To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Opony....... czyli wszystko o oponach

_Slawek_ - 28-10-2011, 13:51

I dlatego jednak pomimo wszystko wolę się sugerować testami opon w moto-gazetach, adac-ach itp. Dla pewności wystarczy skonfrontować kilka testów przeprowadzonych w w/w i co najwyżej posiłkować się ocenami userów. Zawsze będzie to bardziej obiektywne niż same oceny użytkowników, gdzie mamy do czynienia z różnymi autami, nawierzchniami, ciśnieniem w oponach, wiekiem opon, stylami jazdy i tak można wymieniać dłuuuugo :) I nie trafia do mnie tłumaczenie, że testy wygrywają Ci producenci, którzy więcej płacą, bo nie chce mi się wierzyć, że w ostatnim teście Motoru na śniegu zdecydowanie wygrały Frigo 2, a nie stać było Dębicy na lepsze wyniki na mokrym :mrgreen:

Można więc śmiało stwierdzić, że DF 2 będzie całkowicie wystarczającą oponą dla spokojnego, ostrożnie jeżdżącego kierowcy, ale oczywiste też jest, że w sytuacji awaryjnej nie zapewni mu maksimum bezpieczeństwa.

Poza tym podobno część opon, które rewelacyjnie wypadają w testach jako nowe, potrafią już po około 10tys. km zachowywać się o wiele gorzej niż wynikało by to z tak niewielkiego zużycia... Czyli najlepiej było by zakładać nowy komplet co sezon bo po jednym sezonie wyniki tych testów nie mają już nic wspólnego z rzeczywistością i może się okazać, że używana budżetówka będzie się spisywała lepiej od używanej opony z górnej półki a takich testów już raczej nikt nie robi... ciekawe dlaczego :P :rolleyes: :roll:

Student - 28-10-2011, 14:04

Frigo 2 to dobra opona , potwierdzam z użytkownia, na mokrym i suchym to wszytkim pojadę natomiast jak nie pzrejdzie przez kopny śnieg to tylko łopata a Frigo wtedy nie zawodzi jak w traktorze :lol: , .
Kupił bym i do nowego samochodu ale nie robia rozmiaru 205/60/16 więc kupiłem Good Year UG8.

komarsnk - 28-10-2011, 14:18

Krzyzak napisał/a:
komarsnk napisał/a:
Może już były tak stare (wiekowo)
one mają 2 lata :) - przynieść fotki bieżnika? opony są jak nowe...

Bieżnik bieżnikiem ale wiek gumy przecież wpływa na jej twardość... Jak były jeżdżone w temp. +10 stopni wzwyż to guma zaczyna twardnieć... A że w Polsce nie robią opon z rewelacyjnych mieszanek to pewnie się już "utleniły" i w zimie jest po zawodach :)
Ot taka hipoteza co do Twoich opon :) Wcale nie musi być prawdziwa :p

Jackall - 29-10-2011, 08:20

komarsnk napisał/a:
Jak były jeżdżone w temp. +10 stopni wzwyż to guma zaczyna twardnieć...
A kolega przez lato przechowuje opony zimowe w chłodni? :P

Ja od dwóch tyg mam Dunlop SP Winter Sport 4D i muszę przyznać, że nawet szybkie zakręty na suchym asfalcie nie robią na nich wrażenia, na mokrym lub śniegu jeszcze ich nie sprawdziłem więc o tym jeszcze nie piszę.

A co do testów w różnych gazetach to jestem mocno sceptyczny jak chodzi o wyniki...
Pomijając już fakt, że przeważnie taki test obejmuje tylko 6-8 modeli opon (bez takich producentów jak Yokohama, Nexen, Toyo itp) często się zdarza, że opona x w rozmiarze 195/65R15 wygrywa z oponą y a już w rozmiarze 205/60R15 x przegrywa?!? Dlatego może przy okazji dyskusji która opona jest lepsza a która gorsza bierzmy pod uwagę również rozmiary :P

komarsnk - 29-10-2011, 08:37

Jackall napisał/a:
komarsnk napisał/a:
Jak były jeżdżone w temp. +10 stopni wzwyż to guma zaczyna twardnieć...
A kolega przez lato przechowuje opony zimowe w chłodni? :P

Heheh widzę, że rozmowa sprowadza się do dziwnego poziomu :rolleyes:
Poczytaj sobie o tym jak i dlaczego opony tracą swoje właściwości w czasie i jaki wpływ na ten proces ma temperatura.

Jackall - 29-10-2011, 10:24

Nie neguje tego, że guma traci swoje właściwości pod wpływem wieku czy temperatury jednak dwa lata dla opony to żaden wiek.
I nie dajmy się zwariować, że jak przejedziesz się na zimówkach w temp +10 to one są od razu do wywalenia :P co innego jeździć na zimówkach przez cały rok.
komarsnk powiedz w takim razie czy sam codziennie rano sprawdzasz temp i zakładasz odpowiednie opony?

komarsnk - 29-10-2011, 11:15

Jackall napisał/a:
Nie neguje tego, że guma traci swoje właściwości pod wpływem wieku czy temperatury jednak dwa lata dla opony to żaden wiek.
I nie dajmy się zwariować, że jak przejedziesz się na zimówkach w temp +10 to one są od razu do wywalenia :P co innego jeździć na zimówkach przez cały rok.
komarsnk powiedz w takim razie czy sam codziennie rano sprawdzasz temp i zakładasz odpowiednie opony?

