Nasze nieMiśki ;-) - RAV4 4x4 Hybrid
deejay - 11-09-2021, 17:20 Temat postu: RAV4 4x4 Hybrid Od jakiegoś czasu stałem się posiadeczem nowego służbowego wozidła jakim jest Rav4 Selection AWD-i 222 KM.
Kilka fotek na szybko z ostatniej aplikacji wosku Soft99 Fusso.
Wybór na Rav4 padł po obserwacji aut, które przyjeżdżają na serwis jak również pod kątem niskiego spalania jakim legitymuje się to auto. Tygodniowa jazda tylko po mieście, styl jazdy normalny, bez wariacji fotka poniżej...
sampler - 11-09-2021, 20:13
Jest tam gdzieś średnia prędkość w tym wskazaniu spalania?
deejay - 11-09-2021, 20:40
Hubert, licznik mam ustawiony tak, że oblicza i podsumowuje mi każdą przebytą trasę. Średnia z tygodnia z zakorkowanego Wrocławia, to jak pamiętam 37km/h...
Tutaj pierwszy lepszy zrzut z aplikacji...
Krzyzak - 28-09-2021, 10:33
https://youtu.be/cDt-2aGUQYk
deejay - 28-09-2021, 11:08
Słucham Darku twojej wypowiedzi na ten temat, bo z tym Amortyzatorem to lekkie przegięcie i nie uwierzę w to, bo robie starcze roczniki i wszystko jest ok. Więc moim zdaniem ten filmik to lekki Fake..
Poniżej 2019 rok 118 tys przebiegu...
I auto nie ma lekko jak widać...
Marcino - 28-09-2021, 14:53
Krzyzak napisał/a: | https://youtu.be/cDt-2aGUQYk |
Jakis topielec.... stało pewnie w morzu...
robertdg - 28-09-2021, 20:33
One wszystkie sa topione (widziałem kilka aut po topieniu w tym japonskich, nikt by takiego auta nie chciał), tym co z chmur spada, a tak na poważnie, gościu pokazuje naprawde sladowe ogniska korozji, zapewne jakby szmata przetarl to wiekszosc sladow by niemal zanikła, ok te na zakapslowanch srubach zapewne nie. Nie trzeba byc filozofem zeby wiedziec co dzieje sie z gwintem sruby na ktory jest nalozony kapturek - zaden ocynk nie pomoze. Jak juz wczesniej wspomnialem obecnie produkowane auta maja cos wspolnego z jakościa, ale ta przyjmowana dla oka, reszta to banialuki, mity o niektórych markach sa już obecnie tylko mitami, cala grupa VAG już dawno temu odbiegla od sławetnej jakości odporności antykorozyjne, z reszta pozostali nie lepiej.
Krzyzak - 29-09-2021, 07:53
ja zupełnie nie chcę komentować merytorycznej zawartości filmu - tylko akurat dokładnie wczoraj mi wyskoczył, obejrzałem i wrzuciłem tutaj
generalnie to mnie najbardziej razi wygląd zwrotnicy i piasty - w 25 letnim Galancie to lepiej wygląda
a gość mówi bardzo konkretnie i jako pedant pewnie do wielu rzeczy przyczepia się nadmiarowo - jeśli chcecie pogadać, to z tego co widziałem w komentarzach, autor filmu jest z Krakowa - macie dużo bliżej ode mnie
deejay - 29-09-2021, 09:32
Darku, ale robię te auta codziennie i widzę egzemplarzem z różnymi przebiegami i żaden nie ma tak zaawansowanej korozji jak na filmiku. Więc myślę że będzie tak jak napisał Marcin 😉
Krzyzak - 29-09-2021, 12:29
Oby takie było wyjaśnienie. Aczkolwiek to łatwo poznać, widziałem jakiś przypadkowy odcinek, gdzie pan Balkan opowiada jak to jest z autami zalanymi... To nie wyglądało na popowodziowe...
Oglądał ktoś całość filmu? - tam gość pokazuje i opowiada jakie są stosowane zabezpieczenia. Także w kwestii śrub. Tu nie chodzi o ocynk, ale o nikiel jeśli dobrze pamiętam - te są odporne na rdzę. Co stoi na przeszkodzie montażu takiej a nie innej... nie oszczędności przecież - nie ma ich aż tak dużo, aby coś realnie zyskać.
Pamiętam jak dawno temu przy produkcji np. TV można było (stosując podzespoły bierne z Korei zamiast Japonii - a różnice w jakości były wówczas drastyczne) zaoszczędzić 15% ceny finalnej produktu. Nie sądzę, by zastosowanie 20 innych śrub zmieniało cenę o więcej niż część promila.
deejay - 29-09-2021, 15:40
138 tys przebiegu, zwrotnica Rav 4. Nie ma tutaj co dyskutować ile jest korozji itp, bo za dużo się na to składa czynnikow eksploatacji. Każde auto jeździ w innych warunkach i jest różnie eksplatowane.
Wystarczy że auto postoi kilka miesięcy na dworze i elementy takie jak zwrotnice, wahacze żeliwne wyglądaj jka po 20 latach..
Marcino - 30-09-2021, 13:15
Krzyzak napisał/a: | Tu nie chodzi o ocynk, ale o nikiel jeśli dobrze pamiętam - te są odporne na rdzę. Co stoi na przeszkodzie montażu takiej a nie innej... nie oszczędności przecież - nie ma ich aż tak dużo, aby coś realnie zyskać. | \
Japonia od pewnego czasu chyba 2007r zabrania stosowania chromu jakiegoś tam bo jest szkodliwy.. A wiem bo tez jak robimy dla nich skrzynie biegów (Hino ciężarowe to grupa Toyoty) i musieliśmy zastosować inne pokrycia śrub, pokrywek itp. Wiec to wynika z ich przepisów,
deejay - 30-09-2021, 22:49
Darek drążąc dalej temat korozji w Toyocie, w odpowiedzi na Twoje spostrzeżenia u kolegi, że jemu sanki w Yarisie zgniły po 10 latach, to wstawiam do wglądu sanki z auta z 2002 roku z przebiegiem 348 tys, który przyjechał dzisiaj do nas na przegląd olejowy i wygląda to tak. Więc też mi się nie chce wierzyć, że normalną ekspalatacją uległy degradacji, musiał być też jakiś topielec, lub parkował na bardzo wilgotnym podłożu.
Auto ma 19 lat..
Krzyzak - 01-10-2021, 06:36
Kolega to za dużo powiedziane. Ot jeden z pracowników. Był u nas rok. Jedna koleżanka szukała auta, on sprzedawał. Ale do transakcji nie doszło, bo jego auto nie przeszło przeglądu - opieram się na tym co mówił, że miejscami sanki można było przebić palcem.
Marcino - 01-10-2021, 08:53
Olać tą ruda. Terzeba sie cieszyc z performancu, niskiego spalania i komfortu jazdy. Bo chyba po to kupuje sie fajne nowsze fury.
|
|
|