To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

Croom - 25-06-2011, 10:36

Krzyzak napisał/a:
może trafne tu będzie porównanie szkła i kryształu - niby oba są przeźroczyste, ale pod mikroskopem wychodzą różnice


Weźmy wegiel...

A diament czy grafit Mos2, różnica w budowie zasadznicza :-)

rikso - 25-06-2011, 14:38

motke napisał/a:
rikso napisał/a:
motke napisał/a:
rikso napisał/a:
Hmmm.... jakby nie patrzeć, to Castrol to od pewnego czasu obok Elfa najgorszy olej na rynku....

kolego bzdury piszesz. Castrol faktycznie sie zepsuł, ale Elf jest dobrym olejem, ludzie leją i nie nazekaja, sam mam taki zalany i zlego slowa powiedziec nie moge. Jak bys przeczytal forum i sam wyprobowal te oleje zapewne inaczej bys sie wypowiadal.

Sory za brak polskiej czcionki. Pisze z telefonu


Jasne, zwłaszcza ELF z napisem Elf Synthetic Technology :) co w tłumaczeniu na polski oznacza olej mineralny, pozostawiający mnóstwo osadów. To, że ktoś spróbował i nie narzeka, nie oznacza, że olej jest dobry - wszystkie oleje odpowiednio dobrane są OK, ale są lepsze i gorsze.

przesadzasz. Brnac dalej w twoim rozumowaniu mozna wywnioskowac ze wszystkie oleje ktore producent opisal jako Full synthetic sa mineralne. Czyli polsyntetyczne i mineralne czym sa? Zgodze sie jednak ze sa oleje lepsze i gorsze. Ale widze ze dla ciebie wszystkie oleje sa kiepskie procz tego co ty wybrales. Nie twierdze ze twoj jest slaby bo o nim nie slyszalem.

Pisze z telefonu wiec sie nie czepiac ze nie po naszemu napisane


A gdzie ja napisałem że oleje "full synthetic" uważam za mineralne??? Wręcz przeciwnie - napisałem (zgodnie z prawdą), że oleje typu "synthetic technology", "synthetic" są mineralne, a nie full synthetic! Właśnie o to chodzi, że produkty elfa, które widziałem są opisane jako "Elf Synthetic Technology" co ma się nijak do oleju w pełni syntetycznego. A co marki - porówanie elfa z millersem - to jak np. dacia - rolls-royce, albo tombak - swarovski. Żeby nie było - nie chcę ubliżyć elfowi czy dacii - chodzi mi po prostu o pozycjonowanie rynku. Zresztą nie ma nic za darmo i olej elf 5w30 "elf synthetic technology" za 80 czy 90zł za 5l w makro jakoś mnie nie przekonuje.

motke - 25-06-2011, 17:42

Nawet nie wiedziałem że tak tanio można kupić:). wiesz ja za swój Elf 5w40 zapłaciłem na promocji 150zł za 5l. Właśnie przeglądałem kartę produktu oleju elf 5w40 i jest tam jak byk napisane że jest to olej syntetyczny. A "Elf synthetic technology" oznacza nic innego jak ich nazwę marketingową metody otrzymywania oleju syntetycznego. Ale o gustach się nie dyskutuje, każdy zachwala co swoje. Testowałem castrol 10w40 -porażka, potem castrol 5w-40 -jak wyżej, a następnie Elf 5w-40 i miłe zaskoczenie. Choć mógł by być troszkę gęściejszy w takie upały.
Nawiasem pisząc
Porównanie tych olejów jako dacii i rolls-royce jest całkowicie nie trafne cenowo jak i jakościowo. Żeby zobaczyć różnice w silnikach po testach musiało by minąć z 1000000km i wtedy różnica by była niewielka. Następny olej jaki będe testował to mobil 5w-50 lub jakiś inny :D

sampler - 25-06-2011, 20:46

z karty charakterystyki ELF Excellium LDX 5W40:

Charakterystyka chemiczna: Produkt na bazie głęboko rafinowanych baz mineralnych, w których zawartość policyklicznych aromatów (PCA lub PAH), oznaczanych met. IP 346, wynosi poniżej 3 %.

Takze full syntetyk to to nie jest na pewno

kassyx - 25-06-2011, 21:52

malina_drizzt napisał/a:
Prawdziwych pełnych syntetyków jest bardzo mało i to jest fakt.
10w60 to bardziej do wysilonych jednostek, nasze v6 to jednostki mało wysilone o wydajnym układzie chłodzenia, do tego wykonane precyzyjnie.
Więcej plusów ma stosowanie oleju 5w30/5w40 który łatwiej przeciska się przez wąskie kanaliki niż 10w60, na co dzień nie jest potrzebna, aż tak wysoka ochrona silnika w wysokich temperaturach chyba, że ktoś jeździ długie trasy na obrotach 4tys. i wyżej.

