochodzić nawet do 25bar.

Na parowniku nigdy nie ma 130stC tam panują temperatury ujemne. Bardziej na skraplaczu ale tam też jest max. 80stC

Zajc3w - 08-03-2010, 18:41

15 bar w 130 stopniach to na skraplaczu miałem na myśli :oops:

To mówisz że na skraplaczu do 25 Bar dochodzi? toż to skraplanie R134 i R12 w 180 stopniach będzie :shock: wg. tabel...

tom17 - 08-03-2010, 20:24

Zajc3w napisał/a:
To mówisz że na skraplaczu do 25 Bar dochodzi? toż to skraplanie R134 i R12 w 180 stopniach będzie :shock: wg. tabel...


jakich tabel używasz??

wg. wykresu Moliera temp. krytyczna ( czyli taka powyżej której gaz nie skropli się przy wzroście ciśnienia) dla r134a jest ok.100stC czyli jest to najwyższa temp jaką może osiągnąć r134a przy skraplaniu i jest ona przy 40bar.

śledząc dalej wykres dojdziesz że 25bar daje powyżej 70stC a 30bar pomiędzy 85-90stC i nie ma opcji że będziesz miał więcej na skraplaczu.

VirMan - 09-03-2010, 16:26

skraplacz nie musi odebrać całego ciepła.. w korku w lecie chłodnica klimy moze miec 150 stopni..

[ Dodano: 09-03-2010, 16:26 ]
i mamy zonka. - bo klima pracuje , spręża , i sie tylko grzeje, bo nie da sie odprowadzićciepłą które sama generuje..

Zajc3w - 09-03-2010, 18:54

tom17 napisał/a:
Zajc3w napisał/a:
To mówisz że na skraplaczu do 25 Bar dochodzi? toż to skraplanie R134 i R12 w 180 stopniach będzie :shock: wg. tabel...


jakich tabel używasz??

wg. wykresu Moliera temp. krytyczna ( czyli taka powyżej której gaz nie skropli się przy wzroście ciśnienia) dla r134a jest ok.100stC czyli jest to najwyższa temp jaką może osiągnąć r134a przy skraplaniu i jest ona przy 40bar.

śledząc dalej wykres dojdziesz że 25bar daje powyżej 70stC a 30bar pomiędzy 85-90stC i nie ma opcji że będziesz miał więcej na skraplaczu.


No to lewe tablice wyszperałem w sieci :( .
.... albo w stopniach farencheita :badgrin:



i nawet by się zgadzało.... 200f = 93.3C i przy 200 mam w tabeli 38 barów dla R134a.

Dzięki Tom17 - Czyli z jakim ciśnieniem sprawdzać szczelność, żeby ledwo dychająca chłodnica puściła, 40 BAR? Wolę nie montować trupa, którego za rok i tak będę musiał wymienić - nie opłaca się.

Wszędzie powinien obowiązywać układ SI - nie byłoby takich jaj :axe: .

Widziałem już gostka pompującego(usiłującego pompować) koła w Roverze do 30 BAR. Przy drzwiach miał nalepkę z napisem "inflate to 30 Psi" -> Psi się starło.

tom17 - 09-03-2010, 19:26

Zajc3w napisał/a:
Czyli z jakim ciśnieniem sprawdzać szczelność, żeby ledwo dychająca chłodnica puściła, 40 BAR? Wolę nie montować trupa, którego za rok i tak będę musiał wymienić - nie opłaca się.


nie ma na to reguły ale klimę zwykle sprawdza się przy 25bar i to powinno wystarczyć

[ Dodano: 09-03-2010, 20:15 ]
VirMan napisał/a:
w korku w lecie chłodnica klimy moze miec 150 stopni


nie może ponieważ czynnik nie osiąga takiej temperatury (w sprawnym układzie klimatyzacji) a temperatura skraplacza nie może być wyższa niż czynnika. jak napisałem powyżej 100stC (dokładnie 101,15stC) czynnik się nie skrapla niezależnie jak wysoko podniesiemy ciśnienie

druga sprawa skraplacz jest przed chłodnicą cieczy więc co by się działo w układzie chłodzenia gdyby skraplacz miał 150stC ?

VirMan - 10-03-2010, 09:59

weź pod uwagę , że ciepło wydziela sie podczas sprężania. czyli tak czy inaczej dostaje sie do układu , jesli mamy niewystarczajacy przepływ powietrza , brudna chlodnice za gorąco czy whatever , czyli za mało ciepła odbieramy z systemu , to wtedy powoli rosnie temperatura , aż sie zagotuje samochód(bo po przejsciu przez kchlodnice klimy powietrze jest za gorace do chlodzenia chlodnicy dlownej ) a klima pzestaje powoli chłodzić.. nie wiem czy to dzieje sie akurat w sigmach , ( mnie sie nie zadrzylo ) ale są auta w których ten scenariusz rozrywa klime lub gotuje wode , lub wogóle wywala obie.. różnie bywa - mówie tylko jak to może działać , nie wiem czy akurat u nas :)
tom17 - 10-03-2010, 21:40

VirMan napisał/a:
weź pod uwagę , że ciepło wydziela sie podczas sprężania. czyli tak czy inaczej dostaje sie do układu , jesli mamy niewystarczajacy przepływ powietrza , brudna chlodnice za gorąco czy whatever , czyli za mało ciepła odbieramy z systemu , to wtedy powoli rosnie temperatura , aż sie zagotuje samochód(bo po przejsciu przez kchlodnice klimy powietrze jest za gorace do chlodzenia chlodnicy dlownej ) a klima pzestaje powoli chłodzić.. nie wiem czy to dzieje sie akurat w sigmach , ( mnie sie nie zadrzylo ) ale są auta w których ten scenariusz rozrywa klime lub gotuje wode , lub wogóle wywala obie.. różnie bywa - mówie tylko jak to może działać , nie wiem czy akurat u nas :)


tak bywa ale to nie są warunki pracy układu. poza tym każdy układ jest zabezpieczony przed nadmiernym wzrostem ciśnienia (presostat ok. 25-30bar i zawór bezpieczeństwa ok. 10bar więcej niż presostat).

VirMan - 10-03-2010, 22:52

true. choć jak mówie widziałem wywalony układ od gorąca :) chyba w oplu albo kiance jakiejs.. nie pamietam :)
krzysius - 13-06-2010, 21:43

musze odświerzyć temat klimy ; w moim miśku nie działa poprawnie stopniowanie temperatury tzn ; mam albo gorące albo zimne (panel na pokrętła)Sprawdziłem:sterownik klimatyzacji pod kątem zimnych lutów ,panel sterujący . Chciałem odczytać błędy z klimy ale u mnie nie ma pinu nr. 7 .No i co to może być?
smoggy - 14-06-2010, 18:25

krzysius, miałem ten sam problem z klimą. Napiszę tak: u mnie zaczęła działać normalnie jak wyciągnąłem z podsufitki śmieszny czujnik i zalutowałem urwane przewody.
Czujnik ten znajduje się w podsufitce po środku na wysokości oparć przednich foteli.
Pozdrawiam :)

VirMan - 14-06-2010, 18:57

to jest czujnik temperatury. Trzeba go ładnie przylutować najlepiej z innej sigmy. Bez tego klima jest ślepa jaka jest temperatura.
BartekWu - 02-01-2011, 23:58

Panowie ma ktoś doświadczenia z przeróbką kompresora klimy z R12 na R134a w okolicach Wawki ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group