Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Z34A 1.3] Szarpanie na 2 po odjęciu gazu
Autor Wiadomość
Martu2097 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT CZ 2012 1.3 95KM
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 04 Paź 2017
Posty: 10
Skąd: Białystok
Wysłany: 04-10-2017, 21:24   [Z34A 1.3] Szarpanie na 2 po odjęciu gazu

Od niespełna roku jestem posiadaczką Colta CZ z 2012 1.3 (bez gazu) aktualnie ok. 26 tys. przebiegu
Od 2-3 miesięcy zauważyłam szarpanie przy ruszaniu na zimnym silniku. Dokładnie sprawa wygląda tak, że np. wyjeżdżając rano do pracy na 1-ce nic się nie dzieje, przy przerzuceniu na 2-kę i wejściu na obroty ok. 2.000 i odjęciu nogi z gazu, autem ciąga jak kota na wymioty. Po dodaniu gazu się uspokaja, a na 3 już jest ok.
Do tej pory wymieniłam świece i czujnik temperatury(!) ze względu na falujące obroty. Widząc że 2 mechaników nie do końca wie co robi, odpuściłam temat nie chcąc wchodzić w dalsze koszta i zrzuciłam obroty na półautomatyczną klimatyzację.
Ok. miesiąc temu zaprowadziłam Miśka do mechanika, który rzekomo jest znawcą japończyków. Zostawiłam 200zł i flaszkę śliwowicy za wyczyszczenie katalizatora, zalałam PB100 i rzuciłam go na trasę "do przepalenia" mimo, że uważam że auto nie jest wybitnie zamulone. Do pracy dojeżdżam ok. 6 kilometrów obwodnicą miasta, na światłach nie stoję a i nogę mam ciut ciężką.
Będę wdzięczna za każdą sugestię doświadczonych mitsumaniaków, bo niestety sama nie zamierzam pchać łap, a każda wizyta u mechanika kosztuje. Może jakieś wskazówki naprowadzą szybciej tego magika na diagnozę.
Ewentualnie jeżeli ktoś ma też sprawdzonego mechanika w Białymstoku, bądź sam ma pomysł i sprytne ręce i chciałby mi pomóc ($) to też będę wdzięczna za info.
 
 
MarcinZ 
Mitsumaniak
MarcinZ


Auto: colt 1.3 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 215
Skąd: ze wsi
Wysłany: 06-10-2017, 08:51   

cewki wlacznie z fajkami jaki stan ?
 
 
Pawlik84 
Mitsumaniak

Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 323
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 06-10-2017, 08:52   

Witaj.
Powiem Ci szczerze że też mam na zimnym silniku na dwójce lekkie duszenie i nie mam pojęcia co to jest. Wymieniłem świece, czujnik temp i nawet przepustnicy wyczyściłem. Jak silnik się rozgrzeje powyżej 40-50 st C (gdy gaśnie niebieska kontrolka) wszystko jest ok. Mam wrażenie że ten typ tak ma bo mam to od kupna auta i nic sie nie pogarsza? Jak uda Ci się rozwiązać problem to czekam na info.
_________________
--
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE
 
 
Martu2097 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT CZ 2012 1.3 95KM
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 04 Paź 2017
Posty: 10
Skąd: Białystok
Wysłany: 06-10-2017, 09:16   

MarcinZ napisał/a:
cewki wlacznie z fajkami jaki stan ?

No cóż... nie zapominajmy, że rozmawiasz z kobietą. ;)
Nie wiem, ale jak zaprowadziłam Misiaka ostatnim razem do serwisu i opowiedziałam co się dzieje, to był pierwszy pomysł mechanika, więc spodziewam się że je sprawdził, a skoro nic z nimi nie robił to chyba są ok. Zaraz zadzwonię do niego i zapytam czy mnie dziś przyjmie, żeby szukał dalej. Od razu zapytam o te cewki.

[ Dodano: 06-10-2017, 09:26 ]
Pawlik84 napisał/a:
ten typ tak ma bo mam to od kupna auta i nic sie nie pogarsza

Ja właśnie mam wrażenie, że się pogarsza. Szczególnie po deszczu ale może to złudne wrażenie, bo to szarpanie nie jest identyczne każdego dnia. Czasami jest znośnie, krótko i mało wyczuwalnie, a czasami to modle się, żeby nikt mnie nie widział na drodze, bo wyglądam jak kursantka, która pierwszy raz wsiadła do "L"-ki i nie umie sprzęgła odjąć.
Z innych ciekawostek to też lubi w nim spadać napięcie i zauważalnie przygasają światła.
Po przeczytaniu fury wiadomości na forum najbardziej się skłaniałam ku przepustnicy, ale skoro mówisz, że ty wyczyściłeś i wciąż to samo to nie wiem na co zwracać uwagę.
Na forum o Space Starach ktoś opisywał podobny problem i okazało się, że winowajcą było sprzęgło.
Wolę nawet nie myśleć o kosztach w takim przypadku.
 