Przechodząc z oleju powiedzmy 10w40 na 5w40 nie powinno być problemu to wiem, ale teraz pytanie do znawców czy bezpieczna jest cykliczna zmiana zima 5w30 na 5w40 lato i w drugą stronę?


Ja ostatnio mojego wysilam b. regularnie :badgrin: , niedawno w Niemczech podczepiłem się pod 3ech szybciej jadących i tak przez około 40 minut cały czas utrzymywaliśmy 200 na godz. Obroty na pewno były powyżej 4tys. a codziennie i tak poruszam się autostradą i lubię szybszą jazdę(wreszcie mam trochę dalej do pracy i mogę sobię pojeździć).
Co do cyklicznej zmiany to ostatnio wyczytałem iż do mocniejszych samochodów właściciele wymieniają na lato olej na 10W60 (tu mam na myśli tych bardziej dbających lub przewrażliwionych) a na zimę 5w30

gnusiek - 25-06-2011, 22:27

Witam i mam pytanie czy z pól syntetyka można przejść na syntetyk pytam bo dużo jest informacji jest że to wielki grzech :?:
Arturro-86 - 25-06-2011, 22:30

gnusiek napisał/a:
Witam i mam pytanie czy z pól syntetyka można przejść na syntetyk pytam bo dużo jest informacji jest że to wielki grzech :?:

Nie czytasz dokładnie forum... 3/4 postów jest właśnie na ten temat :roll:
Tutaj przeważnie ludzie doradzają przejście z półsyntetyka na syntetyk, poprzedzając to płukanką silnika.
Wszystko zależy od kondycji silnika :wink:

gnusiek - 25-06-2011, 22:35

Dzięki za info ale życia zabraknie wszystko przeglądać a mi cały czas po głowie chodzi przejście na syntetyk i jak się wychylam to mnie w głowę pukają że zepsuję maszynę
Krzyzak - 25-06-2011, 22:52

gnusiek napisał/a:
jak się wychylam to mnie w głowę pukają że zepsuję maszynę

napiszę po raz kolejny, żebyś nie szukał - zmieniłem w Colcie 1.5 z mineralnego na syntetyk przy przebiegu 345 tkm - żadnych minusów, same plusy (cichszy, żwawszy i przestał brać olej kompletnie)

gnusiek - 25-06-2011, 23:07

Kolejne dzięki i przejdę na pewniaka na syntetyk :mrgreen:
mitka - 26-06-2011, 23:46

sampler napisał/a:
Tak szczerze to czytajac ulotki o olejach to trzeba szukac takich zwrotow jak " w pełni syntetyczny olej". Inne formy sa dla mnie podejrzliwe. A sprawdzanie karty charakterystyki produktu daje odpowiedz. I tak wiekszosc olejow w karcie ma zapis "hydro" lub podobnie a na butelce full synthetic :) .

Ostatnio sprawdzalem karty charakterystyki czolowych olejow i full syntetykow na rynku zostalo juz bardzo malo.


Nie wiem jak inni ale Liqui Moly rozróżnia zawsze hydrokraki, oleje w technologii syntetycznej (czyli ichnie półsyntetyki) i syntetyki. Zero ściemy dlatego łatwo wybrać. Inni często robią taj jak piszesz - na butelce full synthetic a w rzeczywistości to hydrokrak.

sampler - 27-06-2011, 10:06

Nie do konca. Np w karcie charakterystyki LM Synthoil 5W-40 nie ma nic wprost o skladzie oleju odnosnie baz olejowych czy technologii. Ale jak ktos zna sie na chemii to dojdzie ze polyoefeina to syntetyczna baza PAO.

http://www.liqui-moly.pl/...roduct_sku=1307

malina_drizzt - 27-06-2011, 10:31

Gdzieś na zagranicznych forach znalazłem temat odnośnie synthoila 5w40 i ktoś tam zrezygnował z tego oleju bo niby od niedawna produkowany jest w technologii syntetycznej, a dalej umieszczany jest przez firmę w grupie pełnych syntetyków.
Oczywiście informacja mało wiarygodna. :D

M_A_V - 27-06-2011, 11:02

a ja trochę z innej beczki zarzucę a mianowicie olej do GDi :mrgreen:
ze względu na wysokie zanieczyszczenia produkowane przez ten silnik i osadzanie się syfu w przepustnicach i innych podzespołach może warto by zalać go olejem w wersji diesel czyli o wyższych właściwościach czyszczących ? taka tam moja laikowa teoria co myślicie ?

sampler - 27-06-2011, 12:01

malina_drizzt napisał/a:
Gdzieś na zagranicznych forach znalazłem temat odnośnie synthoila 5w40 i ktoś tam zrezygnował z tego oleju bo niby od niedawna produkowany jest w technologii syntetycznej, a dalej umieszczany jest przez firmę w grupie pełnych syntetyków.
Oczywiście informacja mało wiarygodna. :D


A moze chodzi o top tec 4100?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group