[Z34A 1.3] Szarpanie na 2 po odjęciu gazu |
Autor |
Wiadomość |
Martu2097
Nowy Forumowicz
Auto: COLT CZ 2012 1.3 95KM
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 04 Paź 2017 Posty: 10 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 04-10-2017, 21:24 [Z34A 1.3] Szarpanie na 2 po odjęciu gazu
|
|
|
Od niespełna roku jestem posiadaczką Colta CZ z 2012 1.3 (bez gazu) aktualnie ok. 26 tys. przebiegu
Od 2-3 miesięcy zauważyłam szarpanie przy ruszaniu na zimnym silniku. Dokładnie sprawa wygląda tak, że np. wyjeżdżając rano do pracy na 1-ce nic się nie dzieje, przy przerzuceniu na 2-kę i wejściu na obroty ok. 2.000 i odjęciu nogi z gazu, autem ciąga jak kota na wymioty. Po dodaniu gazu się uspokaja, a na 3 już jest ok.
Do tej pory wymieniłam świece i czujnik temperatury(!) ze względu na falujące obroty. Widząc że 2 mechaników nie do końca wie co robi, odpuściłam temat nie chcąc wchodzić w dalsze koszta i zrzuciłam obroty na półautomatyczną klimatyzację.
Ok. miesiąc temu zaprowadziłam Miśka do mechanika, który rzekomo jest znawcą japończyków. Zostawiłam 200zł i flaszkę śliwowicy za wyczyszczenie katalizatora, zalałam PB100 i rzuciłam go na trasę "do przepalenia" mimo, że uważam że auto nie jest wybitnie zamulone. Do pracy dojeżdżam ok. 6 kilometrów obwodnicą miasta, na światłach nie stoję a i nogę mam ciut ciężką.
Będę wdzięczna za każdą sugestię doświadczonych mitsumaniaków, bo niestety sama nie zamierzam pchać łap, a każda wizyta u mechanika kosztuje. Może jakieś wskazówki naprowadzą szybciej tego magika na diagnozę.
Ewentualnie jeżeli ktoś ma też sprawdzonego mechanika w Białymstoku, bądź sam ma pomysł i sprytne ręce i chciałby mi pomóc ($) to też będę wdzięczna za info. |
|
|
|
 |
MarcinZ
Mitsumaniak MarcinZ

Auto: colt 1.3 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 215 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 06-10-2017, 08:51
|
|
|
cewki wlacznie z fajkami jaki stan ? |
|
|
|
 |
Pawlik84
Mitsumaniak
Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 323 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: 06-10-2017, 08:52
|
|
|
Witaj.
Powiem Ci szczerze że też mam na zimnym silniku na dwójce lekkie duszenie i nie mam pojęcia co to jest. Wymieniłem świece, czujnik temp i nawet przepustnicy wyczyściłem. Jak silnik się rozgrzeje powyżej 40-50 st C (gdy gaśnie niebieska kontrolka) wszystko jest ok. Mam wrażenie że ten typ tak ma bo mam to od kupna auta i nic sie nie pogarsza? Jak uda Ci się rozwiązać problem to czekam na info. |
_________________ --
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE |
|
|
|
 |
Martu2097
Nowy Forumowicz
Auto: COLT CZ 2012 1.3 95KM
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 04 Paź 2017 Posty: 10 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 06-10-2017, 09:16
|
|
|
MarcinZ napisał/a: | cewki wlacznie z fajkami jaki stan ? |
No cóż... nie zapominajmy, że rozmawiasz z kobietą.
Nie wiem, ale jak zaprowadziłam Misiaka ostatnim razem do serwisu i opowiedziałam co się dzieje, to był pierwszy pomysł mechanika, więc spodziewam się że je sprawdził, a skoro nic z nimi nie robił to chyba są ok. Zaraz zadzwonię do niego i zapytam czy mnie dziś przyjmie, żeby szukał dalej. Od razu zapytam o te cewki.
[ Dodano: 06-10-2017, 09:26 ]
Pawlik84 napisał/a: | ten typ tak ma bo mam to od kupna auta i nic sie nie pogarsza |
Ja właśnie mam wrażenie, że się pogarsza. Szczególnie po deszczu ale może to złudne wrażenie, bo to szarpanie nie jest identyczne każdego dnia. Czasami jest znośnie, krótko i mało wyczuwalnie, a czasami to modle się, żeby nikt mnie nie widział na drodze, bo wyglądam jak kursantka, która pierwszy raz wsiadła do "L"-ki i nie umie sprzęgła odjąć.
Z innych ciekawostek to też lubi w nim spadać napięcie i zauważalnie przygasają światła.
Po przeczytaniu fury wiadomości na forum najbardziej się skłaniałam ku przepustnicy, ale skoro mówisz, że ty wyczyściłeś i wciąż to samo to nie wiem na co zwracać uwagę.
Na forum o Space Starach ktoś opisywał podobny problem i okazało się, że winowajcą było sprzęgło.
Wolę nawet nie myśleć o kosztach w takim przypadku. |
|
|
|
 |
Pawlik84
Mitsumaniak
Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 323 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: 06-10-2017, 09:53
|
|
|
Sprzęgło do silnika 1.3 95 km to koszt około 800zł + robota. Wątpię że to sprzęgło skoro sam je wymieniłem bo źle wchodziła jedynka itp a problem pozostał. Przecież silnik się rozgrzeje i jest ok. To nie sprzęgło! Czyścić przepustnicy raczej nie musisz bo masz auto z przebiegiem 26tys km to raczej się nie zabrudziła, moja po 150kkm była prawie czysta więc profilaktycznie ją doczyściłem.
