To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Opony....... czyli wszystko o oponach

Anonymous - 18-09-2011, 19:12

Myślę nad przejściem z 225/45R17 na 205/55R16... Nie ukrywam, że najbardziej zależy mi na dobrej trakcji na mokrej nawierzchni i niski/średni poziom hałasu. Prosiłbym o opinie na temat poniższych opon:

- Kormoran RUNPRO B2
- Dębica PRESTO
- Barum BRAVURIS 2
- Nokian H
- Sava INTENSA HP
- Firestone SZ90
- Kleber DYNAXER HP3
- Fulda Carat Exelero
- Good Year EXCELLENCE
- Good Year EFFICIENTGRIP
- Good Year OptiGrip
- Pirelli P7
- Pirelli P Zero
- Bridgestone TURANZA ER300
- Fulda PROGRESSO


Jak widać powyżej budżet, którym będę dysponował to ~1000zł. Chcę uniknąć chińskich wynalazków. Jeden sezon letni mi wystarczył. ;)

Dalej - jakie mogę odczuć różnice poniędzy 225/45R17 a 205/55R16? Czy jazda na 16'' będzie bardziej komfortowa? Ogólna wielkość koła przy 16'' jest o 1,2mm mniejsza, jednak wysokość opony zdaje się bardziej "balonowa". ;) Jak samochód będzie zachowywał się na zakrętach? Nie ukrywam, że często szybko wchodzę w zakręty, więc jest to też czynnik, który mnie interesuje. Mile widziane opinie i rady. :)

Krzyzak - 18-09-2011, 21:48

kuzi napisał/a:
Jeden sezon letni mi wystarczył
ha ha - ostrzegałem :)
z tych, co wymieniłeś, to bezsprzecznie najlepsze pod każdym względem będą opony dobrej marki - nokian, pirelli, good year (szczególnie polecam excellece) lub bridgestone
reszta to opony bardziej ekonomiczne i musisz się liczyć z różnymi efektami (a to słabe na deszczu, a to głośne itp.)

co do rozmiarów - jak wiesz na 225/45/17 jest twardo, bardzo twardo
przejeżdżam rekinem jednym z 195/65/15 i drugim z 225/45/17 przez te same miejsca, dziury, hopki itp. i jest ogromna różnica - czuć, jak wszystko wali i sztywno się tłucze...

Marcino - 19-09-2011, 23:42

Kuzi,
Mam Sawa intense w galu 195/60/15... ujdzie, po 4 latch sie wyzabkowała chyba i chuczy, nie smiać sie tu prosze ale poszedłem vabaque - załozyłem dwie zapasówki Brigstone Turanza ER30 z 1997r, guma lepsza na bokach niz ta na Sawa, nie bije... tak ze wierze w markę Brigstona, polecam tez Nokiany H, mam 16" w pugu, na wodzie i na suchym rewekacja, cichutkie, wydałem na 4szt coś koło 1000zł.

Anonymous - 19-09-2011, 23:57

Nokian H zbiera dobre oceny w testach... Chyba sie skuszę... ;)
kkriss - 20-09-2011, 05:02

kuzi napisał/a:
Nokian H zbiera dobre oceny w testach... Chyba sie skuszę... ;)

Używałem przez 1 sezon w Cari - bardzo polecam, szkoda, że rozwaliłem auto na nich (nie z winy opon). Teraz też chyba je kupie, oczywiście najtaniej wyjdzie w zimie :-)

polaff - 20-09-2011, 08:12

Krzyzak napisał/a:
good year (szczególnie polecam excellece)
Ja miałem w mondeo te opony fabrycznie założone w rozmiarze 245/35/17 (o średnicy nie piszę i profilu bo to rozmiar dla tych modę lubią a nie myślą za bardzo biorąc pod uwagę jakie drogi mamy w PL). Niestety te opony miałem fabrycznie, niestety bo opony są twarde i błyskawicznie się poząbkowały. W tym roku jedną rozciąłem na boku ( polskie drogi i ten profil to mieszanka zabójcza...), musiałem coś kupić na szybko bo auto było mi potrzebne, znajomy wulkanizator miał w tym rozmiarze jedynie jakieś tanie firestone - na nich jeździ się o niebo lepiej, są miękkie co kompensuje mini profil tej opony.
custom - 20-09-2011, 11:20

kuzi napisał/a:
- Kormoran RUNPRO B2
- Dębica PRESTO
- Barum BRAVURIS 2
- Nokian H
- Sava INTENSA HP
- Firestone SZ90
- Kleber DYNAXER HP3
- Fulda Carat Exelero
- Good Year EXCELLENCE
- Good Year EFFICIENTGRIP
- Good Year OptiGrip
- Pirelli P7
- Pirelli P Zero
- Bridgestone TURANZA ER300
- Fulda PROGRESSO


z doświadczenia polecam lub nie.

