To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Lancer '93 w spadku

owiecs - 02-12-2019, 16:49

Garaż nieogrzewany :( Kalesony i ogień.

Niby plastiki nie lubią, ale dotąd nie było problemu.

Nie będę też oszukiwał, że wszystko zrobię sam w tym garażu. Wszystkie elementy, które dostaną zieloną kartę jako "do wbudowania" po myciu, regeneracji itp pójdą w pudła i będę je wywoził z Rzeszowa do rodzinnej miejscowości gdzie wózek będzie składany już w normalnych warsztatowych warunkach. Garaż to po prostu stacja demontażu pojazdu, pierwsze GTIka a później białego Lanca.

jacek11 - 02-12-2019, 20:20

owiecs napisał/a:
Garaż nieogrzewany Kalesony i ogień.

Dwadzieścia lat temu temperatura też nie była dla mnie przeszkodą :) Teraz zastanawiam się, czy nie można pewnych czynności przełożyć na kiedy indziej :mrgreen:

Masz zapał :)

owiecs - 02-12-2019, 21:07

Generalnie mam zagwozdkę. Mam mało miejsca i w chwili obecnej garaż jest mocno zastawiony, na tyle, że raczej przechodzę środkiem auta niż dookoła. Z racji braku dachu w sumie ma to sens. Zastanawiam się za co zabrać się pierwsze:

opróżnienie komory silnika, czyli półosie, skrzynie zawieszenie przód silnik i bambety czyyyy..

zacząć od tyłu, czyli zawieszenie tył, zbiornik paliwa i ciachnąć go wpół od słupka B kątówą i złom. Tylko, że w tym przypadków boje się trochę jak będzie przebiegał po odciążeniu tyłu demontaż przodu. Chociażby głupie półośki.

Rozsądek podpowiada "A", fantazja "B".

Co wybieracie? Jak wybierzecie tak zrobię.

jacek11 - 02-12-2019, 21:59

Silnik, skrzynia, przednie zawieszenie. Potem kabloteka, zbiornik paliwa. A dalej to już samowolka :mrgreen:
mkm - 02-12-2019, 22:10

owiecs, ja jak miejsca nie ma to rozpinam główną wiązkę, przecinam przewody hamulcowe i paliwowe i tnę w pół.
Potem połówkę na bok, albo do góry kołami i kręcę co potrzebuję.
Patrz też co trzeba odkręcić, a co można na chama wyciąć.

mkm - 02-12-2019, 22:11

Przód (silnik, skrzynia, zawieszenie) wyjmij w całości z sankami - o wiele szybciej i z mniejszymi stratami.
owiecs - 07-12-2019, 12:50

Niestety prace wstrzymane w ostatnich dniach w powodu choroby dzieciaka.

Za to podumałem na temat tych linek i zacząłem się zastanawiać czy to nie robota głupiego ..

Wysłałem przed chwilą zapytanie do trzech różnych firm zajmujących się dorabianiem linek, zobaczymy co mi odpiszą. Jeśli koszt nie będzie zabójczy to pójdę w tą stronę.

zdrowia życzę

Edit - dostałem pierwszą odpowiedź z wysłanych zapytań: 25 zł za sztukę. Nooo za takie pieniądze to zdecydowanie oddaje do zrobienia. Chyba, że wejdzie z jakimiś ukrytymi kosztami. Poza tym właśnie sobie uświadomiłem, że potwierdziłem działanie tylko dwóch silniczków. Jeden nie sprawdziłem, a w jednym linka po urwaniu zaklinowała to plastikowe koło z rowkami, wiec w sumie to nie wiem co z nim. Trzymamy kciuki za silniki i pewnie wkrótce wrzucę jakiś film z pierwszymi sukcesami.

W krótkiej wolnej chwili pomyłem to co - lusterka i sprawdzałem rozmiar katastrofy. Po pierwsze, do potwierdzenia działanie silniczków (hej, bez kitu, na wyciągnięcie kostki z lusterka jest jakiś odrębny manual? Przekroczyłem miesięczny limit przeklęstw jak je wypinałem), po drugie w lusterku kierowcy urwane zaczepy mocujące obudowę silniczka do hmmm.. stelaża? Tu jest trochę lipa, po trzeba dorobić dwoje "uszu" i to nie na sztukę, ale na serio, bo przy dotknięciu lustra ręką odpadnie.. Raz coś podobnego robiłem - "rusztowanie" z wtopionego drutu oraz "oklejenie?" tego drutu żywicą dwuskładnikową. Nie do końca byłem zadowolony z efekty, aplikacja to koszmar.. Macie jakieś mądre pomysły?

owiecs - 19-12-2019, 15:01

Update.

C61A otrzymał komplet czerwonych drzwi i stał się łacatkiem. Podmieniłem blachę na tą z C68A, a osprzęt na razie wmontowany z C61A.

Dla zainteresowanych:

Nie ma wiązek do elektrycznych szyb; są wiązki do elektrycznych lusterek.

