To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy

jkrzysztof80 - 15-09-2011, 23:29

sorka nie zauważyłem :)
SPIDER-ek - 15-09-2011, 23:33

Chciałbym zapytać tych co posiadają komputerki, jak wygląda u was stała VSS?

Zauważyłem w VSS brak jednego/dwóch miejsc po przecinku który wpływa na dokładność.

Jak miałem ustawione VSS: 0,0392 [m/imp] to na dystansie 500km komp UKP pokazywał mi o 0,5km mniej niż wskazania auta. (0,11298%)

Obecnie mam VSS: 0,0393 [m/imp] i już po 100km komp UKP pokazuje więcej o 0,2km niż wskazania auta. Czyli na 500km będzie 1km.

kaczart pytanie do Ciebie czy można dołozyć jeszcze jakieś miejsca po przecinku?, aby to skalibrować jeszcze dokładniej.
0,11298% jest to dobry wynik, ale mam pedantyczne podejście do liczb:) i chciałbym to jeszcze bardziej skalibrować.

tws - 16-09-2011, 08:58

Bez sensu wyższa dokładność, musiałbyś codziennie przed jazdą mierzyć bieżnik na oponie i korygować stałą w UKP :)

Może dorzucę w przyszłej wersji 1 liczbę znaczącą, ale bardziej na fakt że niektórzy chcą brać sygnał z absu, gdzie na jeden obrót koła nie są 4 impulsy (jak u was), czy tam 8 jak w większości aut a nawet 100 i wtedy stała 0,020 a 0,021 robi dużo większą różnicę..

SPIDER-ek - 16-09-2011, 09:16

Oj tam, nie przesadzaj z tym bieżnikiem, ale ta niedokładność sprawia że globalny licznik staje się dla mnie mało wartościową zabawką (wyświetlaną wartością), bo globalna wartość (przebieg całkowity) bardzo szybko się rozjeżdza nawet przy błędzie 0,1% jak ktoś robi na jeden rzut 500-1000km tak jak ja.

Jeżeli mówimy o przebiegu do tankowania, to gdyby wpadło jedno/dwa miejsca po przecinku, to by załatwiło sprawę bo i tak przy każdym tankowaniu resetuję.

tws - 16-09-2011, 09:22

A skąd wiesz, że to UKP się myli o te 0,11298%, a nie globalny ? =)
Owczar - 16-09-2011, 09:32

Globalny to myli się na pewno :) Ja ustawiłem z GPS i w ogólę nie patrzę na ten oryginalny :P
SPIDER-ek - 16-09-2011, 10:23

kaczart napisał/a:
A skąd wiesz, że to UKP się myli o te 0,11298%, a nie globalny ? =)


odpowiedź masz w wyliczeniach które wcześniej podałem.

Jeżeli przestawiam VSS to widzę różnicę że próg jest właśnie między tymi wartościami. Czyli brakuje jednego/dwóch zer znaczących.
Jeżeli liczę na odcinkach 500km kilka razy to mam te same wskazania.

Owczar, masz inne koła więc masz przekłamania dlatego widzisz różnicę między GPSem

Tomek - 16-09-2011, 10:34

SPIDER-ek napisał/a:

Owczar, masz inne koła więc masz przekłamania dlatego widzisz różnicę między GPSem


GPS sie nie myli
auto jest skalibrowane na jakiejs tam stałej drogi
każda zmiana opon/zużycie bieżnika zmienia wskazanie i to jest chyba dla wszystkich oczywiste

SPIDER-ek, tu jesteś taki pewien licznika km/kmh w Galancie?
porównywałeś prędkości z GPSem, czy tylko po prostu uznajesz wskazanie za jedyne słuszne?
jakie masz opony ??

SPIDER-ek - 16-09-2011, 10:44

Co do bieżnika to już nie przesadzajmy, przez 500km nie ma to żadnego wpływu.

Co do wielkości koła to wiadome jest że jest różnica między wskazaniami licznika z auta z tym GPSem, to logiczne.

Odnosząc się do wskazań to nie ma znaczenia czy GPS czy auto czy komp. Poruszam tutaj kwestię rozjeżdzania się wyniku, a nie ich wskazań, a to jest duża różnica.

Czyli reasumując nieważne czy auto czy GPS, ważne że wskazania się rozjeżdzają względem kompa, a to jest właśnie ten omawiany błąd 0,1%.


tomek84, Porównywałem z GPS, opony 225/45/17

Tomek - 16-09-2011, 10:50

SPIDER-ek napisał/a:

Odnosząc się do wskazań to nie ma znaczenia czy GPS czy auto czy komp. Poruszam tutaj kwestię rozjeżdzania się wyniku, a nie ich wskazań, a to jest duża różnica.


ja nie widze żadnego rozjeżdżania wyniku
poruszasz tylko kwestię kalibracji, że przy 392 masz różnice względem auta ileś tam
a przy 393 jeszcze inaczej
po prostu chcesz ustawic dokladnie to co masz w samochodzie

SPIDER-ek napisał/a:

Co do bieżnika to już nie przesadzajmy, przez 500km nie ma to żadnego wpływu.


nikt nie powiedział, że 500 km, to już różnica
ale czy masz bieżnik 8mm, czy 2,5 mm, to już różnica jest

SPIDER-ek napisał/a:

tomek84, Porównywałem z GPS, opony 225/45/17


mam takie same, ale u mnie nie jest porównywalne z GPSem
GPS pokazuje np. 90, a na liczniku 93-94, a to już duży błąd

SPIDER-ek - 16-09-2011, 10:55

tomek84, dokładnie tak chcę ustawić dokładnie jak pokazuje mi w samochodzie. Jeżeli przejeżdzam X km to chcę mieć te same wyniki do skasowania licznika przy tankowaniu. A tutaj jak tankuję to mam różnicę wskazań, co później przekłada się na różnicę w globalnym liczniku.

To czy wartość jest rzeczywista czy też nie, to jest inna inszość, bo to później można skorygować, ważne żeby wynik nie rozjeżdżał się.

Czyli masz ustawioną VSS tak że pokazuje Ci ilość km po przejechaniu np 10kkm taką samą nieważne czy z GPSem czy z autem? Oj coś chyba nie do końca.

SirSinner - 16-09-2011, 11:53

Zmienię trochę temat!
Kaczart - czy jest dużym problemem aby odwórcić o 180' wyświtlanie na wyświetlaczu a tym samym później wyświetlacz fizycznie?

Już to było pisane wcześniej ale teraz sam to organoleptycznie sprawdziłem i patrząc na wyświetlacz z fotela kierowcy jest tragedia! Robi się żółty (pomijam kwestię oryginalnej szybki) a z kolei z fotela pasażera nabiera ostrości.

Czy jest to dużym problemem aby zmienić sposób wyświetlania w programie?

Owczar - 16-09-2011, 14:03

SirSinner, możesz zainstalować wyświetlacz pod kątem, tak jak u mnie.
tws - 16-09-2011, 14:34

będe pisał kolejny update to zbadam problem, może da się to zrobić małym nakładem pracy. Z tym, że wyświetlacze typu negatyw mają koszmarne kąty widzenia

apropo wyświetlaczy, macie tu małe porównanie


sveno - 16-09-2011, 14:42

kicha bo do Galanta pasuje tylko czarny z białymi pikselami :(


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group