Nasze Miśki - Galant 2,5 V6 1998 by fj_mike
Mare - 10-07-2014, 08:50
Marcino napisał/a: | Ja mam taki plan... lakierować całego tak jak Owczar. |
też mam taki plan, ale mam też plan wymienić skrzynię biegów.... a to już robi się dość duży wydatek razem, więc godzę się z myślą, że nie wszystkie plany zawsze wypalają ;p
fj_mike - 13-07-2014, 21:24
Maciek napisał/a: | Jeszcze całość na czarno i będzie git
|
Fajnie by było, szkoda jednak funduszy na darmozjada
Teraz krótka relacja z reanimacji grata.
Fotki z podwozia:
 
Jak widać za dobrze to nie było :/
Wózek tył, zdjęty i odmalowany:
Nowe przewody z tyłu i fartuch przedni po konserwacji:

Komora silnika:
 
Stare nadkola z przodu (oj działo się pod spodem )

Stary wlew paliwa (zagadka ze zwiększonym zużyciem paliwa rozwiązana)
Osłony amroków tył OEM Mitsu, trochę ponad dwa lata w eksploatacji
Tragedia jednym słowem, cena/jakość = lipa
Jedna ze śrub tylnego zawieszenia, trzymała się na ostatkach
Tuleje tylnego zawieszenia, te z mimośrodami:
Resztki złomu po wycięciu
Zderzak SE, nie jest oryginalnym. Jest to zamiennik kupiony na allle. Nowy, nie używany.
Jakościowo nie różnił się od OEM, jednak okazało się, że kratki halogenów nie pasowały w swoje miejsca. Zostały dorobione nowe, customowe. Jak ktoś kiedyś by je przytulił to by się zdziwi, bo nie będą pasować
Halogeny soczewkowe też nie są OEM. Te które miałem były oczywiście pognite a odbłyśnik "rudy". Wskoczyły nowe wraz z dorobionymi uchwytami.
Piloty PFL nie grzeszyły jakością przycisków. Mój już ledwo domaga. Wskoczyła centralka do sterowania centralnym, Carprotect bx20.
Oczywiście, od razu pojawił się pomysł kluczyka scyzoryka i pilota w jednym.
Najtańsza opcja to przeróbka dodatkowego klucza plus wyjęcie immo.
Pilot z zestawu ma kieszonkę na immo. Największy problem był z kluczem.
Najpierw obrałem z gumy klucz. Można kroić bez obawy o uszkodzenie modułu immo.
Immo zaznaczone na zdjęciu.
Zdjęcie porównawcze klucza oskórowanego i całego
Po delikatnym podważeniu i nacięciu plastiku, piguła immo wyszła bez problemu.
Pozostało usunąć resztę plastiku z klucza:

Teraz schody. Bagnet z pilota ma 9mm szerokości i jest ok 3-4mm krótszy.
Mitsu ma 10mm szerokości. Teoretycznie powinien pasować w obudowę mimo wszytko.
Poprosiłem kolesia który dorabia klucze o dopasowanie końcówek ale się nie podjął
Pozostało zrobić samemu, szlifierką i tarczą 1mm. Nie wyszło to mega precyzyjnie ale wystraczająco dobrze.
Plastik w obudowie wokół klucza musiałem docinać. 1mm w różnicy szerokości sprawiał, że klucz na styk się mieścił i wciskał. Sprężyna nie była w stanie go wysunąć.
Docinałem tak długo, aż bagnet swobodnie się otwierał.