Jackal ale my tu nie rozmawiamy o tym jak zapobiegać twardnieniu gumy tylko o tym dlaczego potencjalnie dwuletnia opona może nie nadawać się do jazdy zimą (!).
+10st. to nie jest jakaś graniczna temperatura, powyżej której opona się dematerializuje i kaplica. Jak masz +10 na termometrze to asfalt zazwyczaj ma kilka stopni więcej. Opona na takim asfalcie nie leży sobie do góry :butthead: tylko pracuje na samochodzie a to jest różnica.
Do tego dochodzi nie najlepsza jakość gumy polskich dębic i już masz kolejny czynnik.
O ile dla opon letnich wiek ma mniejsze znaczenie o tyle dla zimowych 2 lata to może być graniczny termin przydatności i tyle. A jeśli masz zaraz zamiar zanegować wpływ twardości gumy na przyczepność bo przecież jeszcze dużo bieżnika jest to odlej sobie oponę z poliuretanu z bieżnikiem z nowej opony ;p ocenisz sam :)
I nie dajmy się wciągać w jakieś wydumane założenia z trzymaniem opon w lodówce :rolleyes:

Jackall - 29-10-2011, 11:52

komarsnk napisał/a:
potencjalnie dwuletnia opona może nie nadawać się do jazdy zimą
Nowe opony nie właściwie przechowywane również mogą się nie nadawać do użytku ale nie dajmy się zwariować. Poza tym większości społeczeństwa najzwyczajniej nie stać na kupno co dwa lata nowych opon zimowych i to jeszcze najlepiej z najwyższej półki.
Chodzi mi tylko o to, że mieszkamy w najgorszym klimacie gdzie są częste i duże zmiany temperatur ale nie ma co panikować gdy kilka dni pojeździmy na zimówkach gdy jest +10.
komarsnk napisał/a:
jeśli masz zaraz zamiar zanegować wpływ twardości gumy na przyczepność
O twardości gumy chyba się nie wypowiadałem :P
komarsnk napisał/a:
I nie dajmy się wciągać w jakieś wydumane założenia z trzymaniem opon w lodówce :rolleyes:
Tak tylko pytam bo pracuje w chłodni a w zasadzie w mroźni i mógłbym tam sobie oponki przetrzymać :twisted:
komarsnk - 29-10-2011, 12:20

Jackall napisał/a:
komarsnk napisał/a:
potencjalnie dwuletnia opona może nie nadawać się do jazdy zimą
Nowe opony nie właściwie przechowywane również mogą się nie nadawać do użytku ale nie dajmy się zwariować. Poza tym większości społeczeństwa najzwyczajniej nie stać na kupno co dwa lata nowych opon zimowych i to jeszcze najlepiej z najwyższej półki.
Chodzi mi tylko o to, że mieszkamy w najgorszym klimacie gdzie są częste i duże zmiany temperatur ale nie ma co panikować gdy kilka dni pojeździmy na zimówkach gdy jest +10.

zgadzam się w 100% ze wszystkim powyzszym - ale to, że nas nie stać na częstą zmianę opon nie oznacza, że one się nad nami zlitują i dla nas nie będą twardniały :finga:
Jackall napisał/a:
komarsnk napisał/a:
jeśli masz zaraz zamiar zanegować wpływ twardości gumy na przyczepność
O twardości gumy chyba się nie wypowiadałem :P

zgadza się ale jakbyś doczytał to wolałem Cię uprzedzić ;p
Jackall napisał/a:
komarsnk napisał/a:
I nie dajmy się wciągać w jakieś wydumane założenia z trzymaniem opon w lodówce :rolleyes:
Tak tylko pytam bo pracuje w chłodni a w zasadzie w mroźni i mógłbym tam sobie oponki przetrzymać :twisted:

Ty tą ciężarówka to jeździsz z przodu czy z tyłu, że mówisz, że pracujesz W(!) mroźni?? :finga:
żart ;p

marcin.art - 29-10-2011, 21:14

witam własnie stałem się posiadaczem galanta 2.5v6 z 97roku i jest on na oponach letnich 205/65/R15 wcześniej jeździłem roverem 620 i zostały mi po nim prawie nowe zimówki po jednym sezonie o rozmiarze 195/65/R15 mogę je założyć na felgi od rekina czy będą za wąskie?
stary alfer - 29-10-2011, 21:22

marcin.art,

będę ok. Zakładaj.

sipex - 29-10-2011, 22:45

Witam
Założyłem dziś w Miśku nowe opony zimowe Bridgestone 195/65 R15,wyważone,felgi proste,ustawiona zbieżność i samochód ściaga delikatnie na prawą stronę;/czy wie ktoś może co jest przyczyną?dodam że znajomy w 4-miesięcznym lancerze ma ten sam problem na oponach letnich wszystko oki założył zimówki też nowe i tak samo ciągnie auto do prawej..testowałem na rożnych nowych odcinkach dróg..

Jackall - 30-10-2011, 09:51

marcin.art wszystko zależy od szerokości felg ale u mnie pasowało takie przejście więc powinno być ok.
sipex sprawdź ciśnienie w oponach. Jeżeli auto (zawieszenie) jest sprawne to chyba jedyna opcja przez którą może ściągać.
A 4-miesięczne auto wcale nie znaczy (niestety) że nie jest po przejściach. Znajomy był z tym w serwisie? Powiedzieli mu co może być przyczyną ściągania?

sipex - 30-10-2011, 12:11

Jackall,

zawieszenie calutkie zrobione ostatnio jeszcze wymieniłem tylni wahacz i końcówke z przodu..a ciśnienie to nie wiem czy sprawdzał przy założeniu bo pompował mi je kto inny..dzięki za pomoc dziś to sprawdze i dam znać :P

galantfanradom - 30-10-2011, 16:23

Jeśli problem nie minął i dalej ściąga zamień opony stronami na osiach. Czasami pomaga :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group