Szyna podnośnika szyby identyczna i nawet w lepszym stanie u mnie, ale kółeczko jest znacznie mniejsze i linki krótsze.

owiecs - 02-01-2020, 14:33

A pupa dalej nie obcięta...

Jak brałem GTika to właściciel mówił, że ściągnął tylny zacisk bo blokował koło.

Dziś wszedłem pod auto zabrać się za tylną belkę i niestety okazało się, że tam gdzie był ściągnięty zacisk brakuje jarzma. Wygląda to jak wygląda; właściciel obiecał, że poszuka, tymczasem jakby ktoś coś gdzie takie dopaść to proszę o kontakt.


owiecs - 06-01-2020, 16:00

pytanie do ogółu o numery części.

Jakiś czas temu wygrzebałem z jakichś ruskich czeluści aplikację "Mitsubishi ASA" w które sprawdzam numery części. No i weźmy za przykład chłodnicę z tego C68A.

Wg "ASA" ma ona numer MB538546.

Wbijam z tym na stronę InterCars,znajduje mi jakąś chłodnicę NRF (https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3034181934321-NRF_53274-chlodnica-silnika.html)

i w opisie InterCars mamy Colty 1.6 oraz 1.8 GTi ale z Lancerów IV to wg nich pasuje tylko do C77A. No to jak, do Colta GTi pasuje, a do Lancera GTi nie? przecież to ten sam motor??

Co ciekawe, na InterCarsie chłodnica dedykowana do tego C68A *(https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1720161320140-NIS_62834-O3315-chlodnica-silnika.html) pasuje na przykład do C51A :O

Wychodzi na to, że trzeba zamówić, przymierzyć i jak będzie w miare taka sama to zostawić :D

A tak generalnie, ktoś wie czym się różnił GTi 136 oraz 140 konny? Wg. "ASA" chłodnice są te same, a w opisach części na różnych stronkach nigdy nie są wspomniane razem.

Krzyzak - 06-01-2020, 21:27

owiecs napisał/a:
jakby ktoś coś gdzie takie dopaść to proszę o kontakt
jeśli prawa strona, to mam cały zacisk po regeneracji - wypiaskowany, pomalowany - trzeba dokupić parę rzeczy np. tulejki, tłoczek itp. - ale sam zacisk jest OK, nawet łożysko igiełkowe ręcznego jak nowe
sprzedam tylko w całości -> PW

owiecs - 07-01-2020, 05:59

@ Krzyżak chodzi o lewą; ale pewnie się skontaktuję jak obejrzę ogrom zniszczeń
mkm - 07-01-2020, 06:11

owiecs napisał/a:
w opisie InterCars mamy Colty 1.6 oraz 1.8 GTi

z czego większość części jest i tak tylko do 1.3 lub 1.6 :wink:

Na katalogi typu IC, lub inne firmy musisz uważać.
Stare modele sprzed ery komputerów mają mnóstwo błędów.
Te które nie były popularne w naszym kraju także... jak nie większe...

Krzyzak - 07-01-2020, 14:59

lewy też znajdę, ale w trochę gorszym stanie
dokupisz łożysko igiełkowe i zestaw naprawczy i będzie OK
samo łożysko pasuje od wszystkich japończyków z tamtych lat, ja kupiłem za ok. 16zł brutto, ale widziałem (to samo) od 50 wzwyż a nawet po 85zł
NTN HKS15 - po usunięciu starego i zamrożeniu w zamrażarce wchodzi w paluszkach :)

owiecs - 03-02-2020, 22:14

Trzeba było trochę garaż odpuścić i jechać w delegacje. Ktoś za te cuda w końcu musi zapłacić :) Nie ukrywam, że dokupuje narzędzi i sprzętu zgodnie z potrzebami, szukam i magazynuje części znalezione tu i tam. Gdzieś w natłoku pracy znalazłem czas, żeby zakupić polerkę DA, więc kompletną renowację (papierki ścierne 1500/2000/2500/3000 + poler) przeszedł komplet tylnych lamp GTika. Wyglądają obłędnie.

Najnowszy zakup pomógł mi zrobić silniczki lusterek. 3 z 4 uchwytów były urwane jednostronnie. Czwartego natomiast nie było w ogóle, trzeba go było zrobić od podstaw. Wyfrezowałem przestrzeń na drut miedziany, na to nałożyłem zestaw naprawczy Novol Plus 710. Żywica wczoraj po 23:00, pierwszy szlif przed chwilą. Jak nie spasuje do mocowania (jest w piaskowaniu) to poprawimy. A najnowszy zakup to szlifierka prosta aku z lidla za stówkę. Akcesoria liczne choć słabe, ale samo urządzenie naprawdę daje radę.



Silniczki lusterek są sprawne, co oznacza, że do od(przed)ania będzie elektrycznie lusterko prawe, które obecnie jest w białym lancu.

ASO liczy 1672 za 1 szt zacisku tył + 500 za 1szt jarzma, chyba zarezerwuje te jarzma u kolegi. Jakieś 980 za tłumik końcowy, pewnie kwasówka wyjdzie taniej.. ehhh.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group