To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

Owczar - 03-08-2011, 18:07

brodzky, mapki wyglądają ładnie, ale one niewiele mówią. Nagraj oscylogramy z jazdy na PB i LPG i wtedy będzie można wywnioskować dużo więcej.
Masz bardzo małe czasy wtrysków, tak jakby mieszanka była zabogata w tym zakresie.

Ewidentnie zbyt niski mnożnik. Ja bym obniżył ciśnienie reduktora, tak by dla dużych czasów wtrysków mnożnik oscylował w okolicach 1.

Kolejna sprawa to nierówne obroty. Tak jak u mnie.. Ja jestem na etapie diagnozowania przyczyny.

Lambdy masz podłączone? Dziwnie rysują...

Wyłącz to wycinanie dotrysków. Mowa o tym nagłym spadku mnożnika do zera w okolicach 1,7-1,8ms.

brodzky - 03-08-2011, 21:52

Owczar gdzie widzisz te nierówne obroty? Nic nie trzęsie nic nie pływa. Lambdy nie mam podłączonej wedle słów gazownika "po co się wpinać jak to nie potrzebne dla instalacji"czy jakoś tak. W sensie, że nie jest mi to do niczego potrzebne. UKP pokazuje równy wykres lambdy (żadnych szarpań).
Jak obniżyć ciśnienie reduktora? Patrzyłem i normalnie mam ok.1,75, Full Throttle Open ok.1,58.

Owczar - 03-08-2011, 22:56

brodzky napisał/a:
Owczar gdzie widzisz te nierówne obroty? Nic nie trzęsie nic nie pływa.


Popatrz na czerwoną linię. Powinna być prosta z lekkim opadem, bo auto się nagrzewa, a widać, że skaczą +/- 40RPM.

Wahnięcia lambdy nie muszą iść w parze ze skaczącymi obrotami.

Jaki masz reduktor?

brodzky - 04-08-2011, 01:05

To chyba jakiś błąd bo laptopa miałem w aucie przedwczoraj i padła bateria w czasie jazdy a dzisiaj się obudził po podłączeniu zasilacza i skrina zrobiłem więc może jakieś przekłamanie się zrobiło. Juto wrzucę od nowa w auto ale nie powinno nic spadać. Nagram też ten oscyloskop.

Scorpion Silver? Tak coś kojarzę.

Owczar - 04-08-2011, 08:46

brodzky napisał/a:
To chyba jakiś błąd bo laptopa miałem w aucie przedwczoraj i padła bateria w czasie jazdy a dzisiaj się obudził po podłączeniu zasilacza i skrina zrobiłem


To nie ma nic do tego.

brodzky napisał/a:
Scorpion Silver? Tak coś kojarzę


Albo scorpion, albo KME silver. Jeśli ten drugi to on nie wyrabia. Pojeździj trochę, w tym na maks bucie z kickdownem do oporu. A potem kliknij przycisk zapisz oscylogram. Po włączeniu staga nie musisz nic wciskać.

KaWu - 04-08-2011, 10:31

brodzky napisał/a:
Panowie (a szczególnie KaWu) co powiecie na taki efekt?


Owczar napisał/a:
brodzky, mapki wyglądają ładnie, ale one niewiele mówią.


Dokładnie, chyba, ze sa robione w identycznych warunkach. Choc ostatnio sprawdzalem u siebie po wymianie sondy i malo odbiegaly mapki od siebie nawet przy roznych stylach jazdy.

Owczar napisał/a:
Ja bym obniżył ciśnienie reduktora, tak by dla dużych czasów wtrysków mnożnik oscylował w okolicach


nie wiemy jakie ma cisnienie po autokalibracji a jakie ustawione na reduktorze. Moze wystarczy to dograc. Tak czy siak brodzky, z tej mapki co dales tego nie widac.
Ale pewnie tak jest, ze jest za duze cisnienie na reduktorze i po autokalibracji.

Owczar napisał/a:
Wyłącz to wycinanie dotrysków. Mowa o tym nagłym spadku mnożnika do zera w okolicach 1,7-1,8ms.


Tez jestem za-pisalem mu juz kiedys o tym.

brodzky napisał/a:
Lambdy nie mam podłączonej wedle słów gazownika "po co się wpinać jak to nie potrzebne dla instalacji"czy jakoś tak. W sensie, że nie jest mi to do niczego potrzebne. UKP pokazuje równy wykres lambdy (żadnych szarpań).


Nie wierze. Nawet np. przy cut off i przy kick down :?:

brodzky napisał/a:
Jak obniżyć ciśnienie reduktora?


Sruba (pewnie imbus) na reduktorze. Potem autokalibracja. Ale najpierw porownaj z programowym cisnieniem j/w.

Owczar - 04-08-2011, 10:38

KaWu napisał/a:
nie wiemy jakie ma cisnienie po autokalibracji a jakie ustawione na reduktorze.


Przydałby się screen z ustawieniami i oscylogramami.

KaWu napisał/a:
Nie wierze. Nawet np. przy cut off i przy kick down :?:


Dokładnie, w pętli otwartej wykres lambdy to jedyny wskaźnik składu mieszanki, bo ECU już nic nie koryguje.

