To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe - Lancer CYxA

aequitas - 13-07-2017, 16:47

Jeszcze ich nie założyłem więc nie pomogę.
pynio - 14-07-2017, 00:51

Czytam i czytam i się łapie za głowę taki natłok informacji jest tu że masakra.
Spytam wprost jakie klocki i tarcze do jazdy spokojnej bez szaleństwa.
ATE, TRW, zimmermann? Wiadomo że coś kasy trzeba wyłożyć ale na jakieś mega markowe nie stać.
Problem mam bo nie wiem czy i co mam zrobić bo auto stoi w garażu bo mi klocek się rozsypał i strasznie skrzypi metal o metal w lewej tylnej oponie a czasem nawet jakby do pustej puszki wrzucił kamienie. I nie wiem czy mogę jechać do warsztatu czy nie. Czy do naprawy same klocki czy też tarcze. Jeśli tak to jakie klocki i jakie tarcze hamulcowe... Na co się patrzy i jakie są zależności :/

Golotheman - 14-07-2017, 07:31

Możesz spokojnie ( dosłownie: SPOKOJNIE) jechać do warsztatu. Jeśli będziesz hamował delikatnie, tylne koła w ogóle nie będą łapać, tylko przednie. Czyli muskasz hamulec tak do 1/4 skoku pedału i nie powinieneś bardzo trzeć tyłem lub w ogóle.

TRW to marka, która robiła fabryczny zestaw pod lancera. Ale aftermarket zawsze jest gorszy.
Zimmermann - podobno dobrze gra z klockiem ebc green
ATE - ja kupiłem tarcze ate ceramic razem z klockami też ceramic. Mają mniej pylić.

Prawda jest taka - do spokojnej jazdy możesz kupić bądź co, po prostu szybciej klocki zmienisz. Szału na serii nie oczekuj. Pamiętaj tylko, że na tyle masz tarczobęben, żebyś samej tarczy nie kupił.

aequitas - 14-07-2017, 23:54

Golotheman napisał/a:
Pamiętaj tylko, że na tyle masz tarczobęben, żebyś samej tarczy nie kupił.
Co masz na myśli? Ja założyłem same tarcze. Po zrobieniu tego porządnie układ hamulcowy pracuje bardzo dobrze.
coni940 - 15-07-2017, 00:52

zobacz sobie na strone 59 tego tematu, od mojego posta. generalnie w Lancerze tarcze z tyłu to nie sa zwykle tarcze (takie jak na przodzie) tylko tarczo-bębny. w takim układzie hamulec nożny to hamulec tarczowy, natomiast w tej tarczy są jeszcze bębny, gdzie masz szczęki hamulca ręcznego.
pynio - 18-07-2017, 00:34

coni940 napisał/a:
zobacz sobie na strone 59 tego tematu, od mojego posta. generalnie w Lancerze tarcze z tyłu to nie sa zwykle tarcze (takie jak na przodzie) tylko tarczo-bębny. w takim układzie hamulec nożny to hamulec tarczowy, natomiast w tej tarczy są jeszcze bębny, gdzie masz szczęki hamulca ręcznego.


hej, dziś był kolega i zajrzeliśmy troszkę, to mam do roboty szczęki, klocki i tarcze hamulcowe. Tylko jest ich multum rodzajów, to samo na iparts i nie mam pojęcia jakie kupić.
Aaa i jeszcze pierścienie centrujące ale to mały koszt i klocki.

Jak wygląda sprawa ze szczękami? Jakieś inne oznaczenie, jak to wygląda, jakie byłyby spoko na portfel przeciętnego 25latka

[ Dodano: 18-07-2017, 00:51 ]
Bo widzę części są ale one się różnią detalami np średnicą, grubością, i chyba trzeba od czegoś zacząć aby skompletować komplet

coni940 - 18-07-2017, 21:58

ogolnie, jak chcesz miec kompromis miedzy jakoscia i cena, czyli tzw dobrze i tanio :P to mysle ze textar i ate to sa firmy godne polecenia. w kwestii producenta, to ile ludzi tyle opinii, co zresztą widać jak przeczytasz ten temat :) jezeli chodzi o szczeki textara albo ate, to koszt coś koło 120-130zł. natomiast nie w kazdym sklepie dostaniesz od reki bez czekania, jak ja zmieniałem to jedyne dostepne byly trw za 80zł i takie założyłem. natomiast tarczobebny wybrałem ate, koszt 125zł za jeden. nie pamietam dokladnie modelu, wiec Ci nie powiem. ale jak odpalisz katalog intercarsu albo innego znanego sklepu motoryzacyjnego, pofiltrujesz po modelu auta i roczniku to Ci znajdzie pasujące.
said87 - 19-07-2017, 12:50

