To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe - Lancer CYxA

lurek - 05-08-2018, 13:59

Przymierzam się do wymiany tarcz i kloców z przodu. Nie chcę szaleć ale też zanadto oszczędzać. Co powiecie na zestaw Zimmermanna?

Wypatrzyłem takie modele:
Tarcze
Nr katalogowy: 380.2170.20

https://allegro.pl/tarcze-zimmermann-mitsubishi-lancer-cs-4-otw-cy-i7415380615.html


klocki
Kod produktu: 380.2170.20

https://allegro.pl/zimmermann-tarcze-klocki-przod-lancer-08-1-8-2-0-i6215757732.html

apikus - 05-08-2018, 17:00

Ja na takich jeżdżę. Nie jest to może rewelacyjny zestaw, bo do ASXa wziąłem klocki Green Stuff do tarcz Zimmernanna i sbiektywnie hamowanie lepsze. A z drugiej strony nie zawiodłem się w Lancerze na komplecie Zimmernanna.

Zresztą drugi taki komplet Zimmermanna czeka na założenie w Lancerze.

BTW kod klocków jest inny: 23584.160.1

Golotheman - 06-08-2018, 07:27

lurek, ja jeżdżę na komplecie zimmermana coat z już 10 tys km, hamowanie trochę lepsze od fabryki. Nic nie bije, równomiernie zużywa się klocek i na tarczy nie ma jakiś chamskich rantów itp. Za tą cenę, jaką dałem za komplet (380 zł w hurtowni) uważam, że jest w miarę. Ale tarcze szybko korodują na deszczu, także nie ma co wierzyć w ich magiczne właściwości.. zobaczymy ile pochodzi ten zestawik. Na razie nie ma oznak wytarcia bieżni na tarczy.
apikus - 06-08-2018, 13:24

U mnie koło 50 tyś. wyszło na Zimmermannach. Jazda raczej miejska.
lurek - 06-08-2018, 16:32

apikus napisał/a:

BTW kod klocków jest inny: 23584.160.1


Masz rację, nie zauważyłem, że druga aukcja jest na komplet (klocki+ tarcze) i skopiowałem pierwszy nr jaki się pojawił ;)

Golotheman możesz podrzucić link do hurtowni na PW? :)

Mitsu_Gawlo - 26-01-2019, 15:48
Temat postu: siła hamowania
Wymieniłem właśnie pierwszy raz tarcze i klocki w serwisie. Przeżyły 56,5k km.

Wyszło tak, że wymieniłem na to co było dostępne.
Poprosiłem o jakieś lepsze zamienniki i dostałem tarcze nawiercane i nacinane Dokuji nj0088frs, ale ze standardowymi klockami TRW.
Potem, po około 800km przejechanych (także chyba wszystko się udało ułożyć), byłem na obowiązkowym przeglądzie na stacji diagnostycznej.
Takie parametry siły hamowania mi wyszły

i tylna oś z hamulcem ręcznym (na oryginalnych niewymienianych tarczach i klockach)



Ogólnie parametry przeglądu trzyma bez problemu. Jednak przy 3,4kN Tyku nie wygląda to zachwycająco
Moje pytanie jest takie czy to dużo czy mało?
Czy ta siła hamowania zależy od siły naciśnięcia pedału hamulca?
Ile wychodzi przy standardowych tarczach i klockach?
Pozdrawiam

1lukaszp1 - 27-01-2019, 11:25

Tekstar mam z przodu i piszczą.
tyku - 27-01-2019, 11:55

Mitsu_Gawlo napisał/a:
ale ze standardowymi klockami TRW
Szkoda, że nie założyli odpowiednich klocków do tych tarcz. :shock:
Mitsu_Gawlo napisał/a:
Tekstar mam z przodu i piszczą.

