Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma 1.8 GDI - nowy, kilka pytań
Autor Wiadomość
Toluvel 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2017
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-09-2017, 19:27   Carisma 1.8 GDI - nowy, kilka pytań

Hej!

Kuba z Łodzi z tej strony :)

Postanowiłem zarejestrować się na forum, bo stałem się niedawno posiadaczem Mitsubishi Carismy 1.8 GDI z 2004 roku. Jest to dopiero moje 2 auto, nie jestem zbyt doświadczonym kierowcą i w związku z tym mam kilka pytań - będę wdzięczny za każdą pomoc!

1. Coś co wzbudza mój niepokój to objaw występujący po rozpoczęciu jazdy, kiedy auto stoi (np. na światłach itd). Zdarza się, że samochód (silnik?) lekko zadży (taki jakby dreszcz), mimo, że od początku pracowało równo. Czy to może być objaw jakiegoś problemu czy to nic, o co powinienem się martwić?

2. Drobne sprawy elektryczne - nie działa do końca poprawnie sterowanie jednym z lusterem (strzałka w górę nie działa) i centralny zamek - w jednych drzwiach nie otwiera, w drugich nie zawsze zamknie. Gdzie w Łodzi mogę to dobrze zdiagnozować i naprawić w rozsądnej cenie?

3. Klimatyzacja - wydaje mi się, że ma lekkie problemy z ogrzewaniem auta, samo chłodzenie jest ok. Chciałbym też ją odgrzybić, nabić, bo poprzedni właściciel nie robił tego od ponad roku. Gdzie w Łodzi polecacie ogarnąć temat?

4. Zabezpieczenie podwozia - nadwozie auta jest w bardzo dobrym stanie blacharskim, jedynie na podwoziu są jakieś małe ślady korozji. Gdzie i do kogo polecacie jechać, żeby to zabezpieczyć? Ile to może kosztować?

Auto przed zakupem sprawdzałem na stacji diagnostycznej i zasadniczo (poza potrzebą wymiany akumulatora, który ma już 4 lata) wszystko było w porządku, auto mechanicy określili jako zadbane. W zeszłym roku wymieniany był rozrząd, dwa albo trzy lata temu alternator.

Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam!
 
 
mpoplaw 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-09-2017, 06:02   

Ad1 powodów może być kilka, np: fakjocewka straciła izolację i traci iskrę
Ad2 padły siłowniki, częsty problem, najlepiej kupić na shrocie używane sprawne ok 25 zł sztuka, wymiana banalnie prosta, parę śrubek
Ad3 płynu brakuje, albo pompa wody szwankuje, cari jeśli jest zadbana to nagrzewa się błyskawicznie, sprej do czyszczenia klimy kosztuje 18 zł, starcza na 3 sezony, psikasz w filtr klimatyzacji za schowkiem, cari ma bardzo wysoka jakość gum i uszczelek, nie potrzeba nic nabijać
Ad4 cari robią z bardzo cienkiej blachy, muszą korodować, nic na to nie poradzisz, przyzwyczajaj się
 
 
Toluvel 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2017
Posty: 24
Skąd: Łódź
  Wysłany: 21-09-2017, 00:30   

Hej! Dzięki za odpowiedź.

1. Jaki warsztat w Łodzi polecasz, żeby zerknąć na tę sprawę? Dotychczas z tego co wiem auto było serwisowane u niejakiego Obzuna (na Krzemienieckiej)

2. Gdzie to mogę kupić? :D w jakiś sposób muszę ocenić czy będzie działało czy po prostu pojechać i wziąć?

3. Tu chyba jednak nie ma problemu bo ogarnąłem trochę ustawienia i wydaje się wszystko spoko :)

4. A nie ma sensu jakoś przed zimą zabezpieczyć podwozie? Drogie to bywa? Chciałbym tym autkiem pojeździć jeszcze trochę, tam za dużej korozji nie ma raczej, bardziej początki

Ogólnie fajnie się jeździ i myślę, że za tę cenę jest spoko jako auto dla niewielkiej rodziny. Muszę ogarnąć jeszcze polerowanie reflektorów, ale kuzyn się zadeklarował, że mi pomoże (sam ma Carismę). Z "inwestycji" w to auto póki co tylko nowe wycieraczki (stare piszczały, te na początku też ale chyba powoli przestają i dobrze zbierają, a stare tego nie robiły), nakładka na kierownicę (brudziła ręce) i ramki do tablic (stare były mocno styrane). Myślę, czy by nie kupić nowych kołpaków - trochę odchodzą, są oryginale, może warto jest zdjąć, wyczyścić schować i przy sprzedaży w przyszłości mieć? Nie jestem jednak pewien czy jest sens wydawać kolejne 100 zł na coś drobnego, bo kosztów ostatnio było sporo - auto, OC, te drobiazgi itd. a pewnie jeszcze coś będzie do zrobienia (np. akumulator jest potrzebny nowy).

