To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi

marcinzam - 10-11-2013, 10:33

malina_drizzt napisał/a:
Wydaje mi się że, galant po pierwsze ma niewielka ilość gumy w tulejkach zawieszenia co przekłada się na głośną jego pracę i przenoszenie wszelkich drgań na karoserię.
Po drugie stalowe wahacze w dużej ilości swoje ważą i to przekłada się na dużą masę amortyzowaną w stosunku do np. mcphersona czy wielowahacza aluminiowego.
Co wpływa na niższą skuteczność tłumienia nierówności szczególnie tych mniejszych i średnich.
Poza tym jest źle wyważony szczególnie wersja 2.5 i ma za mały rozstaw osi w stosunku do długości.
Większa część masy przypada na przód aut i to sprawia, że gal prowadzi się w ciasnych zakrętach jak tankowiec. :D
Spróbujcie przejechać się z pustym bagażnikiem i z konkretnie załadowanym, różnica w prowadzeniu na ogromny plus jest dla pełnego bagażnika. :)


polecam zalozyc sprezynki eibach :D

francuz83 - 13-11-2013, 17:51

A ja mam pytanie do speców na forum. Zdiagnozowałem u siebie duży luz na prawym bananie.
Luz jest po obu stronach mocowania. Mogę wahaczem swobodnie ruszać ręką.
Ewidentnie do wymiany. I tu moje pytanie. Tuleja mojego lewego wahacza jest
całkiem inna niż prawego (lewy jest ok, ani drgnie). Nie wiem czy to normalne.

1. Tuleja jaką mam na lewym bananie (zdjęcie pokazuje przykładowy prawy ale chodzi tylko o pokazanie tulei):


2. Tuleja jaką mam na prawym (rozwalonym ) bananie:



Oba powyższe zdjęcia wziąłem z neta jako przykładowe i nie są to foto moich wahaczy.

A to real foto mojego wahacza prawego:



Mój rozwalony wahacz ma wgłębienie tulei takie jak na fotce nr 2.
Pytanie: który wahacz był mocowany jako oryginalny (z pełną, "nalaną" tuleją jak na 1 foto czy taką "wgłębioną" jak na 2 foto)?
Regenerować wahacz czy wymieniać a jak wymieniać to na jakiej firmy?

robertdg - 13-11-2013, 17:57

Nr 2 to oryginał, mozna poznac takze po tym, że mocowanie (otwory montażowe) nie jest idealnie w osi płaskownika
Łysy88 - 13-11-2013, 20:16

Ano właśnie, zainspirowany postem kolegi francuz83, czy jeśli auto stoi na kołach a ja sobie wejdę do kanału i mogę ruszać bananami góra-dół to znaczy że są do wymiany? Zbieram się do tego już od jakiegoś czasu...
Krzyzak - 13-11-2013, 22:21

Łysy88 napisał/a:
mogę ruszać bananami góra-dół to znaczy że są do wymiany?
ale guma jest zerwana czy nie? - bo ruszać się nimi da
Łysy88 - 13-11-2013, 23:00

Krzyzak napisał/a:
Łysy88 napisał/a:
mogę ruszać bananami góra-dół to znaczy że są do wymiany?
ale guma jest zerwana czy nie? - bo ruszać się nimi da



No właśnie nie podpatrzyłem, na pewno była sparciała a jeden sworzeń miał pękniętą gumę - dlatego myślałem o wymianie z tym że od razu dwie sztuki bo u mnie zawias był strasznie zaniedbany. Przy następnej wizycie na kanale obejrzę to.

dev_t - 22-11-2013, 12:45

Mam zamiar zlecić wymianę przedniego prawego dolnego wahacza prostego. Która firma lepsza - SH czy SRL? A może to jeden sh#%# ?

Druga rzecz - wahacz czasem lekko stuknie, ale słysząc historie o wypinaniu się wolę wymienić - właśnie czy trzeba wymieniać cały, czy może sam sworzeń (nie wiem czy tam jest oryginał, raczej nie, nie wiem też jaki jest jego stan, bo auto niedawno kupione i jego ogólny stan był słaby - wymieniłem już jeden banan i zrobiłem całe przednie hamulce). Nie będę tego robił sam, tylko oddam do mechanika, jak to jest zwyczajowo - czy np. zmiana samego sworznia / regeneracja nie przysparza jakichś dodatkowych problemów?

Hugo - 22-11-2013, 14:11

dev_t napisał/a:
Która firma lepsza - SH czy SRL?
Obie to jeden i ten sam szmelc, bałbym się na tym jeździć.
dev_t napisał/a:
czy trzeba wymieniać cały, czy może sam sworzeń
Sworzeń jest niewymienny, wymienia się cały wahacz albo oddaje do regeneracji sworznia.
dev_t - 22-11-2013, 14:42

Hugo napisał/a:
dev_t napisał/a:
Która firma lepsza - SH czy SRL?
Obie to jeden i ten sam szmelc, bałbym się na tym jeździć.


OK, a co w takim razie w rozsądnej cenie? Yamato jest 2x droższe a też słyszałem, że delikatnie mówiąc jakością nie powala. W innych postach wątku o zawieszeniu autorzy piszą, że jeżdżą na SH i jest OK - po prostu raz na rok / półtora trzeba to wymieniać.

CTR lepszy? Jakie sklepy internetowe oferujące części do Galanta są godne polecenia?

Hugo - 22-11-2013, 18:22

dev_t napisał/a:
CTR lepszy?
Po oryginale z ASO moim zdaniem najlepszy.
Remington - 23-11-2013, 22:07

Ja mam taki problem, że zaczęły mi hałasować przy skręcie gumy stabilizatora chociaż były wymieniane około miesiąca temu ( niby oryginały od japaneze ) . Czy to może być spowodowane tym że chyba nie były smarowane lub złym " smarem " były smarowane przed założeniem ? Jeśli tak to co polecacie?
tresorex - 25-11-2013, 20:08

Jakiego producenta polecacie kupić wahacz przedni dolny prosty z mocowaniem amortyzatora i łączniki stabilizatorów?
Hugo - 25-11-2013, 21:00

tresorex napisał/a:
Jakiego producenta polecacie kupić wahacz przedni dolny prosty z mocowaniem amortyzatora i łączniki stabilizatorów?
Jedno i drugie CTR.
KamilZ - 04-12-2013, 09:48

Panowie ja mam pytanie, stuka mi cos dziwnie jakby jakis plastik lub metal o blache na nierownosciach podczas jazdy prosto. Bylem u mechanika i na stacji diagnostycznej, oczywiscie nie wiedza co. Podpowiedzieli mi tylko ze to moze byc wina amortyzatora ktory ma gdzies luz. Widzialem tez zestaw naprawczy do amortyzatora wiec moze jednak cos sie da naprawic.
Pozdrawiam

Fragu - 04-12-2013, 09:54

KamilZ, a masz pewność, że to od zawiechy te dźwięki? Może coś pod maską się poluzowało? Głośno myślę. :roll:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group