To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] SPALANIE WERSJI 1.8 - opinie

Trik - 23-09-2009, 16:28

Demonic napisał/a:
YANOUSHek napisał/a:
Czy zauważyliście, żeby Lancer spalał mniej paliwa jak zaświeci się rezerwa? Dzisiaj zdażyło mi się to pierwszy raz. Wyruszając rano do pracy tuż po odpaleniu silnika samochód pokazał mi ładny dystrybutor z napisem "Refuel". Bardzo zdziwiło mnie to, że jadąc tak samo jak zawsze do pracy (nawet stojąc w kilku krótkich korkach) na komputerze pokazała o wiele niższe spalanie niż zawsze - standardowo było około 11-12L (krótka trasa, dużo świateł itp); dzisiaj pojawiło się 9.5L - tyle nie miałem nawet jak udało się nie stanąć w żadnym korku.

Mam tylko jedno spostrzeżenie - mniej benzyny - lżejszy samochód :lol:

I następne spostrzeżenie - mniej benzyny lzejsza noga :mrgreen:

spowiednik - 23-09-2009, 18:42

Guzik prawda! Jedzie się nakarmić bydlę, znika 200pln z konta, metal na cały zycher i ognia! =)
Trik - 23-09-2009, 19:28

No tak tak, tylko do momentu nakarmienia nie daj panie w trasie na prowincji, to panika czy na pewno styknie na 70km, a w ok. 50km do celu dystansik znika i tylko 3 kreski :mrgreen: ikonka mryga wariacko i pikadełko. :wink: sam tak ostatnio jechałem i miałem 30km do stacji i 4 osoby balastu. Ekscytujące wielce.

...4 osoby balastu... w tym 2 dzieci 2 i 5 lat :doubt:

spowiednik - 23-09-2009, 19:33

4 osoby raz-dwa by dopchnęły do najbliższej stacji, a nawet musiałbyś uważać na ograniczenia prędkości :-) UWAGA: cienkie blachy!! mogliby odcisnąć dłonie na klapie ;-)
piomic - 23-09-2009, 20:29

spowiednik napisał/a:
metal na cały zycher i ognia
O to to! :twisted:
Anonymous - 23-09-2009, 20:33

Zastanawia mnie tylko jedna sprawa, otóż wątek co do dużej ilości spalanego paliwa tyczy się silników 1.8l i chyba na otarcie łez co niektórzy próbują wciskać ciemnotę, że 1.5 spalił by więcej od 1.8 gdyby...............powiem szczerze, że zaczyna mnie to już irytować!
Po jaką cholerę kupować auto z ponad 140konnym motorem i liczyc każdy litr paliwa, dla mnie to masakra! Trzeba było zastanowić się przed zakupem, ja tak zrobiłem i jeżdząc 90% po mieście jestem więcej niż zadowolony! Za te same pieniądze mogłem mieć 1.8l i podziękowałem sprzedawcy(świadomie), więc nie bijcie już piany, mleko się rozlało i trzeba
myśleć pozytywnie, albo kupić VW 1.9TDI i po sprawie, pozdr.

risc - 23-09-2009, 21:32

Trik napisał/a:
No tak tak, tylko do momentu nakarmienia nie daj panie w trasie na prowincji, to panika czy na pewno styknie na 70km, a w ok. 50km do celu dystansik znika i tylko 3 kreski :mrgreen: ikonka mryga wariacko i pikadełko. :wink: sam tak ostatnio jechałem i miałem 30km do stacji i 4 osoby balastu. Ekscytujące wielce.

...4 osoby balastu... w tym 2 dzieci 2 i 5 lat :doubt:


Spoko - w sierpniowym numerze poradnika redaktorzy AŚ zrobili testy. Wyszło im, że Lancerek 1.8 to prawdziwy rekordzista - od momentu zapalenia się rezerwy do całkowitego wyjechania paliwa na 0 (aż silnik przestał pracować) auto przejechało 152km i to bez eko jazdy.

spowiednik - 23-09-2009, 21:38

Bastek77, o tym co mówisz, wspominałem ze 20 stron wcześniej (sugerowałem dizla 1.2). Osobiście jestem bardzo zadowolony motorem 1.8 (zachwycony mógłbym być motorem evo ;-) , bo wykorzystuję jego możliwości. Pali tyle, ile potrzebuje.
jaca71 - 23-09-2009, 23:02

