Nasze Miśki - Galant e88a czyli jak puściły mi nerwy i go kupiłem ;)
mkm - 05-11-2013, 14:32
Wojciech Bogacz napisał/a: | Amorki mają średnio po 75% |
Nie "mają po 75%" tylko tłumią w 75%
Torp12 - 05-11-2013, 14:39
Wojciech Bogacz napisał/a: | sprężyny są oryginalne (całe, nie popękane ani nic) |
A kiedy były wymieniane? Sprężyny się męczą i przestają być sztywne.
BeNeK - 05-11-2013, 16:43
A ja w nissanie miałem inaczej . Jak wymieniałem spręzyny to amory po mimo tego iż to KYB po przebiegu max 10k , chowały się to znaczy tłoczysko chowało się , samo wpadało do środka , a na przeglądzie pokazały sprawność na poziomie 73%
Wojciech Bogacz - 06-11-2013, 14:31
Torp12 napisał/a: | A kiedy były wymieniane? Sprężyny się męczą i przestają być sztywne. |
Jest to kwestia do dyskusji - pasuje widocznie poczytać
BeNeK napisał/a: | A ja w nissanie miałem inaczej . Jak wymieniałem spręzyny to amory po mimo tego iż to KYB po przebiegu max 10k , chowały się to znaczy tłoczysko chowało się , samo wpadało do środka , a na przeglądzie pokazały sprawność na poziomie 73% |
Właśnie tego się obawiam - ale czy może to być wina złej maszyny ? Widać muszę przejechać się do jakiej stacji diagnostycznej to mają nowy sprzęt i niech mi sprawdzą. Pasowało by to wiedzieć - czy sprawne czy nie
JCH - 06-11-2013, 17:41
Wojciech Bogacz napisał/a: | BeNeK napisał/a: | A ja w nissanie miałem inaczej . Jak wymieniałem spręzyny to amory po mimo tego iż to KYB po przebiegu max 10k , chowały się to znaczy tłoczysko chowało się , samo wpadało do środka , a na przeglądzie pokazały sprawność na poziomie 73% |
Właśnie tego się obawiam - ale czy może to być wina złej maszyny ? Widać muszę przejechać się do jakiej stacji diagnostycznej to mają nowy sprzęt i niech mi sprawdzą. Pasowało by to wiedzieć - czy sprawne czy nie | Amortyzator pracuje bardziej (jeśli nie całkowicie ) na rozciąganie więc tym, że przy wciskaniu tłoka jest "lekko" nie ma się co sugerować.
BeNeK - 06-11-2013, 18:54
JCH, Mojego nie wciskałem bo samo wpadało maksymalnie w dół i aby zamontować sprężynę jedna osoba musiała trzymać tłoczysko a druga skręcać
Wszyc - 06-11-2013, 21:29
To samo u mnie wylane wszystkie 4 amory mające już ponad 10lat tłumienie? 70 pare % to nie maszyna nie sprawna słyszałem że takie jazdy często mają właściciele wielowahaczówek w passacie kumpel miał to samo
krzysiakxxx - 16-11-2013, 09:06
mkm napisał/a: | Wojciech Bogacz napisał/a: | krzysiakxxx twierdzi, że na trzepakach (te maszyny co sprawdzają stan amorków na przeglądzie) nie da się sprawdzić stanu amorków. Przynajmniej w jakiś dokładny sposób. |
Bo pewnie zatrzymał się na maszynach w latach 80-tych
Da się i to w bardzo dokładny sposób.
Dostajesz wykres pracy amortyzatora i widzisz wszystko |
To teraz powiedz jak mogą być dobre amory u Wojtka, jeśli cieknie po nich olej? U mnie na starych amorach też wychodziło po 70 parę % a po wyjęciu ich ze sprężyn nie były w stanie utrzymać swojego ciężaru.
