To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Regeneracja zawieszenia

m6riano - 02-09-2013, 22:49

scb, mamy taki w Wawie....wymienie wahacze i te co mam dam do rege,ale najpierw musze coś kupić.

[ Dodano: 02-09-2013, 22:52 ]
andpul, przedzwonie do nich jutro i zapytam ile biorą za rege wahaczy

andpul - 03-09-2013, 14:10

Regeneracja sworznia kosztowała 75 zł. Jakość i komfort jazdy nie do porównania z poprzednich dni. Zobaczymy jak długo wytrzyma.


bbandi - 03-09-2013, 17:04

No niestety - broniłem Febesta jednak przekonałem się że nie jest to tak dobry produkt jak myślałem :( , dzisiaj mechanik wymieniał mi tulejki we wleczonych tylnych (też febesta), i od razu jak było podniesione auto to sprawdziłem osłony sworzni na prostych przednich i bananach - osłona sworznia na jednym bananie juz pękła a zrobiłem ledwo 2kkm :( , teraz pasuje przed zimą wymienić te osłony.
Hugo - 03-09-2013, 17:13

Gorsze niż SLR.
malina_drizzt - 03-09-2013, 17:15

bbandi napisał/a:
No niestety - broniłem Febesta jednak przekonałem się że nie jest to tak dobry produkt jak myślałem :( , dzisiaj mechanik wymieniał mi tulejki we wleczonych tylnych (też febesta), i od razu jak było podniesione auto to sprawdziłem osłony sworzni na prostych przednich i bananach - osłona sworznia na jednym bananie juz pękła a zrobiłem ledwo 2kkm :( , teraz pasuje przed zimą wymienić te osłony.


To już mniej więcej wiadomo, że wahacze to kiszka.
A jak z tulejkami zwrotnicy i ewentualnie wahaczy poprzecznych z tyłu?

Krzyzak - 04-09-2013, 09:00

Hugo napisał/a:
Gorsze niż SLR
no fakt - SLR czyli w środku SH mają od długiego już czasu gumy <CR> czyli takie, jak Hyundai daje w oryginale
Hugo - 04-09-2013, 09:06

Krzyzak napisał/a:
SLR czyli w środku SH mają od długiego już czasu gumy <CR> czyli takie, jak Hyundai daje w oryginale
Poważnie? To nie trzeba ich już zmieniać.
Krzyzak - 04-09-2013, 09:47

ja zmieniam :) - a te z SH trzymam na zapas
ale w ciągu ostatnich 2 lat jeszcze żadnej nie musiałem zmieniać (HGP trzyma fason)

bbandi - 04-09-2013, 12:00

Nie wiem teraz jaką osłone sworznia zastosować na te banany Febesta, bo kolega cool275, pisał że z Hyundaia nie pasują - jakby ktoś wiedział co podejdzie to niech da znać, ewentualnie bede jeździł aż padną i zregeneruje.
Tulejki Febesta do tylnych wleczonych podeszły (tylko nie wiem jakiej firmy były te wahacze), skrzypienie ustąpiło, coś tam dalej delikatnie słychać na progach zwalniających ale jest o wiele ciszej, widocznie nie tylko te tulejki wymagały wymiany, póki co bede jeździł i zobaczymy.

Dziwne że np tutaj już jest inna ta osłona...chyba że to tylko plastik i jak się go zdejmie to jest standardowa.
OSŁONA

misiek510 - 04-09-2013, 13:42

Zamierzam dostarczyć Panu w Szczecinie wahacze- banany do regeneracji, tylko muszę nabyć tuleje. Które są najlepsze w końcu? Wahacze zamierzam zdemontować w garażu, jakieś uwagi co do tej operacji? Wahacze mam SLR, ale po regeneracji to chyba już nie będzie miało znaczenia :P
andpul - 04-09-2013, 14:27

misiek510 napisał/a:
Wahacze zamierzam zdemontować w garażu, jakieś uwagi co do tej operacji?

Ja wahacze demontowałem u siebie pod blokiem. Luzujesz śruby przy prawej feldze, skręcasz koła maksymalnie w lewo, zdejmujesz felgę i do dzieła.
W pierwszej kolejności odkręciłem nakrętkę sworznia- M14 samohamująca z drobnym gwintem - klucz 22. Następnie kluczem 17 odkręcasz osłonę tzw. cukierka a później sam cukierek przymocowany dwoma śrubami do karoserii.
Montaż w odwrotnej kolejności. Do wciśnięcia sworznia w otwór posłużył mi drugi lewarek.
Warto również zaopatrzyć się w rurkę w celu wykonania dobrej dźwigni przy odkręcaniu śrub.

Powodzenia

Marcino - 04-09-2013, 15:02

bbandi napisał/a:
Dziwne że np tutaj już jest inna ta osłona...chyba że to tylko plastik i jak się go zdejmie to jest standardowa.
OSŁONA

BBandi, to co na obrazku to plastikowa osłona transportowa aby nie uszkodzić gumki sworznia, trzeba ją zdemontować.

[ Dodano: 04-09-2013, 15:04 ]
andpul napisał/a:
misiek510 napisał/a:
Wahacze zamierzam zdemontować w garażu, jakieś uwagi co do tej operacji?

Ja wahacze demontowałem u siebie pod blokiem. Luzujesz śruby przy prawej feldze, skręcasz koła maksymalnie w lewo, zdejmujesz felgę i do dzieła.
W pierwszej kolejności odkręciłem nakrętkę sworznia- M14 samohamująca z drobnym gwintem - klucz 22. Następnie kluczem 17 odkręcasz osłonę tzw. cukierka a później sam cukierek przymocowany dwoma śrubami do karoserii.
Montaż w odwrotnej kolejności. Do wciśnięcia sworznia w otwór posłużył mi drugi lewarek.
Warto również zaopatrzyć się w rurkę w celu wykonania dobrej dźwigni przy odkręcaniu śrub.

Powodzenia

Jak sworzeń nie chce zejśc ze zwrotnicy, to bierzesz młotek taki ze 2kg i walisz w zwrotnice w miejscu gdzie jest wciśnięty sworzeń, musi puścić:P

Dario1986 - 04-09-2013, 16:09

kupiłem Dokuji- banan, cena katalogowa 330 pln, że mam znizki to za 250 go nabyłem. Na dniach montaż i zobaczymy ile wytrzyma.
:twisted:

mohinder - 04-09-2013, 16:14

Nie trzeba odkręcać osłony "cukierka", wahacz wyjdzie bez problemu. To tak przy okazji.

Teraz do rzeczy. Jako, że w tym temacie pisałem o moim przypadku wypadnięcia sworznia i pomyśle wykonania jakiegoś zabezpieczenia to temat kontynuuję i dlatego dałem w dziale kupię/przyjmę ogłoszenie ale pozwole sobie i tutaj je umieścić.

Przyjmę zwrotnicę przednią lewą lub prawą do zaprojektowania i wykonania zabezpieczenia przed nieprzyjemnymi skutkami wypadnięcia sworznia. Zwrotnicę odeślę po wykonaniu zabezpieczenia. Doświadczyłem tego to wiem co mówię i wiem co chcę zrobić. Może wyjdzie mi coś sensownego to może sie podzielę z darczyńcą :)
Pozdrawiam

misiek510 - 04-09-2013, 17:15

W sklepie zaproponowali mi 55zł za jedną tuleję do banana, firmy Yamato.

Malik zaproponował Hyundaia całe wahacze za 170zł jeden. Mówił że jeszcze nikt nie narzekał. Co Wy na to?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group