To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] SPALANIE WERSJI 1.8 - opinie

rav77 - 11-09-2009, 10:36

Witam Szanownych,

wczoraj odebrałem nowego Lancera, przejechałem 70 km po Warszawie. W tym dzisiaj rano w korku 15 km, średnie spalanie wg komp. wskazuje ok. 13,6 l. Zadowolę się, jak po mieście spadnie mi do ok. 11-tu. Nie jest to ekonomiczny samochód, ale kupiłem go dla frajdy z jazdy ;-) A jeździ się rewelacyjnie!

Pozdrawiam

baszek - 13-09-2009, 11:37

Z ciekawostek - wczoraj pokonałem gdzieś 250 km z prędkością 200, a nawet często dobijałem do 220 km/h ( oczywiście na niemieckiej autobahnie :-) ), było dość sporo hamowań do przyziemnych prędkości z uwagi na tiry i ospałych panów na lewym pasie.
Średnie spalanie wskazane przez komputer, wynosiło 17 litrów.

Anonymous - 13-09-2009, 12:47

baszek napisał/a:
Z ciekawostek - wczoraj pokonałem gdzieś 250 km z prędkością 200, a nawet często dobijałem do 220 km/h ( oczywiście na niemieckiej autobahnie :-) ), było dość sporo hamowań do przyziemnych prędkości z uwagi na tiry i ospałych panów na lewym pasie.
Średnie spalanie wskazane przez komputer, wynosiło 17 litrów.

Dzizass !!!
Tyle nie chlają nawet 2.0TSI po 200KM

$iwy - 13-09-2009, 12:58

kaeres napisał/a:
baszek napisał/a:
Z ciekawostek - wczoraj pokonałem gdzieś 250 km z prędkością 200, a nawet często dobijałem do 220 km/h ( oczywiście na niemieckiej autobahnie :-) ), było dość sporo hamowań do przyziemnych prędkości z uwagi na tiry i ospałych panów na lewym pasie.
Średnie spalanie wskazane przez komputer, wynosiło 17 litrów.

Dzizass !!!
Tyle nie chlają nawet 2.0TSI po 200KM


Przejedż się 2.0 TSI z prędkością 220 km/h to się przekonasz. :)

baszek - 13-09-2009, 13:55

Cytat:
Z ciekawostek - wczoraj pokonałem gdzieś 250 km z prędkością 200, a nawet często dobijałem do 220 km/h ( oczywiście na niemieckiej autobahnie :-) ), było dość sporo hamowań do przyziemnych prędkości z uwagi na tiry i ospałych panów na lewym pasie.
Średnie spalanie wskazane przez komputer, wynosiło 17 litrów.


Z tym że sporo było tych hamowań i przyspieszeń znowu do 200-220km/h, ciągnąc obroty silnika do 5000-5550 rpm. ( Prawie cały czas noga na gazie, bo o ile do 200 w miarę szybko się rozpędzimy to do 220 km/h idzie już wolno i to już jest chyba naprawdę max co się da wycisnąć z auta )
P.S Klima włączona
Jeśli już porównywać spalanie do innych aut to z własnych doświadczeń wiem, że identyczne spalanie przy nawet większych prędkościach można mieć Mercedesem CL500 - czyli 5 litrów silnik :-) , chociaż jak się postara to można mieć i znacznie większe, różnica polega na tym, że przy prędkości nawet 250km/h mamy mniejsze obroty silnika niż przy 220 km/h lancerem ale to temat o spalaniu lancera a nie innych auto to nie odbiegajmy zbytnio :-)

pekaes - 13-09-2009, 17:29

Witam ponownie!
Ostatnio obiecałem zaprezentować kolejny raport nt. spalania, tym razem na podstawie realnego zużycia (tankowanie pod korek), a nie wskazań komputera. Dotrzymuję więc słowa. I tak:

Od ostatniego tankowania do dziś przejechałem 622 km. Dziś tankując pod korek wlałem równiutkie 48 litrów. Daję to więc zużycie na poziomie 7,7l/100 km, a zatem dokładnie tyle ile podaje producent w katalogu. Dodam, że te 622 km zrobiłem głównie wczoraj i dziś na trasie na Mazury, choć - jak pisałem ostatnio - w ostatni wtorek dodatkowo tkwiłem w gigantycznym korku na trasie wylotowej z Warszawy w stronę Janek. Ponadto wczorajsza jazda z Grodziska przez Błonie, Ożarów Maz., Warszawę do Olecka nie obyła się bez korków (korek na przejeździe kolejowym w Błoniu, korek przy Ożarowie Maz., remonty Wolskiej w Warszawie, ruch wahadłowy w okolicach Łomży (remont mostu)...). Tyle o realnym średnim spalaniu.

Jeśli chodzi o samą trase Grodzisk Maz.-Olecko-Grodzisk Maz., to średnie spalanie ze wskazań komputera w pierwszą stronę wyniosło 7,8l/100 km. Tam gdzie pozwalały warunki drogowe napawdę mocno cisnąłem na gaz (obwodnica Wyszkowa). W trasie powrotnej średnie spalanie na poziomie 7,4l/100 km i również nie oszczędzałem gazu (obwodnica, wyprzedzanie ciężarówek).