 
Pawlik84 
Mitsumaniak

Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 323
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 06-10-2017, 09:53   

Sprzęgło do silnika 1.3 95 km to koszt około 800zł + robota. Wątpię że to sprzęgło skoro sam je wymieniłem bo źle wchodziła jedynka itp a problem pozostał. Przecież silnik się rozgrzeje i jest ok. To nie sprzęgło! Czyścić przepustnicy raczej nie musisz bo masz auto z przebiegiem 26tys km to raczej się nie zabrudziła, moja po 150kkm była prawie czysta ;) więc profilaktycznie ją doczyściłem.
Myślę nad tymi cewkami mozę też nieodpowiednie świece (ale ja dobrałem wg zaleceń producenta) , cewka jak się psuje to pada od razu a nie że raz działa raz nie...
Może wilgoć coś robi jakieś zwarcie w instalacji? Nie wiem gdzie uderzyć. Daj znać jak coś.
_________________
--
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE
 
 
Martu2097 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT CZ 2012 1.3 95KM
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 04 Paź 2017
Posty: 10
Skąd: Białystok
Wysłany: 06-10-2017, 13:10   

http://coltmania.pl/post128350.html
http://www.coltmania.fora...imnym,3340.html
Ten drugi link wydaje się bliższy opisem do naszego problemu. Chyba się skłonię w tym kierunku.
 
 
Pawlik84 
Mitsumaniak

Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 323
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 06-10-2017, 14:04   

W drugim przypadku to chyba nam nie pomoże bo my świece wymieniliśmy a kabli nie mamy tylko są cewki (chyba ze przewody do ich się sypią).
A w pierwszym linku (przypadku) problem występuje na ciepłym silniku - i tam może być problem z czujnikiem faz rozrządu. Chociaż w dalszej części posta wnioskować można że na zimnym silniku (czego ja doświadczam) mam falowanie obrotów na zimnym silniku gdy jadę na luzie? - może być to czujnik faz rozrządu ale nie mam błędu hmmm - warto to sprawdzić, chociaż u nas problem występuje tylko na zimnym silniku gdy jest na ssaniu pierwsze 2/3min zależnie od temp. zewnętrznej.
_________________
--
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE
 
 
Martu2097 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT CZ 2012 1.3 95KM
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 04 Paź 2017
Posty: 10
Skąd: Białystok
Wysłany: 06-10-2017, 14:08   

To co w przypadku jeżeli jest zwarcie w instalacji?
 
 
artpla1978 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.3 MIVEC 6 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 30
Skąd: Cz-wa
Wysłany: 07-10-2017, 19:58   

sprawdz czujnik masy powietrza dolotowego - jesli jest brudny wyczyść benzyna ekstrakcyjna znajduje sie po lewej stronie od przepustnicy na rurze dolotowej
 
 
mpoplaw 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-10-2017, 06:49   

Ewidentny problem z elektrykom, cewka dostaje za mało prądu i iskra znika, jak przygazujesz to alternator daje więcej prądu i problem znika, trzeba sprawdzić prąd ładowania, być może poluzowała się jakaś śrubka od masy alternatora, albo szczotki były wadliwe, albo pasek nie naciągnięty, może być też tak że izolacja cewki wadliwa i czasami robi zwarcie

Niestety jakość Mitsubishi strasznie ostatnio spadła
 
 
Martu2097 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT CZ 2012 1.3 95KM
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 04 Paź 2017
Posty: 10
Skąd: Białystok
Wysłany: 08-10-2017, 20:05   

Brzmi rozsądnie. W przyszłą środę oddaję go do serwisu. Dzięki chłopaki za odzew. Oczywiście dam znać czy operacja się udała i czy pacjent przeżył. ;)
 
 
Pawlik84 
Mitsumaniak

Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 323
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 09-10-2017, 07:32   

artpla1978 napisał/a:
sprawdz czujnik masy powietrza dolotowego - jesli jest brudny wyczyść benzyna ekstrakcyjna znajduje sie po lewej stronie od przepustnicy na rurze dolotowej


To tak zwany MAP sensor - obroty falują lekko szarpie na zimnym silniku na ssaniu, na ciepłym jest ok, brudny map sensor chyba też by złe informacje podawał na ciepłym?

Ja obstawiam coś z cewkami albo zintegrowany silnik krokowy z przepustnicą powoli siada?? Mam świece nowe i nowy alternator i na starym było tak samo i na starych świecach też. Czekamy na rozwiązanie problemu
_________________
--
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE
 
 
artpla1978 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.3 MIVEC 6 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 30
Skąd: Cz-wa
Wysłany: 09-10-2017, 08:53   

Miałem identyczne objawy tzn.na zimnym obroty na jałowym schodziłuy ze "ssania "skokowo ale też jak pisze "Martu2097" na zimnym silniku na 2 po lekkim odjęciu gazu robił delikatną zabę. Po wyczyszczeniu Map sensora i zresetowaniu mapy wszystko się naprawiło
 
 
Pawlik84 
Mitsumaniak

Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 323
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 09-10-2017, 13:43   

Ok. spróbuje go wykręcić i czymś wyczyścić.
A w jaki sposób zresetowałeś mapy? Odłączyłeś akumulator na 10 min?
_________________
--
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE
 
 
artpla1978 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.3 MIVEC 6 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 30
Skąd: Cz-wa
Wysłany: 09-10-2017, 14:12   

ja akurat odlaczylem na noc (przy okazji go doładowałem ) a rano odaliłem załączyłem światła dmuchawę na 4 i czekałem do załączenia wiatraka chłodnicy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.