Na jakiej benzynie najlepiej jeździć? Ja przymierzam się do 95 z Shella (fuel save) - da radę?

Pozdrawiam wszystkich miłośników tego modelu 8)
 
 
mpoplaw 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-09-2017, 06:27   

Ad1 kup sobie OBD2 za 25 zł, i sprawdź co mówi komputer
Ad2 jeśli masz wątpliwości to rozkręć drzwi, i za chwilę będziesz wiedział czy wystarczy nasmarować cięgna czy konieczna jest wymiana siłownika
Ad4 pryskanie bitumeksem podwozia to ok 200 zł, ale cudów się po tym nie spodziewaj, jak byś nie pryskał twoja cari za chwilę będzie miała 20 lat i tak czy siak skończy na złomowisku :P
 
 
wojak999 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2017
Posty: 96
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 22-09-2017, 22:36   

Hej. Czy ktoś z was zalewał silnik i pozostałe podzespoły(skrzynia, sprzęgło itd) olejami Ravenola? Mam zamiar zalać nim silnik. Macie jakieś doświadczenia z nim związane? Jeżeli tak to jaki rodzaj laliście? Mam Carismę 1.8 GDI hatchback, 122 KM, wersja Elegance po lifcie z 2002 r, istne cacko :mrgreen:
 
 
Toluvel 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2017
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-09-2017, 23:38   

Jechałem sobie dzisiaj autostradą i przy zjeździe (wjazd na drogę szybkiego ruchu) jak zmieniałem pas na lewy coś solidnie zachrupotało z tyłu po stronie kierowcy. Dźwięk metalu o metal albo metalu o beton. Wcześniej raczej tak szybko tym autem jeszcze nie jeździłem ze zmianą pasa (zmiana pasa przy ok 90km/h). Później jeszcze przy ruszaniu spod bloku wydaje mi się, że przy kręceniu w lewo kierownicą coś tam zgrzytało (jadąc już powoli). Przydałby mi się jakiś rozsądny mechanik z Łodzi, żeby sprawdzić czy tam coś się nie dzieje - może ktoś polecić? I drugie pytanie co to może być potencjalnie i czy mogę z tym jeździć bo najwcześniej pojadę do mechanika w przyszłym tygodniu. Wiem, że mało informacji, ale nie znam się zbytnio na autach. Zawieszenie było tu robione jakiś czas temu, na przeglądzie wszystko ok. Pozdrawiam
 
 
wojak999 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2017
Posty: 96
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 23-09-2017, 22:49   

Toluvel napisał/a:
Jechałem sobie dzisiaj autostradą i przy zjeździe (wjazd na drogę szybkiego ruchu) jak zmieniałem pas na lewy coś solidnie zachrupotało z tyłu po stronie kierowcy. Dźwięk metalu o metal albo metalu o beton. Wcześniej raczej tak szybko tym autem jeszcze nie jeździłem ze zmianą pasa (zmiana pasa przy ok 90km/h). Później jeszcze przy ruszaniu spod bloku wydaje mi się, że przy kręceniu w lewo kierownicą coś tam zgrzytało (jadąc już powoli). Przydałby mi się jakiś rozsądny mechanik z Łodzi, żeby sprawdzić czy tam coś się nie dzieje - może ktoś polecić? I drugie pytanie co to może być potencjalnie i czy mogę z tym jeździć bo najwcześniej pojadę do mechanika w przyszłym tygodniu. Wiem, że mało informacji, ale nie znam się zbytnio na autach. Zawieszenie było tu robione jakiś czas temu, na przeglądzie wszystko ok. Pozdrawiam


Zapewne lewy przegub zewnętrzny/wewnętrzny
 
 
Toluvel 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2017
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-09-2017, 16:55   

