To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe

Jogurt - 09-04-2011, 21:09

kurak80, a klocki lekko chodzą w jarzmie ? nieraz trzeba farbę papierem ściernym potraktować albo ''rant'' który został po prasie w miejscu, w którym klocek ''chodzi''.
mario mario - 10-04-2011, 07:01

Nie wiem czy ci pomogę z tymi klockami, ale... Jak miałeś stare, wytarte już klocki, czyli były cieńsze niż te co masz teraz i to pewnie dużo cieńsze, do tego tarcza była o te 2 mm cieńsza więc tłoczek wychodził z cylinderka dużo dalej niż teraz. Teraz tłoczek cofnął się. Jak tłoczek wcześniej był bardziej wysunięty to uszczelka, która znajduje się w cylinderku pracowała na innej powierzchni tłoczka, teraz tłoczek jest cofnięty i uszczelka pracuje na innej powierzchni cylinderka, która może być lekko skorodowana i blokuje ten tłoczek nie pozwalając mu cofać się. Piszę tak i nie teoretyzuję. Tak miałem w golfie, i tak miał teściu w astrze. Po rozebraniu zacisków wyczyszczeniu, a przy okazji wymianie uszczelnień jak ręką odjął. Ponadto po zdjęciu koła nie sprawdzisz czy tarcza jest krzywa, chyba że zdejmiesz tarcze i na tokarce sprawdzisz, albo po zdjęciu koła przykręcisz tarczę śrubami od koła. Ja sprawdzałem w tokarce i cholera lewa bije.
Krzyzak - 10-04-2011, 21:29

mario mario napisał/a:
kupiłem mountainy i nie były zapakowane w pudełko blue print

też tak miałem - tylne były w pudełku mountain - takie czarne, z czerwonymi napisami, a przednie (kupowane w Rumii) już w pudełku Blueprint
nie jestem w stanie odróżnić, czy to podróby czy nie, czy są gorsze czy lepsze itd.
od roku je mam i jestem nadal zadowolony

kurak80 - 11-04-2011, 17:02

Ok czyli trzeba będzie ponownie rozmontować wszystko i wyczyścić zaciski i zobaczymy czy dalej bedzie trzeć...ale na razie nie mam czasu się w to bawić niestety...mogę spokojnie jakiś czas jeździć w takiej sytuacji?..mam nadzieje że mi sie tarcze nie pokrzywią od nagrzania?...a są raczej proste bo gdyby były krzywe to by mi budą telepało przy hamowaniu.......
mario mario - 11-04-2011, 18:53

nie wyczyścić zaciski tylko w pierwszej kolejności tłoczki i cylinderki. Zaciski czyściłem w następujący sposób: wymontowałem wszystko, zalałem naftą, nafta najlepiej penetruje, bo jest sucha i nie zapycha szczelin, następnie potraktowałem preparatem do odtłuszczania zacisków hamulcowych, pięknie pozbyłem się tłustego, potem sprężonym powietrzem i następnie delikatnie obrotową szczotką drucianą. Rozebrałem zaciski na czynniki pierwsze wyczyściłem tłoczki i cylinderki i zastosowałem zestawy naprawcze. Hamulce jak nowe. Tak postąpiłem w obu wcześniej opisanych przypadkach naprawy hamulców. Żadnego ocierania, szurania czy tym podobnego zjawiska.
arturj123 - 12-04-2011, 14:51

Panowie a co sądzicie o tych tarczach, jak za wentylowane i nawiercane to niezła cena:
http://allegro.pl/tarcze-...1515939242.html

m6riano - 12-04-2011, 16:14

To zależy czy masz przedlift czy polift?
Bo te z aukcji sa na pewno do przedliftowych, do poliftowych cena jest w granicach 320-***

[ Dodano: 12-04-2011, 16:15 ]
Ja mam takie i teraz założyłem do nich Textary i powiem ci że jak narazie żadnych pisków,stuków itd..oraz heble jakby ze 20% sprawniejsze...

KaWu - 13-04-2011, 08:15

arturj123 napisał/a:
Panowie a co sądzicie o tych tarczach, jak za wentylowane i nawiercane to niezła cena:


Mam takie same (przedlift) od dokładnie 28 858 km i spisują się dobrze. Co prawda 2 tygodnie temu już nacięcią zniknęły ale żadnego bicia itp.

zbir - 13-04-2011, 10:24

Kawu z jakimi klockami je użytkujesz?
arturj123 - 13-04-2011, 13:52

Mam przed liftem. To tak czuje, że skuszę się na te tarcze, skoro nie ma do nich zastrzeżeń.
m6riano - 13-04-2011, 17:07

Zadzwoń i zapytaj za ile tu maja:
ATM MIKODA

*
OKRZEI 7
03-715 WARSZAWA , MAZOWIECKIE

Telefon: (022) 6189922

[ Dodano: 13-04-2011, 17:09 ]
ps. zrobiłem już na tych textarach/mikodach ze 300km i powiem ci że jak dla mnie bomba...

Bartek - 13-04-2011, 17:22

Ja w polifcie i w GTi zrobiłem w sumie ponad 100 000 km na zestawach Mikoda+Lucas (TRW obecnie). Bicia żadnego, hamulce bez uwag, może poza jedną - co 20 000 km klocki, co 40 000 klocki + tarcze
komarsnk - 13-04-2011, 17:26

ja niedawno założyłem na przód tarcze mikoda GT i klocki akebono. Przjechałem na tym zestawie ok. tysiąc kilometrów (wiem, że niewiele). Jadąc do Krakowia miałem 2 ostre wyhamowania przy wyprzedzaniu, przy których już byłem pewny że będą krzywe... i co? I nic... Tarcze proste, hamują zajefajnie. Teoretycznie jest tak, że wraz z długością czasu na hamulcu, heble słabną. W tym przypadku mam zupełnie odwrotne odczucie - pięknie trzymają na całym dystansie hamowania. Zero jakichkolwiek pisków przy hamowaniu. Co do brudzenia felg to się narazie nie wypowiem gdyż za mało jeszcze kilometrów zrobiłem na tym zestawie ;)
pozdrawiam

slowix - 13-04-2011, 18:47

mam takie pytanie jakie najlepsze założyć tarcze na przód do gala 2.5 automata bo kupiłem przez znajomego japońskie za 160zl za sztuke plus klocki po jeżdziłem 4 miesiące to jakieś ok 6tyś kil. i zaczęły bić wiec teraz mam dylemat proszę o rade.słowik
marcinzam - 13-04-2011, 23:25

slowix napisał/a:
mam takie pytanie jakie najlepsze założyć tarcze na przód do gala 2.5 automata bo kupiłem przez znajomego japońskie za 160zl za sztuke plus klocki po jeżdziłem 4 miesiące to jakieś ok 6tyś kil. i zaczęły bić wiec teraz mam dylemat proszę o rade.słowik


ile razy to pytanie jeszcze się powtórzy?, chyba zostało to już napisane w tym wątku kilka razy



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group