To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

SPIDER-ek - 07-07-2011, 00:25

Ja seata ibizę od żony, mobilem zalewam właśnie 10w40, ale galanta bym nie zalał. Zresztą zastanawiam się czy nie zrezygnować wogóle z mobila w ibizie.
inspire - 07-07-2011, 00:28

czyli jaki jak nie mobilem ??

[ Dodano: 07-07-2011, 00:36 ]
i dla czego mobil zły??

m6riano - 07-07-2011, 06:28

inspire napisał/a:
SPIDER-ek, zamiast doradzić podbowiedzieć to sie czepiasz chyba nie po to jest to forum . Ale ok najwarzniejsze że bedziesz spał spokojnie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ja ci podpowiem...;-)
kup 5w40 Liqui molly, elfa,motula, valvoline...w zależności który będzie łatwiej dostępny i tańszy..do tego filtr oleju koniecznie z zaworkiem zwrotnym...mann, knecht, VIC lub nawet filtron.
Teraz już wiesz co masz zrobić?;-)

[ Dodano: 07-07-2011, 06:30 ]
ps. mobil 10w40 to możesz do "czinkłeczento w holenderskim gazie" lać...;-)

Hugo - 07-07-2011, 08:11

inspire napisał/a:
ja zaleje mobil 10w40 chyba że lepsza jest jakaś inna marka
Każda marka jest lepsza od Mobila 10W 40. Nawet Superol do traktorów jest lepszy.
KaWu - 07-07-2011, 08:41

Hugo napisał/a:
Każda marka jest lepsza od Mobila 10W 40. Nawet Superol do traktorów jest lepszy.


Ooo jakie stwierdzenie. A co z nim nie tak :?:

inspire - 07-07-2011, 08:59

czyli radzicie zalać 5w40 a marke wybiore raczej vovoline
Tomek - 07-07-2011, 09:04

mój jeździł z 5 tys na Mobil 1 10W40 i nie zauważyłem, żeby się mu coś działo
SPIDER-ek - 07-07-2011, 09:14

tomek84 napisał/a:
mój jeździł z 5 tys na Mobil 1 10W40 i nie zauważyłem, żeby się mu coś działo


bo jeździł tylko 5 tyś, ja zalewam cały czas mobilem 10w40 od 60tyś seata, i ten samochód coraz gorzej jeździ i coraz głośniej.

Do traktora tak, ale nie do samochodu.

Krzyzak - 07-07-2011, 12:45

też stosuję mobil - kiedyś 10W40, teraz 5W50 - we wszystkich autach
wg mnie świetny

sampler - 07-07-2011, 13:51

10W40 to Mobil a 5Wxx to mobil 1. To dwie inne marki. Druga jest bardzo dobra ale pierwsza to nie jest cos rewelacyjnego zwlaszcza ze jest rozlewany w czechach.
Owczar - 07-07-2011, 14:03

Dokładnie, mobil 10W40 to uszlachetniany olej mineralny. Mobil nie ma także pełno syntetycznego oleju 5W40.
sampler - 07-07-2011, 14:07

Owczar napisał/a:
Dokładnie, mobil 10W40 to uszlachetniany olej mineralny. Mobil nie ma także pełno syntetycznego oleju 5W40.


Mylisz sie jest taki olej albo byl bo teraz odkad Mobil wydaje marke Mobil Super duzo sie pozmienialo

karta charakterystyki:

http://www.proauto.pl/pliki/Delvac_1_5W_40.pdf

KaWu - 07-07-2011, 14:40

Krzyzak napisał/a:
wg mnie świetny


Tak samo uwazam. Ale olej kupuje w butelkach a nie z beczek, co dla poniktorych jest ok bo jest tanszy.

tomek84 napisał/a:
mój jeździł z 5 tys na Mobil 1 10W40 i nie zauważyłem, żeby się mu coś działo


Moj 6x wiecej i nic mu nie bylo.

SPIDER-ek napisał/a:
bo jeździł tylko 5 tyś, ja zalewam cały czas mobilem 10w40 od 60tyś seata, i ten samochód coraz gorzej jeździ i coraz głośniej.


I jak zalales inny olej to od razu cisza :?: :twisted:

SPIDER-ek - 07-07-2011, 16:00

KaWu napisał/a:

I jak zalales inny olej to od razu cisza :?: :twisted:


Nie zalałem innego, dalej na nim jeździ (coraz gorzej - głośniej i ospalej), ale już czas zmienić na coś innego i sprawdzić co się będzie działo.
Przez 60tyś, zalewałem cały czas mobilem 10w40, bo myślałem że jest najlepszy. I teraz mogę powiedzieć że to ...... a nie olej. Z frytek byłby lepszy.

Owczar - 07-07-2011, 17:23

sampler napisał/a:
karta charakterystyki:

http://www.proauto.pl/pliki/Delvac_1_5W_40.pdf


Tylko, że to chyba olej do diesli?

Ja do 4D68 lałem Mobila 10W40 i uważam, że olej w klasie 10W40 jest bardzo dobry, ale jest stanowczo gorszy od pełnego syntetyku. Wszystko zależy od przeznaczenia... a konkretnie od mocy, temperatur, warunków pracy. Do 6A13 wlałem Valvo 5W50, ale ta 50 to tak na wyrost, bo 5W40 by wystarczył. Tyle że ten był w podobnej cenie.

Na jakim oleju jeździł silnik może świadczyć np stan pod pokrywą zaworów. Czy jest tam jakiś nagar i syf. Przy pełnym syntetyku nie powinno tam być syfu, a przy mineralnym może się pojawić.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group