To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Galant Marcino historia jednego z pierwszych EAW na MM

deejay - 18-07-2020, 00:03

jacek11,

Jaką grubość sprężyn zastosowałeś 10 czy 11 mm?

jacek11 - 18-07-2020, 11:28

Już nie pamiętam, ale wymiary się zgadzały. Ogólnie sprężyny mam używane, i chcę kupić nowe, albo obciąć przednie, i dopasować w ten sposób wysokość.
deejay - 18-07-2020, 15:04

Nie polecam cięcia przednich sprężyn i montażu na tył. Kiepsko się prowadzi auto, bo charakterystyka pracy jest ich inna. Jeśli chcesz to mam kpl idealnych sprężyn z EA.

Tak auto stało na nich 😉


jacek11 - 18-07-2020, 16:18

O kurde, to tył powinien stać aż tak wysoko ? znakiem tego, moje springi już zdechły, bo mam auto o wiele niżej.
Krzyzak - 18-07-2020, 20:41

U moim na nowych sprężynach i nowych amortyzatorach odległość od środka felgi do blachy nadkola to 35cm (opony 195/65/15), u Marcino było to samo. Pamiętam, że między oponę a nadkole mogłem swobodnie włożyć 3 palce (albo 4 :) ). Mowa o kombi. Nie polecam przednich sprężyn na tyle - miałem, jest wysoko i twardo i dodatkowo tnie opony od wewnątrz.
Hugo - 18-07-2020, 23:04

Krzyzak napisał/a:
U moim na nowych sprężynach i nowych amortyzatorach odległość od środka felgi do blachy nadkola to 35cm
W moim sedanie też dokładnie tyle z tyłu na standardowych sprężynach, co prawda na oponach 225/40 R18, ale generalnie obwód jest zbliżony do 195/65 R15.
Marcino - 20-07-2020, 15:21

Krzyzak napisał/a:
U moim na nowych sprężynach i nowych amortyzatorach odległość od środka felgi do blachy nadkola to 35cm (opony 195/65/15), u Marcino było to samo. Pamiętam, że między oponę a nadkole mogłem swobodnie włożyć 3 palce (albo 4 :) ). Mowa o kombi. Nie polecam przednich sprężyn na tyle - miałem, jest wysoko i twardo i dodatkowo tnie opony od wewnątrz.

DOkłądnie tak jest. Nowe KYB z tyłu i amorki ULYRA Sr i jest ok, prześwit na około 3 palce. Przód na serii jest wyzej.

Marcino - 20-07-2020, 15:22

jacek11 napisał/a:
Woziłeś jakieś ciężary w bagażniku ? Ja po załadowaniu stu kilogramów, koła mam w nadkolach

Woziłem załadowany na maxa - piasek w workach, pustaki i inne takie. Też wtedy siadał ale to było naprawdę duzo.

Marcino - 20-07-2020, 15:24

U mnie niestety przerdzewniał kominek i woda cieknie do środka. Wróce z Urlopu to bede działal.
Spawanie od góry czy od spodu?
Czy jednak na szybko uzyć sika flex lub inna masa uszczelniajaca i zobaczyć czy bedzie dobrze?

jacek11 - 20-07-2020, 15:57

Dzięki Panowie za podpowiedzi. Muszę mieć dobre sprężyny, bo często coś wożę, a butla z gazem to dodatkowy balast.

Marcino napisał/a:
U mnie niestety przerdzewniał kominek i woda cieknie do środka. Wróce z Urlopu to bede działal.
Spawanie od góry czy od spodu?

Od góry dojście słabe z tego co kojarzę.

savagger995 - 20-07-2020, 20:26

ja przy okazji swapa jak miałem deskę ściągnięta to dostałem się tam po wykręceniu wentylatora. W przyszłości chce także spróbować się tam dostać z drugiej strony po odkręceniu mechanizmu wycieraczek
Marcino - 21-07-2020, 01:19


Tak to wyglada.

Jacek tył od środka koła do rantu 36cm przód 39cm. Opona 205/50/17

Marcino - 21-07-2020, 10:51

[quote="Marcino"

Jacek tył od środka koła do rantu 36cm przód 39cm. Opona 205/50/17[/quote]
Tak siedział na 15”
Jak go doładowałem


jacek11 - 21-07-2020, 16:10

No to u mnie ewidentnie leżą sprężyny. A przynajmniej lewa strona. Nie wiem, czy przez pomyłkę nie założyłem innej sprężyny na lewej stronie.

Kominek masz potężnie skorodowany. Jedynie ciąć wzmocnienie, i dobrać się do niego od góry. Ale nagrzewnicę i tak chyba będziesz musiał wyjąć. Sporo roboty.
Może spływy masz zapchane, bo jak kiedyś zaglądałem u mnie, to było tam wzorowo :roll:

Marcino - 21-07-2020, 19:16

Pewnie dziubne od góry i zaspawam :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group