Podsumowując, bardzo ciekawe rozwiązanie. Jeżeli ma się dodatkowe klucze, koszty nie są duże.
Sama centralka kosztuje trochę ponad 50zł
http://allegro.pl/sterown...4363601172.html
Są dwa piloty. Nawet jak je zepsujemy, możemy kupić nowe i przełożyć flaki.
Wadą jest uczucie tandety
Ten klucz-o-pilot nie jest taki jak w VW cz łałdi.
Tragedii nie ma ale jakiś niesmak pozostaje.
Tfu, ale się rozpisałem
Rafal_Szczecin - 14-07-2014, 09:27
uratowales trupa
Marcino - 14-07-2014, 09:34
Dużo dobrej roboty zrobione. Ze zdjęć widzę że to nie tylko moj ma problemy z korozją podwozia.
Maciek - 14-07-2014, 13:07
Marcino napisał/a: | Ze zdjęć widzę że to nie tylko moj ma problemy z korozją podwozia. |
No nooofki sztuki to te nasze Miśki nie są Ja się już rozglądam gdzie tu przyzwoitą konserwę zrobić.
fj_mike - 14-07-2014, 14:48
Rafal_Szczecin napisał/a: | uratowales trupa
|
Jak to mówi dzisiejsza młodzież, masakrancja była
Jedyna wartość tego trupa to użytkowa i tylko dlatego warto było go robić.
Szczerze mówiąc, nie znajdę, za pieniądze które włożyłem w reanimację, innego wozidła.
A najbardziej to się nie opłaca go teraz sprzedawać.
Chociaż, teraz nastawiłem się na pozbycie się turkusa za 2, maksymalnie 3 lata.
Jutro wymiana oliwy, Motul X-cess 5w40. Zobaczymy jak sobie poradzi.
eremita - 14-07-2014, 15:05
trochę roboty miałeś muszę swojego dokładnie przeglądnąć od spodu i jak jest dobrze to zakonserwować
Marcino - 14-07-2014, 15:57
fj_mike napisał/a: | Jedyna wartość tego trupa to użytkowa i tylko dlatego warto było go robić.
Szczerze mówiąc, nie znajdę, za pieniądze które włożyłem w reanimację, innego wozidła.
A najbardziej to się nie opłaca go teraz sprzedawać. |
Dokładnie, ja mam LPG to juz wogule w miare tanio i wygodnie mi się do pracy przemieszcza. A jako ze mam garaż i dużo chęci to bede cześć rzeczy chciał sam zrobić.
drexvs - 14-07-2014, 21:10
Mare !!! POKAŻ TE KRATKI BO TEŻ MUSZĘ COŚ DOROBIĆ DO MOJEGO ZDERZAKA A NIE BEDE DAWAŁ 200ZŁ ZA JEDNĄ KRATKĘ !
fj_mike - 16-07-2014, 10:32
drexvs, sporo roboty z kratkami, szkielet + żywica.
Fota mojej kratki:
Mocowanie są po obu stronach a nie po jednej jak w OEMowych.
areksz121 - 17-07-2014, 02:11
Dobra robota, ale z drugiej strony nie myslalem ze EA juz moze tak wygladac od spodu Jednak niektore miejsca troche lepiej u mnie wygladaly. Skoncze swojego i beda zdjecia dla porownania w sumie, a juz jest tego troche
fj_mike napisał/a: | Jedyna wartość tego trupa to użytkowa i tylko dlatego warto było go robić.
Szczerze mówiąc, nie znajdę, za pieniądze które włożyłem w reanimację, innego wozidła.
A najbardziej to się nie opłaca go teraz sprzedawać. |
To jest wlasnie to, jakby nie bylo przypilnowany Galant to super wozidlo mimo jego wieku, a pieniadze to tak jak mowisz Juz nie jeden mi w glowe pukal co ja robie, starego trupa robic, ze za kilka stowek (euro) takiego kupie ...niech zaczekaja jak Gal na droge publiczna wroci
BTW. Teraz jeszcze spokojnie sobie posluzy - rdzawy rak zahamowany - szerokosci
Mare - 21-07-2014, 15:44
i znowu musisz zmienić fotke w podpisie ^^
fj_mike - 21-07-2014, 19:29
Daj spokój, jeszcze zdjęcia nie zdążyłem zrobić
Next year, maybe
Wszyc - 11-08-2014, 17:28
Chyba widziałem dziś Twojego złomka na drodze zamiata po innych EA trzeba przyznać nowy lakier zawsze robi robote
fj_mike - 11-08-2014, 17:31
A jak to nie był mój
|
|
|