[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx
Hugo - 14-03-2021, 21:07
piaga, masz tam 2 sondy lambda, przed i za katalizatorem. Po wycięciu katalizatora najprawdopodobniej wyświetli błąd 2 sondy lambda, która bada poprawność pracy katalizatora. Aby wyeliminować ten błąd wystarczy pewnie wstawić emulator na tą sondę: https://allegro.pl/oferta/364-emulator-drugiej-sondy-lambda-prosty-mosiezny-7079284965
Co do zmiany osiągów to raczej nic złego się nie stanie.
Krzyzak - 15-03-2021, 08:25
piaga napisał/a: | Czy po usunięciu katalizatora i wstawieniu rury będzie sypać błędami, spadnie, wzrośnie moc? | błędów brak, różnicy mocy żadnej - tylko spaliny bardziej śmierdzą
piaga - 15-03-2021, 09:08
Dziękuję za informację.
Valar - 29-03-2021, 12:43
Ciężko odkręcić sondę? Temat chyba nie powinienem być trudny, mając odpowiedni klucz. Tyle lat Gala i w końcu padła sonda.
szwagierr - 29-03-2021, 13:15
Raczej nie. U mnie poszło zwykłym płaskim kluczem.
piaga - 29-03-2021, 13:39
Idzie łatwo za katalizatorem Trzeba uważać aby nie ukręcić przewodu. Ja wyjmowałem fotel kierowcy. Złącze jest pod wykładziną.. Zalecam odpiąć akumulator.
Hugo - 29-03-2021, 17:01
Bez żadnego problemu, w autach do 2000 r. gdzie obie sondy są pod podwoziem przeważnie idzie płaskim kluczem 22, ale lepiej założyć oczkowy. Odkręcałem łącznie kilkadziesiąt sond lambda w różnych Galantach z przebiegami nawet pod 500 000 km i zero problemów. W 2,5 V6 po 2000 r. sondy są przed i za kolektorem wydechowym i potrzebna jest wtedy specjalna nasadka do odkręcania sond lambda, bo nie ma miejsca na zwykły klucz 22. A odkręcają się jeszcze lżej niż te przed 2000 r. Jedyny problem jest z sondą z katalizatorem od strony chłodnicy, na nasadkę nie ma miejsca, a klucz płaski się smyka. Trzeba odkręcić wydech od kolektora i opuścić w dół.
[ Dodano: 29-03-2021, 17:02 ]
piaga, fotel warto wyjąć w przedliftach do 2000 r., czyli na 2 sondach. Po 2000 r. nie ma już sond pod podwoziem.
Valar - 12-04-2021, 10:01
Dopytam się, czy smarowaliście gwint sondy np. smarem miedzianym? Może tak łatwo się odkręcają bo były czymś posmarowane.
Hugo - 12-04-2021, 11:45
Valar, nie, odkręcałem oryginalne sondy i było sucho.
pitt63 - 13-04-2021, 17:32
Valar napisał/a: | Dopytam się, czy smarowaliście gwint sondy np. smarem miedzianym? Może tak łatwo się odkręcają bo były czymś posmarowane. |
Nowa sonda ma "pociągnięty" gwint specjalnym smarem. Jakim? Nie wiem.
Bizi78 - 13-04-2021, 17:40
DENSO dodaje saszetkę ze smarem, ni to miedź ni grafit.
Valar - 07-05-2021, 00:54
pitt63 napisał/a: | Valar napisał/a: | Dopytam się, czy smarowaliście gwint sondy np. smarem miedzianym? Może tak łatwo się odkręcają bo były czymś posmarowane. |
Nowa sonda ma "pociągnięty" gwint specjalnym smarem. Jakim? Nie wiem. |
Zgadza się, na sondzie DENSO na gwincie jest coś szarego. Saszetki nie było, jednak była ulotka z informacją żeby posmarować gwint smarem DENSO, może z tej saszetki. Ja jej nie miałem.
Stara sonda odkręciła się z oporem, zapiekła się? musiałem zwiększyć ramię i z czuciem poszło. Dobrze, że to ta najdostępniejsza. Względem starej ta od DENSO jest dłuższa. Kupiłem 0313 za coś koło 240 zł na alle.
Dzięki.
Matan - 15-05-2021, 10:06
Wstawiłem taki emulator i dalej błąd na blacie, jest może na to jakiś inny sposób?
a propo odkręcania to u siebie grzałem palnikiem dopiero ruszyła
Bizi78 - 15-05-2021, 10:09
Matan napisał/a: | Wstawiłem taki emulator i dalej błąd na blacie, jest może na to jakiś inny sposób? |
A jaki błąd pokazuje komputer
Hugo - 15-05-2021, 22:24
Matan napisał/a: | Wstawiłem taki emulator i dalej błąd na blacie, jest może na to jakiś inny sposób? | Sonda może być po prostu uszkodzona albo wiązka elektryczna do niej. Matan napisał/a: | a propo odkręcania to u siebie grzałem palnikiem dopiero ruszyła | To pewnie "nasi tu byli".
|
|
|