Bastek77 napisał/a:
Po jaką cholerę kupować auto z ponad 140konnym motorem i liczyc każdy litr paliwa, dla mnie to masakra! Trzeba było zastanowić się przed zakupem, ja tak zrobiłem i jeżdząc 90% po mieście jestem więcej niż zadowolony! Za te same pieniądze mogłem mieć 1.8l i podziękowałem sprzedawcy(świadomie), więc nie bijcie już piany, mleko się rozlało i trzeba

Bzdury waść piszesz :) Przed zakupem samochodu stwierdziłem że mam dosyć kosiarek, chcę samochód, który nie będzie wył zamiast jeździć, który nie będzie dostawał zadyszki po zapakowaniu rodziny i paru walizek, w którym wyprzedzanie nie będzie grą wojenną z napoleońską taktyką. Bo to wszystko już miałem i mnie na początku drażniło a potem zaczęło męczyć. Samochód, którym przyjemnie i bezszelestnie będzie się jeździło do 2500rpm. I taki mam.
A spalanie? spalanie jest produktem ubocznym cech posiadanego samochodu.
Ale
Bastek77 napisał/a:
i chyba na otarcie łez co niektórzy próbują wciskać ciemnotę, że 1.5 spalił by więcej od 1.8 gdyby...............powiem szczerze, że zaczyna mnie to już irytować!

Mnie zaczyna za to dziwić wciskanie że na tej samej drodze jadąc tak samo 1.8 spali dużo więcej niż 1,5. Przecież to przeczy fizyce :)

A konkluzja całej wypowiedzi jest taka że w pełni rozumiem i popieram ludzi kupujących duże silniki by statecznie wozić się po drodze i rozkoszować tą przyjemnością a nie po to by sprawdzać ile fura ma do setki i udowadniać wszystkim dookoła wyższość japońskiej myśli technicznej. Jeśli tą przyjemność połączymy z sensownym spalaniem (co jest możliwe) to czego chcieć więcej?

tomekrvf - 24-09-2009, 08:25

jaca71 napisał/a:
Przecież to przeczy fizyce

Niekoniecznie. Oba samochodu wykonują taka samą pracę jadąc z taką samą prędkością jednakże wyprodukowanie energii do wykonania tej pracy może przebiegać z różną sprawnością - stąd mozliwe różnice w spalaniu.

jaca71 - 24-09-2009, 08:37

tomekrvf napisał/a:
jaca71 napisał/a:
Przecież to przeczy fizyce

Niekoniecznie. Oba samochodu wykonują taka samą pracę jadąc z taką samą prędkością jednakże wyprodukowanie energii do wykonania tej pracy może przebiegać z różną sprawnością - stąd mozliwe różnice w spalaniu.

Do tego można doliczyć osprzęt - np. wspomaganie hydrauliczne vs elektryczne. Ale nie będą to drastyczne różnice. Różnica spalania wynika także z zachęty mocniejszego silnika do dynamiczniejszej jazdy.

gzesiolek - 24-09-2009, 09:00

jaca71 napisał/a:
tomekrvf napisał/a:
jaca71 napisał/a:
Przecież to przeczy fizyce

Niekoniecznie. Oba samochodu wykonują taka samą pracę jadąc z taką samą prędkością jednakże wyprodukowanie energii do wykonania tej pracy może przebiegać z różną sprawnością - stąd mozliwe różnice w spalaniu.

Do tego można doliczyć osprzęt - np. wspomaganie hydrauliczne vs elektryczne. Ale nie będą to drastyczne różnice. Różnica spalania wynika także z zachęty mocniejszego silnika do dynamiczniejszej jazdy.


i nieco wiekszej masy... ;)

Anonymous - 24-09-2009, 09:16

Panowie, czy ja komuś powiedziałem, że moje auto dużo pali, słabo przyspiesza i wyje jak kosiarka? Przecież nie ma wątku ciągnącego się na ponad 20 stron o wysokim spalaniu silników 1.5l tylko 1.8l, jeszcze raz napiszę, do miasta silnik 1.8 jest dla mnie niepotrzebny !!!
Jak ktoś jeździ dużo, w długie trasy to faktycznie 1.8l będzie lepszy i na długiej trasie może okazać się tak samo ekonomiczny jak 1.5. jednak w mieście różnice są duże i jest to fakt a nie dywagacja, pozdr.

