To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Jak wino...

Torp12 - 05-04-2012, 22:34

Sprezeone powietrze w otwor po przewodzie i wychodza :]
fj_mike - 05-04-2012, 23:14

sveno napisał/a:
ale może jest jakiś prostszy sposób?

Złap kombinerkami, rób delikatne ruchy lewo, prawo jednocześnie wyciągając. Jak masz mocno zapieczone to wypychaj hydrauliką ;)

fj_mike - 05-04-2012, 23:15

Torp12 napisał/a:
Sprezeone powietrze w otwor po przewodzie i wychodza :]

Jak się takowe ma :wink:

robertdg - 06-04-2012, 07:19

sveno napisał/a:
macie jakiś patent jak przeczyścić i lekko przeszlifować otwory pod prowadnice?
Najprościej to znależć wiertło o wymiarze prowadnicy
polaff - 06-04-2012, 07:24

fj_mike napisał/a:
Jak się takowe ma
można kupić puszkę w sklepiez częściami elektroniczymi :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hugo - 06-04-2012, 08:05

robertdg napisał/a:
Najprościej to znależć wiertło o wymiarze prowadnicy
Dokładnie. Ja tak robiłem, wiertło 11 albo 12 mm, następnie kawałek szmatki na śrubokręcie nasączonej rozpuszczalnikiem i jest na błysk niemalże.
sveno - 06-04-2012, 09:48

fj_mike napisał/a:
Jak się takowe ma :wink:

spoko brat ma potężną sprężarkę V6, :) poważnie ma 6 tłoków w układzie V a napędza to silnik 8kW :) poza tym na wsi każdy Ursus ma sprężarkę :P powietrza sprężonego pod dostatkiem
robertdg napisał/a:
Najprościej to znależć wiertło o wymiarze prowadnicy
:shock: ja chciałem potraktować to papierem 2000 na mokro a Wy mi tu z wiertłem :) a potem słychać jakieś stuki podczas hamowania (Hugo,) :)
Spróbuję.

Hugo - 06-04-2012, 12:12

sveno napisał/a:
ja chciałem potraktować to papierem 2000 na mokro a Wy mi tu z wiertłem
Rób jak chcesz, jak ostrożnie wjedziesz wiertłem to nic się nie stanie. Ogólnie, jak większość elementów metalowych w tym aucie jest to miękkie niczym gówno, więc możesz papierkiem poszlifować. Będzie bezpieczniej :wink:
sveno - 10-04-2012, 21:40

Po świętach więc pora na relacje: oliwa zmieniona na Elf Evolution 5w40, zrobiłem 300km na nim i nie widzę różnicy między nim a Valvo, popychacze ciche nawet pomimo tak zniesławionego na forum Filtrona OP575. Sam filtr też nie cieknie i co więcej, przy następnej wymianie też podziękuję Knetchowi, chyba że znajdę jakiś dłuższy niż OC230, bo znowu poćwiczyłem łacinę próbując odkręcić tego krótkiego dziada.
Zajmę się chyba obalaniem mitów na forum, bo będzie tego jeszcze trochę w tym poście :)

Swap hamulców zakończony powodzeniem, fotostory:
Tak było:


"Nowe" tarcze u tokarza:


A jeszcze przed tokarzem:


Dramat prawda? :)

Znajdź 2 różnice :) :



Stary zacisk:


"Nowy" zacisk:


"Małe pucu pucu" zajęło cały dzień:


Lewy zacisk był kompletnie zapieczony, ale udało mi się doprowadzić tłoczki do ładu, nie było łatwo je wypchnąć, dopiero 0,4bara dało radę, tym samym ciśnieniem potraktowałem prawy zacisk, tłoczki wyszły bez problemu (wystrzeliły :) )

Pomalowane:


poskładane jak manual przykazał i założone na auto:


poskładane na pastę montażową ATE, tłoczki da się wepchnąć palcami :)

Jak widać letnie obuwie też wleciało, oczywiście uprzednio wyważone, plus dwie "nowe" roczne opony na tył (nie pamiętam jakie :( )

A teraz obalamy kolejne mity:
1. Te małe śrubki mocujące osłony tarcz dają się odkręcić bez problemu
2. Same osłony tarcz były w dobrym stanie, lekka ruda oczywiście była, ale bez głębszych wżerów, oczyszczone i potraktowane podkładem i czarnym matem, Szwajcarskie solanki nie takie straszne.
3. Galant potrafi hamować!!! Co prawda przejechałem dopiero 300km na nowym setupie i cały czas docieram układ, ale już moge powiedzieć że jest dużo lepiej niż było na tarczach 256mm, a będzie jeszcze lepiej jak wszystko się dotrze. Pedał jest dużo twardszy, a hamulce biorą już muśnięte czubkiem palców, wydaje mi się, że dużo też pomógł nowy płyn hamulcowy (przepłukałem cały układ) Polecam taką zmianę naprawdę warto, jeszcze raz podziękowania dla Psikusa za dostarczenie towaru i udany deal :)

Dzisiaj umyłem i posprzątałem smoka. Niestety o ile od strony mechanicznej stan Rekińczyka sie poprawia o tyle ze strony lakierniczej jest coraz gorzej, chyba przestanę go myć, bo już na te rysy patrzeć nie mogę :( ręce opadają.