Torp12 napisał/a: | Wojciech Bogacz napisał/a: | sprężyny są oryginalne (całe, nie popękane ani nic) |
A kiedy były wymieniane? Sprężyny się męczą i przestają być sztywne. |
Widząc jak to auto się zachowywało na winklach podejrzewam że mogą być jeszcze seryjne.
Wojciech Bogacz napisał/a: |
Właśnie tego się obawiam - ale czy może to być wina złej maszyny ? Widać muszę przejechać się do jakiej stacji diagnostycznej to mają nowy sprzęt i niech mi sprawdzą. Pasowało by to wiedzieć - czy sprawne czy nie |
Pytanie za 100pkt, po co sprawdzać wylane amory?
fotka z tego tematu sprzed ponad 2 lat... z tego co wiem od tamtej pory nie zmieniałeś amortyzatorów
http://imageshack.us/phot...1105041351.jpg/
rosomak1983 - 16-11-2013, 14:26
krzysiakxxx napisał/a: | a po wyjęciu ich ze sprężyn nie były w stanie utrzymać swojego ciężaru. |
To ma trzeciorzedne znaczenie. Zlap amor i sprubuj gwałtownie go wyciagnac badz schowac tak sprawdzisz ,,recznie na oko'' ich sprawnosc tłumienia.
krzysiakxxx - 16-11-2013, 14:35
Tak oczywiście też robiłem, ogólnie latały prawie bez oporu a na maszynach było ponad 70%
Tu generalnie nie rozumiem po co Wojtek chce sprawdzać te amory na innych stacjach, jeśli one leją... jak mu wyjdzie wszędzie powyżej 70% to je zostawi myśląc że są ok?
Tomek - 16-11-2013, 14:40
krzysiakxxx napisał/a: | a na maszynach było ponad 70% |
ale to nie amortyzator miał 70%, tylko całe zawieszenie tyle miało
tak to już w Galantach jest,
krzysiakxxx - 16-11-2013, 14:44
Ale mi tego nie musisz tłumaczyć, próbuję raczej Wojtkowi wytłumaczyć że same % na przeglądzie nie mówią nic o amortyzatorach On twierdzi że mówią.
U siebie też mam wielowahacz z tyłu, do tego lekki "-" na całości, dlatego bez względu jakie będą siedzieć amortyzatory zawsze wyjdzie dużo procentów
Tomek - 16-11-2013, 15:00
krzysiakxxx napisał/a: |
Ale mi tego nie musisz tłumaczyć, próbuję raczej Wojtkowi wytłumaczyć że same % na przeglądzie nie mówią nic o amortyzatorach On twierdzi że mówią. |
tia, mówią
na przeglądzie minimum chyba 20%, albo 30% i diagnosta musi cie puscic i jeszcze powie, ze amortyzatory dobre
ja mialem ponad 70% u siebie i rzucało nim jak szatan, amory poszły w śmietnik
Wojciech Bogacz - 17-11-2013, 01:14
tomek84 napisał/a: | ja mialem ponad 70% u siebie i rzucało nim jak szatan, amory poszły w śmietnik |
U mnie jest coś podobnego - obstawiam amorki - tak jak pisał Krzysiek - jeden jest pewnie wylany a drugi sądzę, że podobnie. Przydały by się nowe... Jest to niemal pewne - czekam tylko opinię mechanika jak zacznie dłubać przy samochodzie.
Wszystkie te moje widzi-mi-się to efekt braku dostatecznych funduszy. Jak się takowe pojawią to się zastanowimy nad resztą
krzysiakxxx - 19-11-2013, 09:39
Wojciech Bogacz napisał/a: |
Wszystkie te moje widzi-mi-się to efekt braku dostatecznych funduszy. Jak się takowe pojawią to się zastanowimy nad resztą |
Niestety Wojtek tu nic nie wymyślisz... trzeba odkładać kasę na amory i tyle, przynajmniej przód bo nie wiem jak tył tam u Ciebie wygląda. Tylko jak już kupować to nie najtańsze olejówki (nawet nie wiem czy są do galanta) z allegro, ale coś lepszego
|
|
|