| 
				
					| [97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wszystko na temat felg - rozmiary, parametry
 
 Hugo - 25-06-2015, 21:22
 
 
 Jak dla mnie kijowe, za dużo otworów na nakrętki kół i jak na "gwiazdy" to o 2 ramiona za dużo 	  | Giziu napisał/a: |  	  | Rozważam jeszcze: | 
   Tak się składa, ze sam czekam na przesyłkę felg 18 calowych i chciałem kupić opony 215/45 R18. Jak ma się różnica ich średnicy do 215/45 R17? Nie myślałeś o takich oponach? Powinno być w miarę wygodnie. 	  | Giziu napisał/a: |  	  | Oponki 215/40 R18 chodź po głowie chodzą mi 205/45 R18 różnica względem 215/45 R17 15,6 mm | 
 Giziu - 25-06-2015, 21:39
 
 No widzisz Hugo, ciężki wybór. Tym bardziej, że nie ma dużego wyboru w rozmiarze 4x114 a w 18" to już tym bardziej.
 215/45 r17 to średnica 625,3 mm a 215/45 r18 to już 650,7 mm różnica 4%. W lipcu obniżam auto o 30 mm. Jak wejdą - to czemu nie.
 Hugo - 25-06-2015, 22:02
 
 
 Wiem coś o tym 	  | Giziu napisał/a: |  	  | No widzisz Hugo, ciężki wybór. Tym bardziej, że nie ma dużego wyboru w rozmiarze 4x114 a w 18" to już tym bardziej | 
   Ja mam obecnie seryjne sprężyny, ale przód chyba będę musiał obniżyć lekko. 	  | Cytat: |  	  | W lipcu obniżam auto o 30 mm. Jak wejdą - to czemu nie. | 
 Tomii - 26-06-2015, 07:41
 
 
  	  | Hugo napisał/a: |  	  | chciałem kupić opony 215/45 R18. Jak ma się różnica ich średnicy do 215/45 R17?. | 
 
 2,5cm więcej na średnicy, trochę dużo, optymalne były by 225/40r18
 eremita - 26-06-2015, 11:35
 
 215 to max do gala jak dla mnie.
 Idealne są dla mnie 205
 
 Co do 18 to 215/45/18 mi pasowały ale miałem nivo i z siadaniem tyłu nie miałem problemu, w sedanie jak załadujesz albo jak wejdą 3 osoby może być trudno
   Z przodu przy maksymalnym skręcie trochę tarły,
 Najlepsze były by 215/40/18
 Hugo - 26-06-2015, 19:42
 
 Niestety na 225/40 nie da się jechać w koleinach, a jak pada deszcz to maksymalna prędkość to 60 km/h. Jaka będzie różnica w średnicy pomiędzy 215/45 R17 a 215/45 R18? Na 215/40 R18 chyba będzie bardzo sztywno, co?
 eremita - 26-06-2015, 19:55
 
 
  	  | Hugo napisał/a: |  	  | Niestety na 225/40 nie da się jechać w koleinach, a jak pada deszcz to maksymalna prędkość to 60 km/h. Jaka będzie różnica w średnicy pomiędzy 215/45 R17 a 215/45 R18? Na 215/40 R18 chyba będzie bardzo sztywno, co? | 
 
 
 Różnica średnic podanych kół wynosi 26 mm
 Różnica wskazań prędkościomierza: minus 4.2 %
 215/40 wysokość opony jakieś 8,6cm
 215/45 wysokość opony jakieś 9,7cm
 vrangsinn - 03-07-2015, 11:04
 
 ja mam pytanko bo tyle tego jest ze może przeoczylem...jaki jest oryginalne ET do gala na felgi 15 cali?? bo chce na zimówki bo stare felgi mam do wywalenia na nich mam et 46 ale siedza dość głeboko w nadkolu...
 milo - 03-07-2015, 13:55
 
 
  	  | vrangsinn napisał/a: |  	  | aki jest oryginalne ET do gala na felgi 15 cali?? | 
 ET 46
 MATTNATTS - 31-07-2015, 14:22
 
 Panowie czy felga 9" et 20 wejdzie do gala bez obcierki?
 Tomii - 31-07-2015, 14:35
 
 
  	  | MATTNATTS napisał/a: |  	  | Panowie czy felga 9" et 20 wejdzie do gala bez obcierki? | 
 
 oszalałeś
  jakoś nie mogę sobie wyobrazić takiego koła w Galancie. Jakie tam chcesz dać oponki ? 255   Hugo - 31-07-2015, 19:02
 
 
 Sama felga powinna wejść, pytanie czy opony też chcesz zakładać 	  | MATTNATTS napisał/a: |  	  | Panowie czy felga 9" et 20 wejdzie do gala bez obcierki? | 
   milo - 01-08-2015, 20:33
 
 
  	  | MATTNATTS napisał/a: |  	  | Panowie czy felga 9" et 20 wejdzie do gala bez obcierki? | 
 Ciekawe jak to będzie wyglądać
  felga poza obrys auta   Pieraś - 07-09-2015, 19:47
 
 Powiedzcie jak w praktyce wygląda kwestia zwiększenia średnicy Vs hamowanie i przyspieszanie.
 Na początku jeździłem na fabrycznych 15", które spoczywają z zimówkami, bo teraz mam 16".
 Ale w związku z faktem,że za rok, dwa przyjdzie mi zmieniać opony to pomyślałem co by pójść w 17".
 Czy duża róznica jest masy koła? W sumie średnica i tak ta sama będzie ... fakt, że trochę więcej stali - komfort nie jest w przypadku kół dla mnie kryterium.
 booohal - 07-09-2015, 20:39
 
 Ważyłem kiedyś swoje komplety kół z ciekawości. Niestety nigdzie tego chyba nie zapisałem ale stal wychodziła lżejsza. Z tego co pamiętam około 1-2 kg na koło mniej w zależności od kompletu.
 Przy ori zawieszeniu nie odczujesz dużych różnic na 205/50/17 w porównaniu do stali czy 16''.
 
 |  | 
 |  |