To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - CamperWagen Ducato L4H3

Tomek - 27-10-2020, 09:25
Temat postu: CamperWagen Ducato L4H3
Około 1,5 miesiąca temu zakupiłem sobie takie oto cudo:





Jest to Fiat Ducato z 2015 roku.
Furgon L4H3, czyli najdłuższy i najwyższy.
Silnik 2.3 130KM.
Przebiegu coś koło 240kkm

Auto z polskiego salonu, 1 właściciel.

Wyposażenie nie jest jakieś szałowe, ale też nie golas:

- tempomat
- klimatronic
- 2 szyby i 4 lusterka w prądzie
- radio dotykowe z nawigacją

Co widać na zdjęciach (trochę widać, a trochę nie) jest trochę pogięty dołem od słupka C do nadkola praktycznie tak samo po obu stronach i trochę wgnieciony ma ostatni słupek po lewej stronie i tylne drzwi.
W poniedziałek powinien zająć się nim blacharz, a potem malowanie, choć jeszcze myślę nad jakimś ciekawym oklejeniem go dołem.

Za to w szoferce auto jak nowe, silnik pracuje fajnie, skrzynia też.

Bizi78 - 27-10-2020, 10:01

W dobie covida robisz kampera, czy zmieniłeś branżę na budowlankę :mrgreen: .
Tomek - 27-10-2020, 10:07

Bizi78 napisał/a:
W dobie covida robisz kampera, czy zmieniłeś branżę na budowlankę :mrgreen: .


ja akurat nie z tych covidowych, bo miałem taki zamysł już od paru lat
ale tak

Bizi78 - 27-10-2020, 10:54

No to musisz śledzić TVN Turbo, tam Klimek z Dudą też robią kampery :wink: .
A tak ogólnie, to bezawaryjności.

Tomek - 27-10-2020, 10:59

Bizi78 napisał/a:
No to musisz śledzić TVN Turbo, tam Klimek z Dudą też robią kampery :wink: .
A tak ogólnie, to bezawaryjności.


a wiem, wiem
ale nie oglądałem jeszcze
nie mam tvn turbo, ale podejrzewam, że post factum pewnie gdzie na necie będzie
jeszcze nie dokonczyłem poprzedniego sezonu

i dzięki

jacek11 - 27-10-2020, 16:37

Fajne auto, dobry silnik. Mamy na firmie takiego troszkę mniejszego, z 2016r. Super to jeździ :)
Tomek - 06-11-2020, 13:02

jacek11 napisał/a:
Fajne auto, dobry silnik. Mamy na firmie takiego troszkę mniejszego, z 2016r. Super to jeździ :)


silnik jest ok
bardzo chciałem 3.0, tym bardziej, że 3.0 można spotkać w Citroenie i Peugeocie, a te jakoś bardziej mi się podobają z frontu
ale boję się masy, 2.3 daje dodatkowe 100kg do zagospodarowania, a to może być na wagę złota na sam koniec

przed ostatecznym poszukiwaniem i zakupem pojechałem oglądnąć 2.3, przejechałem się i na prawdę jest przyzwoicie
można go jeszcze podkręcić o ~30KM, ale nie wiem czy jest sens
auto na wakacje, nie ma się gdzie spieszyć

Bzyk_R1 - 06-11-2020, 17:38

Dokładnie, taka jest idea takich pojazdów. Tempomat i powoli do przodu. Trzeba się delektować samą podróżą a nie szybko dążyć do celu. No i jak dołożysz całe wyposażenie, dojdzie masa to każde zwiększenie prędkości ponad 110/120 km/h będzie wyraźnie skracać zasięg na baku.
jacek11 - 06-11-2020, 18:26

Były jeszcze wersje 2,3- 120 KM, 2,3-150 KM, a najmocniejszy jaki widziałem, to był 2,3- 180 KM. Tym ostatnim nie miałem okazji jeździć, ale resztą z nich często powożę.
Daroot - 06-11-2020, 18:48

Najdłuższy jest L5, przeważnie kurierka używa, ten sam rozstaw osi, ale dłuższy zwis za tylną osią. Natomiast masz fajny motor, żywotniejszy niż 3.0.
Tomek - 06-11-2020, 21:18

jacek11 napisał/a:
Były jeszcze wersje 2,3- 120 KM, 2,3-150 KM, a najmocniejszy jaki widziałem, to był 2,3- 180 KM.


dokładnie tak
tylko 120KM było bodajże do liftu
a po lifcie jest 130, 150 i 180 oznaczone czerwonym napisałem Power
miałem na oku wersję 150KM, ale sprzedający wydawał mi się podejrzany, odpuściłem

Daroot napisał/a:
Najdłuższy jest L5


nie jest

L5 to tylko jakiś chwyt marketingowy i tak były sprzedawane L4, chyba tylko na rynek niemiecki (choc tutaj mogę się mylić, ale wnioskuję po ofertach)

w każdym razie jak wpiszesz w google L4H2 i L5H2 to dostaniesz te same wyniki (analogicznie L4H3 i L5H3)

prawdziwe L5 robi tylko Iveco i Mercedes, no i chyba VW


Olivia - 07-11-2020, 15:22

jacek11 napisał/a:
Były jeszcze wersje 2,3- 120 KM, 2,3-150 KM, a najmocniejszy jaki widziałem, to był 2,3- 180 KM. Tym ostatnim nie miałem okazji jeździć, ale resztą z nich często powożę.


Trzeba uważać na wybór silników 2.3 w koncernie PSA i chyba Fiat. Ponieważ większość sprzedających tak oznacza słabe i awaryjne silniki montowane z Forda o pojemności de facto 2.2 l. Te fordowskie nie wytrzymują takich przebiegów jak silniki Fiata / Iveco. Już dokładnie nie pamiętam jak się je rozróżniało. Bodaj silniki Forda były na łańcuchu a Fiata vel Iveka są na pasku który powinno wymienić się co 120 tys. km.
Tak jak pisze Tomek. Silniki Forda, PSA montowało chyba do liftingu. ASO miało potężne problemy z ich serwisowaniem i reklamacjami. Zresztą Ford tak samo.

jacek11 - 07-11-2020, 17:39

Silniki 2.2L. to kompletna porażka. Wystarczy popatrzeć na ceny tych aut.
Tomek - 07-11-2020, 17:41

jacek11 napisał/a:
Silniki 2.2L. to kompletna porażka. Wystarczy popatrzeć na ceny tych aut.


2.2 nie występuje we Fiacie, a 2.3 w peugeocie i cytrynie.
Jedynie 3.0 jest i tu i tu.

2.3 jest zdaje się z Iveco. Jedna bieda - nie ma w opcji prawdziwego automatu.

jacek11 - 07-11-2020, 18:22

Tomek napisał/a:
2.2 nie występuje we Fiacie, a 2.3 w peugeocie i cytrynie.
Jedynie 3.0 jest i tu i tu.

A tego nie zauważyłem.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group