To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA

kitewinger - 10-01-2014, 23:34

Przede wszystkim chciałem się przywitać na forum ciemnej strony mocy (przychodzę od Subaru :) ). Mam możliwość zamiany służbowego diesla na Lancera 2.0T Ralliart 2009 rok. Warunek jest taki, że będę musiał założyć LPG. Prywatnie mam już drugie Subaru turbo i temat gazu przerabiałem prywatnie u Jako w Warszawie - w subaru zawory są co jakiś czas do regulacji (szklanki do szlifu i trzeba wyjąć silnik). Czy ktoś z Was orientuje się jak wygląda kwestia zaworów w silniku 2.0t i jego odporności na LPG?
Gadam123 - 14-02-2014, 00:18
Temat postu: Wymiana szklanek po 40.000 LPG STAG (2500pln)
Panowie,
kupiłem w 2012 nowego Lancera z zamontowaną instalacją LPG STAG. Wczoraj na przeglądzie padło, że auto nie nadaje sie do jazdy. Wymagana jest wymiana szklanek i wyjdzie to ok 2.500pln i uslyszalem ze jest to normalna czynnosc regulacyjna.
Podliczajac koszty (instalacja 4000pln) przeglady no i te regulacje co 40.000 sprawiają ze instalowanie LPG to pomyłka.
Czy jako niedoświadczony użytkownik mogę zrobić coś aby takie "czynności" regulacyjne odbywały się rzadziej?
Auto jest na gwarancji wiec muszę serwisować w ASO

RalfPi - 14-02-2014, 06:08

2500zł??? :shock:
Facet - robią Cię w jajo (!) (no chyba, ze faktycznie luz jest tak mały, że zawór oparł się o gniazdo (ale to byś pewnie czuł, bo fura by nie przyspieszała jak należy) - taka regulacja powinna kosztować MAX. 1000zł - samo rozebranie + złożenie to w zewnętrznym porządnym serwisie około 150zł + szklanka po 80zł [co dla 16 zaworów i powiedzmy połowie zepsutych szklanek daje MAX. 1000zł! ] (ale można sprowadzić szklanki z Dodga jakiegoś po 5$ z tego co pamiętam - spróbuj poszukać użytkowanika Tomaszeek (on ma namiar na te szklanki)!

Zainteresuj się sprawą, bo 2500zł to cena z kapelusza!!!

krzychu - 14-02-2014, 06:38

RalfPi - mogą być wszystkie do wymiany, to się dopiero okażę. Czasem można zamieniać miejscami, ale to też musi spasować.

Gadam123 - wszystkie luzy są za małe to albo ktoś Ci cofnął licznik albo instalacja jest mocno nie do regulowana i gniazda zaworowe się szybciej zużywają. Ci co sprawdzali przy 40 tys zazwyczaj jeszcze nie było takiej potrzeby przy dobrze wystrojonej instalacji. A cena jak to cena trzeba wyciągnąć szklanki, pomierzyć, policzyć, zamówić właściwe (jeszcze się nie pomylić) i zamontować. Co zajmuje też miejsca na parę dni. Chyba, że mają na miejscu szklanki ale to trochę dużo by musieli ich mieć.

RalfPi - 14-02-2014, 06:43

krzychu - mogą być wszystkie, a może być jedna - średnio i statystycznie 8 szklanek do wymiany.
krzychu - 14-02-2014, 07:42

RalfPi - jak jest 1-4 do tego na jednym cylindrze - znaczy najprawdopodobniej, że wtryskiwacz leje lub niedomaga. Jak cała instalacja jest źle wystrojona to najprawdopodobniej wszystkie + szansa, że się da pozamieniać. Tak to widzę. A cena podana przez ASO na pewno jest za wymianę wszystkich. Pytanie czy jak wymienią 8 to kasują za połowę czy za wszystkie. Tak samo mogą nie odliczać, za to że Tobie wyciągną i zamontują następnemu jak akurat spasuje...
RalfPi - 14-02-2014, 07:58

Silnik jest 16zaworowy (po cztery zawory na cylinder), więc szklanek jest 16 - Nawet jeżeli wszystkie są do wymiany, to tak jak piszesz - część mogą mieć "w spadku" po poprzednich regulacjach.
Ja bym pojechał do zewnętrznego serwisu - 150zł-300zł za robotę + szklanki ściągane na własną rękę z pomocą usera Tomaszeek.
A cena 2500zł dla mnie kosmiczna.