Wsiadam dzisiaj do auta i odpalam a tam ryk nie z tej ziemi. Szybki telefon i wyprawa do mechanika - auto jedzie może 40 km/h maks. Okazuje się, że złodzieje wycięli mi katalizator - na parkingu pod blokiem. Mechanik przyspawał "na teraz" rurkę za 60zł i jeździ.. Jednak przed przeglądem będę musiał coś z tym zrobić. Dodatkowo powiedziałem o tym trzęsieniu i
- wyszło, że jest pęknięta poduszka skrzyni biegów
- odesłał do elektryka bo niskie obroty są dość po odpaleniu

W związku z tym wszystkim mam parę wątpliwości:
1) Katalizator - mogę jeździć póki co bez aż do przeglądu (taki jest plan?). Auto trochę jakby mniej dynamicznie jedzie ale to może być coś innego?
2) Poduszka skrzyni - oglądałem to pod spodem niby ale w sumie nie wiem która to jest poduszka - tylnia, lewa? W internecie szukam części i są i takie i takie. Wizualnie to było jakby okolice pod samą skrzynią bezpośrednio? Jakby coś takiego http://allegro.pl/poduszk...5266928207.html ale nie jestem pewien :D
3) Czy problemy z przymuleniem auta to może być dogorywający akumulator? Bo to na pewno jest do wymiany.
4) Zgłaszacie na policję takie rzeczy jak kradzież katalizatora? :P

Pozdrawiam

[ Dodano: 25-09-2017, 17:49 ]
wojak999 napisał/a:
Toluvel napisał/a:
Jechałem sobie dzisiaj autostradą i przy zjeździe (wjazd na drogę szybkiego ruchu) jak zmieniałem pas na lewy coś solidnie zachrupotało z tyłu po stronie kierowcy. Dźwięk metalu o metal albo metalu o beton. Wcześniej raczej tak szybko tym autem jeszcze nie jeździłem ze zmianą pasa (zmiana pasa przy ok 90km/h). Później jeszcze przy ruszaniu spod bloku wydaje mi się, że przy kręceniu w lewo kierownicą coś tam zgrzytało (jadąc już powoli). Przydałby mi się jakiś rozsądny mechanik z Łodzi, żeby sprawdzić czy tam coś się nie dzieje - może ktoś polecić? I drugie pytanie co to może być potencjalnie i czy mogę z tym jeździć bo najwcześniej pojadę do mechanika w przyszłym tygodniu. Wiem, że mało informacji, ale nie znam się zbytnio na autach. Zawieszenie było tu robione jakiś czas temu, na przeglądzie wszystko ok. Pozdrawiam


Zapewne lewy przegub zewnętrzny/wewnętrzny


A co do tego to mechanik popatrzył i nic nie zauważył nie tak w zawieszeniu, powiedział, że z tyłu nie ma przegubu (?) bo jest napęd na przednie koła.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-09-2017, 21:43   

Toluvel napisał/a:
Poduszka skrzyni - oglądałem to pod spodem niby ale w sumie nie wiem która to jest poduszka - tylnia, lewa? W internecie szukam części i są i takie i takie. Wizualnie to było jakby okolice pod samą skrzynią bezpośrednio? Jakby coś takiego http://allegro.pl/poduszk...5266928207.html ale nie jestem pewien
Poduszki skrzyni biegów są 3. Dwie (przy chłodnicy i od strony ściany grodziowej) to takie jak z Twojego linku (ta przy chłodnicy pada najczęściej), a trzecia (u góry skrzyni) to taka: http://allegro.pl/mitsubi...5052247881.html
Dwie pierwsze raczej nie powodują drgań, ponieważ odpowiadają za minimalizowanie ruchów jednostki napędowej przód-tył.
 
 
Toluvel 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2017
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-09-2017, 20:03   

Hugo napisał/a:
Toluvel napisał/a:
Poduszka skrzyni - oglądałem to pod spodem niby ale w sumie nie wiem która to jest poduszka - tylnia, lewa? W internecie szukam części i są i takie i takie. Wizualnie to było jakby okolice pod samą skrzynią bezpośrednio? Jakby coś takiego http://allegro.pl/poduszk...5266928207.html ale nie jestem pewien
Poduszki skrzyni biegów są 3. Dwie (przy chłodnicy i od strony ściany grodziowej) to takie jak z Twojego linku (ta przy chłodnicy pada najczęściej), a trzecia (u góry skrzyni) to taka: http://allegro.pl/mitsubi...5052247881.html
Dwie pierwsze raczej nie powodują drgań, ponieważ odpowiadają za minimalizowanie ruchów jednostki napędowej przód-tył.


