To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sport - Inne - Typowo rowerowo

placet - 04-01-2010, 22:19

Myślałem że temat się już trochę ciągnie,

Więc Akbi,

Cube, ramy faktycznie dobre, na te twoje "cielsko".
Inni pojechali troszkę po podzespołach, w ostatnim czasie mam na myśli poprzedni sezon(luty-grudzień) ceny owych części skoczyły sporo do góry.

Co do widełek to mogę polecić Darty są wręcz stworzone dla lżejszych inaczej ludzi;)

Wszyc - 05-01-2010, 01:31

fajny ten evo na 09 widziałem poprzednie roczniki to wyglądały słabiej chodz podzespoły chyba podobne seryjnie...

Co do mojej jazdy to głównie Dirt, street jak widać po rowerku ale czasem z kumplami wyskakuje też na DH ale tak bardzo lajtowo bo amoryzator mój raczej nie wybiera nierówności działa tylko jak mu się dobrze przyłoi :D

a tak jak by co widzę że u Ciebie linka hamulcowa i przerzutkowe wychodzą z pancerzy na górnej rurze... moim zdaniem to lipne rozwiązanie jak by Ci z czasem spadła modulacja tylnego hebla i przerzutki gorzej wchodziły może być przyczyną dostawanie się syfu w tym miejscu do pancerzy... ja osobiście polecam linke w wazelinie technicznej przesmarować i dać pancerze od począdku do końca całościowy no ale trzeba jakoś go umocować wtedy do ramy zipy wiem że są mało estetyczne :D no ale jeżeli nie bedziesz miał problemu z brudzącymi się linkami to nie musisz przecież tego robić :D

placet - 05-01-2010, 09:12

Rower ma jeździć a nie wyglądać;)

A co do linek to faktycznie zbiera się ale benzyna ekstrakcyjna i oliwka raz na jakiś czas starczają,


OT: Dobry tekst w podpisie, Coma!

akbi - 05-01-2010, 21:07

Marcin-Krak napisał/a:
Ciekawe na co teraz zdecyduje się akbi

chłopaki robią mi sieczkę z mózgu, specjalnie nawet nie rozumiem co oni tu wypisują :D :P

mam jeszcze jedną propozycję ... ale teraz specyfikację podam całą na forum, a doradców proszę o cytowanie konkretnego podzespołu z sugestią zmiany (marka, model)

KTM Baggy Sue 2009.
Rama: BAGGY SUE (905), Materiał: Aluminium 6061 tripple butted
Damper:
-

Amortyzator: Rock Shox Tora SL Air, Travel: 100, Solo Air Spring, Rebound, Lockout with Pop-Lock Lever
Przerzutka tył: Shimano XT 9-rzędów, Top Normal, "Shadow-Design"
Manetki: Shimano Deore, Two-Way-Release
Przerzutka przód: Shimano Deore
łańcuch: Shimano HG73
Kaseta: Shimano HG50, 11 - 13 - 15 - 17 - 20 - 23 - 26 - 30 - 34

Korba: Shimano M442, Octalink, 22 - 32 - 44
Suport: Shimano ES25, BSA-Octalink
Klamki hamulca: Shimano M486 Disc
Hamulce: Shimano M486 Disc
Piasta przód: Shimano M535 CL, Centerlock
Piasta tył:
Shimano M535 CL, Centerlock
Szprychy: DT Revolution, 2.0/1.5
Obręcze: Rigida ZAC2000 Disc
Opony: Conti Race-King, 26" x 2.0
Stery:
Ritchey OE A-Head, A-Head Zero-Logic System

Mostek: Ritchey Kalloy AS-820 adjustable, 31.8
Kierownica: Ritchey OE OS Rizer 620, Alu, 31.8
Pedały: KTM VP-528, MTB-Pedal
Siodło: Selle Italia X2 Lady TA
Sztyca: Kalloy SP-380, 27,2

Waga:
12,9 kg (bez pedałów)

http://www.nartyrowery.pl...=zobacz&id=7233

Wszyc - 05-01-2010, 21:27

Szczerze jak dla mnie bomba ja nie mam się gdzie przyczepić :)
akbi - 05-01-2010, 22:01

Wszyc napisał/a:
dla mnie bomba

a dla mnie :?: :P
pytam teraz bardziej o geometrie ramy ... podobał mi się Cube ...czyli to co napisał Kaleid:
Kaleid napisał/a:
Rama tego Cube ma geometrię raczej sportową (jest dość długa, czyli wymusza pozycję pochyloną do przodu)

ten KTM wygląda na "krótszy" ... a ja nie chcę mieć pozycji ..."siedzącej".

