To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - The Fart - Mała angielska historia motoryzacji by Swinks

swinks_UK - 07-06-2013, 23:10

Mały update.

Przepalanie oleju się ucywilizowało. :mrgreen:
Znaczy już nie pali oleju ani nie bierze. Dobrze, że nie robiłem paniki tylko posłuchałem się Bena w Eurospec, aby dać czas silnikowi na "ułożenie" się po tak długim postoju na sucho.

Czas na ogarnięcie hałasujących popychaczy. Wstyd tak jeździć. Sesja zabukowana na 4 lipca. Oryginalne popychacze Mitsu, sztuk 24 już sa. Jeszcze czekam na dostawę shims'ów z Australii i można atakować. :mrgreen:

Na weekend podmiana sondy szerokopasmowej. Innovate leci "do kosza" a w jej miejsce montuję AEM.
Do tego przy okazji zrobi się nowe bandażowanie wydechu. Ze starego zostało tylko kilka strzępków i kilka metalowych opasek. Co daje się we znaki w podgrzewaniu oleju w misce olejowej :mrgreen:
Dodatkowo będę wyganiał elektryczne gobliny:
- ładowanie aku
- brak podbijania obrotów przy klimie, brak klimy w ogóle (pewnie się rozszczelniło podczas swapu :doubt: )

No i czekam na zwrot taxu. Będzie można myśleć o następcy :wink:
Lista życzeń powoli się skraca, zostały:
- Evo 6 lub 8
- Supra w manualu
- Monaro VXR, lub VXR8
Wypadły:
- Beema 335d (nuuda i taniocha w środku, itd. plus awaryjność)
- Cerbera (50% szans trafienia na potężna minę)

kochajj - 08-06-2013, 07:27

Jeśli chcesz dalej modzić to zabrał bym EVO... jeśli nie to coś innego... a Skyline? R34?
swinks_UK - 08-06-2013, 10:04

kochajj napisał/a:
Jeśli chcesz dalej modzić to zabrał bym EVO... jeśli nie to coś innego... a Skyline? R34?

Też był w opcji, ale w wersji GSTT, czyli 2,5 na jednym turbo. Do modzenia bajka. Przejechałem się raz i czar prysł, prowadzi się jak kloc drewna.

sveno - 08-06-2013, 10:29

swinks_UK napisał/a:
Monaro VXR, lub VXR8
:thumbright:
http://www.youtube.com/watch?v=Ld_nn9H-AAY

swinks_UK - 11-06-2013, 21:41

Rura obandażowana. Micha zaizolowana.
Sonda i kontroler Innovate podmieniony na AEM. Od razu tonę kabli mniej :mrgreen:

Przy okazji odkryłem przyczynę dlaczego mi klima nie działa. Obwiniałem rozszczelniony obwód, a tu okazało się, ze poprzedni właściciel silnika zrobił mega rzeźbę na podłączeniu elektrycznym kompresora klimy i 2-pinowa czarna wtyczka sobie dynda luzem niepodłączona. :evil:
Normalnie ręce opadają :rolleyes:
Teraz się tam dostać by ogarnąć kabelki będzie niezłe wyzwanie. Jutro 1sze podejście.

adaxo - 12-06-2013, 20:48

swinks_UK napisał/a:
Teraz się tam dostać by ogarnąć kabelki będzie niezłe wyzwanie. Jutro 1sze podejście


W piec minut wywalasz chłodnice i masz dostęp jak talala.

swinks_UK - 12-06-2013, 21:11

Już zrobione. Bez wywalania chłodnicy. :wink:

Mimo podłączenia wtyczki, wiciąż klima nie chce się uruchomić :cry:
Zamówiłem nowy przekaźnik do kompresora. Jak nie pomoże to sam nie wiem... Gdzieś gremlin siedzi i trza go wygnać :mrgreen:

Owczar - 12-06-2013, 21:21

Tomku jeśli dobrze kojarzę to wtyczka od czujnika temperaturowego sprężarki. Tylko z tego co kojarzę to czujnik jest jednorazowy- choć nie wiem na pewno.

Tak czy inaczej napięcie podawana ze sterownika klimy wędruje przez ten czujnik do sprzęgła sprężarki. Jeśli masz na nim rozwarcie to klima nie zadziała. Sprawdź ten obwód.

