Nasze Miśki - Galant Marcino historia jednego z pierwszych EAW na MM
deejay - 18-07-2020, 00:03
jacek11,
Jaką grubość sprężyn zastosowałeś 10 czy 11 mm?
jacek11 - 18-07-2020, 11:28
Już nie pamiętam, ale wymiary się zgadzały. Ogólnie sprężyny mam używane, i chcę kupić nowe, albo obciąć przednie, i dopasować w ten sposób wysokość.
deejay - 18-07-2020, 15:04
Nie polecam cięcia przednich sprężyn i montażu na tył. Kiepsko się prowadzi auto, bo charakterystyka pracy jest ich inna. Jeśli chcesz to mam kpl idealnych sprężyn z EA.
Tak auto stało na nich 😉
jacek11 - 18-07-2020, 16:18
O kurde, to tył powinien stać aż tak wysoko ? znakiem tego, moje springi już zdechły, bo mam auto o wiele niżej.
Krzyzak - 18-07-2020, 20:41
U moim na nowych sprężynach i nowych amortyzatorach odległość od środka felgi do blachy nadkola to 35cm (opony 195/65/15), u Marcino było to samo. Pamiętam, że między oponę a nadkole mogłem swobodnie włożyć 3 palce (albo 4 ). Mowa o kombi. Nie polecam przednich sprężyn na tyle - miałem, jest wysoko i twardo i dodatkowo tnie opony od wewnątrz.
Hugo - 18-07-2020, 23:04
Krzyzak napisał/a: | U moim na nowych sprężynach i nowych amortyzatorach odległość od środka felgi do blachy nadkola to 35cm | W moim sedanie też dokładnie tyle z tyłu na standardowych sprężynach, co prawda na oponach 225/40 R18, ale generalnie obwód jest zbliżony do 195/65 R15.
Marcino - 20-07-2020, 15:21
Krzyzak napisał/a: | U moim na nowych sprężynach i nowych amortyzatorach odległość od środka felgi do blachy nadkola to 35cm (opony 195/65/15), u Marcino było to samo. Pamiętam, że między oponę a nadkole mogłem swobodnie włożyć 3 palce (albo 4 ). Mowa o kombi. Nie polecam przednich sprężyn na tyle - miałem, jest wysoko i twardo i dodatkowo tnie opony od wewnątrz. |
DOkłądnie tak jest. Nowe KYB z tyłu i amorki ULYRA Sr i jest ok, prześwit na około 3 palce. Przód na serii jest wyzej.
Marcino - 20-07-2020, 15:22
jacek11 napisał/a: | Woziłeś jakieś ciężary w bagażniku ? Ja po załadowaniu stu kilogramów, koła mam w nadkolach |
Woziłem załadowany na maxa - piasek w workach, pustaki i inne takie. Też wtedy siadał ale to było naprawdę duzo.
Marcino - 20-07-2020, 15:24
U mnie niestety przerdzewniał kominek i woda cieknie do środka. Wróce z Urlopu to bede działal.
Spawanie od góry czy od spodu?
Czy jednak na szybko uzyć sika flex lub inna masa uszczelniajaca i zobaczyć czy bedzie dobrze?
jacek11 - 20-07-2020, 15:57
Dzięki Panowie za podpowiedzi. Muszę mieć dobre sprężyny, bo często coś wożę, a butla z gazem to dodatkowy balast.
Marcino napisał/a: | U mnie niestety przerdzewniał kominek i woda cieknie do środka. Wróce z Urlopu to bede działal.
Spawanie od góry czy od spodu? |
Od góry dojście słabe z tego co kojarzę.
savagger995 - 20-07-2020, 20:26
ja przy okazji swapa jak miałem deskę ściągnięta to dostałem się tam po wykręceniu wentylatora. W przyszłości chce także spróbować się tam dostać z drugiej strony po odkręceniu mechanizmu wycieraczek
Marcino - 21-07-2020, 01:19
Tak to wyglada.
Jacek tył od środka koła do rantu 36cm przód 39cm. Opona 205/50/17
Marcino - 21-07-2020, 10:51
[quote="Marcino"
Jacek tył od środka koła do rantu 36cm przód 39cm. Opona 205/50/17[/quote]
Tak siedział na 15”
Jak go doładowałem
jacek11 - 21-07-2020, 16:10
No to u mnie ewidentnie leżą sprężyny. A przynajmniej lewa strona. Nie wiem, czy przez pomyłkę nie założyłem innej sprężyny na lewej stronie.
Kominek masz potężnie skorodowany. Jedynie ciąć wzmocnienie, i dobrać się do niego od góry. Ale nagrzewnicę i tak chyba będziesz musiał wyjąć. Sporo roboty.
Może spływy masz zapchane, bo jak kiedyś zaglądałem u mnie, to było tam wzorowo
Marcino - 21-07-2020, 19:16
Pewnie dziubne od góry i zaspawam
|
|
|