Firestone SZ90 - mam w leonie miałem w audi pół mojej firmy na nich jeździ trochę się muszą rozgrzać z 1 km , twarde boki na suchym bardzo dobra trakcja panowie z klubu subaru na nich śmigają i są zadowoleni wolno sie zużywają przy normalnej jeździe w miarę ciche nie ząbkują i maja fajny wygląd mocna opona. - na pewno polecam do szybkiej jazdy szczególnie latem :D

Pirelli P7 - fajna cicha opona dobre zachowanie na drodze raczej nie do jazdy sportowej

Good Year EXCELLENCE - ząbkują pojawiają się bomble

Bridgestone TURANZA ER300 - niby fajna ale bez szału. z Bridgestone wyższe modele re70

Anonymous - 20-09-2011, 11:43

custom napisał/a:
Firestone SZ90 - mam w leonie miałem w audi pół mojej firmy na nich jeździ trochę się muszą rozgrzać z 1 km , twarde boki na suchym bardzo dobra trakcja panowie z klubu subaru na nich śmigają i są zadowoleni wolno sie zużywają przy normalnej jeździe w miarę ciche nie ząbkują i maja fajny wygląd mocna opona. - na pewno polecam do szybkiej jazdy szczególnie latem :D

A jak zachowują się na mokrym?

custom - 20-09-2011, 12:00

Nie narzekam a miałem kilka awaryjnych hamowań. :)
Kolega mówił że raz go pociągło zaraz po starcie przy hamowaniu.
Przyzwoita opona odporna na nasze drogi gruby rant i j/w w testach tak sobie ale są sponsorowane więc nie ufam.
Jestem zadowolony a cena do jakości wg mnie na wysokim poziomie

polaff - 20-09-2011, 21:23

custom napisał/a:
Good Year EXCELLENCE - ząbkują pojawiają się bomble


ząbkowanie następuje tak szybko, że ja zastanawiam się czy z ząbkami z fabryki nie wyjechały.

O bąblach nic mi nie wiadomo.

Krzyzak - 21-09-2011, 06:57

moich 3 kolegów z pracy ma goodyear excellence - jeden w seacie exeo, drugi w lagunie a trzeci w focusie - przynajmniej 3 lata je mają i żadnych uwag
wg mnie opona jest dodatkowo w miarę ładna (mi się podoba :) )

Theo - 21-09-2011, 15:20

Ja jeżdżę na oponach Dunlop SP Sport 01 205/55r16. Mają bardzo dobrą przyczepność na suchym i mokrym asfalcie, są ciche. Woda nie robi na nich większego wrażenia. Zobacz sobie opinie na temat tych opon na roznych stronach. Wszyscy sobie chwalą. A co do rozmiaru 205/55r16 - wcześniej jeździlem na 195/65r15.
Maje odczucia są takie:
-autem nie buja tak na zakretach i nie ma wrażenia wyrzucania z zakretu
-komfort spadł nieznacznie. Prawie nieodczuwalne.
-przyczepność jest nieporównywalnie lepsza
-nawet przyzwoicie wygląda

To jest porównanie do r15 ale jak jechałem autem z r17 to mialem wrażenie, że koła są drewniane. No i zawieszenie bardziej dostaje po D...

IMO - r16 to kompromis pomiedzy fajnym wygladem, komfortem, i sprawdza sie podczas dunamicznej jazdy.

Pozdrawiam :)

Krzyzak - 21-09-2011, 15:55

dunlop też jest bardzo OK, jednak miałem u siebie model 9000 i wg mnie ma jedną wadę - niezwykle szybko się ściera :)
Tomii - 21-09-2011, 20:58

kuzi napisał/a:
Nie ukrywam, że najbardziej zależy mi na dobrej trakcji na mokrej nawierzchni i niski/średni poziom hałasu.


-Barum Bravuris 2 mam na tyle już ponad rok i jak za tą cenę są ok, nie hałasują, mają szeroki rant ochronny i w miarę dobrze (na pewno nie super) trzymią tył auta na mokrej nawierzchni mimo że Galant jest nadsterowny.
-GoodYear'y lubią ząbkować zwlaszcza na tyle przy "wielowachaczu"
-Najlepszy wybór z tego wszystkiego to Bridgestony ale pomyśl również o Uniroyal RainSport 2, mam na przodzie i na mokrej nawierzchni rewelacja, na suchej czuć trochę że się gną na winklach ale dla mnie ważniejsza jest dobra przyczepność na mokrej drodze :) również cicha opona.

Anonymous - 22-09-2011, 16:03

Po długiej lekturze zawężam grupę opon do:
- Bridgestone Turanza ER300
- Barum Bravuris 2
- Fulda Carat Progresso

Doszedł dodatkowy aspekt nad którym się zastanawiam... 205/55R16 czy 205/60R16...?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group