Myślę nad tymi cewkami mozę też nieodpowiednie świece (ale ja dobrałem wg zaleceń producenta) , cewka jak się psuje to pada od razu a nie że raz działa raz nie...
Może wilgoć coś robi jakieś zwarcie w instalacji? Nie wiem gdzie uderzyć. Daj znać jak coś. |
_________________ --
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE |
|
|
|
 |
Martu2097
Nowy Forumowicz
Auto: COLT CZ 2012 1.3 95KM
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 04 Paź 2017 Posty: 10 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
Pawlik84
Mitsumaniak
Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 323 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: 06-10-2017, 14:04
|
|
|
W drugim przypadku to chyba nam nie pomoże bo my świece wymieniliśmy a kabli nie mamy tylko są cewki (chyba ze przewody do ich się sypią).
A w pierwszym linku (przypadku) problem występuje na ciepłym silniku - i tam może być problem z czujnikiem faz rozrządu. Chociaż w dalszej części posta wnioskować można że na zimnym silniku (czego ja doświadczam) mam falowanie obrotów na zimnym silniku gdy jadę na luzie? - może być to czujnik faz rozrządu ale nie mam błędu hmmm - warto to sprawdzić, chociaż u nas problem występuje tylko na zimnym silniku gdy jest na ssaniu pierwsze 2/3min zależnie od temp. zewnętrznej. |
_________________ --
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE |
|
|
|
 |
Martu2097
Nowy Forumowicz
Auto: COLT CZ 2012 1.3 95KM
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 04 Paź 2017 Posty: 10 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 06-10-2017, 14:08
|
|
|
To co w przypadku jeżeli jest zwarcie w instalacji? |
|
|
|
 |
artpla1978
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1.3 MIVEC 6 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sie 2012 Posty: 30 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: 07-10-2017, 19:58
|
|
|
sprawdz czujnik masy powietrza dolotowego - jesli jest brudny wyczyść benzyna ekstrakcyjna znajduje sie po lewej stronie od przepustnicy na rurze dolotowej |
|
|
|
 |
mpoplaw
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 155 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-10-2017, 06:49
|
|
|
Ewidentny problem z elektrykom, cewka dostaje za mało prądu i iskra znika, jak przygazujesz to alternator daje więcej prądu i problem znika, trzeba sprawdzić prąd ładowania, być może poluzowała się jakaś śrubka od masy alternatora, albo szczotki były wadliwe, albo pasek nie naciągnięty, może być też tak że izolacja cewki wadliwa i czasami robi zwarcie
Niestety jakość Mitsubishi strasznie ostatnio spadła |
|
|
|
 |
Martu2097
Nowy Forumowicz
Auto: COLT CZ 2012 1.3 95KM
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 04 Paź 2017 Posty: 10 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 08-10-2017, 20:05
|
|
|
Brzmi rozsądnie. W przyszłą środę oddaję go do serwisu. Dzięki chłopaki za odzew. Oczywiście dam znać czy operacja się udała i czy pacjent przeżył. |
|
|
|
 |
Pawlik84
Mitsumaniak
Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 323 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: 09-10-2017, 07:32
|
|
|
artpla1978 napisał/a: | sprawdz czujnik masy powietrza dolotowego - jesli jest brudny wyczyść benzyna ekstrakcyjna znajduje sie po lewej stronie od przepustnicy na rurze dolotowej |
To tak zwany MAP sensor - obroty falują lekko szarpie na zimnym silniku na ssaniu, na ciepłym jest ok, brudny map sensor chyba też by złe informacje podawał na ciepłym?
Ja obstawiam coś z cewkami albo zintegrowany silnik krokowy z przepustnicą powoli siada?? Mam świece nowe i nowy alternator i na starym było tak samo i na starych świecach też. Czekamy na rozwiązanie problemu |
_________________ --
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE |
|
|
|
 |
artpla1978
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1.3 MIVEC 6 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sie 2012 Posty: 30 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: 09-10-2017, 08:53
|
|
|
Miałem identyczne objawy tzn.na zimnym obroty na jałowym schodziłuy ze "ssania "skokowo ale też jak pisze "Martu2097" na zimnym silniku na 2 po lekkim odjęciu gazu robił delikatną zabę. Po wyczyszczeniu Map sensora i zresetowaniu mapy wszystko się naprawiło |
|
|
|
 |
Pawlik84
Mitsumaniak
Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 323 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: 09-10-2017, 13:43
|
|
|
Ok. spróbuje go wykręcić i czymś wyczyścić.
A w jaki sposób zresetowałeś mapy? Odłączyłeś akumulator na 10 min? |
_________________ --
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE |
|
|
|
 |
artpla1978
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1.3 MIVEC 6 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sie 2012 Posty: 30 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: 09-10-2017, 14:12
|
|
|
ja akurat odlaczylem na noc (przy okazji go doładowałem ) a rano odaliłem załączyłem światła dmuchawę na 4 i czekałem do załączenia wiatraka chłodnicy |
|
|
|
 |
|