Nasze nieMiśki ;-) - CamperWagen Ducato L4H3
Tomek - 27-10-2020, 09:25 Temat postu: CamperWagen Ducato L4H3 Około 1,5 miesiąca temu zakupiłem sobie takie oto cudo:
Jest to Fiat Ducato z 2015 roku.
Furgon L4H3, czyli najdłuższy i najwyższy.
Silnik 2.3 130KM.
Przebiegu coś koło 240kkm
Auto z polskiego salonu, 1 właściciel.
Wyposażenie nie jest jakieś szałowe, ale też nie golas:
- tempomat
- klimatronic
- 2 szyby i 4 lusterka w prądzie
- radio dotykowe z nawigacją
Co widać na zdjęciach (trochę widać, a trochę nie) jest trochę pogięty dołem od słupka C do nadkola praktycznie tak samo po obu stronach i trochę wgnieciony ma ostatni słupek po lewej stronie i tylne drzwi.
W poniedziałek powinien zająć się nim blacharz, a potem malowanie, choć jeszcze myślę nad jakimś ciekawym oklejeniem go dołem.
Za to w szoferce auto jak nowe, silnik pracuje fajnie, skrzynia też.
Bizi78 - 27-10-2020, 10:01
W dobie covida robisz kampera, czy zmieniłeś branżę na budowlankę .
Tomek - 27-10-2020, 10:07
Bizi78 napisał/a: | W dobie covida robisz kampera, czy zmieniłeś branżę na budowlankę . |
ja akurat nie z tych covidowych, bo miałem taki zamysł już od paru lat
ale tak
Bizi78 - 27-10-2020, 10:54
No to musisz śledzić TVN Turbo, tam Klimek z Dudą też robią kampery .
A tak ogólnie, to bezawaryjności.
Tomek - 27-10-2020, 10:59
Bizi78 napisał/a: | No to musisz śledzić TVN Turbo, tam Klimek z Dudą też robią kampery .
A tak ogólnie, to bezawaryjności. |
a wiem, wiem
ale nie oglądałem jeszcze
nie mam tvn turbo, ale podejrzewam, że post factum pewnie gdzie na necie będzie
jeszcze nie dokonczyłem poprzedniego sezonu
i dzięki
jacek11 - 27-10-2020, 16:37
Fajne auto, dobry silnik. Mamy na firmie takiego troszkę mniejszego, z 2016r. Super to jeździ
Tomek - 06-11-2020, 13:02
jacek11 napisał/a: | Fajne auto, dobry silnik. Mamy na firmie takiego troszkę mniejszego, z 2016r. Super to jeździ |
silnik jest ok
bardzo chciałem 3.0, tym bardziej, że 3.0 można spotkać w Citroenie i Peugeocie, a te jakoś bardziej mi się podobają z frontu
ale boję się masy, 2.3 daje dodatkowe 100kg do zagospodarowania, a to może być na wagę złota na sam koniec
przed ostatecznym poszukiwaniem i zakupem pojechałem oglądnąć 2.3, przejechałem się i na prawdę jest przyzwoicie
można go jeszcze podkręcić o ~30KM, ale nie wiem czy jest sens
auto na wakacje, nie ma się gdzie spieszyć
Bzyk_R1 - 06-11-2020, 17:38
Dokładnie, taka jest idea takich pojazdów. Tempomat i powoli do przodu. Trzeba się delektować samą podróżą a nie szybko dążyć do celu. No i jak dołożysz całe wyposażenie, dojdzie masa to każde zwiększenie prędkości ponad 110/120 km/h będzie wyraźnie skracać zasięg na baku.
jacek11 - 06-11-2020, 18:26
Były jeszcze wersje 2,3- 120 KM, 2,3-150 KM, a najmocniejszy jaki widziałem, to był 2,3- 180 KM. Tym ostatnim nie miałem okazji jeździć, ale resztą z nich często powożę.
Daroot - 06-11-2020, 18:48
Najdłuższy jest L5, przeważnie kurierka używa, ten sam rozstaw osi, ale dłuższy zwis za tylną osią. Natomiast masz fajny motor, żywotniejszy niż 3.0.
Tomek - 06-11-2020, 21:18
jacek11 napisał/a: | Były jeszcze wersje 2,3- 120 KM, 2,3-150 KM, a najmocniejszy jaki widziałem, to był 2,3- 180 KM. |
dokładnie tak
tylko 120KM było bodajże do liftu
a po lifcie jest 130, 150 i 180 oznaczone czerwonym napisałem Power
miałem na oku wersję 150KM, ale sprzedający wydawał mi się podejrzany, odpuściłem
Daroot napisał/a: | Najdłuższy jest L5 |
nie jest
L5 to tylko jakiś chwyt marketingowy i tak były sprzedawane L4, chyba tylko na rynek niemiecki (choc tutaj mogę się mylić, ale wnioskuję po ofertach)
w każdym razie jak wpiszesz w google L4H2 i L5H2 to dostaniesz te same wyniki (analogicznie L4H3 i L5H3)
prawdziwe L5 robi tylko Iveco i Mercedes, no i chyba VW
Olivia - 07-11-2020, 15:22
jacek11 napisał/a: | Były jeszcze wersje 2,3- 120 KM, 2,3-150 KM, a najmocniejszy jaki widziałem, to był 2,3- 180 KM. Tym ostatnim nie miałem okazji jeździć, ale resztą z nich często powożę. |
Trzeba uważać na wybór silników 2.3 w koncernie PSA i chyba Fiat. Ponieważ większość sprzedających tak oznacza słabe i awaryjne silniki montowane z Forda o pojemności de facto 2.2 l. Te fordowskie nie wytrzymują takich przebiegów jak silniki Fiata / Iveco. Już dokładnie nie pamiętam jak się je rozróżniało. Bodaj silniki Forda były na łańcuchu a Fiata vel Iveka są na pasku który powinno wymienić się co 120 tys. km.
Tak jak pisze Tomek. Silniki Forda, PSA montowało chyba do liftingu. ASO miało potężne problemy z ich serwisowaniem i reklamacjami. Zresztą Ford tak samo.
jacek11 - 07-11-2020, 17:39
Silniki 2.2L. to kompletna porażka. Wystarczy popatrzeć na ceny tych aut.
Tomek - 07-11-2020, 17:41
jacek11 napisał/a: | Silniki 2.2L. to kompletna porażka. Wystarczy popatrzeć na ceny tych aut. |
2.2 nie występuje we Fiacie, a 2.3 w peugeocie i cytrynie.
Jedynie 3.0 jest i tu i tu.
2.3 jest zdaje się z Iveco. Jedna bieda - nie ma w opcji prawdziwego automatu.
jacek11 - 07-11-2020, 18:22
Tomek napisał/a: | 2.2 nie występuje we Fiacie, a 2.3 w peugeocie i cytrynie.
Jedynie 3.0 jest i tu i tu. |
A tego nie zauważyłem.
|
|
|