To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wszystko na temat felg - rozmiary, parametry

Owczar - 22-12-2015, 21:13

Nowe porządne felgi plus nowe porządne opony to 5k. Mowa o cenach z półki. Nie każdy ma czas szukać i polować na "okazje" tym bardziej ze w każdej tkwi jakiś haczyk. Nikt nie sprzedaje pelnowartosciowego towaru za pół ceny.

A jeśli chodzi o wygląd to kwestia gustu. To tylko samochód. Wolę zaoszczedzona różnicę w cenie odłożyć na inne kolejne auto. A zbyt duże felgi tez czasem powodują efekt odwrotny do zamierzonego. Reasumując - to kwestia gustu i priorytetów.

Brat ma w swoim aucie 18 calowe OEM felgi BMW. Na koniec każdego sezonu coś musi prostować.

mastach - 22-12-2015, 22:41

Hugo napisał/a:
Niestety, ale Galant na mniejszych kołach niż 17 cali wygląda co najmniej śmiesznie


Śmiesznie to wyglądają małe około 28cm tarcze hamulcowe pod takimi felgami jak 18" a nawet 17", akurat te drugie miałem początkowo na aucie i było to nienaturalne, nie leżało jak ulał.
Jeżdżę na 15" zima i lato, mogłoby być 16" ale nie ma i tyle. Jest oryginał i mnie to nie razi.
Za to jazda jest wygodna, zawieszenie nie dostaje w dupę, i na koniec żeby było jasne - Galant to nie auto sportowe tylko komfortowy dyliżans do wożenia MitsuManiaka :D

Hugo - 23-12-2015, 07:46

mastach napisał/a:
Śmiesznie to wyglądają małe około 28cm tarcze hamulcowe pod takimi felgami jak 18" a nawet 17",
Fakt, dlatego już niedługo się to u mnie zmieni bezpowrotnie.
mastach napisał/a:
Galant to nie auto sportowe
Nigdy tak nie twierdziłem :D
czarny.marcin - 25-12-2015, 10:48

mastach napisał/a:

i na koniec żeby było jasne - Galant to nie auto sportowe tylko komfortowy dyliżans do wożenia MitsuManiaka :D

http://youtu.be/D7DnhRg2igk

mastach - 25-12-2015, 13:02

czarny.marcin, zapomniałem o wyjątku jedynym jakim jest vr-4 :D
kabar - 28-12-2015, 12:09

Miałem na swoim Legnumie zarówno seryjne 16-tki jak i 18 cali + sprężyny Eibacha.

Różnica kolosalna - na plus dla serii. Wg mnie na 18tce może ładniej wygląda ale do jazdy po naszych drogach się nie nadaje :)

muka997 - 29-12-2015, 00:13

Hugo napisał/a:
Dlaczego nie da się jeździć na 17 calach?

[ Dodano: 22-12-2015, 13:11 ]
muka997, masz obniżone zawieszenie?


wybacz że dopiero teraz odp.
mam oryginalne zawieszenie, no nie z fabryki ale systematycznie robione jeśli trzeba, i może nie że się nie da jeździć, ale gorzej się jeździ na takich kołach
udało mi się pojeździć na nich trochę i po śląsku ale i w Polskę też je przegoniłem i każdy zjazd z autostrady czy ekspresówki na miasto czy na jakąś drogę lokalną momentalnie czuć nasze kochane łaty na drogach, studzienki mimo że są w miarę zlicowane z drogą, na progach a o dziurach nie wspomnę, teraz z razii że mamy podobno zimę jeżdżę na 15 oryginalnych i jeździ się dużo wygodniej :wink:

Canavarg - 16-01-2016, 16:38

Hugo napisał/a:
Mi na 18 calowych kołach i oponach 225/40 oraz obniżonym zawieszeniu jest za miękko i to mnie męczy. Gdybym miał w nim piasty 5x114,3 to już dawno jeździłbym na kołach 19 lub 20 calowych i oponach o profilu 30. Jeździć można szybko, wystarczą dobre felgi i opony.