Tomek - 11-04-2012, 07:03

sveno napisał/a:
A teraz obalamy kolejne mity:
1. Te małe śrubki mocujące osłony tarcz dają się odkręcić bez problemu
2. Same osłony tarcz były w dobrym stanie, lekka ruda oczywiście była, ale bez głębszych wżerów, oczyszczone i potraktowane podkładem i czarnym matem, Szwajcarskie solanki nie takie straszne.


1. to rzeczywiście mit
w anglikach ściągąłem 12 osłon, ale niestety

2. wszystkie były w kiepskim/średnim stanie


SWAP - wiadomo na plus, jeszcze napisa BREMBO i gotowe :twisted:

sveno napisał/a:
ze strony lakierniczej jest coraz gorzej, chyba przestanę go myć, bo już na te rysy patrzeć nie mogę :( ręce opadają.


póki parkujesz gdzie parkujesz, to tak będzie - niestety, .... chamstwo
jak się przeprowadzisz, gdzieś gdzie będziesz parkował za jakimś drutem kolczastym, to wtedy napraw co zepsute i zacznij dbać na bieżąco, ja przyjąłem taką taktykę

ps. co z gokartami, rezerwowałeś tor? jeśli tak to na którą?

ps2. no i co to w ogóle za nazwa tematu, przecież twój to nie był GLS

sveno - 11-04-2012, 07:58

tomek84 napisał/a:
jeszcze napisa BREMBO i gotowe :twisted:
:) a na tylnej klapie dam emblematy V10 albo W12 :)
tomek84 napisał/a:
ps. co z gokartami, rezerwowałeś tor? jeśli tak to na którą?
u Ślązaków napisałem, że jutro o 18 się ścigamy.
tomek84 napisał/a:
no i co to w ogóle za nazwa tematu, przecież twój to nie był GLS
teraz zauważyłeś tytuł? :P Co to było jak nie GLS? GLX? wydaje mi się, że GLS
Tomek - 11-04-2012, 08:05

sveno napisał/a:
tomek84 napisał/a:
no i co to w ogóle za nazwa tematu, przecież twój to nie był GLS
teraz zauważyłeś tytuł? :P Co to było jak nie GLS? GLX? wydaje mi się, że GLS


tytuł zauważyłem już jakiś czas temu :badgrin: :badgrin:
ale dopiero dzisiaj się czepiam

GLS to nie był
GLS to wersja wyposażenia - dość uboga
Ty mogłeś mieć jakiś Winter Edition, co szło na Szwajcarię
Winter Edition z tego co kojarzę miał właśnie grzane stołki i TCL
a dużo ludzi określa wszystkie prelifty jako GLS

tyle co udało mi się na szybko ustalić na temat Winter Edition:

fj_mike napisał/a:
Juiceman napisał/a:
Winter Edition było wprowadzone do sprzedaży w 11.1998 TCL i podgrzewanymi fotelami:)

No właśnie, miały chyba też spryski reflektorów.

Juiceman napisał/a:
Tu nie jestem pewien, czy spryskiwacze w zderzaku nie były w standardzie tylko na Szwecję lub ew. Anglię.

fj_mike napisał/a:
Juiceman, Skandynawskie i Angole miały na 100%. Ze Szwajcarii niektóre też miały.

fj_mike napisał/a:
seir ma Winter Edition bez sprysków, zatem się zgadza ;)


jeszcze odkopałem taką ciekawostkę:

kuzi napisał/a:
Przepraszam, mój błąd. Sprawdziłem - do 1999 występowały wersje:
- 2.0 TD GLX
- 2.0 GLX
- 2.0 GLS
- 2.0 Sport Edition
- 2.5 Winter Edition
- 2.5 V6-24
- 2.5 V6 Sport Edition

Jednakże wielokrotnie spotykałem się z określeniem przedliftowego Galanta jako "GLS".


więc jeśli masz GLS, to nieźle Ci chodzą te 4 cylindry

robertdg - 11-04-2012, 08:19

sveno napisał/a:
Znajdź 2 różnice
2 Dziury w tarczy więcej, w szeregu klocków znajduje się podkładka blaszana :P

Cięzko było ściągnąc starą tarcze :?:

sveno - 11-04-2012, 08:25

Właśnie robertdg, dzięki za pomoc telefoniczną :)
robertdg napisał/a:
Cięzko było ściągnąc starą tarcze :?:
to co dzwoniłem do Ciebie to walczyłem z lewą stroną, młotek 0.5kg , kilka uderzeń i zeskoczyła, z prawej strony tarcza spadła sama po odkręceniu jarzma :shock: nowe też weszły luźno, zero wcisku, tak powinno być?
Tomek - 11-04-2012, 08:27

sveno napisał/a:
to co dzwoniłem do Ciebie to walczyłem z lewą stroną, młotek 0.5kg , kilka uderzeń i zeskoczyła


w tarczy masz 2 takie dziurki, dodatkowe
wkręcasz tam po śrubie (M6/M8 ??) i kręcisz, schodzi samo ładnie, bez młotka

sveno napisał/a:
z prawej strony tarcza spadła sama po odkręceniu jarzma


w moim wszystkie 4 tarcze zeszły ręką (tyle, że nie moją, a Leszka)\

sveno napisał/a:
nowe też weszły luźno, zero wcisku, tak powinno być?


z natury tak



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group