To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Spryskiwacze reflektorów, lamp przednich

Gruby96 - 18-03-2010, 23:55

Wyznaczyłem miejsce w którym maja się znajdować spryskiwacze następnie okleiłem to miejsce taśmą papierowa na odcinku około 20cm szerokości i 15 cm wysokości dwie warstwy żeby żywica nie przykleiła się do zderzaka i lakieru a następnie żywica mata i tak na przemian z 3 warstwy potem czekamy aż stwardnieje i i forma gotowa i na sam koniec uformowanie za pomocą papieru ściernego do odpowiedniego kształtu a potem to już przygotowanie jak do malowania.
norbiolo - 23-03-2010, 01:41

Gruby96 zapytam tak z ciekawości po ilu spryskaniach zbiorniczek robi się pusty?
Na filmiku widać że troszeczke idzie tego towaru.:)

Gruby96 - 23-03-2010, 15:06

norbiolo napisał/a:
Gruby96 zapytam tak z ciekawości po ilu spryskaniach zbiorniczek robi się pusty?
Na filmiku widać że troszeczke idzie tego towaru.:)

szczerze powiem że nie wiem bo 5l płynu starcza mi na około miesiąc ,zresztą zalewam dopiero jak mi się kontrolka na zegarach zapali :D

Anonymous - 24-03-2010, 00:10

A jeszcze jedno
Czy oryginalna pompka (ta wysokociśnieniowa) od gala poradzi sobie z tymi spryskiwaczami od skodziny czy konieczna jest wymiana na odpowiednią ze skodziny

Gruby96 - 24-03-2010, 15:28

bez żadnego problemu ja taka mam czyli ori :D
Anonymous - 02-04-2010, 22:49

No i ja już również mam spryskiwacze. Plan był taki by mieć spryski od skody i takie miałem ale skończyło się na oryginalnych rogach.

Po krótce wymieniłem zbiornik z czujnikiem niskiego stanu płynu i oryginalną pompką wysokociśnieniową. Lampka na kokpicie od poziomu płynu ładnie i bez problemu się zapaliła.
Pierwszy problem pojawił się przy podłączeniu pompki wysokociśnieniowej ponieważ w złaczce po 10 latach braku eksploatacji całkowicie rozleciał się jeden pin i nie było styku.
Dodatkowo okazało się że oryginalna instalacja elektryczna wymaga doposażenia w przekaźnik. Trzeba było wybrać się na szrot i się doposażyć. potem przyszła kolej na manetkę i tu już tak łatwo nie było ponieważ miałem od wersji angielskiej. Po rozebraniu manetki i zamianie wewnątrz modułów i po zamianie styków manetka została zaadoptowana do wersji właściwej.

Rogi zstały ponieważ nie udało mi się zdjąć zderzaka (zardzewiałe śruby) a rogi mogłem zainstalować bez zdejmowania.

Psikus - 02-04-2010, 23:36

cerber, pokaż zdjęcie jak wygląda manetka najlepiej z opisem co zostało zmienione. Do tego fajnie by było gdybyś dokładnie opisał co i gdzie z elektryką do tego
piotrkor1 - 21-04-2010, 11:39

cerber, Mam prośbę o dokładniejsze dane odnośnie rozbierania, zmiany modułów i zmiany styków.Dzięki za wskazówki.
Anonymous - 01-06-2010, 22:15

Zasadniczo instalacja elektryczna jest poprowadzona (nie trzeba ciagnąć kabli po samochodzie. Należy jedynie wstawić przekażnik/sterownik.

Zakupiłem więc manetkę z przyciskiem włączającym spryski od wersji angielskiej, jednakże okazało się szybko że przełożenie typu plug and play jest niemożliwe ponieważ
manetki w wersji angielskiej w porównaniu z wersją polską są po drugiej stronie względem kierownicy (są odwrotnie). Powoduje to brak możliwości bezpośredniego przełożenia manetek z obu wersji. Dodatkowe różnice ujawniaja się w ilości kabli oraz pinów w obu wersjach (szczegóły na zdjęciu poniżej)




Należy więc rozebrać obie manetki i z wersji polskiej przełożyć do wersji angielskiej drążek (ponieważ są pod innym kątem). Kable wewnątrz drążka należy pozostawić z wersji angielskiej

Zdjęcie poniżej




Niestety nie pamiętam już w jakiej kolejności należy zmienić kable w 5 przewodowej wtyczce. Najlepiej porównać, pamiętam jednak że jest konieczne poprzekładanie kabli we wtyczce w innej kolejności.

Ostatnim etapem jest założenie końcówki Ze względu na to że kreska na koncówce nie będzie się teraz zgadzać proponuje ją delikatnie zeskrobać i w nowym miejsc namalować nową w celu właściwego wskazywania. Rysunek poniżej





Dla spostrzegawczych ostatnie zdjęcie pokazuje kartkę z manuala zawierającą schemat połączeń dotyczący właśnie spryskiwaczy i manetki

piotrkor1 - 02-06-2010, 20:46

[quote="cerber"]Dzięki za jasną odpowiedz.Zakupłem już cały zestaw, łącznie z przekaźnikiem niedługo biorę się za montaż tylko uporam się ze składanymi lusterkami.