A ile masz obniżone? Jesteś mi w stanie podać może ile cm masz zderzak nad ziemią? Tak z ciekawości i porównania bo tez chce u siebie założyć 225/40 18 ale obniżać chyba bym sie bał. W pierwszych dniach moim Galem udało mi sie ładnie zachaczyć. Dobrze że ta listwa pod silnikiem jest bo bym miske zgubił.

Hugo - 16-01-2016, 19:30

Z przodu obniżony sprężynami Eibach -30 mm, czyli takie jak z fabryki szły przy obniżeniu. Tył na standardowych sprężynach. Auto stoi idealnie równo. 18 cali i opony 225/40 R18 są idealne do tego auta. Stoi wyżej niż na 17 calach z oponami 215/45 R17. Nie haczy w żadne progi zwalniające ani krawężniki. Teraz mam zimówki 16 calowe z oponami 205/50 R16, z przyzwyczajenia nie zwolniłem przed progiem i zaryłem zderzakiem.
Canavarg - 16-01-2016, 21:14

Hugo napisał/a:
Z przodu obniżony sprężynami Eibach -30 mm, czyli takie jak z fabryki szły przy obniżeniu.


Zielony w tym jestem więc zapytam: Galanty były fabrycznie obniżone? Bo wydaje mi sie że mój jest obniżony a mechanik mi powiedział że są oryginalne spręzyny.

Hugo napisał/a:
Teraz mam zimówki 16 calowe z oponami 205/50 R16, z przyzwyczajenia nie zwolniłem przed progiem i zaryłem zderzakiem.


Ja mam zimowki 17' 215/45 a jak zjeżdzam do garażu to załamanie musze pokonywać po skosie bo nie wiem jak wolno bym wjechał to i tak zawsze przesune zderzakiem. Strasznie długie mordy maja te Galanty ;)

Hugo - 16-01-2016, 21:18

Canavarg napisał/a:
Galanty były fabrycznie obniżone? Bo wydaje mi sie że mój jest obniżony a mechanik mi powiedział że są oryginalne spręzyny
Już na fotce pod Twoim postem widzę, ze jest obniżony. Na życzenie w salonie montowano obniżające o 30 mm niemieckie sprężyny EIBACH. Były/są koloru czarnego, więc mechanik myśli, że standardowe :roll:
Canavarg napisał/a:
Strasznie długie mordy maja te Galanty
Długi zwis mają :wink:
Tomi89 - 18-01-2016, 16:43

Powitać :)
Felgi 18" et30 8,5' podejda do miska obniżony -3cm przód/tyl? Oponki najprawdopodobniej 225/40/18

Hugo - 18-01-2016, 17:46

Tomi89, moim zdaniem tył będzie tarł o ranty błotników, a z przodu na 100% przy maksymalnym skręcie opony będą tarły o fartuchy nadkoli od wewnątrz. Jak miałem 18 7,5 cala szerokie ET35 z takimi oponami to tak właśnie się działo z przodu, a z tyłu było na styk.
Canavarg - 18-01-2016, 17:58

Hugo napisał/a:
Tomi89, moim zdaniem tył będzie tarł o ranty błotników, a z przodu na 100% przy maksymalnym skręcie opony będą tarły o fartuchy nadkoli od wewnątrz. Jak miałem 18 7,5 cala szerokie ET35 z takimi oponami to tak właśnie się działo z przodu, a z tyłu było na styk.


Zawsze można zrobić takie coś ;)

https://www.youtube.com/watch?v=ZHuKE4jKenM

Tomi89 - 18-01-2016, 20:23

Canavarg napisał/a:
Hugo napisał/a:
Tomi89, moim zdaniem tył będzie tarł o ranty błotników, a z przodu na 100% przy maksymalnym skręcie opony będą tarły o fartuchy nadkoli od wewnątrz. Jak miałem 18 7,5 cala szerokie ET35 z takimi oponami to tak właśnie się działo z przodu, a z tyłu było na styk.


Zawsze można zrobić takie coś ;)

https://www.youtube.com/watch?v=ZHuKE4jKenM


Takiej krzywdy bym mu nigdy nie zrobił :axe:
Czyli muszę szukać innego rozwiązania..



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group