Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] Potrzebna ława/sanki do Outka
Bzyk_R1 - 24-11-2020, 22:00
Elektryczku, na wiosnę pojawiły się również długo wyczekiwane ale przednie saneczki. I cena za nie taka jak pisałeś. Tylne niedawno stały po 1350 i to już było okej, teraz jest bardzo okej.
Przeważnie ceny belek przednich do większości mitsu oscylują między 300-500 tak więc Outlander 1 doczekał się normalnych cen.
elektryk - 25-11-2020, 00:15
Bzyk_R1 napisał/a: | Elektryczku, na wiosnę pojawiły się również długo wyczekiwane ale przednie saneczki. I cena za nie taka jak pisałeś. Tylne niedawno stały po 1350 i to już było okej, teraz jest bardzo okej. | Jeśli masz dane historyczne to przyjmuję na klatę mój błąd. Na wiosnę nie kupowałem zamiennika, miałem przygotowany zapas.
ledziu napisał/a: | elektryk napisał/a: | Mnie się wydaje że na wiosnę 2020 były w tylne były w cenie 600-700zł, dlatego ustawiona cena na allegro 750 z nieco podbitym kosztem wysyłki na 136 wydaje mi się ździerstwem. |
A możesz nam zdradzić co byłoby dla Ciebie nie zdzierstwem? Jakaś sugerowana cena ? | Nie chodzi stricte o cenę towaru, dla mnie ok 850zł jest akceptowana, ździerstwem jest cena wysyłki od tego sprzedającego. Konkurencja sprzedaje odrobinę drożej z typową ceną wysyłki, dlatego nie widzę "fenomenalnej okazji" w tej ofercie za 750zł.
PS co ciekawe jest inna oferta za 765, z opcją odbioru osobistego, najśmieszniejsze że od innej firmy pod tym samy adresem.
PS2, dodawałem sobie do obserwowanych ofert, na wypadek jak na black friday ktoś obniży i jest jedna nawet oferta 750+28 za wysyłkę
https://allegro.pl/oferta/wozek-belka-rama-sanki-tyl-outlander-i-03-4wd-9896153922
Wygląda na zdjęciu normalnie, ale sprzedający deklaruje że producentem jest jakaś chińska fabryka. Czy ktoś kupował zamiennik od NTY, czy w jakiś sposób jest to chociaż oznaczone że wyprodukowane dla NTY?
Bizi78 - 25-11-2020, 00:29
elektryk napisał/a: | ździerstwem jest cena wysyłki od tego sprzedającego. |
Pewnie wysyła na palecie, a takowa przesyłka niestety tyle kosztuje .
elektryk - 24-12-2020, 14:22
Czy może ktoś zna różnice między "Kowze" a "NTY"? Marka NTY też nie jest producentem samym w sobie, może tylko przepakowują?
stickman - 28-12-2020, 14:01
elektryk napisał/a: | Czy może ktoś zna różnice między "Kowze" a "NTY"? Marka NTY też nie jest producentem samym w sobie, może tylko przepakowują? |
Podobnież wszystko to z jednej chińskiej fabryki.
Marcin5951 - 27-01-2021, 12:46
https://allegro.pl/oferta/wozek-belka-rama-sanki-tyl-outlander-i-03-4wd-9896153922?snapshot=MjAyMS0wMS0yN1QwOTozNTo0OC40NTVaO2J1eWVyOzNiYTJiODRmZjkzMjJlMzBjNjZlMzVkZTViOGZhM2IyNjNhNGU2YzM4MTBlMmQxNzc3YjVkYzFjYmI5NjY4YWI%3D wlasnie i ja zakupilem. Z tym ze u mnie odnalazl dziwny problem. Pod konserwacja podwozia znalazl kawalek przyklejonej tasmy do sanek. Po oderwaniu jej okazalo sie ze ja sanek prawie nie mam i cale szczescie ze kola tylnego nie zgubilem.
elektryk - 29-01-2021, 11:08
Otrzymałem dzisiaj te zamiennikowe sanki, metalowo wyglądają ok, natomiast malowanie jest fatalne. W niektórych miejscach gdzie malowanie nie dotarło, widać ślady korozji na spawach. W miejscach gdzie były "uderzone" przy kładzenia na podłogę i wystający element był poddanych chwilowym siłom farba odpadła. Pod spodem oczywiście goła czysta stal.
Czy wy jakoś swoje sanki po wymianie zabezpieczaliście dodatkowo? Wstępnie planowałem wstrzyknąć do środka jakiś preparat do profili, ale w tym stanie jak jest teraz to przydałoby się jeszcze malowanie z zewnątrz. Czy nie warto tego robić, bo samochód pożyje jeszcze "tylko" 5 lat.
Update: dzwoniemł do firmy zabezpieczającej podwozia, zabezpieczenie sanek kosztowałoby u nich 150-200zł, w zależności od:
- czy byłoby czyszczenie śladów rdzy
- czy trzeba zdzierać oryginalną farbę
- czy dawać podkład pod farbę.