Witam.dolacze sie do tematu
Tydzień temu Wymienilem z tylu same klocki na trw...przy malych prędkościach słyszę lekkie huczenie.
Klocki sie muszą dotrzeć czy moze spowodowane to bedzie delikatnym nalotem rdzy na tarczach...z przodu tez mam trw od ok 2miesiecy..poprzednie nie wiem jakiej były firmy ale tak piszczly ze sie nie dalo wytrzymać.

Golotheman - 20-07-2017, 06:38

dwa mocniejsze hample przy zjeździe z eski i będą dotarte ;) tył hamuje mniej jeśli chodzi o codzienne hamowanie. Zatem musisz zabutować trochę mocniej, żeby Ci się "dotarły" :twisted:
JakubBar - 31-07-2017, 19:00

Witam. W moim Lancerze od kilku dni przy skęcaniu kierownicą w prawą stronę z okolic (moim zdaniem) przedniego prawego koła wydobywa się wysoki dzwięk, coś zbliżonego do piszczenia hamulców. Dźwięk ten występuje też przy hamowaniu. Objawy nie występują od razu, muszę trochę pojeździć. Dziś byłem w warsztacie i okazało się, że klocki z przodu do wymiany. Wymienili, wszystko dokładnie przeczyścili. Wracam do domu i dalej ten sam problem. Miał ktoś może już podobny problem?
Sushi - 28-08-2017, 10:36

Lucas123w napisał/a:
coni940, zmieniłem rok temu na tarcze EBC i klocki EBC Greenstuff, po 20 tyś km nie mają oznak zużycia, hamują o niebo lepiej od fabrycznych i nie pylą.
W tym roku dałem do wyczyszczenia przód i tył i dalej jest bajka.
Polecam taki zestaw.

Czy coś się zmieniło w tej kwestii, nadal jesteś zadowolony? :) Nie mogę znaleźć opinii użytkowników o takich klockach i tarczach. Poza tym jaki styl jazdy preferujesz i gdzie się głównie poruszasz?

Czy EBC Greenstuff to ta sama jakość co np. ATE-TEVES, albo ceramiczne (w zbliżonej cenie) Power Stop - lepsze, gorsze?
Na 100% oryginalnie montowane były/są TRW?

Lucas123w - 01-09-2017, 20:03

Sushi, ok 50k km na nich zrobiłem i klocki zaczynają się powoli kończyć. Tarcze mają taki rant że ledwo pod paznokciem go można wyczuć.
Większość jazdy to miasto i korki i sporo hamowania, nie bawię się w jakieś delikatne hamowanie 2 km przed światłami. Z wysokich prędkości też ładnie się zachowują, nie przegrzewają się jak fabryczne miały to w zwyczaju.
Na duży plus to mała ilość pylenia, felgi po 2 tygodniach jeżdżenia nie są czarne tylko delikatnie przykurzone, no i nie piszczą (ani razu czy to zima, lato, wiosna, jesień zero pisków).
Siła hamowania w porównaniu do fabrycznych odczuwalna na plus.

Polecam EBC nie są drogie i jakościowo mnie zadowalają dlatego jeszcze trochę kilometrów natrzaskam i wymieniam na kolejne GreenStuf'y :D

Sushi - 01-09-2017, 20:40

Dzięki serdeczne za wyczerpującą opinię :) Gdzie kupujesz jeśli możesz zdradzić? Ewentualnie na pw ;)
Uwex - 03-09-2017, 11:42

Sushi - potwierdzam w 100 % słowa Lucas123w-a na temat klocków EBC Greenstuff , z tym ,że u mnie tarcze Mikoda nawiercane + nacinane - hamowanie super. :)
Gregix - 03-09-2017, 23:40

Lucas123w,

Tarcze EBC standard? Pytam bo moge zamówić komplet z UK z klockami green, to bym se sam założył, wielkiej filozofii nie ma. A nacinane/wiercone kupować to chyba w przypadku mojej maszyny przerost formy...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group