[ Dodano: 09-06-2010, 20:29 ]
deejay napisał/a:
istnieje opcja podłaczenia kontrolki poziomu płynu spryskiwacza ( pomarańczowa) jesli ktos posiada zegary HC :)

Witam czy jest możliwe podłączenie tego czujnika do tablicy bez HC???????
Gdzie najlepiej się wpiąć z instalacją od przekaźnika 5 kabli i od pompki spryskiwaczy 4 kable?Czy tuż przy wiązce z reflektora,czy ciągnąć kable do puszki z bezpiecznikami?

[ Dodano: 16-06-2010, 19:20 ]
Gruby96 napisał/a:
Demontaż przycisku ze starej manetki pod spodem jest taka mała dziurka niby imbus ,to nie jest imbus nie wykręcajcie tego ja wziąłem mały pilnik iglak i delikatnie wcisnąłem go aż poczujecie upór i wyciągacie zabezpieczenie ,rozbieracie delikatnie bo jest tam sprężynka może wyskoczyć i narobić kłopotu

Za czorta nie mogę rozebrać tego przyciska.Proszę o dokładniejszą instrukcję.Czy należy pchać całość czy tylko wsadzić iglak w ten otwór i ciągnąć za koncówkę????

fj_mike - 19-06-2010, 21:15

piotrkor1 napisał/a:
Witam czy jest możliwe podłączenie tego czujnika do tablicy bez HC?

Powinna być. Mam fabryczne spryskiwacze i moje stare zegary mają kontrolkę. Teraz mam HC :D

Czy jest możliwość montażu spryskiwaczy chowanych na zderzaku który już ma fabryczne rogi?
Jeden ze spryskiwaczy został uszkodzony i zastanawiam się na montażem chowanych.
Czy ktoś tego próbował?

robertdg - 19-06-2010, 21:20

fj_mike napisał/a:
Jeden ze spryskiwaczy został uszkodzony i zastanawiam się na montażem chowanych.
Czy ktoś tego próbował?
Strona wcześniej, posty usera Gruby96
fj_mike - 19-06-2010, 21:36

Trochę się pogubiłem, zrozumiałem, że Gruby96 sam wycinał otwory pod spryskiwacze, czyli nie miał ori.
Jutro będę miał foto swojego urwanego spryskiwacza (nie ma mnie w PL). Nie wiem gdzie dokładnie znajduje się otwór mocujący ori spryski. Podejrzewam, że nie będzie problemu z adaptacją takich spryskiwaczy tylko trochę customowa robota z zaślepkami.

[ Dodano: 20-06-2010, 20:00 ]
Fotka urawnego spryskiwacza i wyciętego fabrycznie otworu.

Anonymous - 20-06-2010, 20:21

"Witam czy jest możliwe podłączenie tego czujnika do tablicy bez HC???????
Gdzie najlepiej się wpiąć z instalacją od przekaźnika 5 kabli i od pompki spryskiwaczy 4 kable?Czy tuż przy wiązce z reflektora,czy ciągnąć kable do puszki z bezpiecznikami?"


Jeżeli na desce masz lampkę od niskiego stanu spryskiwacza nie powinno być najmniejszego problemu. Co więcej cała instalacja powinna być w samochodzie (wtyczka zasilania dodatkowej pompki - bo kable od czujnika stanu niskiego stanu płynu jest właśnie razem z zasilaniem we wtyczce, wtyczka pod przekaźnik). Wystarczy się tylko wpiąć. U mnie był problem jedynie z tym że coniektóre końcówki we wtyczkach pośniedziały i się rozleciały.

"Za czorta nie mogę rozebrać tego przyciska.Proszę o dokładniejszą instrukcję.Czy należy pchać całość czy tylko wsadzić iglak w ten otwór i ciągnąć za koncówkę????"

W tm otworze jest stalowa tuleja przecięta po swojej długości. Najlepiej byłoby ją wdusić uważająć by nie zamocno jej nie rozszeżyć bo będzie brzydko wyglądać i nie wykorzystasz jej ponownie po złożeniu.

piotrkor1 - 25-02-2011, 22:17

cerber napisał/a:
Jeżeli na desce masz lampkę od niskiego stanu spryskiwacza nie powinno być najmniejszego problemu. Co więcej cała instalacja powinna być w samochodzie (wtyczka zasilania dodatkowej pompki - bo kable od czujnika stanu niskiego stanu płynu jest właśnie razem z zasilaniem we wtyczce, wtyczka pod przekaźnik). Wystarczy się tylko wpiąć. U mnie był problem jedynie z tym że coniektóre końcówki we wtyczkach pośniedziały i się rozleciały.

W galantach europejskich po pierwszym lifcie tak jak w moim 1999r nie było tej instalacji owszem były dwa luźne kabelki ale jak się potem okazało w oby dwóch był prąd.Do jednego się pod pieliśmy a drugi został zaizolowany.Ta instalacja wymaga też przekaźnika, który montuje się po lewej stronie na metalowej płytce podnosząc maskę silnika.Czujnik braku płynu też można zainstalować w zegarach "normalnych" ale trzeba pociągnąć kabelek do odpowiedniego pinu po uprzednim demontażu zegarów przewiercając się przez ścianę grodziową.Trochę zabawy jest też z wywierceniem otworów w zderzaku.Montaż sprysków można przeprowadzić bez demontażu zderzaka pod warunkiem, że nie będziemy wiercić za blisko belki przedniej bo potem już pozostaje zdjęcie zderzaka.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group