To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Twój pierwszy problem z nowym lancerem.

gerczak71 - 22-10-2009, 19:59

ja mam pytanie innego typu od tygodnia jestem posiadaczem nowiutkiego lancera sb 1.8 invite.czy to normalne że przy puszczeniu pedału gazu obroty delikatnie wzrastają i potem spadają.
staram się zmieniać biegi do 2000 obrotów a po wciśnięciu sporzęgła czasami obroty się podnoszą do 2200. nie wiem może tak ma być albo ja żle jeżdżę.
a może u was też tak jest?

Tenzo - 22-10-2009, 20:05

gerczak71 napisał/a:
ja mam pytanie innego typu od tygodnia jestem posiadaczem nowiutkiego lancera sb 1.8 invite.czy to normalne że przy puszczeniu pedału gazu obroty delikatnie wzrastają i potem spadają.
staram się zmieniać biegi do 2000 obrotów a po wciśnięciu sporzęgła czasami obroty się podnoszą do 2200. nie wiem może tak ma być albo ja żle jeżdżę.
a może u was też tak jest?


Reakcja prawidłowa. Tak to powinno działać. Niektórzy za taką reakcję nawet dopłacają w nissanie z380 :) .

Anonymous - 22-10-2009, 20:08

dobrze jeździsz, tak ma być
gerczak71 - 22-10-2009, 20:16

No chłopaki to mi kamień z serca spadł bo to mój pierwszy wóz z salonu i ja jak z jajkiem się z nim obchodzę.Naprawdę bardzo wam dziękuję .
Luk - 22-10-2009, 20:26

gerczak71 napisał/a:
staram się zmieniać biegi do 2000 obrotów

Moim zdaniem za wcześnie, zmieniaj do 3000 obrotów.

A co do wzrostu obrotów, to po paru tysiącach km nauczysz się trochę wcześniej odpuszczać gaz przed wciśnięciem sprzęgła :) Ten typ tak ma. Jak pierwszy raz wsiadłem do testówki, to mi się wstyd zrobiło, bo wyglądało jakbym jeździć nie umiał :D

gerczak71 - 22-10-2009, 20:32

jak ja jechałem na jazdę próbną to żona myślała że ja na prawo jazdy chodzę nie mogłem się przestawić no ale teraz jest już powoli ok.poprzednio jeżdziłem dieslem i dlatego może musiałem się przestawić
Tenzo - 22-10-2009, 20:35

gerczak71 napisał/a:
No chłopaki to mi kamień z serca spadł bo to mój pierwszy wóz z salonu i ja jak z jajkiem się z nim obchodzę.Naprawdę bardzo wam dziękuję .


Tylko nie przesadzaj z tym jajkiem. Jak będziesz tak nisko zmieniał biegi to za chwile będziesz wymieniał zawory. Generalnie samochód trzeba docierać w pełnym zakresie ( normalnym nie do odcięcia :lol: ) obrotów. Po pierwszych 500 km kręć go spokojnie do maksymalnego momentu przynajmniej :) .

gerczak71 - 22-10-2009, 20:37

czyli do ilu obrotów mam zmieniać biegi aby było ok?
Luk - 22-10-2009, 20:44

gerczak71, Jak chcesz ekonomicznie, to zmieniaj do 3000, jak trochę bardziej dynamicznie, to przy 4000-4500. To tak przez pierwsze 1000 km. Ale jak w tym czasie depniesz do 6000 to i tak nic się nie stanie. Byle nie piłować za często...
gerczak71 - 22-10-2009, 20:47

bardzo dziękuję Luk za cenną poradę tak się będę stosował do tego co mi napisałeś
fargo - 22-10-2009, 20:56

Tenzo napisał/a:
Po pierwszych 500 km kręć go spokojnie do maksymalnego momentu przynajmniej :)


Czyli gdzieś do 4250 :rolleyes: Też bym wtedy zmieniał gdybym miał manuala :blob3:

Crimson - 22-10-2009, 21:15

Tenzo napisał/a:
Jak będziesz tak nisko zmieniał biegi to za chwile będziesz wymieniał zawory.
Chyba konstruktorzy z Mitsubishi o tym nie wiedzą, bo przełożenia w Lancerze z CVT są tak dobrane, że w normalnych warunkach jeździ się na (bardzo) niskich obrotach. Przy 100km/h jest to około 2000 obr/min, a przy prędkościach miejskich poniżej 1500.
Trik - 22-10-2009, 21:31

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=30224 tu o obrotach, ale nie ciał niebieskich :wink:
a tu o docieraniu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=38033
Pozdrawiam :biggrin:

Luk - 22-10-2009, 21:31

Crimson napisał/a:
przełożenia w Lancerze z CVT są tak dobrane, że w normalnych warunkach jeździ się na (bardzo) niskich obrotach

I prawidłowo. Ale w manualu istotny jest współczynnik gaz-przełożenie. I tak jak masz 1500 obr. i depczesz gaz, to nie jest dobre dla silnika, trzeba zredukować. Jak w CVT depniesz przy tych 1500, to on zmieni przełożenie. Chodzi o to, żeby nie obciążać silnika na niskich obrotach. Tego za Ciebie pilnuje CVT. Natomiast jak jedziesz równo, to CVT dobiera tak obroty-przełożenie, żeby tylko utrzymywać prędkość przy optymalnych obrotach. To tak jak ja bym w manualu przy 100k/h wrzucał 6 bieg, którego niestety brakuje.
Podsumowując, nie chodzi o to, żeby w ogóle nie jeżdzić na niskich obrotach, tylko żeby nie deptać bez redukcji :)

sla - 22-10-2009, 23:57

jaca71 napisał/a:

Primera i Mondeo MKII sedan nie miały.
.

http://www.fotosik.pl/pok...065ccc41ad.html
To Nissan Primera sedan z wycieraczką, miał również Peugeot 406 po lifcie w niektórych egzemplarzach i np.Fiat Tempra. Sam widziałem we Francji i w Italii.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group