karol20 - 14-02-2014, 08:06

Witam.
Niestety Panowie ale nie macie racji w kwestii ilości szklanek do regulacji ( wymiany ) .
W moim przypadku po 40 tys. wszystkie luzy nie mieściły się w normie podanej przez producenta a uwierzcie mi nie mam ciężkiej nogi .
Tak jak pisał jeden kolega z forum " w tym silniku nie pomoże najlepsza instalacja i najlepsza regulacja mieszanki " Powiem szczerze że nie wierzyłem aż pojechałem po 40 tys. na pomierzenie luzów zaworowych .
Natomiast macie absolutną rację co do ceny za regulację . Szklanki po 65 zł plus robocizna . Kwota brutto nie powinna przekroczyć 1500 zł . Trochę roboty z tym jest ale 2500 zł za tą usługę to gruba przesada . Na samych szklankach ASO ma niezłą marżę .
Jedź kolego do dobrego warsztatu i masz 1000 zł w kieszeni.

RalfPi - 14-02-2014, 08:30

Cena w ASO Chryslera to ok. 13zł (!) za szklankę.
Ja planuję niedługo wybrać się na regulację luzów (w ciągu najbliższych 2, 3 miesięcy), bo mi już 65kkm stuknęło w tym 62kkm na gazie.

Gadam123 - 16-02-2014, 19:47

Dzięki za odpowiedzi panowie, przyznam, że dla mnie to jakiś dramat. Kupuje nowe auto, żeby nie mieć wydatków. Zagazowałem go również w ASO płącąc 4kPLN, żeby nie tracić gwarancji. Jeszcze w grudniu miałem ofertę zakupu po promocyjnej cenie przedłużonej gwarancji - na szczęście nie skorzystałem.
Na razie to ja mam gwarancje wydatków oraz tego, że bede miał problem ze sprzedażą jeśli potwierdzi się, że co rok trzeba dopłacać za przyjemność jazdy Lancerem.
Swoją drogą nazywanie regulacją wymianę elementów silnika jest dla mnie już samo w sobie absurdem.

Napisałem do działu obsługi klienta co oni o tym sądzą. Dam znać jak uzyskam odpowiedź

RalfPi - 16-02-2014, 19:52

gadam - regulacja, to normalna czynność - tak jak wymiana klocków hamulcowych.
Nie przejmuj się - 1000zł raz na 50kkm to nie jest majątek - zawsze to lepiej jak padnięta turbina (5kzł?) ;)

Lucas123w - 16-02-2014, 20:15

Gadam123, LPG to nie jest fabryczne wyposażenie Lancera więc narzekanie na przyspieszoną regulację zaworów jest nie na miejscu. Lancer z gazem wymaga większego poświęcenia od użytkownika, chce się taniej trzeba się trochę pomęczyć.
Temat o LPG jest poruszany na forum od kilu lat, trzeba było go przewertować i nastawić się na dodatkowe koszty związane z instalacją LPG.

george2 - 25-02-2014, 14:58

Jest już chyba instalacja,która da radę w lancerze bez potrzeby tak częstych regulacji luzów zaworowych.
Jest to instalacja firmy Vialle (wtrysk gazu w fazie ciekłej) LiquidSi,cena około 4500 zł.

grzybus82 - 08-03-2014, 21:03

Cześć koledzy,jestem z Lublina i mam problem ze swoim Mitsubishi Outlanderem II silnik 2.4 LPG CVT.(silnik -szklanki,zawory podobno konstrukcyjnie podobny/e do Lancera ) na gazie przejechał 40tyś km..
Cały problem opisałem tutaj http://forum.mitsumaniaki...1286871#1286871
,wiec nie będę się tu wypisywał.
Pytanko,czy możecie polecić zakład (a może kompetentny jest ASO Parexbud?)w Lublinie aby wymienić szklanki?Generalnie żaden cylinder nie zachowuje normy luzu zaworowego a najgorzej jest na 1 i 4 ssącym.
będę wdzięczny!
Pozdrawiam
Paweł

michal84 - 09-03-2014, 13:28

Przeczytałem wątek i dochodzę do wniosków, że np. w moim Colcie z 2012 roku nie opłaca się zakładać gazu bo silnik nie nadaje się do tego. Czy jest jakieś rozwiązanie tego problemu?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group