Wczoraj ustawialiśmy hondę type S na podstawie korekt LTFT i STFT. Dzięki tym wskaźnikom bardzo łatwo zauważyć gdzie jest za bogato, a gdzie za ubogo w stosunku do PB. Jak wymienię świece, to biorę się za swojego. W tej hondzie też był ogromny rozrzut punktów na mapach. Po wymianie świec jak ręką odjął :) Mam nadzieję, że u mnie też się to poprawi. Świece zamówione ;)

KaWu - 04-08-2011, 10:42

Owczar, jakie masz korekty w Galu :?:
Owczar - 04-08-2011, 10:47

Nie wiem jeszcze, bo sprawdzałem tylko czy się połączy, ale nie ustawiałem LPG, bo po wymianie świec i kabli bym to robił jeszcze raz :) Dam znać na jakim poziomie ustawiają się korekty.
brodzky - 04-08-2011, 11:07

KaWu napisał/a:
Owczar napisał/a:
brodzky, mapki wyglądają ładnie, ale one niewiele mówią.
Dokładnie, chyba, ze sa robione w identycznych warunkach. Choc ostatnio sprawdzalem u siebie po wymianie sondy i malo odbiegaly mapki od siebie nawet przy roznych stylach jazdy.

Zrobiłem tak: trasa BB-DG. Stanąłem gdzieś zaraz za BB jak silnik był ciepły, wgrałem ustawienia, które miałem oryginalnie z gazowni bo lepiej jednak wykres wyglądał niż po moich ntych poprawkach, auto zgasło (chyba nie wgrywa się konfiguracji podczas pracy silnika :P ). Zdziwiony i spocony lekko zakręciłem rozrusznikiem i działa. Włączyłem ISA2, wyłączyłem asystenta bo mnie to pikanie drażni i ruszyłem w trasę dalej. Zebrało się więc automatycznie, parę razy sam sobie pozmieniałem więc jest przy jednakowych chyba warunkach.
Co do cutoff/kickdown nie przełącza się na benzynę (na pewno nie pika a czy diodka mruga? nie sprawdzałem ale raczej nie, mogę przełączać B/G w czasie kicdownu). Nie dłubię bo nie działa tylko dlatego, że lubię i może coś poprawię względem gazowni. No i wybieram się do Chorwacji i chcę mieć wszystko tip-top.
BTW podobno jak jest próg włączenia ISA2 na 0 to może się cos od rzeczy poprzestawiać. Prawda czy Fałsz?

Ps. Na 99% Scorpion

KaWu - 04-08-2011, 11:57

brodzky napisał/a:
Co do cutoff/kickdown nie przełącza się na benzynę (na pewno nie pika a czy diodka mruga? nie sprawdzałem ale raczej nie, mogę przełączać B/G w czasie kicdownu)


A co to ma do sondy :?:

brodzky napisał/a:
podobno jak jest próg włączenia ISA2 na 0 to może się cos od rzeczy poprzestawiać. Prawda czy Fałsz?


Podobno (w zaleznosci od marki auta) ISA sie sprawdza lub nie. Ja nie sprawdzalem jeszcze wogole. Owczar chyba sprawdzal i niestety mieszala ISA u niego ...

brodzky - 04-08-2011, 12:19

KaWu napisał/a:
brodzky napisał/a:
Co do cutoff/kickdown nie przełącza się na benzynę (na pewno nie pika a czy diodka mruga? nie sprawdzałem ale raczej nie, mogę przełączać B/G w czasie kicdownu)

A co to ma do sondy :?:

A to chodzi o to czy wykres jest poszarpany przy cutoff/kickdown? Wcześniej pisałeś, że się na pewno przełącza na Pb w tych warunkach więc myślałem, że o to chodzi. Sprawdzę jak wygląda wykres w takim razie na UKP w tych warunkach.
Dzisiaj będę na 90% do DG jechał więc nagram telefonem UKP i osc na AcGas.

Owczar - 04-08-2011, 12:36

Cytat:
A to chodzi o to czy wykres jest poszarpany przy cutoff/kickdown?


Cutoff nie ma tu nic do tego. Chodzi o to czy przy pedale gazu wciśniętym do podłogi sonda rysuje na bogato. Na Twoim miejscu bym podłączył sonde do staga, bo masz wtedy wszystkie wykresy zsynchronizowane.

brodzky - 04-08-2011, 22:37

Tutaj są pliki ze staga. UKP przy pedale wciśniętym w podłogę na LPG rysuje płasko u góry, dokładnie tak jak na benzynie, po zdjęciu nogi z gazu rysuje równo po dolnej krawędzi, tak samo jak na benzynie.

Linie od ostatniego razu idealnie się pokryły poza górną częścią. Poprawiłem delikatnie mnożnik i jest tak jak po prawej. Chociaż na początku zawsze jest inaczej niż po paruset km.

wilukce - 04-08-2011, 23:15

Planuję zrobić coś takiego:

Z podłączeniem wtryskiwaczy na wzór tego ...

... lub tego:

Zastanawiam się, które rozwiązanie będzie lepsze. Trójniki od Sylwii ? Czyli połączenie wtryskiwaczy zaraz przy grubym wężu z gazem i dostarczenie gazu do kolektora dłuższymi wężykami. Czy zastosowanie rozgałęzienia na grubym wężu 2x3 i montaż wtryskiwaczy bliżej kolektora (na krótszym wężyku).
Poza tym co sądzicie o schemacie podłączenia ? O czym zapomniałem ?
No i myślę czy jeden czy dwa filtry ...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group