To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe - Lancer CYxA

hubus - 06-04-2017, 11:37

x5000 napisał/a:

Chyba, że jest coś jeszcze innego wartego uwagi.


Niedawno wymieniłem przód (tarcze+klocki) na Zimmerman. Moim zdaniem najlepsza firma. W promocji za komplet na 2 koła i wymianę zapłaciłem u mechanika 520zł.

[ Dodano: 06-04-2017, 12:12 ]
Tak w ogóle to zmagam się z trzymaniem hamulca w tylnym prawym kole. Przez automat nie byłem w stanie tego wyczuć np. dojeżdżając do świateł, ale ostatnio po 40 km trasie kobieta poczuła jakiś dziwny zapach z tyłu - dotykam felgi i prawie się oparzyłem. Mechanik miał problemy z rozebraniem, ale jakoś udało mu się wszystko wyjąć i wyczyścić. Z tego co mówił trzymały szczęki od ręcznego. Dzisiaj jest trochę lepiej, ale nadal trzyma, auto znowu u mechanika. Ktoś już walczył z takim problem? Mechanik zamówił na dzisiaj wszystkie podzespoły i będzie wymieniał co uzna za potrzebne (sprężynki, szczęki lub całe tarcze itd.).

pablo diablo - 22-04-2017, 08:46

INT15 napisał/a:
Przy okazji przednie tarcze wymienię i wszystko zmieści sie w okolicy tauzena

na jakie wymieniłeś ?

INT15 - 22-04-2017, 15:29

pablo diablo napisał/a:

na jakie wymieniłeś ?


TRW maja być.

komajaro - 25-04-2017, 09:51

Ja jestem ciekawy jak poszlo poniewaz mialem cos podobnego w tylnym lewym.
Nie smierdzialo co prawda, ale felga nagrzana byla (nie goraca) i dodatkowy efekt dzwiekowy towarzyszl jak zaciagalem lekko reczny przy niskich predkosciach (szybki dosyc ruch). jakbym uderzal w beben.
Po wymianie tarcz (tarczo-bebny?) z tylu i klockow bylo podobnie wiec podregulowali linke (mowili ze zaciskow sie nie wymienia bo powinny wystarczyc na cale zycie), ale
zanim powiedzialem zeby podregulowali linke, to oddali mi ja wyjatkowo "luzna", ze musialem na 5 zabkow zaciagac, zeby auto sie nie stoczylo z lekkiego wzniesienia lol.
A jeszcze wczesniej podczas hamowania jak bylo cicho, z tylu dochodzily odglosy stukania podczas dojazdu do swiatel, proby zatrzyniania sie, wieksza predkosc - czestsze stukanie.
Po jakims czasie dodatkowo geometria i kola sprawdzone, ale nadal lekko mi sciaga w lewa strone, stukania nie slychac. Sciaganie nasililo sie po wymianie opon na letnie jakis tydzien temu (wymiana + wywazanie w ASO jak i wiekszosc powyzszych czynnosci)

filip555 - 31-05-2017, 11:51
Temat postu: Klocki hamulcowe
Witam. Mam do wyboru trzy firmy klocków hamulcowych do przodu:
1.Klocki hamulcowe - komplet GIRLING 6132879
2.Klocki hamulcowe - komplet TRW GDB3287
3.Klocki hamulcowe - komplet ATE 13.0460-5760.2

Które z nich najlepiej wybrać, a może są jeszcze inne firmy godne polecenia?

hubus - 31-05-2017, 13:18
Temat postu: Re: Klocki hamulcowe
filip555 napisał/a:
Witam. Mam do wyboru trzy firmy klocków hamulcowych do przodu:
1.Klocki hamulcowe - komplet GIRLING 6132879
2.Klocki hamulcowe - komplet TRW GDB3287
3.Klocki hamulcowe - komplet ATE 13.0460-5760.2

Które z nich najlepiej wybrać, a może są jeszcze inne firmy godne polecenia?


Z tych trzech wybrałbym TRW, ale tak jak wyżej pisałem ja wybrałem ZIMMERMANN.

tyku - 31-05-2017, 14:01

filip555, Do gładkich tarcz kup EBC GREEN STUFF DP21614. :wink:
Uwex - 31-05-2017, 15:13

tyku napisał/a:
Do gładkich...


a dlaczego do gładkich ? U mnie sprawują się b. dobrze na nacinanych i nawiercanych.

tyku - 31-05-2017, 15:46

Uwex napisał/a:
U mnie sprawują się b. dobrze na nacinanych i nawiercanych.
To dobra wiadomość. :wink:
Myślałem, że zielone są zbyt miękkie i szybko się zetrą na nawiercanych nacinanych tarczach, ale jak dają radę. :roll:

Uwex - 02-06-2017, 18:46

tyku napisał/a:
dają radę


Jak najbardziej !I co ciekawe- zdecydowanie mniej pylą niż na fabrycznym zestawie.

aequitas - 12-07-2017, 18:21

Wymieniałem tarcze i klocki z tyłu. Po przejechaniu kilku kilometrów tarcze były całe czerwone. Co mogłem zrobić źle? Co z tym teraz zrobić? Prowadnice wyczyściłem papierem ściernym 230 i nasmarowałem lekko. Tłoczek wcisnąłem do oporu (na płasko).
Golotheman - 13-07-2017, 09:41

aequitas, ja bym nie odważył się użyć papieru ściernego na prowadnice - rysujesz powierzchnie trzpienia. Tylko włóknina. I pasta/smar do szczęk.
pynio - 13-07-2017, 11:04

siema, nie znam się zbyt kompletnie bo samochód niedawno kupiłem. 2 dni temu przed wyjazdem usłyszałem szelest / tarcie na w lewym tylnym kole. Okazało się, że rozkruszył się klocek lewy i już na bębnie widać jak przejechałem 10 min resztki klocka. Będe wymieniał klocki na tyle. Nie wiem jakie mam tarcze, a czytałem, że od nich też zależy jakie klocki mam wybrać. Z wyczytanych ludzie polecają ATE 13.0460-5735.2 / ZIMMERMANN 24014.155.1

Waszym zdaniem dobry wybór?
Wybieram jakość bo naprawę mam za darmo płacę za same częsci i chciałym aby to pochodziło troche

aequitas - 13-07-2017, 12:40

Golotheman napisał/a:
aequitas, ja bym nie odważył się użyć papieru ściernego na prowadnice - rysujesz powierzchnie trzpienia. Tylko włóknina. I pasta/smar do szczęk.

Prawdopodobnie przyczyną są tłoczki które nie odbijają do końca. Rozmontowałem jeszcze raz zaciski, wyczyściłem rdzę i zamówiłem zestaw naprawczy (gumki, tłoczki, prowadnice). Mam nadzieję że po założeniu układ będzie działać poprawnie.

pynio napisał/a:
Z wyczytanych ludzie polecają ATE 13.0460-5735.2 / ZIMMERMANN 24014.155.1

Waszym zdaniem dobry wybór?

Ja się zdecydowałem na ATE, zarówno klocki i tarcze.

pynio - 13-07-2017, 15:59

M

pynio napisał/a:
Z wyczytanych ludzie polecają ATE 13.0460-5735.2 / ZIMMERMANN 24014.155.1

Waszym zdaniem dobry wybór?

Ja się zdecydowałem na ATE, zarówno klocki i tarcze.[/quote]

I wszystko jest ok? Czyli one są ok? Bo nad Zimmerana się zastanawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group