Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Wstawienie sztywnego koła zamiast dwumasa
Autor Wiadomość
roger255 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 21
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15-07-2017, 23:28   [Cari 1.9DI-D] Wstawienie sztywnego koła zamiast dwumasa

Witam. Ledwo co kupiłem auto, a już padł dwumas... Rozważam włożenie sztywnego koła zamiast dwumasa. Czy ktoś w tym silniku zamienił i jakie są opinie lub słyszał coś od kogoś kto tak zrobił? Chodzi mi tylko o opinie z tym silnikiem. Jeżeli ktoś się znalazł, to ile km zrobił na wymianie na sztywne i jaka jest opinia? Pozdrawiam.
 
 
MManiak 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 350
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-12-2017, 17:33   

Witam, podłączę się do tematu. U mnie też się szykuje wymiana dwumasy i zastanawiam się czy jest możliwość wstawienia sztywnego koła zamachowego oraz jaki to przyniesie skutek. Czy skrzynia tego nie odczuje za mocno? Może od Renault coś będzie pasowało, albo od Cari 1.9TD na pompie?
_________________
Mój poprzedni Misiek
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 28-12-2017, 18:08   

roger255 napisał/a:
Rozważam włożenie sztywnego koła zamiast dwumasa

http://allegro.pl/sprzegl...5969311347.html
https://www.sprzeglo.com....hi-carisma/1075
MManiak napisał/a:
Czy skrzynia tego nie odczuje za mocno?

Kiedys nie było takich udziwnien i nie było problemu koło dwumasowe ma krótką żywotność w stosunku do standardowego i cena powala
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
MManiak 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 350
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-12-2017, 18:59   

Kiedyś nie było udziwnień, ale też silniki były słabsze :roll: Patrz na Cari. F8Q miał tyle momentu co GDI, więc dwumasa była zbędna. A w F9Q po coś ją zastosowali...
_________________
Mój poprzedni Misiek
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 28-12-2017, 19:11   

MManiak napisał/a:
Kiedyś nie było udziwnień, ale też silniki były słabsze

Teraz też są słabsze jak ekologia wkracza
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=51671
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-12-2017, 19:16   

MManiak napisał/a:
A w F9Q po coś ją zastosowali...
Oczywiście, że nie zamontowali jej bez potrzeby. To jeden z elementów, którym można pięknie doić kasę z ludzi, którzy przyzwyczaili się do tego, że dizel był oszczędnym autem.
 
 
MManiak 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 350
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-12-2017, 19:25   

Nie nie, no ja nie napisałem nic o kosztach, bo jestem świadomy, że współczesny diesel nie jest tani, choć DID lata świetności ma już za sobą, ale chodzi mi o trwałość części zamiennych. Jeśli nowa dwumasa wytrzyma tyle co moja obecna (od nowości), to nie widzę problemu, ale jeśli ma się posypać po roku, jak to niektórzy opisywali na sąsiednich forach, to ja się wycofuję z tego zabiegu. :mrgreen: W ogóle, czy ktoś miał do czynienia z 1.9 DID na sztywnym kole i jechał takim samochodem?

milo, dzięki za linka, poczytam.
_________________
Mój poprzedni Misiek
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 28-12-2017, 20:07   

Tu masz następny link do poczytania :
https://www.sprzeglo.com....dwumasowego/116
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
MManiak 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 350
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-12-2017, 20:20   

Panowie, ja wiem jakie jest zadanie koła dwumasowego i też czytałem wiele stron na ten temat. Ale mnie interesuje opinia ludzi, którzy jechali takim DID i mogą przedstawić tutaj własne odczucia z jazdy. Teoria wypisywana w internecie to jedno, a praktyka to drugie. Może się okazać, że te moje 215Nm nie potrzebują w ogóle dwumasy, bo nie jest to jakoś szczególnie dużo. Ale może być też tak, że oszczędzę na dwumasie, a posypią mi się wszystkie łożyska w skrzyni... :roll:
_________________
Mój poprzedni Misiek
 
 
Szadi 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 109
Skąd: Zagranica/N.irleand
Wysłany: 29-12-2017, 19:09   

Moze lekko ff topic ale zanim Kupilem mitsu jezdzilem Passatem B6 i niestety w kilka mcpo kupnie auta padla dwumas,, spory to byl wydatek ale po namysli za i przeciw wpakowalem sztywny jednomas do 1.9TDI i jezdzilem rok do puki nie sprzedalem xD jakos nie odczuwalem dyskomfortu a kasa zostala w kieszeni :mrgreen:

Traz mam Mitsu Outlandera II i tez zastanawiam sie co jak padnie czy mozna pakowac strzywne .. :twisted:
 
 
raigy66 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 Did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2016
Posty: 57
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 14-01-2018, 10:41   

Wydaje mi sie ze pakowanie jednomasy zalezy od momentu obrotowego. Jesli silnik posiada duzy moment obr. dwumas jest wskazany a jesli nie to wtedy mozna wrzucac jednomas.
 
 
douen 
Forumowicz
kierowca


Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 72
Skąd: K-J
Wysłany: 14-01-2018, 15:00   

Dwumasa to taki swojego rodzaju amortyzator.
Jeśli go usuniesz, to możliwe, że układ napędowy będzie miał krótszą żywotność.
Przeguby, skrzynia itd.
Coś za coś.
_________________
Gaz do dechy!!!
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-01-2018, 15:05   

Jakoś kiedyś nie było takich bajerów i problemów ze skrzyniami nie było. Ja tam bym się nie zastanawiał ja by była możliwość takiej zmiany. Przecież nie ruszamy autem puszczając raptownie sprzęgło więc nie powinno mieć to jakiegoś negatywnego wpływu.

[ Dodano: 14-01-2018, 15:08 ]
Osobiście znam jeden taki przypadek, kolega zmienił sprzęgło na tradycyjne w BMW 3 w dieslu 2.0 i już z 5 lat tak jeździ bez żadnych skutków ubocznych.
 
 
douen 
Forumowicz
kierowca


Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 72
Skąd: K-J
Wysłany: 14-01-2018, 15:25   

plecho1 napisał/a:
Przecież nie ruszamy autem puszczając raptownie sprzęgło więc nie powinno mieć to jakiegoś negatywnego wpływu.


Ja, mniej więcej, w ten sposób ruszałem swoim byłym JTDkiem, 300tys. przebiegu i oryginalna dwumasa xD. Obroty na 2000, puszczałem sprzęgło i gaz do dechy. Co prawda nie za każdym razem, bo nie trzeba, ale jednak...

Uważam, że turbo dieslem trzeba dynamicznie jeździć. Inaczej sadza zatka silnik.
_________________
Gaz do dechy!!!
 
 
raigy66 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 Did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2016
Posty: 57
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 14-01-2018, 19:05   

douen napisał/a:
plecho1 napisał/a:
Przecież nie ruszamy autem puszczając raptownie sprzęgło więc nie powinno mieć to jakiegoś negatywnego wpływu.


Ja, mniej więcej, w ten sposób ruszałem swoim byłym JTDkiem, 300tys. przebiegu i oryginalna dwumasa xD. Obroty na 2000, puszczałem sprzęgło i gaz do dechy. Co prawda nie za każdym razem, bo nie trzeba, ale jednak...

Uważam, że turbo dieslem trzeba dynamicznie jeździć. Inaczej sadza zatka silnik.

Kazdy rodzaj silnika ma swoj moment gdzie osiaga plynna jazde przy zm. biegow. Ja osobiscie znam dwa przypadki ze mezczyzni jezdza dieslem jak na benzynie... to smutne.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.