To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problem z cykaniem...

PABLO998 - 19-03-2014, 16:09

Witam! Dziś zabrałem się za czyszczenie i ewentualną wymianę moich popychaczy. Rozebrałem już wszystko, popychacze twarde i nie uginają się w ogóle, wyczyściłem wszystkie i odpowietrzyłem w oleju napędowym. Ale jak rozebrałem to wbiłem się w szok oto co zobaczyłem na wałkach pośrednich, . Kawałki (przypuszczam uszczelki) przytkały dopływ oleju do magistrali. To akurat jest fotka z wałka od strony wydechu, ale na wałku od strony kolektora ssącego jest również kawałek takiej gumki tylko, że mniejszy i normalnie zgłupiałem, czy tak ma być, czy rzeczywiście to są kawałki uszczelki,które pozatykały otwory olejowe?
Jestem w trakcie składania wszystkiego do kupy na co zwrócić uwagę przy montażu?
Czy taki stan rzeczy miał jakiś wpływ na dotychczasową pracę silnika?

[ Dodano: 19-03-2014, 16:12 ]

Hugo - 19-03-2014, 18:37

PABLO998 napisał/a:
Czy taki stan rzeczy miał jakiś wpływ na dotychczasową pracę silnika?
Oczywiście, że tak.
PABLO998 napisał/a:
na co zwrócić uwagę przy montażu?
Aby prawidłowo obrócić wałki pośrednie, tak by te otwory, które miałeś zatkane jakąś uszczelką były skierowane w stronę głowicy (w dół).
PABLO998 - 19-03-2014, 21:10

Wszystko poskładane i na razie nie chcę zapeszać, ale jest rewelacyjnie cicho - nawet nie stukło po odpaleniu :mrgreen: Praktycznie tylko jeden popychacz wymieniłem, bo nie mogłem go odpowietrzyć.
Hugo napisał/a:
Aby prawidłowo obrócić wałki pośrednie, tak by te otwory, które miałeś zatkane jakąś uszczelką były skierowane w stronę głowicy (w dół).

Hugo dzięki za podpowiedź, ale tego akurat pilnowałem jak oka w głowie

czerwony88 - 21-03-2014, 00:34

Wiem, że było ale nie mogę znaleźć. Przy wymianie popychaczy w silniku 6a13 wystarczy zdjąć pokrywy i nie trzeba nic robić z rozrządem?
Co trzeba odkręcić żeby wyjąć popychacze i resztę?

Marcino - 21-03-2014, 01:09

Cytat:
Co trzeba odkręcić żeby wyjąć popychacze i resztę?

Kilka śrubek i zabezpieczyć żeby ci ni powpadały do silnika:P

Krzyzak - 21-03-2014, 08:34

parę stron wcześniej są moje zdjęcia - pokazują przyrządy do trzymania popychaczy zrobione z profili UD do płyt gipsowych
fergul11 - 22-04-2014, 15:01

No i się zaczęła perkusja pod maską :evil:
zimny -cisza !
po kilometrze -nie stuka ,tylko wali :!:
po 10 kilometrach - stuka metalicznie
...ale wystarczy zgasić silnik na 5 minut i można cieszyć się ciszą :?:
Trzeba chyba skompletować hydraulic adjusters i wymienić , a przy okazji rozrząd ?

bbandi - 28-04-2014, 15:10

Co myślicie o wpływie jakości benzyny na popychacze i ogólnie pracę V-ki?, ja przez rok latałem na paliwie z Auchan (98) a teraz na Lotosie i jabky lepsza praca motoru...
Marcino - 28-04-2014, 16:04

dla mnie bez różnicy. Ale ja na LPG latam
sampler - 28-04-2014, 20:18

bbandi napisał/a:
Co myślicie o wpływie jakości benzyny na popychacze i ogólnie pracę V-ki?, ja przez rok latałem na paliwie z Auchan (98) a teraz na Lotosie i jabky lepsza praca motoru...


wplyw na popychacze zaden bo to uklad olejowy.

OcIeJ - 02-05-2014, 19:32
Temat postu: Popychacze w EA2A
Witam, czy popychacz który po ścisnięciu do momentu wycisnięcia z niego oleju, nie wraca sam do początkowej pozycji uznaje sie za uszkodzony? Wczoraj zaczeła mi cykać głowica, z dnia na dzień. Dziś wyjąłem popychacze z dzwigienek. Wszystkie od strony kolektora wydechowego zgniotłem by wycisnąć z nich olej. Ładnie wróciły do pozycji "wycisniętej" i swobodnie pracują w paluszkach ; ) Zaś od strony kolektora ssącego 4/8 po wycisnięciu oleju nie wracają same do żadanej pozycji. Oznacza to że są uszkodzone i należy je wymienić? Jeśli tak to wymienić tylko 4 czy wszystkie 8?
sampler - 02-05-2014, 21:26

Nie wiem jak wyglada procedura w EA2 ale w 2.5 popychacze czysci sie w oleju napedowym a nie wyciska oleju poprzez wduszenie
OcIeJ - 02-05-2014, 23:00

Dwóch mechaników mi tak doradziło, z czego jeden raczej zna sie na rzeczy. Wymontować popychacze, ścisnąć imadełkiem z nie dużą siłą by olej wypłynął. Poprubować kilka razy palcami czy pracują i poskładać. I tu moje pytanie, czy te 4 sztuki które po ściśnięciu nie wróciły do pozycji przed zdjęciem moge uznać za niesprawne? Głowica założona na tych samych popychaczach i dzwięk nie ustapił. 4 sztuki można kupić nówki orginalne, 8 z resztą też, ale 16 to już spory wydatek.
arturj123 - 02-05-2014, 23:47

Instrukcje itp. odnośnie czyszczenia popychaczy
:arrow: http://www.sendspace.pl/f...65047015a8744e8

Klikasz:
Nazwa pliku:
hydropopychacze.zip

robertdg - 03-05-2014, 08:09

Można uznać za niesprawne, ale i tak powinno się posprawdzać głowki popychaczy, nowe oryginalne hydrauliczne popychacze kietyś były dostępne w mitsustyle w pszczynie po 110zł, normalnie chyba coś koło 170zł za sztuke, zamienniki już od 24zł za sztuke można kupić


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group