To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe - Lancer CYxA

Uwex - 04-09-2017, 11:54

Gregix napisał/a:
A nacinane/wiercone kupować to chyba w przypadku mojej maszyny przerost formy...


jeśli przerostem formy jest skuteczniejsze hamowanie ...

hubus - 04-09-2017, 18:44

Uwex napisał/a:
jeśli przerostem formy jest skuteczniejsze hamowanie ...


Kolego, nie powielaj mitów:
https://www.youtube.com/watch?v=78wbht355R8

Uwex - 05-09-2017, 09:47

Jak to w internecie- na każdy temat różne opinie. Ja swoją mam popartą doświadczeniem ze swojego samochodu- nie z internetu. I tyle w temacie- nie ma co zaśmiecać wątku.
olosoft - 05-09-2017, 11:20

Nie wytrzymałem i założyłem u siebie EBC Green Stuff DP21614, moje poprzednie klocki TRW były okropnie głośne pod koniec hamowania i piszczały w chwili odpuszczania (wiadomo CVT cały czas ciągnie auto do przodu). Tarcze miałem z poprzedniej wymiany Rotinger GT (nawiercane, nacinane) sprawują się bardzo dobrze.

Siła hamowania na oko bez zmian ale póki co jest cisza. :)

Lucas123w - 05-09-2017, 18:23

Gregix, wstawiłem standard i nie narzekam na nie.
Gregix - 18-09-2017, 20:11

OK, standard to są zdaje się D1727

A klocki gdzie mogę sprawdzić jakie powinienem kupić? Bo DP21614 pokazuje mi na ebay że nie są kompatybilne.

Dobra jednak są ok...głupi ebay...

Sushi - 26-09-2017, 08:21

Czy ktoś wie dlaczego klocki i tarcze EBC do Lancera 1.6 z lat 2010-2013 wg. producenta nie są kompatybilne? Układ hamowania w 1.6 jest inny niż w 1.5 i 1.8? O co tu chodzi? https://ebcbrakes.pl/tarcza-hamulcowa-d1727,3,98573,7954
Miałem już zamawiać, ale w końcu nie wiem co o tym myśleć.

tyku - 26-09-2017, 12:40

Sushi, Masz mieć takie same jak do 1.8 (4615A115) :wink:
Sushi - 26-09-2017, 13:38

Dzięki. Ciekawe po co w takim razie EBC pomija 1.6 :roll:
Gregix - 28-09-2017, 22:49

uff
Od 10 rano do 9 wieczór mordowałem się z tarczami i klockami...Nie polecam :)
No chyba że sie ma warsztat...
Co mi zajęło tyle czasu?
Karczer i zmycie syfu z nadkoli. Zdjęcie kół( z jedną śrubą był cholerny problem)
Zdjęcie plastyku nadkoli, osuszenie i wyczyszczenie wnętrza - no i tego plastyku...przygotowanie do wygłuszenia po prostu - spray baranek, maty, pianka.
Zdjęcie szczęk czy tez zacisków, całego układu i oczyszczenie do pomalowania...też w prawym nie mogłem dolnej śruby ruszyć, z pół godziny zeszło...pomalowanie.
Oczyszczenie tego ustrojstwa co w nim jest łożysko i bolce :) plus pomalowanie
Wrzucenie nówek EBC standard(oczyszczone wcześniej i przemalowane na srebrny farbą do +800C) czarny mi się nie podobał.
Złożenie całości - nadkola po wytłumieniu ich i blach gdzie się dało i potraktowaniu 2-3x barankiem no i koła.

Efekt to srebrne tarcze, zaciski, same klocki zielone :) i po pierwszych dotarciach zarąbista różnica w hamowaniu. Plus jakby ciut ciszej było. W końcu.
No i ból pleców i satysfakcja :P

dodam że tu Irlandia...miałem 3x deszcz po 30 min, 3x po 10min takie tam siąpienie więc ciężko było, robiłem przed domem...

tyku - 28-09-2017, 23:34

Gregix, Konkretnie :!: Jakie tarcze, jakie klocki ( numery części ) :?: Co nas interesuje wygłuszanie nadkoli w temacie tarcz i klocków. :roll:
Gregix - 29-09-2017, 10:41

EBC Standard D1727 przód - przyszły czarne, pomalowane jakimś matowym gumopodobnym w dotyku paskudztwem :) znaczy jakaś farba antykorozyjna, by nie trzeba było używać spraya do czyszczenia hamulców. Ale ogólnie wykonanie klasa.

Klocki EBC Greenstuff DP21614. Ładne. Dobrze hamują...

Wszystko ładnie pięknie tylko nie było tych takich blaszek w jakich chodziły stare klocki. Musiałem odpicować i pomalować stare...:)

tyku - 29-09-2017, 11:02

Dzięki, o to właśnie mi chodziło. :wink:
Ja też muszę kupić zestaw montażowy przednich klocków hamulcowych (Numer Mitsubishi - MR527673 ) i zestaw montażowy tylnych klocków hamulcowych (Numery Mitsubishi - MR510545 ; MR493177 ). :wink:

Sushi - 10-10-2017, 21:00

Wymieniłem w sobotę tarcze i klocki, tak jak już wcześniej napisałem: tarcze EBC standard i klocki green stuff.
1. Gdyby ktoś miał wątpliwości to pasują do 1.6 z rocznika 2010 - 2013 (choć nigdzie takiej inf. nie znajdziecie).
2. Nie odczuwam jakiejś znaczącej różnicy w hamowaniu, choć musiałem dzisiaj ostro/awaryjnie zatrzymać się i udału się po stosunkowo krótkim odcinku, a byłem w momencie przyspieszania - w takim razie myślę, że swój pierwszy egzamin zdały bardzo dobrze/celująco.

Gregix - 10-10-2017, 21:30

:)
Moje subiektywne wrażenie jest że jest lepiej. A na pewno nie piszczy. Ciut mniej pyli.
Ładnie wygląda
EBC standard na srebrno


Jeszcze tylko z tyłu trzeba by zrobić...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group