Outlander I GEN Techniczne - Outlander 2.0T miga check engine i nierowno pracuje
W@sio - 09-11-2016, 21:35
Jarek, ale przed turbiną to nie ma absolutnie sensu
plecho1 - 09-11-2016, 21:42
Raczej powinien być czujnik doładowania po miedzy turbiną a głowicą.
Jaro1974 - 09-11-2016, 22:21
To w takim układzie gdzie on jest bo szczerze powiem że na kolektorze ja go nie widzę a i na przewodach też go nie ma
[ Dodano: 09-11-2016, 22:45 ]
To teraz zadam może głupie pytanie:
Jakie będą symptomy uszkodzonego czujnika przepływu powietrza?
To jest pytanie póki co czysto hipotetyczne.
plecho1 - 09-11-2016, 22:50
Gdzie jest ten czujnik to niestety nie wiem.
Co do przepływki, jeśli o nią Ci chodzi, to najlepiej sprawdzić Elmem327 jakie wartości pokazuje taki przepływomierz i skonfrontować to z manualem.
Jaro1974 - 09-11-2016, 22:53
Ten czujnik znajduje się zaraz za filtrem powietrza. Dziś już go nie zmierzę bo bateria mi padła w telefonie ale jutro go spróbuję odczytać.
plecho1 - 09-11-2016, 23:03
Może faktycznie w tym silniku nie ma czujnika ciśnienia w kolektorze jak jest przepływka, z reszta też się zdziwiłem, że w tym silniku nie ma sondy szerokopasmowej a jest zwykła sonda jednowoltowa.
Jaro1974 - 09-11-2016, 23:08
Dokładnie tak jak napisałeś. No i one raczej działają tak jak powinny.
plecho1 - 09-11-2016, 23:12
U mnie przepływka na biegu jałowym pokazuje około 2,3g/s, u Ciebie powinno być nieznacznie więcej, pewnie coś około 3g/s. Przy wyższych obrotach jak zacznie działać turbina, powinno być już znacznie więcej.
grzesiopol - 10-11-2016, 07:04
Jaro1974 napisał/a: | Barometric Pressure Sensor | nie mam manuala do turbiaka więc korzystam z normalnego. Te dwie masy 5 i 12 patrzyłeś?
Możesz próbować podmiany przepływki
Objawy uszkodzenia:
Cytat: | - obniżenie mocy silnika nawet do 50%
- większe zużycie paliwa średnio o 15%
- nie spełnianie norm czystości spalin
- podwyższenie emisji cząsteczek stałych w przyp. Diesla
- uszkodzenie katalizatora |
Ale żeby brak reakcji na gaz . No cóż różne są zboczenia.
Jaro1974 - 10-11-2016, 07:26
Grzesiu manual do turbiaka jest w temacie z błędem P0170
[ Dodano: 10-11-2016, 07:29 ]
Masy posprawdzane i profilaktycznie przeczyszczone
grzesiopol - 10-11-2016, 07:31
Zaraz zobaczę, jeszcze mi sie przypomniało, jak oglądałem manuala instalacji to rzucił mi sie w oko przekaźnik chyba B-14 który był od gazu lub przepustnicy ale to tak mi się jakoś rzuciło i nie mam pewności. Zerknij do manuala bo ja teraz w pracy jestem.
No i rzeczywiście za przepustnicą nie ma nic elektrycznego są tylko ciśnieniówki tak wynika z tego 13B-6.
Jaro1974 - 10-11-2016, 07:34
A ja właśnie wychodzę z domu i też nie będę do 14-tej miał dostępu do manuala ale z tego co się orientuję to jest przekaźnik B-17X
grzesiopol - 10-11-2016, 07:39
To jest tylko do Cytat: | Multipoint Fuel Injection System | a mi chodziło bardziej o elektrykę
[ Dodano: 10-11-2016, 07:45 ]
Zaraz sobie ściągnę i popatrzę (na razie jestem sam i musze troche biegać to tu to tam)
Bizi78 - 10-11-2016, 07:47
Schematy elektryczne są np. tutaj:
http://mmc-manuals.ru/Mit...%B5%D0%BC%D1%8B
grzesiopol - 10-11-2016, 08:50
Z tego co widziałem to problem może być z sygnałami z/do ACCELERATOR PEDAL POSITION
SENSOR, do ACCELERATOR PEDAL POSITION SWITCH, do THROTTLE VALVE CONTROL SERVO, z/do THROTTLE POSITION SENSOR.
I jeszcze jedno, a może z ciśnieniem paliwa jest coś nie tak, może za małe i dlatego ECU nie pozwala na działanie przepustnicy?
Znalazłem jeszcze jedno połączenie z przepływki do przepustnicy a właściwie do silniczka przepustnicy pin nr 2 a własciwie do jego przekaźnika THROTTLE VALVE CONTROL SERVO RELAY tylko, że patrze w elektryce do 4g69. Strona 3-60 (manuala z forum).
Znalazłem ten przekaźnik B-14X Throttle valve control servo relay strona 3-16 i 3-17. I znalazłem w tym 13B strona 191. Może w tym przekaźniku tkwi przyczyna braku reakcji Miłego patrzenia.
Rafał nawet pokazane są lepiej punkty masowe zwłaszcza ten 5 i 12.
A może ale tak tylko teoretyzuje przyczyna tkwi ....... w kole zapasowym bo tam przecież jest stare powietrze
|
|
|