Może są źle założone (brak pasty montażowej, podkładki antywibracyjne). :roll:

adameeer - 27-01-2019, 12:34

Też mam Tekstar z przodu i bardzo piszczą oraz pylą
Mitsu_Gawlo - 28-01-2019, 09:07

tyku napisał/a:
Mitsu_Gawlo napisał/a:
ale ze standardowymi klockami TRW
Szkoda, że nie założyli odpowiednich klocków do tych tarcz. :shock:


Wiem, szkoda. Nie mieli. Sam później nie mogłem znaleźć. W ogóle strona polska Dokuji to porażka. Nie mogę znaleźć katalogów.
Z tymi hamulcami to ciekawa historia wynikła.
Poprosiłem w salonie o propozycję zamienników. Zaproponowali mi tarcze nawiercane. Myślę sobie, to za wysoka liga. Nie potrzebne mi aż takie. Myślałem, że zaproponują jakiś komplet ATE albo inne, i później przyjadę na instalację. Ostatecznie zdecydowałem się na standardowe. Jednak w czasie montażu na hali okazało się, że nie mieli tarcz standardowych, skończyły im się zapasy. Tarcze nawiercane dostałem w cenie standardowych :D Więc w sumie fajnie. Podziękowania dla serwisu. :D :D
Wydaje mi sie, że pracują lepiej niż standardowy komplet. Mocniej łapią w pierwszej fazie. Cały komplet nie piszczy, przynajmniej nie zauważyłem. Jednak jest głośniejszy. Ostrzegali mnie przed tym przy wyborze. Hamulce pracują głośniej, szczególnie na początku hamownia. Mnie to jednak nie przeszkadza. Dla mnie nie jest to dokuczliwe. Pylenia też zwiększonego nie zauważyłem. :D :D

lukaszkalb - 17-03-2019, 11:22
Temat postu: tarcze i klocki hamulcowe
coraz częściej przy hamowaniu z większej prędkości tarcze przód zaczynają dudnić j spada hamowanie, obstawiam słabe klocki i przy okazji wiem że tarcze też będzie trzeba zmienić, czy ktoś wymieniał tarcze i na jakie, czy można w zwykłym lancerze założyć tarcze nacinane lub nawiercane aby się nie tworzyła poduszka gazowa między tarczą a klockami ?? co polecacie na montaż??
po.miras - 17-03-2019, 11:56

Już niedługo czeka mnie wymiana tarcz i klocków na przód.
Tak na 90% będą to ZIMMERMANN 380.2170.20 i tak jak poprzednio EBC Green Stuff DP21614.
Jednak znalazłem jeszcze nawiercane ZIMMERMANN 380.2170.52
Zastanawiam się czy warto dołożyć trochę i wybrać te nawiercane do w/w klocków.

Venom86 - 17-03-2019, 11:58

Hej, to nie kwestia czy tarcze będą nacinane czy nawiercane po prostu kup porządne tarcze i klocki nie firmy "krzak"

Nie wiem skąd ludzie maja takie pomysły by zakładać tarcze i klocki wyczynowe do swoich "daily". W KJS'a będziesz jeździł czy co tydzień na tor gdzie będziesz grzał heble minimum przez 1h? wątpię... a pamiętaj ze te tarcze i klocki lepiej hamują kosztem ścieralności/żywotności.

Na forum jest wątek hamulców w Lancerach i dużo ludzi po prostu przeszczepiło zaciski od Outlandera albo z ralliart'a bo są 4 tłoczkowe i to znacznie poprawiło hamowanie nie tracze nacinane itp.

lukaszkalb - 17-03-2019, 14:27

No właśnie tarcze mam jeszcz oryginalne przebieg auta 74tys a klocki raz zmieniane około 20tys temu na bosha, i niestety hamowanie słabe więc pytam jakiej firmy tarcze i klocki polecacie bp będę musiał zmienić za około 15 tys km
Mitsu_Gawlo - 17-03-2019, 15:43

po.miras napisał/a:
Zastanawiam się czy warto dołożyć trochę i wybrać te nawiercane do w/w klocków.


Mogę wypowiedzieć się o mojej konfiguracji opisanej w poście wyżej. Tarcze nawiercane są wyraźnie głośniejsze podczas hamowania, łapią lepiej niż hamulce oryginalne, lepiej wyglądają :D Pytanie jest o trwałość, ale za krótko je mam aby porównać. Zwykłe wytrzymały u mnie prawie 60k km



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group