Dzięki ale bez oglądu wizualnego jeszcze raz pewnie nie będę wiedział. Wydaje mi się jednak, że to może być ta druga którą pokazałeś, bo tam jest ten dłuższy element, który może pęknąć.

Byłem dzisiaj u elektryka i jedyny błąd który wyskakuje po podłączeniu do komputera to wypadanie zapłonu (nie ma podane dokładnie gdzie) - on sugerował przede wszystkim sprawdzić świece i cewki. Poza tym wszystko inne spoko, sondę wraz z katalizatorem wycięli mi najpewniej tą drugą, kontrolną i bez tego zasadniczo mogę jeździć zdaniem elektryka bez problemu.

Muszę jeszcze przy okazji wizyty u mechanika popytać o szczelność innych elementów układu wydechowego bo wydaje nam się z dziewczyną, że minimalnie w kabinie czuć benzynę. Było tak od samego początku, przed incydentem z katalizatorem.

Powoli odzyskuję wiarę, że auto mi trochę jeszcze posłuży (miałem moment zwątpienia), chociaż na pewno koszty będą. No ale coś za coś 8) pozdrawiam!
 
 
mpoplaw 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-09-2017, 06:27   

Czyli tak jak mówiłem, fajkocewka straciła izolacje i czasami wypada iskra, OBD2 powinno ci pokazać konkretnie która, cari po 2001 dostały komputer z czterocyfrowy kodem diagnostycznym, a ponieważ wolałeś do elektryka to teraz będziesz mozolnie podmieniał każda fajkocewkę po koleii i szukał tej uszkodzonej 😀 to wypadanie zapłonu już zniszczyło ci poduszkę, a za chwilę zniszczy też łącznik elastyczny, i być może poluzowało też jakaś rurę paliwową

Ps ale przecież pisałeś że auto zadbane :biggrin:
 
 
Toluvel 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2017
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-09-2017, 14:21   

mpoplaw napisał/a:

Ps ale przecież pisałeś że auto zadbane :biggrin:


Tak twierdził poprzedni właściciel :mrgreen: No i mechanik na przeglądzie przed zakupem, ale kto to tam wie ;]

Ogólnie elektryk mi zrobił komputerową diagnostykę i nie wyświetliło gdzie konkretnie jest ten problem - on stwierdził, że to dlatego, że to jest świeża sprawa i nie pokazuje. Nie wiem na ile świeża bo obstawiam, że skoro auto mam nawet nie miesiąc to pewnie to już było, pęknięta poduszka pewnie też. Możesz mi na allegro pokazać które to cudo do diagnostyki kupić? ;]

Pozdrawiam
 
 
mpoplaw 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-09-2017, 19:13   

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
 
 
Toluvel 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2017
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-10-2017, 14:32   

Dzięki za link.

Wymieniłem poduszkę, kupiłem nowy akumulator.

Niestety auto trzęsie dużo bardziej niż wcześniej, jestem na piątek umówiony z mechanikiem. Nawet przed wymianą aku auto znacząco trzęsie kiedy stoi, trzęsie silnik. Przy wymianie akumulatora serwisant powiedział, że ładowanie skacze w przedziale 13.20 - 14, chwilę się stabilizuje potem znowu się waha. Czytałem gdzieś, że to może być reakcja na nowy akumulator - że musi się "nauczyć" obrotów?

Ogólnie martwię się trochę sytuacją, w sobotę mamy jechać na wesele ponad 50km i w tym stanie (jeśli w piątek ogarnięcie cewek / świec nic nie da) boję się, że coś mogę uszkodzić / auto siądzie.

Będę wdzięczny za wszelkie komentarze, pozdrawiam!
 
 
mpoplaw 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-10-2017, 06:35   

Czyli rozwalona cewka za chwilę rozwali też diody w alternatorze, ja na twoim miejscu bym ta cewkę wymienił miesiąc temu, po co zwlekać i patrzeć jak cały samochód się rozpada ?

Ps kupiłeś OBD2 ? Masz już torqua ? Twój telefon wyswietla już logi carizmy ?
Nr Allegro: 6914277691
http://allegro.pl/interfe...6914277691.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.