Bzyk_R1 - 29-01-2021, 18:42
Gdybym zmieniał saneczki na te chińskie to:
-zwiększył bym ich wagę o kilogram noxudola 750 do środka
-zmatowił i pomalował pędzelkiem grubo farbą antykorozyjną
-po wyschnięciu wybrałbym jakiś ekstra kolorek na wierzch i pomalował kilka razy sprayem.
Bizi78 - 29-01-2021, 19:11
Ja nową w zamienniku miskę oleju potraktowałem farbą poliuretanową 2K bo w kartonie od papieru się podrapała.
Powłoka na takich elementach obecnie bardziej wygląda jak odkurz lakierniczy niż pełnowartościowa powłoka zabezpieczająca .
szymek87 - 03-02-2021, 18:59 Temat postu: Wymiana sanek przód + belka tył witam serdecznie obserwujących!
Posypały mi się sanki przód i belka tył. Zamówiłem nowe czesc firmy NTY z allegro. Może ktoś już robił podobny zabieg jednoczesnie (przód + tył ) i wie jaki może być orientacyjny koszt wymiany? chodzi mi o samą robociznę... Przyjmuję, że wszystkie części które wyjdą w trakcie do wymiany (wahacze, łączniki, sruby tyleje sworznie itp itd ) wymieniam i mechanik nie musi się bawić w magika
Turbocbr - 03-02-2021, 22:46
Mysle ze w granicach 1000-1500zl plus zbieżność tył plus przód
elektryk - 04-02-2021, 11:12
Turbocbr napisał/a: | Mysle ze w granicach 1000-1500zl plus zbieżność tył plus przód | Ja płaciłem 300-400zł za przód plus zbieżność chyba 150 w zeszłym roku. Z tyłu spodziewałbym że mogą być do wymiany śruby regulacji zbieżności. Pozostałe śruby są w miarę normalne do zawieszeń więc mechanik powinien umieć coś dopasować.
Komplet tylnych wahaczy może to być kosztowny wydatek, jak bym je wymieniał tylko jeśli są zużyte.
Ze strony swojej to zacząłem malować te tylne sanki traktowałem je trochę papierem, trochę szczotką a trochę paskowaniem, oryginalna farba ma średnią odporność na ścieranie, ale spełnia funkcję conajwyżej podkładu. Daję własny podkład, 2 warstwy chlorokauczukowej a później baranek w miejscach gdzie będzie kontakt z błotem, a do wnętrza Tactyl do profili.
Tak sobie myślę trochę sarkastycznie, że ciekawe ile warsztatów montuje takie rzeczy bez zabezpieczenia przed korozją.Tak firma która oferuję regenerację za 2000zł, to sama się chwali że solidnie zabezpieczają przed korozją po naprawie.
Zerwikaptur - 13-05-2021, 11:35
Witam po długiej przerwie wszystkich posiadaczy coraz bardziej chrupiących O1.
Wózek przedni wymieniłem na zregenerowany i na razie się trzyma a teraz czeka mnie wymiana tylnego i tutaj mam dylemat:
Opcja 1:
https://www.olx.pl/d/ofer...D5-IDICrzX.html
Sprzedawca twierdzi, że są to zamienniki typu P (gogle mówi, że to oznacza porównywalne jakością z oryginałem), które dodatkowo sam zabezpiecza farbą antykorozyjną i barankiem.
Opcja 2:
https://allegro.pl/oferta/wozek-belka-sanki-tyl-outlander-i-03-2wd-4x2-10225661089
Novi ze standardową powłoką, która pewnie rysuje się od kartonu i trzeba będzie zrobić piaskowanie i co najmniej to co już jest zrobione w opcji 1
W obu przypadkach dojdzie dobry środek do profili zamkniętych do środka (zgodnie z poleceniem: Noxudol 750) także cenowo wyjdzie pewnie podobnie, pytanie tylko czy ktoś może kupił już ten zamiennik typu P z opcji nr 1 i doszedł do wniosku, że jest to lepsze wykonanie (brak problemów ze spasowaniem) niż opcja 2, czyli NTY/Novi/Kowze/Inny brand majfriendów?
elektryk - 13-05-2021, 15:25
To zdjęcie z warsztatu "opcja 1" wygląda bardzo podobnie jak zdjęcie które kiedyś widziałem w ofercie z regenerowanymi sankami, więc może to jest część oryginalna, naprawiona i zabezpieczona.
PS, moje tylne sanki po zakonserwowaniu nadal leżą i czekają na wymianę, termin wymiany już za tydzień.
Bzyk_R1 - 13-05-2021, 21:14
Ja bym brał nowe (bo pasują) i zabezpieczył je po swojemu. Trzeba zmatowić i położyć dobre farby na zewnątrz i wosk do środka. Ja bym nie piaskował.
|
|
|