Wszyc - 05-01-2010, 22:19

a no wspominałeś o tym że wolał byś bardziej sportową pozycje no tu sie obawiam że może być trochę na siedząco rowerek lepszy amortyzator ma co prawda niż Cube lepszy by był też przy ostrzejszych zjazdach leśnymi drogami ale jeżeli wolisz pozycje bardziej racingową to Cube lepszy zagadam jutro do ziomka co mają w mkbike w sopocie może mają coś podobnego żeby się móc przymierzyć do roweru :)
placet - 06-01-2010, 09:45

W kwesti amorków na pewno słuchaj Wszyca bo ma lepsze rozeznanie.
Ja powiem ci że na pewno mniejsze problemy z korbą będą bo octalink to nie kwadrat;)

Co do geometrii to popatrz na rowery producenta SCOOT albo Specializeda
Chodź tu cena dobre sprzętu może być wyższa :doubt:
A może któryś z modeli Unibike by ci odpowiadał :wink: :wink:

Kaleid - 06-01-2010, 11:35

akbi napisał/a:
Wszyc napisał/a:
dla mnie bomba

a dla mnie :?: :P
pytam teraz bardziej o geometrie ramy ... podobał mi się Cube ...czyli to co napisał Kaleid:
Kaleid napisał/a:
Rama tego Cube ma geometrię raczej sportową (jest dość długa, czyli wymusza pozycję pochyloną do przodu)

ten KTM wygląda na "krótszy" ... a ja nie chcę mieć pozycji ..."siedzącej".


Powinny Ci pasować też ramy Meridy (są dość długie), mają też fajną geometrię (ja osobiście ujeżdzam już drugą Merry)

Wszyc - 07-01-2010, 01:09

http://rowerowy.com/rower...araton/feltq720 co sądzicie ( mam zniżkę 10% bo wywaliłem już parenaście tysiecy w tym sklepie :D wiec cana by była koło 2800zł) troche mnie zadziorna geo niż w Cube co prawda
placet - 07-01-2010, 19:31

Nie patrzcie tak bardzo na geometrie tym bardziej jak ktoś używa rowera dla nie długich hardcorów;)

Sylwetkę da się bardzo szybko podrasować, wystarczy siodło wyżej mostek na minus podkładki na górę i taka pozycja się na robi, że adrenalina skacze od samego siedzenia;)

Co do Felcika bardzo ładna maszyna tylko pytanie co kryje się pod elementami które nie są wypisane :?: :?: :shock:

Wszyc - 07-01-2010, 19:52

W feltcie piasty shimano a reszta nie podana to produkcji własnej Felta jest

Tak dla śmiechu i ciekawoski

http://www.dobrerowery.co...roducts_id=5047

I to nie żart na prawde taka cena jest i takie coś sprzedają na świecie hehe

Kaleid - 08-01-2010, 08:13

placet napisał/a:
Nie patrzcie tak bardzo na geometrie tym bardziej jak ktoś używa rowera dla nie długich hardcorów;)



Wręcz przeciwnie, jest to bardzo ważna rzecz, na którą mało kto zwraca uwagę. I nie chodzi tu o "hardcore", tylko o to, by dopasować rower do sylwetki, i nie zsiadać z bólem krzyża lub klejnotów po godzinie jazdy. Siodełko-mostek, owszem, ale parametrów takich jak kąty ramy czy baza kół tym nie zmienisz. Do tego może się okazać, że by zająć pożądaną pozycję, trzeba założyć np długi mostek, z którym się zbyt fajnie nie jeździe ;) . J

Anonymous - 08-01-2010, 08:37

tak jak mówi Kaleid. Rama to podstawa...zła rama - poważne konsekwencje dla zdrowia...zero przyjemności z jazdy nawet przy krótkich hardcorach...
Wszyc - 08-01-2010, 17:19

Ja do Lęborka jechałem całą drogę na stojącą nie narzekałem heh :D ramę mam 12,5 cala skróconą sztyce tak że nie można jej wysunąć w ogóle ( dla z mniejszenia wagi ) i dla mnie najlepsza konfiguracja nawet na dalekie trasy jak siedzie to mam proste plecy a nie pochylony ja w przeciętnym rowerze go XC siedzę w pionie i jest gites :) co prawda tak nisko że siedząc na siodełku położę nogi na ziemi i są mocno zgięte jeszcze... jak bym sobie kupował sobie rower do XC do rama max 15cali lepsza kontrola nad rowerem przy zjazdach a siodełko możesz sobie podnieść i tak wysoko dla mnie najważniejsze parametry ramy do XC pod siebie to by był kąt główki ramy około 69stopni by amory 100-140 ładnie wybierały nie równości, obowiązkowo główka ramy na 1/1/8 cala suport w lini z tylną osią a nie poniżej rower lepiej się wyrywa go góry przydatne by nie taranować każdego krawężnika, mocowanie pod hamulec tarczowy i przelotki pod heble hydrauliczne dla mnie ideałem jest Duncon Amstaff z amorem Fox 32 z obowiązkowo blokadą skoku, hamulce Formula oro k 18, korba Shimano Hone, piasty akceptuje tylko na łożyskach maszynowych z przodu może być byle co wszystkie mają podobną konstrukcje z tyłu bym sobie jakiegoś Hope sfundował, przerzutke to XT z przodu bym zrezygnował z przerzutki dał bym blat 36, 38z i napinacz łańcucha, mostek krótki lepsza kontrola koła w terenie kokpit pewnie bym wybrał truvativa hussefelt, kółka na obręczach sun rigle equalizer i były epicki sprzęt :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group