Z zanotowanego spalania jestem naprawdę zadowolony.

I teraz może delikatny OT, ale muszę się podzielić własnymi spostrzeżeniami (gdzieś to chyba jednak już tu czytałem :) ):

Auto do prędkości 130 km/h (ok. 3,5 tys. obrotów) jest bardzo ciche. Przy osiągnięciu tej prędkości robi się nieprzyjemnie głośno i na dłuższą metę ten hałas męczy. I teraz - albo zwalniasz albo przyśpieszasz, bo przy prędkości ok. 150 km/h dźwięk silnik staje się przyjemniejszy :) . Z wiadomych względów nie będę podawał tu maksymalnej prędkości, z jaką jechałem Lancerem :) , ale stwierdzam, że samochód z motorem 1.8 l ma naprawdę duże możliwości, a deklarowana przed producenta maksymalna prędkość może być z łatwością osiągnięta. Po raz kolejny poskarżę się na brak VI-biegu. Na pewno pozytywnie wpłynęłoby to na ekonomikę jazdy i na poziom głośności silnika. Może producent w roczniku modelowym 2011 zaoferuje auta z sześciostopniową skrzynią biegów...

Pozdrowienia.
K.

Luk - 13-09-2009, 22:18

To ja, żeby nie powielać raportów spalania napiszę tylko o porównaniu wskazań średniego spalania według komputera i obliczeń z tankowania.
W ten weekend trasa 707 km, Warszawa-Mazury-Podlasie-Warszawa, spalanie wg. kompa 7,6 według tankowania 7,49. Czyli moim zdaniem zupełnie dokładnie.

Hubeeert - 13-09-2009, 23:27

2.0 TDI pali mi w trasie po Polsce 5.2-5.5 l/100km. W mieście od 6.5 do 7.2l/100km. W Niemczech na autostradzie przy prędkości max wg komputera spalał 12l/100km.

Dziwię się pekaes, że tylko tyle wziął, ale Ty weź sobie do serca małą uwagę - nie prezentujemy tu opowieści o tym ile kto bo w Boeingu 767 miałem ostatnio 850km/h wg GPS.

Pozdrawiam

pekaes - 14-09-2009, 13:00

Hubeeert napisał/a:


Dziwię się pekaes, że tylko tyle wziął, ale Ty weź sobie do serca małą uwagę - nie prezentujemy tu opowieści o tym ile kto bo w Boeingu 767 miałem ostatnio 850km/h wg GPS.

Pozdrawiam


Hę?

Hubeeert - 14-09-2009, 13:13

Na tym Forum nie chwalimy się ile kto jechał (z jaką prędkością) zwłaszcza jak to było grubo powyżej limitu.
pekaes - 14-09-2009, 14:01

Rozumiem, znam regulamin. Dlatego dośc oględnie napisałem o prędkosci.
jaca71 - 14-09-2009, 14:23

kaeres napisał/a:
baszek napisał/a:
Z ciekawostek - wczoraj pokonałem gdzieś 250 km z prędkością 200, a nawet często dobijałem do 220 km/h ( oczywiście na niemieckiej autobahnie :-) ), było dość sporo hamowań do przyziemnych prędkości z uwagi na tiry i ospałych panów na lewym pasie.
Średnie spalanie wskazane przez komputer, wynosiło 17 litrów.

Dzizass !!!
Tyle nie chlają nawet 2.0TSI po 200KM

Chlają, chlają. Nie ma bata. Jeździłem 2.0 FSI w Passacie i w mieście chlał więcej niż mój 2.0. W trasie tez pił jak smok. A 2.0 TSI łyknie jeszcze więcej.

Anonymous - 14-09-2009, 14:31

FSI pije więcej niż TSI niestety.
FSI to nie za udana konstrukcja VW.

jaca71 - 14-09-2009, 14:35

kaeres napisał/a:
FSI to nie za udana konstrukcja VW.

Jeśli tak to wiele by się wyjaśniło. Nie miałem niestety przyjemności jeździć TSI poza 1.4 122KM w nowej octavii. Subiektywnie lepiej jeździ niż 1.8T 150KM w pasku. Ale może to tylko subiektywne odczucie?

Anonymous - 14-09-2009, 14:54

jaca71 napisał/a:
kaeres napisał/a:
FSI to nie za udana konstrukcja VW.

Jeśli tak to wiele by się wyjaśniło. Nie miałem niestety przyjemności jeździć TSI poza 1.4 122KM w nowej octavii. Subiektywnie lepiej jeździ niż 1.8T 150KM w pasku. Ale może to tylko subiektywne odczucie?

Bardzo dobrze czułeś.
Stara konstrukcja była paliwożerna i dość słabawa w dolnym zakresie obrotów.
Nowe TSI mają ciąg od dołu jak diesle.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group