To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T

Hugo - 13-05-2015, 08:02

Jogurt napisał/a:
Hugo pamiętasz może nr kopułki i palca z Blue Printa?
Nie pamiętam.
Tomek - 13-05-2015, 09:24

Hugo napisał/a:
Jogurt napisał/a:
Hugo pamiętasz może nr kopułki i palca z Blue Printa?
Nie pamiętam.


ja pamiętam

Hugo - 16-05-2015, 21:37

Wymieniony prawy przegub wewnętrzny na inny lewy, dopasowywałem go do rolej i szukałem miejsca, w którym ma najmniejszy luz (w każdym położeniu wydawał się podobny), wcisnąłem 2 całe tubki smaru molibdenowego firmy GKN (80 g każda) i jeszcze ok. 20 g z trzeciej tubki. Smaru było tyle, że nie mogłem założyć gumy osłonowej (wycisnęło się ok. 20 g na zewnątrz). Po zapięciu opaski nie było już czuć żadnego luzu na przegubie. Półoś zamontowana i... UWAGA! wielkie G :evil: Po pierwszej przejażdżce było w miarę OK, było wyczuwalne tylko mrowienie na 3 biegu podczas powolnego rozpędzania, teraz jest już podobnie jak było przed wymianą. Masakra z tymi przegubami w V6. Wymiękam... Totalnie nie wiem co mam zrobić. Mam wrażenie, że teraz wibracje dochodzą bardziej zza kierownicy, czyli od lewego przegubu wewnętrznego, którego nie ruszałem. Zdarza się, że one też się wybiją, czy raczej tylko prawe? Chcę założyć zamiast lewego inny prawy i nawalić tyle samo smaru, tylko znając życie nic to nie da. Porażka.

Mam już myśli, że może uszkodziło się coś w skrzyni biegów od jazdy tyle czasu z tymi wibracjami, no ale inni jeżdżą dłużej z większymi i nie słyszałem, aby ktoś z tego powodu remontował skrzynię biegów.

Aha, największe wibracje są podczas przyśpieszania na lekko skręconych kołach podczas wychodzenia z zakrętu w lewo.

Zastanawiam się nad oddaniem przegubów wewnętrznych (albo chociaż prawego) do regeneracji tylko słyszałem, że to droga zabawa. Co o tym myślicie?

robertdg - 16-05-2015, 22:01

Hugo napisał/a:
największe wibracje są podczas przyśpieszania na lekko skręconych kołach podczas wychodzenia z zakrętu w lewo.
Bo dociąza się prawa póloś, kontrola poduszek silnik/skrzynia tak dla profilaktyki ;-)
Hugo - 18-05-2015, 22:18

robertdg napisał/a:
kontrola poduszek silnik/skrzynia tak dla profilaktyki
Sprawdzę je, ale robiłem to już tyle razy, że... Chyba najlepiej byłoby je wymontować do sprawdzenia...
Nie dają mi spokoju te wibracje i pomyślałem, że może niski poziom oleju w skrzyni może je powodować? Jest to możliwe? Sprawdziłem poziom zgodnie z manualem i jest taki (na czerwonej kresce):


Nie za niski?

robertdg - 18-05-2015, 22:53

Jeżeli sprawdzałeś tak jak manual pisze to masz trochę za nisko, bo minimum na HOT a winno być między MIN a MAX przedziału HOT
dmi - 19-05-2015, 00:46

Hugo napisał/a:
Nie za niski?


mam podobny stan a może nawet niższy, u mnie jest idealnie, zero wibracji, przeguby zewnętrzne mam wymienione również, jden firmy NTY, drugi nie pamiętam :) jest dobrze od 5k km.

Juiceman - 19-05-2015, 05:55

Też to przerabiałem Hugo - i doszedłem do tych samych wniosków - że to coś w skrzyni musi być uwalone. Ale Mechanik twierdzi że nic z tego. :roll:

Może uda się podmienić sprężyny na -3cm w przed wyjazdem lub po wyjedzie na ET ...

Hugo - 19-05-2015, 07:59

dmi, masz obniżone zawieszenie?
Juiceman napisał/a:
Też to przerabiałem Hugo - i doszedłem do tych samych wniosków - że to coś w skrzyni musi być uwalone. Ale Mechanik twierdzi że nic z tego.
Ja się poddaję, ewentualnie sprawdzę jeszcze poduszki silnika i skrzyni, założę prawy przegub na lewą stronę i nawalę smaru, a jak to nie pomoże to się poddaję i wołam kumpla mechanika. Mówi, że postawimy przód auta na klockach na kanale, skrzynia na "D" i pedał gazu w podłogę. On będzie obserwował półosie i mówi, że musi być coś widać.
Juiceman - 19-05-2015, 09:01

Zrobiliśmy tak z Bartkiem, w efekcie do wymiany poszły dwie półosie. Ale dalej przy skręconych kołach i szybszym ruszeniu czuć delikatne wibracje. Także zostaje już mi tylko sprawdzenie jak to wygląda na sprężynach -30mm. Jak dalej będzie to samo to chyba zostaje tylko wersja off road xD
Hugo - 19-05-2015, 09:20

Juiceman napisał/a:
Jak dalej będzie to samo to chyba zostaje tylko wersja off road xD
Porażka. Samochód, którym się nie da normalnie jeździć na obniżających sprężynach. Takie rzeczy tylko w Galu EA :?
Co się działo z półosiami po postawieniu auta na kołkach? Rzucało nimi? Lewą też?

Juiceman - 19-05-2015, 09:40

Na podnośniku było auto. Prawo ośka miała takie bicie że wyglądało jakby miała wyskoczyć. Po wymianie było ok.
Hugo - 19-05-2015, 11:41

Juiceman napisał/a:
Na podnośniku było auto.
To niedobrze. Chodzi o to, żeby auto było podparte na wahaczach (tak jakby stało na kołach).
Juiceman napisał/a:
Po wymianie było ok.
A mimo to na zakrętach wibruje. Można dojść do wniosku, że przegub pracuje wtedy pod złym kątem.
robertdg - 19-05-2015, 22:31

To może spróbujcie zmierzyć jak głeboko osadzony jest przegub w pozycji rozciągnietego zawieszenia a jak bardzo się chowa w kielich po osadzeniu zawieszenia w pozycji drogowej, jezeli będzie na dnie kielicha to niestety ale elastycznośc poduszek będzie powodować jedynie większe napory na pólosie przy skrętach
Hugo - 19-05-2015, 23:00

robertdg, jak to najlepiej/najłatwiej zrobić?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group