To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx

Matan - 16-05-2021, 10:43

Chyba wyszła mała pomyła bo na blacie jest błąd numer 11 - czyli sonda pierwsza jak sie nie mylę, druga sonda ma swój osobny kod. Podłączyłem miernik pod pierwszą sonde : napięcie - 0.2 mV i ledwo co się rusza także kwalifikuje się do wymiany, brać denso ? pochodzi troche ?
Bizi78 - 16-05-2021, 10:49

Matan, napisz a najlepiej uzupełnij w profilu jaki masz silnik i który rocznik :wink: .
W pierwszej sondzie regulacyjnej przeważnie pada grzałka.
Warto zmierzyć jej rezystancję, przy 20°C powinna wynosić 11-18Ω.

Matan - 16-05-2021, 11:15

Przepraszam bardzo, nowy tu jestem i wstrzeliłem się troche na gape :D Profil poprawiony :)

Więc tak oporność zmierzona : 16OHM - czyli w normie

Napiecie 0.20 - 0.25 z czasem spada do 0 i podnosi się ponownie do 0.1
Więc ewidentnie chyba spalona ? Manual mówi że zakres ma być miedzy 0.6-1.0

Dodam jeszcze,że ostatnio walczyłem z wysokim spalaniem na lpg, dynamiczna jazda to 14-15L 30% miasto 70% trasa. Z lekką nogą w trasie udało sie zejśc do 12... coś jest nie tak

piaga - 29-06-2021, 11:00

Witam,mechanik stwierdził ze padła sonda z przodu przy chłodnicy-Galant 2.5 v6 160KM.Jest też LPG. :shock:
Powiedział że potrzebna Denso dox-0313. Powyjęciu z kolektora okazało się że jest tam Denso 23400.
Czy ta nowa będzie dobra? Czy kupić taka jak była(Denso 23400)? :shock:

Bizi78 - 29-06-2021, 11:31

piaga napisał/a:
Powyjęciu z kolektora okazało się że jest tam Denso 23400.

To jakieś ichniejsze oznaczenie DENSO :wink: .
Szukaj takiej jak podał mechanik, jeśli chodzi o sondę regulacyjną 8) .
Możesz trochę przyoszczędzić i kupić uniwersalną bez wtyczki i dorobić wtyczkę ze starej.
Ale skoro mechanik ma wymieniać to pewnie chce z wtyczką :wink: .

[ Dodano: 29-06-2021, 11:34 ]
Jeśli auto masz z 1999r. to chyba jednak inny numer powinien być :? .

piaga - 29-06-2021, 12:29

Auto poliftowe.2001 cztery sondy.
Bizi78 - 29-06-2021, 12:35

A bo info w Twoim profilu mnie zmyliło :wink: .
piaga - 29-06-2021, 12:44

Mam dwa.
Faza - 29-06-2021, 22:39

Denso DOX-0113 bez wtyczki przed katem.
piaga - 30-06-2021, 14:31

Bizi78 napisał/a:
piaga napisał/a:
Powyjęciu z kolektora okazało się że jest tam Denso 23400.

To jakieś ichniejsze oznaczenie DENSO :wink: .
Szukaj takiej jak podał mechanik, jeśli chodzi o sondę regulacyjną 8) .
Możesz trochę przyoszczędzić i kupić uniwersalną bez wtyczki i dorobić wtyczkę ze starej.
Ale skoro mechanik ma wymieniać to pewnie chce z wtyczką :wink: .

[ Dodano: 29-06-2021, 11:34 ]
Jeśli auto masz z 1999r. to chyba jednak inny numer po
winien być :? .


. Założona Denso DOX-0313. Po odpięciu akui kalibracjiiECU na wyświetlaczu deski czysto. Benzyna czy LPG w porządku.

ViBeZ - 16-08-2021, 19:05

Od czego padają te sondy? Tak same z siebie i z wieku? W zeszłym roku wymieniłem dwie w odstepie miesiąca, a dziś po dwóch dniach kiedy odebrałem auto z warsztatu i uporałem sie wreszcie z innymi duperelami gal uraczył mnie pomaranczową lampką check engine i tym razem serwując błąd p0155 (bank 2 sensor 1). Wymieniać już wszystkie od razu czy czekać aż padnie ta ostatnia? 😂
Hugo - 17-08-2021, 08:01

ViBeZ, rzadko padają same z siebie. Sprawdź wtyczkę i stan katalizatora.
Krzyzak - 20-08-2021, 21:18

najczęściej przepala się uzwojenie grzałki - sonda działa dalej, ale dopiero po porządnym nagrzaniu, natomiast ECU sygnalizuje błąd...
ViBeZ - 30-08-2021, 13:38

Kostka z Denso DOX 0313 będzie pasować P&P do Galantowej instalacji czy lepiej kupić Denso DOX 0113 która jest taka sama ale kostke trzeba zarobić ze starej oryginalnej sondy? Chciałbym sobie skrócić męke 😆 Po za tym czy aby na pewno dobrze wyczytałem z tematu że to załatwi sprawe przy uwalonej sondzie 'Bank 2, Sensor 1'?

[ Dodano: 10-09-2021, 20:09 ]
Dzisiaj sie w końcu zabrałem za wymiane sondy o której pisałem wcześniej i niestety mam uszkodzony gwint w kolektorze... Nie wiem czy uszkodziłem go ja czy poprzedni mechanik ale pamiętam że mówił mi przy poprzedniej wymianie o problemach z kolektorem. Te sonde już raz wymieniałem ale był kupiony przez mechanika zamiennik i nie wiem co to było. Wizualnie wygląda inaczej niż Denso pewnie dlatego padła. Pytanie co zrobić z gwintem? Nie mam żadnych gwintowników. Czy coś takiego zda egzamin? LINK ALLEGRO. A może jakiś klej do gwintów? Kiedyś w firmowym aucie takim klejem potraktowałem wytarty wieloklin na ramieniu wycieraczki i w sumie do dziś działa :rolleyes:

Krzyzak - 11-09-2021, 21:08

ViBeZ napisał/a:
Czy coś takiego zda egzamin? LINK ALLEGRO

czytałeś komentarze?:
Cytat:
Badziewie nie polecam kupować tego szajsu z plasteliny, zamiast zrobić gwint w gnieździe to znikł gwint z gwintownika!!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group