Inna sprawa to czy do tego czujnika w ogóle dociera napięcie? Trzeba ustalić czy problem tkwi w układzie wykonawczym czy w układzie wejściowym.

swinks_UK - 12-06-2013, 21:38

W każdym razie mam we wiązce trzy 1-pinowe wtyczki:
- wspomaganie, czujnik ciśnienia
- blok silnika czujnik ciśnienia oleju
- kompresor klimy
Z wtyczki kompresora kabelek leci do 2-pinowej wytczki, tej od czujnika temperatury jak piszesz.
Pytanie, czy kompresor jest sterowany sygnałem 12v z tego pojedynczego kabelka na 1-pinową wtyczkę?
W takim razie jedyny sposób sprawdzenia sygnału sterującego to żaróweczka i do masy na bloku silnika?
To sugerujesz?

Owczar - 12-06-2013, 21:51

Tak, 12V z przekaźnika klimy tam idzie.

Sterownik steruje przekaźnikiem. Dalej 12V idzie na te jedno pinową kostkę by przez czujnik temp trafić do sprzęgła. Kostka od strony czujnika temp powinna mieć zwarcie. Czyli po podłączeniu na wejściu do kostki i na jej wyjściu powinno być 12V.

On chyba nie jest jednak jednorazowy, ale pamiętam, że mierzy temp czynnika by zapobiec uszkodzeniu sprężarki w skrajnych sytuacjach. Może coś z nim nie tak i ktoś już kombinował? Można go obejść robiąc zworkę, ale to zawsze pewne ryzyko. Tyle że do wymiany tego czujnika trzeba ściągnąć czynnik.

swinks_UK - 12-06-2013, 22:03

Wtyczka od strony czujnika wygląda całkiem całkiem OK.
Czyli skoro czujnik jest normalnie zwarty, to omomierzem mam tam przejście.

Gorzej jest od strony tych 1-pinowych wtyczek i tego dziwnego mocowania ich. Cała blaszka mocowania jest pogięta i jak pisał Adam, bez wyciągania chłodnicy (moja jest 56mm a nie jak standard 27mm) to nie mam tam super dostępu. Obawiam się, ze kabelek idący od 2-pinowej wtyczki do sprzęgła może być nadłamany.
Najpierw jednak sprawdzę, czy w ogóle jest napięcie na tym kablu do sprężarki.

Acha. Czy ten sam sterownik załącza równocześnie wiatrak pomocniczy na chłodnicy? Bo z tym też jest echo.

Cóż, jeszcze podjadę na profi serwis klim by mi dobrze pomierzyli ciśnienie w układzie. Wiem, że od niskiego ciśnienia też nic się nie uruchomi.

Owczar - 12-06-2013, 22:13

Aby wykluczyć problem ciśnienia możesz na chwilę zrobić zworkę na czujniku dwuciśnieniowym. Zdejmujesz wtyczkę i po prostu ją zwierasz.

Nie wiem czy jest jakieś sprzężenie zwrotne informujące sterownik, że sprężarka ruszyła. Wydaje mi się, że jak odpinałem sprzęgło klimy to obroty podbijało mimo wszystko...

swinks_UK - 12-06-2013, 23:46

Czyli, że jak?
Obroty są podbijane mimo niedziałającego kompresora?
Chodzi o to, że w moim przypadku nie mam również podbijanych obrotów.

No nic, jutro sprawdzę również panel klimatronika.

Owczar - 12-06-2013, 23:53

Na 100% nie jestem pewien bo dawno robiłem testy. Ale generalnie to wygląda tak, że klimatronic sprawdza czujniki na wejściu tj. czujnik dwuciśnieniowy, czujnik oblodzenia i przekazuje sygnał do sprężarki oraz do ECU jednocześnie. Nie kojarzę aby był jakiś czujnik monitorujący pracę sprężarki.

Dlatego na Twoim miejscu sprawdziłbym czujnik dwuciśnieniowy, czy przekaźnik klimy dostaje impuls aby wysterować sprzęgło i czy na wyjściu przekaźnika jest 12V. Jeśli jest 12V to dalej do sprawdzenia czujnik temp sprężarki.

Czujnik temp sprężarki to jedyny czujnik, którego nie sprawdza klimatronik tylko steruje na ślepo. Gdyby sterownik klimy czekał na potwierdzenie, że klima się załączyła i dopiero wtedy informował ECU silnika to mielibyśmy efekt zadławienia po włączeniu klimy.

Więc jeśli obroty nie są podbijane to może być inny problem niż czujnik temp. Nie jeżdżę teraz autem, ale w weekend mogę sprawdzić jak się zachowa ECU po wyjęciu przekaźnika klimy.

swinks_UK - 13-06-2013, 00:01

No to czujnik dwuciśnieniowy do testów w takim razie.
Sygnał na wentylator pomocniczy leci w ciągu decyzyjnym: klimatronik>ecu>jeżyk>wentylator. "Jeżyk" dzisiaj był zweryfikowany.

No to mam punkt zaczepienia :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group