To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi

tresorex - 25-12-2013, 23:25

Jak najlepiej zająć się tylnymi wahaczami? Mam do wymiany tulejki zaznaczone w kółkach:


Kupować same tulejki czy całe wahacze? Jeśli tak to jakie?

deejay - 25-12-2013, 23:40

tresorex napisał/a:
Jak najlepiej zająć się tylnymi wahaczami? Mam do wymiany tulejki zaznaczone w kółkach:


Robota bez sensu , lepiej nowy wahacz i zapominasz o problemie .

robertdg - 25-12-2013, 23:40

Najlepiej wymień same tulejki, wahacze w zamiennikach potrafia sie trafić felerne i mogą być problemy z ustawieniem zbieznosci, katami pochylenia kół.
tresorex - 25-12-2013, 23:44

Ilu użytkowników tyle zdań.

Wolę wymienić tulejkę do starego wahacza. Kupiłem teraz ten który leci po skosie do przodu auta (41350A) i jest fatalnie wykonany. W poprzecznym ze sworzniem sam sworzeń mam jeszcze zdrowy więc nie chcę ruszać.

Hugo - 26-12-2013, 11:12

tresorex napisał/a:
Jak najlepiej zająć się tylnymi wahaczami?
Wykrecić wszystkie wahacze z auta, podjechać na prasę aby wycisnęli stare tulejki, wahacze oddać do piaskowania i polakierować (to samo co wyzej zrobić ze zwrotnicami), kupić komplet tulejek z poliuretanu, zamontować je samemu bez żadnego problemu, pojechać na ustawienie geometrii i rozkoszować się jazdą :wink:
tresorex - 26-12-2013, 16:34

A są dostępne poliuretany do EA?
komarsnk - 26-12-2013, 17:39

tresorex napisał/a:
A są dostępne poliuretany do EA?

Ano są :) LINK

dydek - 26-12-2013, 21:23

Hej,
grzebię sobie na forum próbując odszukać odpowiedź na mój problem. Niestety z mizernym skutkiem, więc może Wy będziecie mieli jakiś pomysł co to może być :
Gdy jadę do tyłu i potem do przodu słychać pojedyńcze stuknięcie. Ten sam dzwięk ( lub bardzo podobny, ale wydaje mi się że to ten sam ) słychać czasami jak kręcę kierownicą na parkingu. Dodam że samo zawieszenie nie ma luzów, komplet był wymieniany niedawno ( ostatnio banany ). Moje podejrzenia padają na magiel, lub gdzieś luz na nim, bo mam dodatkowo taki odczucie że pan Galo trochę myszkuje na drodze. Luzy na kolumnie sprawdzone i zdaje się że tam jest wszystko sztywno. Macie może jakieś pomysły co sprawdzać aby znaleźć winowajcę ? :?

i9i - 26-12-2013, 21:33

dydek napisał/a:
co sprawdzać aby znaleźć winowajcę

Podjedź na porządne szarpaki i powiedz co się dzieje, i jak diagnosta nie znajdzie co to stuka, to nie płać za diagnostykę.

Hugo - 26-12-2013, 22:24

dydek napisał/a:
Macie może jakieś pomysły co sprawdzać aby znaleźć winowajcę ?
Luzy na zaciskach hamulcowych przednich.
i9i - 26-12-2013, 22:27

Hugo napisał/a:
Luzy na zaciskach hamulcowych przednich.

Oraz górne łożyska amortyzatorów. Może być jeszcze sam klocek.

Krzyzak - 26-12-2013, 22:29

i9i napisał/a:
Oraz górne łożyska amortyzatorów.
od 1992 r Galanty nie mają łożysk na górze amortyzatorów (na dole zresztą też)
Remington - 26-12-2013, 23:17

Jak skręcam kierownicą lewo, prawo w miejscu i skrzypi mi z lewej strony to jest to wina wahacza prostego ? " Banana " miałem wymienianego około miesiąca temu.
dydek - 26-12-2013, 23:36

Panowie, dzięki wielkie za odpowiedzi.
@hugo, jeżeli chodzi o zaciski to odpada, nie mają luzów, co wielokrotnie sprawdzałem ( mój błąd że zapomniałem o tym wspomnieć w pierwszym poście ), a druga sprawa to że dzwięk nie jest tak "daleko", jeszcze jak miałem stare heble ( 256 mm ) to jeden zacisk pukał i był to inne dzwięk. oczywiście upewnie się jutro lub w sobotę , jeszcze raz.

@i9i, jest to pomysł na odszukanie, muszę to sprawdzić w najbliższym czasie o ile nic nie znajdę.

W wątku przewijał się jeszcze temat dociągania śrub. Czy warto to robić jeżeli dane elementy jak np. magiel nigdy nie były ruszane ( ok na 95 % nigdy :) ).

@Remington , ja kiedyś robiłem tak że brałem strzykawkę z cienką igłą i wstrzykiwałem przez osłonę gumową do sworznia, ten który skrzypi ( znaczy że skorodował w środku ) i po wstrzyknięciu przestanie jest do wymiany. Nie wie co na ten sposób koledzy, może to być delikatnie druciarski sposób ale zawsze działał :)

i9i - 26-12-2013, 23:38

Remington napisał/a:
to jest to wina wahacza prostego

Skrzypienie to bardziej guma, może być tuleja, spotkałem się też ze skrzypiącymi gumami na sprężynach.
Krzyzak napisał/a:
nie mają łożysk na górze amortyzatorów

Ale jest tulejka w gumach i wieczna nie jest :biggrin:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group