gzesiolek - 24-09-2009, 09:53

Bastek77 napisał/a:
Panowie, czy ja komuś powiedziałem, że moje auto dużo pali, słabo przyspiesza i wyje jak kosiarka? Przecież nie ma wątku ciągnącego się na ponad 20 stron o wysokim spalaniu silników 1.5l tylko 1.8l, jeszcze raz napiszę, do miasta silnik 1.8 jest dla mnie niepotrzebny !!!
Jak ktoś jeździ dużo, w długie trasy to faktycznie 1.8l będzie lepszy i na długiej trasie może okazać się tak samo ekonomiczny jak 1.5. jednak w mieście różnice są duże i jest to fakt a nie dywagacja, pozdr.


1. Jest watek o spalaniu 1.5 to my tutaj sie Bastek doklejamy, miast tam siedziec bo tam jakos spokojnie... nie ma zachwytow ani narzekan. Ot potwierdzenie ze 1.5 nie pali duzo.
2. Bastek, ale nikt nie mowi ze Ty powinienes kupic 1.8 tak jak i Ty nie powinienes zbytnio ingerowac w to, ze ktos kupil 1.8 a teraz zastanawia sie jak nim spalic mniej niz zwykle sie spala. Ogolnie uzytkownikow Lancerka mozna podzielic wg mnie na 6 grup:
a) pierwsza to uzytkownicy 1.5 ktorzy chca nim poruszac sie glownie w miescie - tak jak Ty i ja. Wg mnie bardzo pozytywny wybor...
b) uzytkownicy 1.5 ktorzy chca spokojnej dostojnej jazdy takze w dlugich trasach - niezly wybor aczkolwiek halas-dziura przy 3,4-4k obrotow uprzykrza zycie bardziej niz w 1.8, a spalanie jest tylko ok. 1l nizsze...
c) uzytkownicy 1.5 ktorzy lubia dynamiczna jazde z gazem do podlogi... dla mnie glupota... bo w 1.8 znacznie lepsza jazda przy podobnym spalaniu...
d) uzytkownicy 1.8 ktorzy chca nim poruszac sie glownie w miescie, nie pochwalam wyboru... chyba ze chodzi o prestiz, czy jednak "rajdowe" zaciecie, ktorego w miescie tym bardziej nie pochwalam...
e) uzytkownicy 1.8 ceniacy sobie komfort i spokojna jazde w trasie, przy jednoczesnym zapasie koni pod maska... 1.8 (2.0, 2.0D) - jest to wg mnie idealny wybor... co moze nie dyskwalifikuje 1.5... ale jednak...
f) uzytkownicy 1.8 ktorzy cenia glownie te dodatkowe 34KM mocy i te pewnie 30Nm (nie pamietam dokladnie) momentu... o ile nie pochwalam jazdy opierajacej sie na "bootowaniu" to moge zrozumiec, iz ten wybor jest znacznie lepszy od 1.5...

3. aha Bastek nie uzywaj wykrzyknikow, bo wychodzisz na krzykacza... ;)

Problemem jest udawadnianie ze 1.5 jest do d... i odwrotnie. Po prostu kazdy wybieral to co na czym mu zalezalo.
I wg mnie kazdy wybral dobrze... no moze poza grupa c) i d) , ale to juz ich wybor ;)

Poza tym nie zapominajmy ze milosnicy SB nie mieli nawet takiego wyboru ;)

Uwex - 24-09-2009, 10:08

gzesiolek - i to Twoje zdanie : " Poza tym nie zapominajmy ze milosnicy SB nie mieli nawet takiego wyboru " - tyczy np. mnie i w związku z tym takie dylematy czy pali dużo czy mało mnie nie ruszają . Chciałem SB to mam i mam też automatycznie silnik 1.8 i tyle .
Świadomy wybór z wszystkimi tego konsekwencjami .
A co do całego tego tematu o spalaniu , to wydaje mi się , że chodzi tutaj raczej bardziej o porównania ile komu pali niż o to , że pali za dużo i narzekanie .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group